Jump to content

Show jouw models II


Matiscus

Recommended Posts

*Stefan slaat Jorge en zijzelf weet wel waarom* Leuk concept Jorge :D. vooral de materials en de belichting zijn erg vet. Helaas moet jouw wapen het afleggen tegen de mijne.. maar ofdat mijn filmpje echt zo mooi wordt als die van jouw betwijfel ik zwaar :7.

@ Jorge Hierboven, Zoals je mij al zij: plugins zoals Vray zijn voor losers die niet met 3D Studio Max kunnen omgaan :schater:.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    360

  • Puma

    195

  • Galiorix

    167

  • Timske

    153

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ Kees: Zeer mooi gemaakt man, ik zou alleen, zoals vele anderen al zeiden, de bosjes en het gras anders maken, desnoods op de manier van dat plaatje van Nick.

@Nick: Dat is toch echt een stuk mooier dan in SA hoor xD

@Jorge: :7 Vet man, als ik niet wist dat het in ? 3dsmax enzo gemaakt is, zou ik zweren dat het bijna echt was :puh:

@Stefan en Gizmo: Of gewoon voor de mensen die het er beter willen laten uitzien dan het eigenlijk is, wat ik best wel haat als het ingame komt en dat het ingame dan veel lelijker is.

Ik ben ook weer aan de slag gegaan met een auto. De Thunder Rodd staat ondertussen allang ingame(heb in de tussentijd nog een autootje geconvert, maar ik ga niet vertellen wat voor auto en hoe hij heet, want dat is top secret :7)

Anyway, mensen die GTA Vice City Stories hebben gespeeld kennen hem vast wel: de Gang Rancher, natuurlijk al een stuk high polier dan hij origineel was, én ik maak er een lifted offroad van(niet 3 meter van de grond... -.- dat is lame).

Zwaar, ik herhaal ZWAAR WIP!!!

3fa59511.jpg

(ja die lichten worden nog high poly! :duh:)(net als de wielen trouwens)

f0dbc714.jpg

Nu kun je gelijk gaan zeuren "nou zo high poly issie niet", nee dat klopt. Hij is zo high poly als ik vind dat hij moet zijn. Ik ga geen deuren van 50 bij 50 vertex'en maken als het één plat vlak is. Wat ik wel high polier heb gemaakt, is de hoeken van de voor en achterkant, (niet alle hoeken, maar "de" hoeken, linksvoor, rechtsvoor, rechtsachter, linksachter, als je snapt wat ik bedoel), deels de motorkap(andere deel moet nog), achterlicht, spatborden.

De spatborden heb ik trouwens opzettelijk de hoekige vorm laten behouden, aangezien ik DENK dat R* ze zo bedoeld heeft, en niet rond(zo een beetje hoekig hebben jeeps wel vaker) en de echte Ford Bronco heeft dat ook een beetje, dus heb ik alleen de hoeken iets afgerond.

Nu de leukere delen :D

872e6569.jpg

a9f6b376.jpg

Als je je afvraagt wat dat rechte stuk "ijzer" onder de bladveren is: dat zorgt ervoor dat als je de auto op z'n wielen hebt staan, dat de vering niet te ver inzakt, ook als je over een hoge hobbel of diepe kuil gaat, zorgt dat er voor dat de vering niet té ver inzakt). De dempers moeten er nog op, maar de veren zijn in princiepe klaar(zowel de bladveren als de "gewone" veren). Ik heb de hele ophanging van een (originele(volgens die site)) Ford Bronco na gemaakt, waar de Gang Rancher ook op gebaseerd is volgens WikiGTA.

9761 triangle poly's/6943 quads, tot nu toe..... Daarvan zijn er 2195 poly's/1161 quads van de voorste veer alleenal :puh:.

Lage polycount komt omdat de body zelf zo verschrikkelijk low poly is.

Comments plz! :)

@Kees hieronder: Zou je misschien voortaan aub ook comments willen geven op de mensen boven je? :duh: Ik haat dat als mensen denken dat ze de enige op de wereld zijn die graag willen dat iemand anders iets over zijn model zegt :{. Pff...

@Hieronder: Okay, maar je kan toch zeggen of je het wel of niet mooi vind ofzo xD Naja, laat maar :puh:, sorry dat ik kwaaier deed dan ik was xD. En ja het hoort in de voertuigen showroom, maar als ik daar had gepost had ik moeten dubbel posten, wat na zo'n lange tijd niet erg is, maar daar krijg ik toch geen reactie dusja....

Je animatie ziet er btw goed uit. Ik vind hem wel wat simpel maar ik weet niet hoelang je dit al doet?

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

nou naardat iedereen hier mooie animaties maakt en post, post ik hier dan maar even een dome animatie :\

hoe de chit zet ik een you tube vilmpje in een forum ? wacht ik weet het wel ff veranderen :) en dan komt mijn kut vilmpje kijk hier is die al

ik werk nu aan een 2e deze is bijna het zelfde aleen beweecht de camera hier ook nog... nouw geweldig tog ?

sorry mythbuster ik denk niet dat ik aleen op deze wereld ben het is dat ik niet weet wat ik nou over jou model moet seggen en hoort dit niet in het Voertuigen showroom topic ?

Bewerkt: door kees1991
Link to comment
Delen op andere websites

@jorge: Wow ik dacht eerst dat het echt was, en nu twijfel ik er nog aan of het niet real life is :puh: erg mooi

@Mythbuster: Vindt hem wel leuk, is hij uit GTA LCS ofzoiets ? iig is ie wel wat 'hoekig' daarmee bedoel ik dat hij wat ronder mooier is naar mijn mening.

@kees: ja geweldig :puh: ik heb er geen verstand van want ik kan het zelf niet dus dan vindt ik het maar mooi :PXD

Dit is voor een project waar ik aan werk met een vriend (peter99) gister begonnen en dit is de eerste bewoner: showmetheprogressiontg0.png

binnenmt6.png

UPDATE ? : tjilsa0.png

Bewerkt: door jozz
Link to comment
Delen op andere websites

@ Kees: Mooi gemaakt, een beetje simpel (zoals al in m'n ge-editte post staat...) omdat je alleen maar een bal van een trap ziet rollen. Ik heb geen idee hoe moeilijk het is dat te doen, maar het zal vast niet makkelijk zijn, dus KUTGW!

@Jozz: Je models zien er opzich goed uit, maar b.v. rond een dak zitten in het echt vaak randen(met een andere kleur/texture dus). Het zit meestal niet zo in 1 90 graden hoek tegen elkaar enzo. Dat vind ik wat minder dus. Ook je textures vind ik wat raar, sommige textures zijn veel te klein gemapt. Het gebouw linksonder op het laatste plaatje vind ik eigenlijk het beste gelukt.

En euh, wat is er met dat "blauwe" gebouw? :? Dat ziet er nogal vaag uit :puh:. Op je models heb ik eigenlijk weinig aan te merken, alleen je texture keuze en UV mapping kan denk ik wel verbeterd worden.

Ik heb ook weer iets te showen natuurlijk :D

adbf1bdb.jpg

7b42c860.jpg

Nu mogen jullie raden hoe high/low poly dat wiel is, Galiorix: jij zegt niks, SWYV: jij ook niet, Apple: jij ook niet ;). En de rest die ik het heb verteld ook niet ;)

Eerlijk gezegt vind ik de randen van het profiel nog een beetje té overdreven hoog, dus misschien dat ik het iets ronder maak en/of het profiel iets meer over de zijkant van de band laat doorlopen.

BTW: Hij is voor GLD ;)...

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

@ Mythbuster

Ongeveer 2000? In ieder geval is het wiel mooi gelukt en de auto begint er ook heel goed uit te zien.

@ Jozz

Het ziet er al heel netjes uit alleen de textures van dat ene huisje zien er vaag uit.

KUTGW

Link to comment
Delen op andere websites

@Kees1991 met zijn landhuis ofzo, echt heel prachtig gemaakt, ik zou hem toch niet zo snel kunnen nabootsen KUTGW

@kees1991 met zijn trap video, sjiek gedaan alleen vind ik hem wel wat simpel gemaakt? probeer voetbalacties met de bal, zoals dribbel, pas naar andere voetballer in de lucht en dan andere voetballer in een klap de bal geraakt in de lucht met voet en de bal is in doel :puh: klinkt ingewikkelder en professioneler ^_^

Mythbuster met zijn "gestoorde" jeep ^_^ , ziet wel vet uit die veringen enal maar nuitengewoon gestoord gemodeld :7 en aan iedereen, al die dingen telt samen ......[/font] polygonen, echt waar!

Mythbuster heeft mij omgekocht dus ik mag niks zeggen van hem hoeveel polygonen zijn jeep telt[/font] :7

@ Jozz, sommige gebouwen zien vet uit maar probeer meer details in te bouwen en meer betere textures vinden voor de interieur vooral de grond textures vind ik echt om ziek te worden eigenlijk, pak meer fatsoenlijker textures kleuren zoals zwart wit tegels ofzo of beige tegels met dunne witte cement randen

@ mythbuster, die wiel is puur om te kotsen van jouwe gestoorheid! zalige wielvelg en band hoor :7

nu aan mijn beurt ^_^

th_cruiseschip_bubbelbdjes1.png - th_cruiseschip_bubbelbdjes2.png - th_cruiseschip_bubbelbdjes3.png

bubbelbadkuipjes in cruiseschip gemaakt een halve schip telt al meer dan 500.000 triangles en een volledige schip telt al meer dan 1miljoen triangles tot nu toe en ik wil zoveel dingen gaan maken :7

Link to comment
Delen op andere websites

@Dead-Dodo: Err, ietsjes meer -.- dat is het profiel alleen al bijna geloof ik :puh:, en thanks :)

@SWYV: Ghehe, ty.

Over je badkuip en schip: En dan noem je mij gestoord moddelen :D , 5 fockin honderd focking duizend tri poly's? :puh: Oh, Em, Gee :D Ziet er echt té hip uit, alleen wat ik op msn al zei he...(ga ik niet nog een keer herhalen), maar behalve dat echt té hip.

@Die "trap" van badkuipen: Origineel ontwerp, maar er moet nog wel een trapje van beneden naar de bovenste he, anders kan je er zo moeilijk in. Lijkt me trouwens echt super vet om op de rand van de bovenste te staan en dan helemaal naar beneden in een van de onderste te springen xD(Om vervolgens met m'n hoofd op de bodem te knallen en hoofdpijn te hebben, maar dat terzijde :puh:)....

@Hieronder: weer zo een... :duh::ch:

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

zeg gybrus steek tog niet altijd overal je dikke neus in zeg :7

aleen swyv jou schip wort erg mooi maar hoe moeten die mensen nu in zoon bad komen dan die eerste dat kan nog maar ze moeten tog omhoog moeten ze dan door die baden van andere mensen heel loopen ? ziet er wel mooi smoot uit :D

ik heb weer een animation gemaakt. ik heb zelf niks er in gemaakt aleen een plain en de animatie natuurlijk maar de models niet ze komen gewoon uit gta.

ik vint animeren wel leuk dus denk dat ik mij hier maar eens in ga verdiepen en dan ook eens iets moois maken :)

ik hat self de animatie nog niet gezien en zie nu pas dat de auto super snel gaat. dat was natuurlijk niet de bedoeling :7

Bewerkt: door kees1991
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook is beginnen te moddelen..

Mijn allereerste Dikke W.I.P model met GSU.

2q8po3b.jpg

Voor een beginnend iemand ziet het er niet slecht uit. Textures kloppen en zo te zien zijn er weinig foutjes. Let er wel op dat als je het ingame zet er eventuele bugs kunnen komen als je het maakt met sketchup. Des ondanks vind ik hem er toppie uitzien, maar net ietjes te kaal. Wie weer wat planten aan de muur. Versiering op de dakgoot enz enz.

7/10

Link to comment
Delen op andere websites

Jezus, ik zie de laatste tijd alleen maar vooruitgang hier!

Zeker leuk gebouwtje voor je eerste keer. Een groot pluspunt op je eerste model is al dat je de raamkozijnen enigszins 3d hebt gemaakt. Geweldig vind ik dat: sommige beginners maken een plane met een gat erin... Probeer alleen nog wat aan de schaal te werken, de garagedeur is reusachtig in vergelijking met de rest van het gebouw; ga je de auto er overdwars in parkeren :7 ?

Neus :7... Mja leuk, met zo'n smoetf. Nee lol, leuk gedaan, ga je 'm ook nog ergens voor gebruiken, of was het gewoon een oefenprojectje? Enneh, wat is nou 't nut van een UVW-geblokte neus :) ?

Sketchup, anyone?

wip1nh1.th.jpg

wip2wr8.th.jpg

WIP huis voor school. Eindelijk!

Edit: Raampjes..

wip3dt8.th.jpg

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Gybrus weet je het zou best wel leuk zijn als je er een mustach onder maakt. net zo een als die coole meneer in mijn plaatje

en puma je garage zier er erg lux uit maar tog jamer dat je niet met 3d max maakt want dan kun je het mooi renderen.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...