Nickonly Geplaatst: 2 december 2008 Rapport Geplaatst: 2 december 2008 [...] Hoe werken smoothing groups dan? Kijk hier maar eens... @stefan: Je poppetjes zien er goed uit. Niets op aan te merken. Me wants textures + ingame! @bus: Eerlijk gezegt vind ik je gebouw niet zo mooi. Probeer er nog wat details op te maken, en denk eraan dat het sketchup glas niet werkt als je het ingame wil zetten he. Enne... Als je je plaatje resized, vergeet dan niet ook de afbeelding zelf te verkleinen. @karamanci: Inderdaad. Dat kan met minder polys. Met 13 moet het inderdaad te doen zijn. Overigens ziet je render er wel goed uit. Misschien kunnen we van jou nog wel wat meer verwachten. Maar vergeet ook dat resizen van je hele afbeelding niet he. Die witte lappen er omheen zijn zo lelijk en nutteloos... Btw, jullie alle drie, waarom beginnen jullie namen niet met een hoofdletter?
MartyCeha Geplaatst: 2 december 2008 Rapport Geplaatst: 2 december 2008 (bewerkt) @bus: Leuk idee, alleen beetje wat je met de meeste sketchup models hebt. Te sketchup-achtig @karamanci: Heb je soms 2 cap segements gebruikt, want dat zou al kunnen verklaren waarom je zoveel poly's hebt. Wel leuk gedaan. Voor de LAN party van onze school een poster ontworpen Echt über simpel maar op school zijn ze ervan onder de indruk @beagle: een box met een alpha map En de spatters komen idd van CGtextures Bewerkt: 2 december 2008 door MartyCeha
Beagle Geplaatst: 2 december 2008 Rapport Geplaatst: 2 december 2008 Leuke Scene. heb je die bloed Spatter gewoon met Photoshop gemaakt? Op CGTextures.com hele afdeling met Blood Spatters Rook leuk gedaan, Particle Flow of een Plugin'tje (Inpluggertje )?
karamanci Geplaatst: 2 december 2008 Rapport Geplaatst: 2 december 2008 @bus: Leuk idee, alleen beetje wat je met de meeste sketchup models hebt. Te sketchup-achtig @karamanci: Heb je soms 2 cap segements gebruikt, want dat zou al kunnen verklaren waarom je zoveel poly's hebt. Wel leuk gedaan. Voor de LAN party van onze school een poster ontworpen Echt über simpel maar op school zijn ze ervan onder de indruk @beagle: een box met een alpha map En de spatters komen idd van CGtextures Erg mooi <3 Maar hoe deed je die reflecties op ''LAN'' ?
Beagle Geplaatst: 2 december 2008 Rapport Geplaatst: 2 december 2008 (bewerkt) <3 <-- Ik zie er echt helemaal niks in Reflecties: [Toetsenbord] M > Tabblad Maps > Reflection > Raytrace Tabblad Blinn Basic Parameters > Diffuse Color > Kleurtje uitzoeken Kan ook met V-Ray. Maar dit werkt ook wel. Een box met een Alpha Map, het kan wel... Maar zal niet erg nodig zijn... :$ [offtopic] Wie kan het verlegen emoticon ( :$ ) uit zijn hoofd typen ? [/offtopic] EDIT: Bah, nu edit ik M'n post, is de smiley hardstikke makkelijk geworden Hé..? Nu, als ik met de Emoticon Selector ( ) de verlegen emoticon in mijn post zet, is ie ook makkelijk... Net niet... Bewerkt: 2 december 2008 door Beagle
Remcconen Geplaatst: 2 december 2008 Rapport Geplaatst: 2 december 2008 <3 <-- Ik zie er echt helemaal niks in <3 is een gedraait hartje (L) Ontopic: Mooi gemaakt. Ik zou er ook onder de indruk van zijn als ik niet wist hoe simpel het is Alleen mischien moet je STEL in een andere kleur doen? @Beagle's :$: Als je die emoticon wil typen kun je ook iets makkelijkers gebruiken Net zo als bij je MSN
Beagle Geplaatst: 2 december 2008 Rapport Geplaatst: 2 december 2008 (bewerkt) <3 <-- Ik zie er echt helemaal niks in <3 is een gedraait hartje (L) Ontopic: Mooi gemaakt. Ik zou er ook onder de indruk van zijn als ik niet wist hoe simpel het is Alleen mischien moet je STEL in een andere kleur doen? @Beagle's :$: Als je die emoticon wil typen kun je ook iets makkelijkers gebruiken Net zo als bij je MSN :$ = : $ , maar toen ik met dat emoticon menutje de :$ invoegde, kreeg ik dit: --> : $ ; <-- Toen dacht ik dat. Daarna zag ik dat bij een Edit je : $ kan gebruiken. En in een gewone Post ook natuurlijk. Net zo als bij je MSN? Hmm? EDIT: Nu zie ik het, een gedraaid hartje EDIT2: kreeg ik dit: --> : $ ; <-- Toen WTF, het is veranderd. Toen ik het type was het een andere lange code... Dit forum wil mij als Paranoïde aftekenen Bewerkt: 2 december 2008 door Beagle
karamanci Geplaatst: 2 december 2008 Rapport Geplaatst: 2 december 2008 Ben bezig met een kungfu panda: Renders en textures moeten nog komen.. veel werk
FakeYou Geplaatst: 2 december 2008 Rapport Geplaatst: 2 december 2008 In een middagje gemaakt, daarna paar dagen zitten rommelen met vray. Gemaakt in sketchup.
DaBeast Geplaatst: 4 december 2008 Rapport Geplaatst: 4 december 2008 Berichten verwijdert.. Graag ontopic blijven mensen.. Het is natuurlijk de bedoeling dat er gerate word, en niet geouwehoerd word.. Het niveau van raten ligt sowieso al laag, laat het dus aub niet lager zakken. Denk voor het begrip. Vriendelijke groeten, DaBeast.
Gangsta Geplaatst: 5 december 2008 Rapport Geplaatst: 5 december 2008 @Martyceha, Ik vind het heel erg mooi. Leuke texture (verfdruppels). @Karamanci, Ik kan het niet echt goed zien, maar je zit volgens mij wel op de goede weg. Ben benieuwd naar de eindresultaat. @FakeYou, Dat ziet er echt vet uit! Goed dat die vleugels transparant zijn. KUTGW! Audi A3: Model met een tutorial gemaakt. Ik heb gebruik gemaakt van Mental Ray renderer. Ik heb heel erg veel dingen geleerd dankzij die tutorial. Deze Audi A3 ga ik nog vaker maken totdat ik ongeveer weet hoe alles in elkaar zit enzo..
Puma Geplaatst: 5 december 2008 Rapport Geplaatst: 5 december 2008 (bewerkt) Ziet er goed uit . Een antal dingen zijn goed en realistisch uitgevoerd en een aantal wat minder. De voorlichten van de auto zijn bijvoorbeeld erg donker in verhouding met de rest van de auto, terwijl het licht toch echt recht in de lampen schijnt (dit ligt waarschijnlijk aan de render, of aan een te donkere texture). Verder ziet het Audi-logo eruit alsof het van plastic gemaakt is en het maar even op de grille gekwakt is. Misschien dat je het logo dezelfde textures kunt geven als de grille. Het bodywerk van de voorkant (bumper etc.) ziet er overigens puik uit. De achterkant ziet er ook goed uit, alleen lijkt de bumper relatief ver uit te steken, als je kijkt naar de mate van uitsteking (......) van de andere delen van de auto. Ook hier vind ik het Audi-logo er een beetje raar uitzien, als je het een andere texture geeft lost dat al veel op, denk ik. Verder zien de achterlichten er erg raar uit. Is het een texture of een 3d-licht? Het lijkt namelijk alsof de 'buizen' binnenin het achterlicht te ver naar de bovenkant zitten. Het geheel ziet er leuk uit, op een paar kleine details die iets beter kunnen, wil je het perfect hebben. De velgen zien er ook wel strak uit, misschien dat ze iets meer details kunnen gebruiken als bijvoorbeeld een logo. Alles wat rest is de binnenkant: heb je deze al gedaan of niet, en zoja (wat te zien is aan de pics), hoe ziet deze eruit en ben je van plan een volledig interieur van te maken of niet? Al bij al is het inderdaad een leuk leerproject waar ook nog eens een mooi resultaat uit is gekomen. Wat meer screens zouden geen kwaad kunnen, een close-up van de wielen, voor- of achterkant of interieur bijvoorbeeld. Bewerkt: 5 december 2008 door Puma
Gangsta Geplaatst: 6 december 2008 Rapport Geplaatst: 6 december 2008 (bewerkt) Bedankt voor je reactie Puma! Intrieur is eigenlijk gemaakt met een paar boxen en een torus. Het bevat geen detail, want ik heb de intrieur eigenlijk alleen gemaakt, zodat ik de ramen transparant kan doen i.p.v. dicht (wat lelijk is). Achterlichten zijn textures, gevonden op google afbeeldingen.xD Nikolai biped 2! Paar fouten.. - Teveel chaos - Slechte gravity.. Binnenkort verbeterd. Bewerkt: 6 december 2008 door Gangsta
S-te-Fan Geplaatst: 6 december 2008 Rapport Geplaatst: 6 december 2008 @ Gangsta, laat eens een wire zien. Aangezien ik een heleboel fouten zie in je model.
~> GizmO <~ Geplaatst: 6 december 2008 Rapport Geplaatst: 6 december 2008 @ Gangsta, laat eens een wire zien. Aangezien ik een heleboel fouten zie in je model. Zonder turbo/mesh smooth. ^^ @Gangsta, Voor beginnend auto modeller ziet het er goed uit. Om te oefenen is die tutorial van die audi perfect, maar als je echt iets moois wilt moet je de details goed uitwerken. Want ik zie nu al dat hij super inacuraat is. Daarnaast zie ik hier en daar chamfer foutjes etc. Maar dit is een heel goed begin. Wil je deze model nog verbeteren (dat ik, en misschien andere tips gaan geven voor verbeteringen) of ga je hem helemaal overnieuw doen? (Als je hem nog gaat verbeteren, post dan een clay render (render met std grijze max material bijv.) en een unsmooth wire van een aantal hoeken.
Recommended Posts