Jump to content

Show jouw models II


Matiscus

Recommended Posts

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

>>> Door DaBeast: Geen afbeeldingen quoten!<<<

Wat het is weet ik nog niet. Volgens sommigen is het een mixer, volgens anderen weer een wapen en zelf vind ik het nog het meest een voertuig... Het idee was om een wapen te maken, die bollen aan de zijkant zouden het handvat worden en de slangen aan de voorkant een soort van overloop naar de bladen van het zwaard, maar toen ik er eenmaal de motoren van een podracer in zag wou ik er een futuristisch voertuig van maken. Voilà het resultaat. Heb er krap een uurtje over gedaan.. SketchUp natürlich ^_^.

Lowpoly-versie:

Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag 0_0 .

Op het eerste zicht lijkt het op een jetpack. Met Die gordels lijkt het er een beetje op.

(Die punten zijn de bovenkant)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    360

  • Puma

    195

  • Galiorix

    167

  • Timske

    153

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ Traser: Leuk kasteeltje, maar in de middeleeuwen hadden ze nog geen elektronische hendels :puh:. Probeer alles een graadje meer in 3d te maken (laat de daken bijv. een stukje uitsteken) en het net iets beter te texturen. Op het tweede plaatje, bijvoorbeeld, is de texture aan de zijkant van het dak relatief erg uitgerekt in vergelijking met die aan de voorkant. Als je die overloop niet goed krijgt, kun je er altijd nog een stuk hout tussen zetten, zodat alle kanten van het dak gescheiden worden.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

Wat het is weet ik nog niet. Volgens sommigen is het een mixer, volgens anderen weer een wapen en zelf vind ik het nog het meest een voertuig... Het idee was om een wapen te maken, die bollen aan de zijkant zouden het handvat worden en de slangen aan de voorkant een soort van overloop naar de bladen van het zwaard, maar toen ik er eenmaal de motoren van een podracer in zag wou ik er een futuristisch voertuig van maken. Voilà het resultaat. Heb er krap een uurtje over gedaan.. SketchUp natürlich ^_^.

Lowpoly-versie:

Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag 0_0 .

Als het een voertuig zou worden waar zal hij dan zitten? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

puma, ik wou dat ik een beetje bij jou in de buurt kwam.

dat zal denk ik nog heel lang duren :engel:

maar ik heb sketch-up uit de kast getrokken:

post-65751-1231190940_thumb.png

BTW: hij is nog wip :engel:

Bewerkt: door game~skater
Link to comment
Delen op andere websites

@ Puma, Ik ben niet de maker van het kasteel :)..

Mijn model ( die nog niet is gerate ) is http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic...t&p=1226531

Mooi Model, Je komt altijd met van die Prachtige Fantasie dingen :D...

In mijn optiek lijkt het een beetje op een soort Van POD Racer , Er moet alleen nog Stroom tussen, en een POD tussen :D.

Waar had hij iets over jou gezegt dan? RD = Revolution-Designes... Of heb ik het nu mis? :puh:

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

[img=http://img266.imageshack.us/img266/8995/bglpn3.jpg]

Wat het is weet ik nog niet. Volgens sommigen is het een mixer, volgens anderen weer een wapen en zelf vind ik het nog het meest een voertuig... Het idee was om een wapen te maken, die bollen aan de zijkant zouden het handvat worden en de slangen aan de voorkant een soort van overloop naar de bladen van het zwaard, maar toen ik er eenmaal de motoren van een podracer in zag wou ik er een futuristisch voertuig van maken. Voilà het resultaat. Heb er krap een uurtje over gedaan.. SketchUp natürlich ^_^.

Lowpoly-versie:

Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag 0_0 .

Op het eerste zicht lijkt het op een jetpack. Met Die gordels lijkt het er een beetje op.

(Die punten zijn de bovenkant)

Ik ben er mee eens dat het op een jetpack lijkt, inderdaad zo met die gordels en die "flessen" vind ik mooi om de "vuurtjes" uit te laten komen :) Erg mooi :klap: Alleen ik weet niet of het gaat lukken om ingame te zetten. Natuurlijk vertrouw ik op je ingame-zet-skills, maar de maten tussen bijvoorbeeld de gordels en het "chassis", of zijn benen komen door die gesmoothde punten...

KUTGW :)

Bewerkt: door Beagle
Link to comment
Delen op andere websites

@ puma: Vet! Ik vind het een beetje op een jetpack lijken. :puh:

@ Game~Skater: Ook erg mooi. Heb je die knoppen net onder dat schermpje er ook uit laten steken of is dat alleen maar een texture.

En ja hoor. Ik heb ook eens g00gle SketchUp gedownload. (is legale freeware toch?) Best een leuk programmatje. Alleen kan ik alleen nog maar rechte, schuine en gebogen lijnen maken. Ik heb geprobeerd cirkels te maken maar die heb ik verkloot. :7

Anyway. Mijn aller eerste model. :D Het moet een half pipe voorstellen voor skateboarders. Hier kan je ook gelijk mijn probleem met cirkels zien. Het is moeilijk uit te leggen maar ik kan ze niet texturen.

ohtt0m.jpg

Tada, mijn eerste Model!!!!

Op de volgende screen heb ik een close up gemaakt van de grind pipe (ja, kijk de volgende keer maar eens goed als je langs een half pipe loopt, er zit wel degelijk een balk op de ramp) en van de reling. Het laatste ben ik nogal trots op. (trots op een half pipe van 10 minuten :puh: ) Alles is exact gelijk qua hoogte en afstand aangezien ik eerst één paal maakte en toen die iedere keer kopieerde en met het meetlatje even ver zette. Check:

2rqkdxs.jpg

Op de volgende screen heb ik een trappetje gemaakt. Op echte half pipes zit er natuurlijk geen trappetje maar anders kwam ik met mijn afmetingen niet goed uit. Ook hier zijn alle rechthoeken even groot en allemaal even diep. Check:

a4vo01.jpg

Op de volgende screen heb ik een correcte cirkel geprobeerd te maken. En iedereen is het hier vast wel over eens dat ik die verneukt heb. Check:

1z1v19x.jpg

Rates, hulp en comments please? Vergeet niet dat ik het programma pas een kwartier heb.

Bewerkt: door warrock_123_321
Link to comment
Delen op andere websites

kleine correctie warrock :puh:

het is een coping en niet een grind pipe :puh:

ook zit ie een beetje naar voren niet gelijk aan aan de pipe zelf.

en oja... de knoppen zijn allemaal 3d.

en er zit nog geen texture overheen :engel::puh:

alleen via de render-tut van Puma.

maar ik had een vraagje:...

ik weet het even niet meer :7

ik zal zo mijn bericht wel editten als ik het weer weet ;)

Link to comment
Delen op andere websites

puma, ik wou dat ik een beetje bij jou in de buurt kwam.

dat zal denk ik nog heel lang duren :engel:

maar ik heb sketch-up uit de kast getrokken:

post-65751-1231190940_thumb.png

BTW: hij is nog wip :engel:

Hij is erg leuk. :Y

@Puma: Mooi bedacht, ga 'm zeker dowloaden! :tu:

@warrock_123_321 : Erg gaaf! :tu:

Bewerkt: door GTA Haas
Link to comment
Delen op andere websites

kleine correctie warrock :puh:

het is een coping en niet een grind pipe :puh:

ook zit ie een beetje naar voren niet gelijk aan aan de pipe zelf.

Ja, het ziet er op het plaatje een beetje raar uit. Maar ik heb het nu gefixed.

en oja... de knoppen zijn allemaal 3d.

en er zit nog geen texture overheen :engel::puh:

alleen via de render-tut van Puma.

Erg mooi hoor. Ik heb nog heel te leren wil ik zo goed worden als jij.

@warrock_123_321 : Erg gaaf! :tu:

Heel erg bedankt GTA Haas. :)


Ik heb mijn half pipe af gemaakt. Ik heb mijn probleem opgelost door de 'omhoog en daar beneden' tool te gebruiken en daarmee een van de zijden doorgetrokken. Vervolgens de reling gekopieërd en de trap opnieuw gemaakt. Ik heb ook een hele zootje omgedraaid en de reling vast gemaakt voor de andere kant, zodat het nu een echte half pipe is en geen quarter pipe. Overigens ook nog een paar kleine foutjes gefixed en heb nu een mooie half pipe.

Overigens ben ik aan een nieuw model begonnen. Een blikjes automaat. :) Ik heb al de vookant, de plaatjes met 3d knoppen, en het wisselgeld bakje.

Helaas moeten zowel de screens van de half pipe als die van het blikjes automaat even wachten tot ik mijn usb stick terug heb. Die heb ik vanochtend namenlijk uitgeleend aan iemand. En op mijn pc waar g00gle SketchUp op staat heb ik geen internet. De screen zullen er dus op zijn vroegst vrijdag en uiterlijk dinsdag op staan.

Link to comment
Delen op andere websites

game~skater: Ziet er al wel OK uit, mooi glad en rond. Nu de textures nog :puh:. Een render zonder fog vind ik mooier: het draagt niet echt wat bij aan je render, behalve als je een landschapsrender hebt gemaakt.

warrock_123_321: Perfection is the key to victory :7. Probeer iets minder aandacht te besteden aan alle afmetingen en verhoudingen, en iets meer aan het model zelf. Ik mis nog heel veel details namelijk... Nog progress?

Speakertoren, nog wip..

speaker1kr9.jpg

speaker2nv3.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

warrock_123_321: Perfection is the key to victory :7. Probeer iets minder aandacht te besteden aan alle afmetingen en verhoudingen, en iets meer aan het model zelf. Ik mis nog heel veel details namelijk... Nog progress?

Ik heb ondertussen al flink wat aan het model gesleuteld. Screens komen volgende week. (de screens staan namenlijk op een pc zonder internet en ik heb mijn usb stick uitgeleend) En als je details vind missen kan je die gerust zeggen hoor. Ik vind hem namenlijk nu al erg 'af'. En ik wil natuurlijk wel dat mijn model er zo mooi mogenlijk uit ziet! In ieder geval heel erg bedankt voor de reactie Puma! :tu:

Speakertoren, nog wip..

*plaatje*

*plaatje*

Leuke speakers! De achterkant vind ik alleen wat minder. Bij mij zien die er namenlijk ongeveer zo uit: (het gaat om die 2 zwarte circels)

soundbord%20achterkant%20.jpg


Ik heb even de screens op mijn mp3 speler gegooit. Dus je kan nu mijn progress weer volgen. :)

Als eerste mijn half pipe:

2nlwugk.jpg

2gxldgk.jpg

En dan nu mijn blikjes automaat. :) Het standpunt is slecht en de fog is irritant maar ik zat een beetje met de instellingen te spelen. :engel: Ik ben nog niet eens een half uur in totaal met dat programma bezig geweest dus ik vind het erg leuk om alle knopjes uit te proberen. :puh:

2d6pp2r.jpg

Ik heb nogal wat problemen met het vak waar de blikjes in vallen, ik kan de drag tool niet gebruiken op ronde oppervlaktes. En bovendien is de rest ook nog lang niet klaar. Eerst die verbrande tape uit mijn pc halen. (lang verhaal...)

Bewerkt: door warrock_123_321
Link to comment
Delen op andere websites

Hoi warrock!,

Mooi drink automaatje!

----------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb ook wat gemaakt.

PS: het is mijn 1e ontwerp kraak em plz niet af!

Knots:

naamloos-5.jpg

Andere positie knots:

naamloos1-1.jpg

Groeten,

CorrectHost

PS: Hoe en waar kan ik goede textures vinden en op mijn model zetten enzo :puh:

Bewerkt: door CorrectHost
Link to comment
Delen op andere websites

1231518194-750.jpg

2 hierboven :puh:

als je een recht stuk eropzet lukt het wel ;)

beetje moeilijk doen :clown:

inclusief 3d knoppen (zoals op moderne cola apperaten)

1231518338-920.jpg

weet iemand nog iets leuks om te maken :puh:?

Bewerkt: door the_dan
Link to comment
Delen op andere websites

*Plaatje*

2 hierboven :puh:

als je een recht stuk eropzet lukt het wel ;)

beetje moeilijk doen :clown:

inclusief 3d knoppen (zoals op moderne cola apperaten)

*Plaatje*

weet iemand nog iets leuks om te maken :puh:?

Ziet er goed uit!

rate ook ff mijn eerste kunstwerkje hierboven! :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

*Plaatje*

2 hierboven :puh:

als je een recht stuk eropzet lukt het wel ;)

beetje moeilijk doen :clown:

inclusief 3d knoppen (zoals op moderne cola apperaten)

*Plaatje*

weet iemand nog iets leuks om te maken :puh:?

Ziet er goed uit!

rate ook ff mijn eerste kunstwerkje hierboven! :puh:

Goede textures kan je vinden op CGTextures.com. Bij je "doomhitter" mogen wel wat meer puntjes, en gelijke grootte is ook wel zo mooi :) Probeer ze te kopieëren en plakken. Nu nog de andere tutorials! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...