Jump to content

Zwaartepunt auto


Proximitus

Recommended Posts

Ik heb een jeep mod gedownload, en daar moest de handling bij aangepast worden. Maar doordat die handeling is aangepast, ligt het zwaartepunt van de jeep hoger, zodat hij erg onstabiel is. Weet iemand welke regel inde handling file dat veranderd? anders in ultimate editor.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je dan in 3dsmax of een ander modelprogamma dat model moet openen en dan het middelpunt veranderen. Want ik denk niet dat daar een regeltje voor is. Kan wel, maar daar weet ik niets van. Dus je moet dat denk ik in zo'n progamma veranderen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het nie tove rhet middelpunt, maar het zwaartepunt. Ik weet zeker dat dit in de handing file aangepast kan worden..

Jep met de ultimate editor.

Blijven aanpassen en testen tot het goed zit, de aanhouder wint

Ik had het probleem ook al eens en ik kreeg het goed.

Bewerkt: door Crowsoul
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het nie tove rhet middelpunt, maar het zwaartepunt. Ik weet zeker dat dit in de handing file aangepast kan worden..

Jep met de ultimate editor.

Je probeerd niet genoeg.

Ik had het probleem ook al eens en ik kreeg het wel goed.

Das de laatste keer dat ik er op reageer.

Doe er iets mee of blijf met je probleem zitten :cab:

Mag ik weten waar dit bericht op slaat? Proximitus stelt gewoon een vraag, en dit is je eerste reactie in dit topic. Als we voor alle vragen het antwoord "Je probeert niet genoeg" zouden geven, dan konden we beter het forum verwijderen en dat met grote dikgedrukte letters op de index plaatsen.

Wat betreft je probleem Proximitus, waarschijnlijk staan er in de handeling 3 coordinaten die de positie van het zwaartepunt toewijzen, in het geval dat het niet zo is. Wat gebeurt er eigelijk als je de standaard handeling van SA gebruikt? Misschien rijd hij dan wel stabiel.

Mvgr

Mr Bradley H.

Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik weten waar dit bericht op slaat? Proximitus stelt gewoon een vraag, en dit is je eerste reactie in dit topic. Als we voor alle vragen het antwoord "Je probeert niet genoeg" zouden geven, dan konden we beter het forum verwijderen en dat met grote dikgedrukte letters op de index plaatsen.

Wat betreft je probleem Proximitus, waarschijnlijk staan er in de handeling 3 coordinaten die de positie van het zwaartepunt toewijzen, in het geval dat het niet zo is. Wat gebeurt er eigelijk als je de standaard handeling van SA gebruikt? Misschien rijd hij dan wel stabiel.

Mvgr

Mr Bradley H.

Ok vergeef me als ik me zo uitdrukte.

Idd mijn eerst reactie in deze topic.

Maar het is al de derde topic waar hij de vraag stelde terwijl ik het in de topic waar hij het eerst vroeg uitlegde.

Dus wat ik bedoelde was "Blijven aanpassen en testen tot het goed zit, ik had het ook al voor, de aanhouder wint".

T'is ook de beste metode om het rijgedrag van een voertuig perfect naar persoonlijke wens te krijgen.

En daar blijf ik bij.

Bewerkt: door Crowsoul
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het nie tove rhet middelpunt, maar het zwaartepunt. Ik weet zeker dat dit in de handing file aangepast kan worden..

Klopt, maar ik dacht, als je het middelpunt veranderd, verander je misschien ook wel het zwaartepunt.

Link to comment
Delen op andere websites

ja blijven aanpassen, met de ultimate editor.. Moet ik wel weten wat ik moet aanpassen, want op die vraag heb ik nooit antwoord gekregen..

Ok neem je editor of de screen die ik er van maakte er bij.

Mass: maakt je auto zwaarder. Het vertraagd je voertuig niks maar het doet hem beter op de baan kleven.(die verhoog je dus best)

Turn mass: Is de middelpuntvliegende of centerfugaal kracht (die verlaag je dus best)

Drag: Of ook downforce genaamd. Is de druk waarmee de aerodynamica de wagen tegen de grond drukt naargelang de snelheid hoger wordt.

Zoals in de F1 en bij Exoticcars als Ferarri enzo, lambo enz.

Drag zorgt er voor dat een F1 wagen vanaf 120KMh tegen het blafon van een tunnel kan rijden.

Center of mass is letterlijk wat jij vraagt.

Het is het zwaartepunt van de wagen die je kan verplaatsen van voor naar achter,

van links naat rects en van boven naar onder door de Y x of Z as een negatieve of positieve waarde te geven.

(zeer belangrijk bij motoren voor wheely en stoppy)

Als het dan nog niet naar je zin te krijgen is moet je beginnen werken aan de ophangings (suspention) eigenschappen.

Hier kan je alles aanpassen van de veren en schokdempers aanpassen.

Zoals de veer slag (verschil tussen hoogste en laagste veerpunt)

Veerslaglengte

Veer hardheid

Schokdemper hardheid.

Schokdemper hardheid op snelheid.

Bias

enz.

En als je van dit alles ontzettend hoofdpijn krijgt en het dan ook opgeeft.

Dan kan je nog altijd omgekeerd te werk gaan.

M.a.w. je zet een originele handelingline zoals Bradley zegt en je past de andere dingen die jij anders wil aan in traction, transmittion en brakes.

Ik ben er vast van overtuigd dat het rijgedrach van een voertuig geen enkel geheim meer voor je heeft na het schrijven van deze snelle minitut.

Meer kan ik echt niet doen hoor.

GTASA-Ultimate-Editor.jpg

Bewerkt: door Crowsoul
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil het zwaartepunt niet naar vooren of achteren, maar omhoog of omlaag. Is dat dan de Z-ax, of de Y-as?

Dat zou de Z as moeten zijn.

Ik veronderstel dat je negatiever zal moeten gaan om het te verlagen.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, als je nou je computermonitor als voorbeeld neemt, dan is de x-as horizontaal, zoals deze regel. De y-as is verticaal, jeweetwel. De z-as zou dan uit het scherm moeten springen, richting jouzelf. Veronderstel nu dat je het scherm op een tafel/bureau neerlegt, met de goede kant (daar waar je iets kan zien dus) omhoog. Maak nu van de monitor even denkbeeldig een auto, en dan zouden de assen wel duidelijk moeten zijn.

Als je het allemaal echt niet kan volgen zou je een trainer kunnen gebruiken met een teleportfunctie, die ook de coördinaten laat zien waar je op dat moment ingame bent. Beetje omslachtig misschien, maar wel duidelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...