Jump to content

[TUT] Frissbee / Ninjaster vouwen


Bassiej

Recommended Posts

Ik had zo op mijn vrije zondag even niets te doen dus ben ik een tutorial gaan schrijven over hoe je een frisbee / ninjaster kunt vouwen. Met een aantal foto's moet het jullie lukken!

Het is misschien niet echt een gadget, maar aan de andere kant ook weer wel. Een zelfgemaakte frissbee of ninjaster van 8 post-it's.

Wat heb je nodig?



Acht post it's. Dat zijn precies vierkante papiertjes met aan één zijde een kleefrand. Het kan ook gedaan worden zonder die kleefrand, als de papiertjes maar precies vierkant zijn. Gebruik meer soorten kleuren voor een leuker effect. En ook heb je geduld nodig.

Vouwen maar!

Stap 1: Allereerst pak je één van de acht blaadjes en vouw je hem schuin. Zodat de hoekjes op elkaar liggen.



Stap 2: Vouw het blaadje weer open en doe hetzelfde de andere kant op. Zodat er een diagonaal kruis ontstaat van de vouwlijnen.

Stap 3: Vouw het blaadje weer open en vouw twee hoekjes aan één zijde naar het midden toe.



Stap 4: Dit is een lastig gedeelte. Duw met je wijsvinger het nog ongevouwen gedeelte omhoog en duw met je duim en middelvinger de twee hoeken naar elkaar toe. Vouw het blaadje netjes plat en er onsstaat een parallellogram.



Stap 5: Herhaal stap 1 t/m 4 acht keer zodat alle blaatje gevouwen zijn.



Stap 6: Houd één blaadje zo vast als op het plaatje hieronder en zet het volgende blaadje er tussen.

Stap 7: Vouw nu de twee uitstekende hoekjes om het tweede blaadje heen zoals de afbeelding hieronder.



Stap 8: Pak nu het volgende blaadje en doe hetzelfde als stap 6 en stap 7.

Stap 9: Herhaal nu stap 8 totdat je 7 blaadjes aan elkaar hebt gevouwen.



Stap 10: Het laatste blaadje is iets lastiger. Het moet namelijk aan twee kanten vast gemaakt worden om de cirkel compleet te maken. Schuif eerst het laatste blaadje tussen het laatste blaadje uit de cirkel. Trek daarna de cirkel zo ver uit elkaar zodat het eerste blaatje tussen het laatste kan. Vouw daarna de hoekjes weer om.



Stap 11: De frissbee is nu klaar. In de volgende stappen zal ik uitleggen hoe je er gemakkelijk een ninjaster van maakt.



Stap 12: Schuif twee tegenover elkaar staande blaadjes naar elkaar toe en er ontstaan twee hoeken van de ninjaster.

Stap 13: Draai de frissbee 90 graden en schuif weer twee tegenover elkaar staande blaadjes naar elkaar toe. Je hebt nu een vier tandige ninjaster.



Stap 14: Draai de frissbee 45 graden en schuif weer twee tegenover elkaar staande blaadjes naar elkaar toe. Je hebt nu een zes tandige ninjaster.

Stap 15: Draai de frissbee 90 graden en schuif weer twee tegenover elkaar staande blaadjes naar elkaar toe. Je ninjaster is nu klaar!



Note: Kijk wel uit tijdens het gooien voor ieders ogen!

Veel plezier met vouwen, opmerkingen en outcomes zijn van harte welkom in dit topic!

© Bassiej™

Link to comment
Delen op andere websites

Ahh altijd leuk: Origami op zondag. Ik probeer het snel even, ik heb hier stapels post-it's, dus je zal zo resultaat zien!

-Edit-Ik heb het geprobeerd, en als je eenmaal weet hoe het gaat, dan lukt het wel. En het verbaast me ook hoe sterk dat ding eigenlijk is. Maar toch heb ik er een bovenkantje van zo'n post-it met plak erop gedaan voor de stevigheid. En hij werk lekker! Wel veel werk wil je dat ding hebben.

Bewerkt: door Nickonly
Link to comment
Delen op andere websites

Vet bedacht :D alleen lukt stap 4 niet :puh:

EDIT: Jeej hij is af :D gooit best lekker moet ik zeggen :) heb je dit zelf bedacht of op een andere site gezien ofniet?

Bewerkt: door Proximitus
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...