Jump to content

Show jouw models II


Matiscus

Recommended Posts

De grille staat ook ietsjes schuin hoor :O Ik heb hem exact met blueprints nagemaakt, de voorkant staat ietsjes in een punt (heb een 1/24 schaal model van deze auto, en een schaal 1/8 body voor m'n RC auto ervan), en de grill staat in een net zo grote punt. Je kan inderdaad wel gelijk hebben dat de grill iets te ver naar achter zit, al heb ik ook dat zo nauwkeurig mogelijk gedaan. Ik pas dat sowieso niet meer aan, omdat de auto ook weer geen exacte kopie hoeft te zijn van de echte, aangezien hij voor GLD is en dus geen Charger heet ingame(licensies enzo).

Ook over sidepipes heb ik gedacht, dat heeft die body voor m'n HPI Savage (RC wagen) ook. Ik denk alleen dat dat niet echt bij de auto past, en is moeilijk te maken aan de onderkant om de buizen realistisch te laten lopen(wat ik nu ook heb gedaan met de normale uitlaten). Ook vind ik gewone uitlaten, zoals in het echt, mooier.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    360

  • Puma

    195

  • Galiorix

    167

  • Timske

    153

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mythbuster: Je ThunderRod begint mooi te worden, de details zijn super, keep it up!

Gybrus: Leuke weegschaal, het design vind ik apart en het heeft wel iets, ik vind hem zelfs mooi... Jammer dan de render bug, maar dat doet niks af aan het model zelf.

EXIT: Mooi bureau, leuke details ook. Niks op aan te merken.

Render experiment:

post-22900-1210124187_thumb.jpg

De auto is NIET door mij gemaakt, ik heb hem van een website. Ik zag hem tussen alle normale auto's en ik was meteen verkocht, wat een beauty :D

Het koste me vele uren om een beetje een redelijk render te maken, en ik ben er nog steeds niet 100% tevreden over denk ik. Maar eerst ga ik lekker slapen :D

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

@ Galiorix, Een complimentje voor je belichting. Die is werkelijk uitstekend. Het enige nadeel van de scene zijn de textures. De textures/materials van de auto zijn heel mooi. Maar bij de rest van de textures zit geen diepte in :(. Ook de muur texture is een beetje van slechte kwaliteit. Probeer dus wat meer diepte in je textures te brengen door Vray Displacement. Als je een beetje kan photoshoppen met Potoshop CS3 kan je de stamp filter toepassen en die als displacement inladen. Je krijg dan een best mooi 3D effect.

@ Mythbuster, Owned da masters. Je bent echt een goede auto modeller :D. Ik vraag me soms af hoe je dat doet :7.

@ Uitgang, Mooi bureau, alleen bij de laatste screen lijkt het perspectief punt zo verwringt. De computer is ook goed gelukt. Ik zal wel eens een wireframe willen zien :D.

Link to comment
Delen op andere websites

Stefan, something like this?

post-22900-1210152787_thumb.jpg

Ik heb de displacement inmiddels al weer verandert zodat onderaan ook wat meer diepte komt, ik had alleen geen zin om weer 20 minuten te wachten op de render....

@hieronder: nee hehe, dat wist ik niet. :7 Maar zoiezo heb ik nooit zin om te wachten op een render omdat het boring is, dat wachten :7

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Leuke wagen :7

Een tip render de scene en de auto apart als je alleen nog maar test.

En als je de auto rendert schakel dan de displacement en dergelijke uit op de muur, vloer, etc.

Dan duurt het renderen opeens wat korter :7

,K

Link to comment
Delen op andere websites

Render ziet er goed uit Galiorix.

Probeer iets meer aandacht te besteden aan de omgeving, dat maakt het al een stuk mooier.

Nu is het gewoon een plane of whatever.

Kijk hier eens, misschien kan je hier ideeen op doen ofzo. ;)

Keep it up.

Link to comment
Delen op andere websites

Wudjeeuw, leuke renders, Galleloliks! Gta:IV, anyone :sigaar:? Jammer genoeg ziet die stoep er nog steeds 'opgeplakt uit': misschien is dit iets?

Edit, vergeten m'n screens te posten :D:

velofigo2ou7.jpg

velofigo4wr9.jpg

velofigo3fx2.jpg

Hier wordt gebouwd...

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit voor een WIP, puma! :D Hij is natuurlijk nog een beetje low detail, maar jou kennende, komt dat nog wel. keep it up!

@Gybrus, bedankt voor de tip. Ik had zelf al iets anders in gedachten, namelijk dat de auto staat op een brug. Als ontwerp heb ik een bestaand exemplaar genomen, de engelse Humber Bridge, ooit de langste kabelbrug in de wereld.

Changed to the god old Social Club scene =D

Gruwelijk ben je, Puma :7

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

@ Galiorix, zoals ik al zei op msn, doe wat aan je waarden.

@ Puma, ROFL, grappig ding man. Alleen niet echt mijn stijl. Keep it up dude :D.

@ Galiorix, Geen comments op je brug, aangezien je toch alweer van scene bent veranderd :7.

@ Puma, p.PNG

Ikzelf heb even mijn fantasie losgelaten:

majoorlalaalalalalalallla.jpg

Update:

majoorlalaalalalalalallla_2.jpg

Bewerkt: door stefaneke
Link to comment
Delen op andere websites

Hey ik ben voor het eerst begonnen met 3d studio max, en wil graag men creatie hier showen (meerdere zullen uiteraard volgen)

hier issie dan!

housejustinpl3.jpg

comment zijn welkom :)

Justin

Link to comment
Delen op andere websites

@ Puma... nice! alleen zitten de wielen te dicht op de romp.

@ Stefaneke, waar haal je t vandaan? :puh: heb je ook een vooraanzicht voor ons? :)

@ Justinvcmodder, hij is wel grappig. :)

Link to comment
Delen op andere websites

@ faridjee, geen tips? verbeteringen? of opmerkingen? :7.

@ justinvcmodder, stenen als daken lijkt me niet zo'n enorm succes :7. Ik weet niet waar jij je textures vandaan haalt, maar ik raad deze site aan. Ook zijn je steen textures te klein ge-uvwmapped. Het is ook raar dat het dak pas zo hoog begint. Normaal zou het dak een stukje boven de deur beginnen. Wat meer detail aan het dak (denk aan een dakgoot of een dak dat wat uisteekt) zou ook heel er gewaardeerd worden. Voor de rest mag het bruggetje wat breder en mag het gras wat groter ge-uvw mapped mogen. Ik hoop dat je deze tips (probeert) toe te passen. Je model ziet er voor je eerste model al best goed uit :). Keep it up!!!

@ Siriouz, probeer comments te geven zodat de maker van het model het kan verbeteren. Dat wordt wel zo gewaardeerd. Dit gaat natuurlijk niet bij elke creatie maar wat tips zouden altijd fijn zijn.

Alstublieft, je frontview:

majoor_frontview.jpg

Het is me gelukt (dankzij een tutorial) om belichting en schaduw in een texture te verwerken zodat hij gebruikt kan worden in GTA:SA. Ik zal binnenkort een vertaling van deze tutorial op dit forum uitbrengen.

Zoals julie zien zijn het gewoon viewport screens.

GTAF_1.PNG

GTAF_2.PNG

Dit is mijn gebruikte texture:

box01completemap.jpg

Bewerkt: door stefaneke
Link to comment
Delen op andere websites

Nice, maar ik snap nog steeds niet wat je nou precies doet en wat voor nut het heeft... Is dit niet gewoon Prelighten?

Je vliegtuig is masterlijk, alleen klopt er niet alles aan, maar dat geeft hem.. uhm karakter, zal ik maar zeggen.

@justinvcmodder:

Mooi gebouw voor je eerste model, maar er kan natuurlijk nog wel het een en ander aan verbeterd worden. Eigenlijk heeft Stefaneke je alle nodige tips gegeven, en ik kan er eigenlijk weinig aan toevoegen. Keep it up!

Hier een verse render van mijn nieuwe scene, waar ik al eerder WIP screens van had laten zien:

post-22900-1210325161_thumb.jpg

Het is nog altijd WIP, de regenpijp word natuurlijk gedetailleerder en de stoep krijgt natuurlijk ook nog een leuke textuur. Misschien verplaats ik de club en de wagen, omdat de stoep aan de zijkant van het gebouw anders wel érg breed is :7

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...