moechy Geplaatst: 13 maart 2011 Rapport Geplaatst: 13 maart 2011 Misschien geeft je dynamoAlternator teveel stroom af. Denk eerder aan iets anders aangezien dat het enige lampje is dat springt? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 13 maart 2011 Rapport Geplaatst: 13 maart 2011 Misschien geeft je dynamoAlternator teveel stroom af. Denk eerder aan iets anders aangezien dat het enige lampje is dat springt? In Nederland heet zoiets een dynamo, alternator is Engels. Dat klopt, maar ik zou het voor de zekerheid nachecken, je weet maar nooit, brommers en auto's blijven toch altijd een en al raadsel Reageren
moechy Geplaatst: 13 maart 2011 Rapport Geplaatst: 13 maart 2011 Misschien geeft je dynamoAlternator teveel stroom af. Denk eerder aan iets anders aangezien dat het enige lampje is dat springt? In Nederland heet zoiets een dynamo, alternator is Engels. Dat klopt, maar ik zou het voor de zekerheid nachecken, je weet maar nooit, brommers en auto's blijven toch altijd een en al raadsel Het blijft een alternator. Jullie NL'ers zijn gewoon te koppig om dat toe te geven Reageren
GolfG60 Geplaatst: 14 maart 2011 Rapport Geplaatst: 14 maart 2011 Misschien geeft je dynamoAlternator teveel stroom af. Denk eerder aan iets anders aangezien dat het enige lampje is dat springt? In Nederland heet zoiets een dynamo, alternator is Engels. Dat klopt, maar ik zou het voor de zekerheid nachecken, je weet maar nooit, brommers en auto's blijven toch altijd een en al raadsel Het blijft een alternator. Jullie NL'ers zijn gewoon te koppig om dat toe te geven Ja, dat zal het zijn Ga je mij nu ook verbeteren dat ik waterpomp zeg ipv. koelvloeistofpomp? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 14 maart 2011 Rapport Geplaatst: 14 maart 2011 Het blijft een alternator. Jullie NL'ers zijn gewoon te koppig om dat toe te geven Toen ik nog Technologische Opvoeding kreeg, was het toch een alternator, en geen dynamo. Het is trouwens een gewoon Nederlands woord.. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 14 maart 2011 Rapport Geplaatst: 14 maart 2011 (bewerkt) Het blijft een alternator. Jullie NL'ers zijn gewoon te koppig om dat toe te geven Toen ik nog Technologische Opvoeding kreeg, was het toch een alternator, en geen dynamo. Het is trouwens een gewoon Nederlands woord.. Zoals ik al zei, zo word het nou eenmaal in Nederland uitgesproken. In al mijn theorie boeken staat dynamo, alle monteurs waar ik mee heb gewerkt zeiden ook dynamo, en geen alternator. Dus kap maar met zeuren, want ik blijf het lekker een dynamo noemen En technologische opvoeding? Bewerkt: 14 maart 2011 door GolfG60 Reageren
moechy Geplaatst: 14 maart 2011 Rapport Geplaatst: 14 maart 2011 Misschien geeft je dynamoAlternator teveel stroom af. Denk eerder aan iets anders aangezien dat het enige lampje is dat springt? In Nederland heet zoiets een dynamo, alternator is Engels. Dat klopt, maar ik zou het voor de zekerheid nachecken, je weet maar nooit, brommers en auto's blijven toch altijd een en al raadsel Het blijft een alternator. Jullie NL'ers zijn gewoon te koppig om dat toe te geven Ja, dat zal het zijn Ga je mij nu ook verbeteren dat ik waterpomp zeg ipv. koelvloeistofpomp? Nee, dat kan ik nog door de vingers zien Het blijft een alternator. Jullie NL'ers zijn gewoon te koppig om dat toe te geven Toen ik nog Technologische Opvoeding kreeg, was het toch een alternator, en geen dynamo. Het is trouwens een gewoon Nederlands woord.. Zoals ik al zei, zo word het nou eenmaal in Nederland uitgesproken. In al mijn theorie boeken staat dynamo, alle monteurs waar ik mee heb gewerkt zeiden ook dynamo, en geen alternator. Dus kap maar met zeuren, want ik blijf het lekker een dynamo noemen En technologische opvoeding? Mp probeert beetje technisch over te komen . Laat hem maar xD. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 14 maart 2011 Rapport Geplaatst: 14 maart 2011 Technologische Opvoeding is het vak dat ik gekregen heb in het 1ste en het 2de middelbaar ASO..Wat prutsen met van die bordjes(NIET/EN/OF) en zo'n handboek met technisch gelul. Beginselen Word en Excel onder andere. In het 2de middelbaar bracht de leerkracht eens een alternator mee van een camion(vrachtwagen) waar hij dus ook uitleg bij gaf. /logisch Reageren
GolfG60 Geplaatst: 14 maart 2011 Rapport Geplaatst: 14 maart 2011 Nee, dat kan ik nog door de vingers zien Mp probeert beetje technisch over te komen . Laat hem maar xD. Ik merk het Laat me raden, je ziet het door de vingers omdat je het zelf ook een waterpomp noemt? Technologische Opvoeding is het vak dat ik gekregen heb in het 1ste en het 2de middelbaar ASO..Wat prutsen met van die bordjes(NIET/EN/OF) en zo'n handboek met technisch gelul. Beginselen Word en Excel onder andere. In het 2de middelbaar bracht de leerkracht eens een alternator mee van een camion(vrachtwagen) waar hij dus ook uitleg bij gaf. /logisch Dus als hij dat ding een dynamo noemde, had je nu tegen Moechy gezegd dat ik gelijk had? Reageren
moechy Geplaatst: 14 maart 2011 Rapport Geplaatst: 14 maart 2011 Nee, dat kan ik nog door de vingers zien Mp probeert beetje technisch over te komen . Laat hem maar xD. Ik merk het Laat me raden, je ziet het door de vingers omdat je het zelf ook een waterpomp noemt? Technologische Opvoeding is het vak dat ik gekregen heb in het 1ste en het 2de middelbaar ASO..Wat prutsen met van die bordjes(NIET/EN/OF) en zo'n handboek met technisch gelul. Beginselen Word en Excel onder andere. In het 2de middelbaar bracht de leerkracht eens een alternator mee van een camion(vrachtwagen) waar hij dus ook uitleg bij gaf. /logisch Dus als hij dat ding een dynamo noemde, had je nu tegen Moechy gezegd dat ik gelijk had? Zou kunnen Ik weet wel dat een dynamo en alternator een verschil is. Op een daf motor vind je nog een dynamo . Reageren
MegaPilot Geplaatst: 14 maart 2011 Rapport Geplaatst: 14 maart 2011 Dus als hij dat ding een dynamo noemde, had je nu tegen Moechy gezegd dat ik gelijk had? Neen, want een dynamo 'maakt' gelijkstroom en een alternator 'maakt' wisselstroom.. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 14 maart 2011 Rapport Geplaatst: 14 maart 2011 (bewerkt) Nee, dat kan ik nog door de vingers zien Mp probeert beetje technisch over te komen . Laat hem maar xD. Ik merk het Laat me raden, je ziet het door de vingers omdat je het zelf ook een waterpomp noemt? Technologische Opvoeding is het vak dat ik gekregen heb in het 1ste en het 2de middelbaar ASO..Wat prutsen met van die bordjes(NIET/EN/OF) en zo'n handboek met technisch gelul. Beginselen Word en Excel onder andere. In het 2de middelbaar bracht de leerkracht eens een alternator mee van een camion(vrachtwagen) waar hij dus ook uitleg bij gaf. /logisch Dus als hij dat ding een dynamo noemde, had je nu tegen Moechy gezegd dat ik gelijk had? Zou kunnen Ik weet wel dat een dynamo en alternator een verschil is. Op een daf motor vind je nog een dynamo . Ja, op een fiets vind je ook een (fiets)dynamo Goed zo MegaPilot, je hebt de Wikipedia pagina's van een dynamo en een alternator gevonden, ik ben zo trots op je Bewerkt: 14 maart 2011 door GolfG60 Reageren
MegaPilot Geplaatst: 14 maart 2011 Rapport Geplaatst: 14 maart 2011 Goed zo MegaPilot, je hebt de Wikipedia pagina's van een dynamo en een alternator gevonden, ik ben zo trots op je Dankje, toevallig had ik dat al geleerd in het 2de, want het komt me erg bekend voor. En gaan we nou weer verder lekker ontopic ipv steeds te bashen op lulzaken? Reageren
moechy Geplaatst: 14 maart 2011 Rapport Geplaatst: 14 maart 2011 Is het nou zo moeilijk om een brommer te verkopen... Reageren
MegaPilot Geplaatst: 14 maart 2011 Rapport Geplaatst: 14 maart 2011 Is het nou zo moeilijk om een brommer te verkopen... Je had toch een koper? Zo'n prachtig ding als het jouwe moet nou toch niet zo moeilijk te verkopen zijn? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.