Jump to content

Show jouw models II


Matiscus

Recommended Posts

  • Reacties 3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    360

  • Puma

    195

  • Galiorix

    167

  • Timske

    153

Top Posters In This Topic

Posted Images

De render ziet er opzich wel ok uit, alleen een beetje 'overbelicht', zoals je zelf ook al enigszins opmerkte. Nu het model nog ^_^ !

iemand een idee hoe ik dat gele schijntje wegkrijg?

Andere texture?

God creëerde de wereld in 7 dagen, ik in iets meer dan 2 uur. Hij gebruikte alleen geen SketchUp. Welk modelingprogramma God gebruikte is vandaag de dag nog steeds onbekend.

22635897cx6.jpg

95600800ex3.jpg

24059401ll6.jpg

82638350cb4.jpg

85917330km6.jpg

Heb de weg getekend met de follow-me-tool (SketchUp), getextured en dichtgeplakt met poly's. Morgen (of een andere dag) ga ik die stukken land gedetailleerder maken, wat inhoudt dat ze niet zo vierkant zijn, plus een rand van het eiland. De volgende stap is texturen van het land (een simpele grastexture) en het ingame zetten van het hele gedoe.

"Huh, geen gebouwen?" Klupt, ik ga de lots waarschijnlijk verhuren aan verschillende mensen. Ik beoordeel de lots en kies de besten eruit, waarbij ik zelf ook nog wel wat model. Uiteindelijk wordt het hele gedoetje gereleased als één mod (waarschijnlijk een TC). Dit is gewoon een plan hoe ik het wil gaan aanpakken, en hopelijk lukt het. Ik heb al vaker geprobeerd om in m'n eentje aan een TC te werken en dat is gewoonweg onmogelijk (voor mij tenminste), vandaar dat ik het zo doe. Het zou kunnen dat dit gewoon weer een fail wordt, dus ga je er nog niet over verheugen ;). Ga je dus nog niet aanmelden ofzo voor deze mod, want het is nog geen mod, maar een model. Heb je toch ideeën o.i.d., PM.

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Of course.

De achtergrond (lucht dus) heb ik gemaakt door een 360 graden texture op een bowl errond..

schommelrg0.png

Ook zijn hier er al wat bugs uit en verder afgewerkt, zoals het dakje aan de voorkant en de steunpalen die niet tegen elkaar stonden.

@ Puma: Wat is er dan slecht aan m'n model? :puh: Graag wat opmerkingen.

En die gele schijn ligt niet aan de textures, die zit overal zo'n beetje over.. Ik dacht eerder dat het aan de instellingen van Vray lag..

Jouw 'wereld' is wel nice, Puma :D Lijkt wel een spinneweb. :Y Best ingenieus om die wegen goed te leggen.

Van plan er iets mee te doen? Laat maar, ik zie je edit nu :puh:

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

God creëerde de wereld in 7 dagen, ik in iets meer dan 2 uur. Hij gebruikte alleen geen SketchUp. Welk modelingprogramma God gebruikte is vandaag de dag nog steeds onbekend.

3D Studio MAX Duh... :7

Riddertjes die getextuurd zijn heb ik al. Maar ik vind ze nog niet waardig genoeg om ze te laten zien lol.

Iig een mooie wereld die eigenlijk wordt verneukt door z'n low polyheid...

Link to comment
Delen op andere websites

Of course.

De achtergrond (lucht dus) heb ik gemaakt door een 360 graden texture op een bowl errond..

[img|---|/img]

Ook zijn hier er al wat bugs uit en verder afgewerkt, zoals het dakje aan de voorkant en de steunpalen die niet tegen elkaar stonden.

@ Puma: Wat is er dan slecht aan m'n model? :puh: Graag wat opmerkingen.

En die gele schijn ligt niet aan de textures, die zit overal zo'n beetje over.. Ik dacht eerder dat het aan de instellingen van Vray lag..

Jouw 'wereld' is wel nice, Puma :D Lijkt wel een spinneweb. :Y Best ingenieus om die wegen goed te leggen.

Van plan er iets mee te doen? Laat maar, ik zie je edit nu :puh:

Mooie render :D die bowl had ik toch een tijdje terug gemaakt? :Y

Link to comment
Delen op andere websites

En nooit raten de Pro's de kleintjes hun werk.. :-(

Behalve Puma dan.

Nou ja, slaap ze. :gaap:

Komt omdat het hier gaat om de models. En niet om een paar faces gerenderd met een textuur eromheen.

Link to comment
Delen op andere websites

En nooit raten de Pro's de kleintjes hun werk.. :-(

Behalve Puma dan.

Nou ja, slaap ze. :gaap:

Komt omdat het hier gaat om de models. En niet om een paar faces gerenderd met een textuur eromheen.

2385 faces, om precies te zijn. :Y

En volgens mij is de definitie van een model in de 3D-wereld nog steeds 'een boel faces met een texture eromheen'.

Faces maken namelijk net een model.

Ik wil maar zeggen dat de kleintjes meer kunnen leren van de pro's hun commentaar, maar die pro's doen dit meestal niet. En dat terwijl de beginners zo ongeveer alles becommentariëren..

Link to comment
Delen op andere websites

God creëerde de wereld in 7 dagen, ik in iets meer dan 2 uur. Hij gebruikte alleen geen SketchUp. Welk modelingprogramma God gebruikte is vandaag de dag nog steeds onbekend.

3D Studio MAX Duh... :7

lijkt mij logisch he.. ik bedoel zie jij in the real world bugs? en Bleu Hell's? Ik niet dus het moet wel 3d max geweest zijn ^_^

senneke dat jou grasjes overbelicht zijn dat komt deels door de texture deze is al heel erg geel en met een gele zon lamp ding wat je dan ook maar heb in je V straaltjes maakt het gras nog geler. wat je ook nog kan probeeren is (als dat kan tenminste) de zon verder weg van je model te zetten. ik zou elkgeval 2 dingen doen...

hier een mooie texture uitzoeken

http://www.cgtextures.com/

en hier even 3d max downloaden

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/mform...p;siteID=123112

--

als je zelf ook een PR0 wil worden zul je tog aar mee moeten gaan werken. Behalve als je puma heet want dan mag je mooie dingen maken met sketchup, wat hij dus wel kan...

"En nooit raten de Pro's de kleintjes hun werk"

dus jij secht hierbij dat als ik niemand meer ga raten dat ik dan een pro ben? :O ik wist niet dat het zo makkelijk gin. Als ik even heel hard mag zijn en hopelijk mag ik dat.

de meeste hier werken met sketshup en de pro's met 3d max (behalfe ik want ik ben een n00b :cry: )

als je met 3d max werkt is het niet echt interessant om een sketchup model te gaan raten omdat het er VAAK niet uit ziet. en een hele was lijst met slechte dingen typen is niet leuk. niet leuk om te krijgen en niet om te typen.

nou word blij van mijn post of word boos om mijn post ook mag je er verdrietig om worden of als je een mod bent mag je een stuk er uit verwijderen.

--

ik zelf ben ook weer een paar dagen bezig met iets, maar het wil nog niet lukken dus ik post nog nix ^_^

latezz

Link to comment
Delen op andere websites

2385 faces, om precies te zijn. :Y

En volgens mij is de definitie van een model in de 3D-wereld nog steeds 'een boel faces met een texture eromheen'.

Faces maken namelijk net een model.

Ik wil maar zeggen dat de kleintjes meer kunnen leren van de pro's hun commentaar, maar die pro's doen dit meestal niet. En dat terwijl de beginners zo ongeveer alles becommentariëren..

400 faces minder en je hebt even veel poly's die ik alleen al aan een slangetje heb besteeds, hoezo onnodig highpoly. :zz::puh:

turbo.jpg

Heb ik gemaakt voor MCFL's scootmobiel :Y.

Ps. dit keer geen vray omdat ik geen zin heb om langer te wachten voor een screen -_-.

als je zelf ook een PR0 wil worden zul je tog aar mee moeten gaan werken. Behalve als je puma heet want dan mag je mooie dingen maken met sketchup, wat hij dus wel kan...

Omg, dus de beginners/niet zo goeie sketchuppers moeten maar lelijke dingen maken omdat we/ze geen puma heten, dus als ik kon zou ik mijn naam veranderen naar Puma1 zodat ik ook mooie dingen mag postn, of ik zo nou kan maken of niet -_-.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Geen downloads plaatsen plz!

hoe zo mag ik geen download plaatsen van de officiële site met een trail van 3d max ?

FrerryN

:duh: ik bedoel dat er bijna geen mooie modellen gemaakt worden in sketchup behalve door puma. en ik zeg ook niet dat er geen mooie modellen mee gemaakt worden maar bijna geen mooie modellen.

als je een beginnende modder bent kun je beter gewoon meteen 3d max nemen dan wen je er tenminste aan. tenzij je van bugz houd natuurlijk...

Link to comment
Delen op andere websites

Geen downloads plaatsen plz!

hoe zo mag ik geen download plaatsen van de officiële site met een trail van 3d max ?

FrerryN

:duh: ik bedoel dat er bijna geen mooie modellen gemaakt worden in sketchup behalve door puma. en ik zeg ook niet dat er geen mooie modellen mee gemaakt worden maar bijna geen mooie modellen.

als je een beginnende modder bent kun je beter gewoon meteen 3d max nemen dan wen je er tenminste aan. tenzij je van bugz houd natuurlijk...

Maar niet iedereen zet daadwerkelijk alles ingame, volgens mij word hier amper wat ingame gezet, maar als je weet hoe je het goed ingame weet te krijgen, dan kunnen die bugs reuze mee vallen, want er zijn een hoop projecten(ook op gtaforums) die met sketchup werken, en Grims(die wapenmoddeler) werkt ook met sketchup, het zal wel wat moeilijker lopen dan direct vanaf 3ds max, maar sommige weten het gewoon goed te doen en kan het vrij meevallen.

Tevens, wil ik ff zeggen richting iedereen, mijn vorige Beretta is kwijt geraakt, tijdens een aanval van virussen en is daarom per ongeluk mee geformateerd, maar ik ben weer bezig met een nieuwe :Y.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar niet iedereen zet daadwerkelijk alles ingame, volgens mij word hier amper wat ingame gezet, maar als je weet hoe je het goed ingame weet te krijgen, dan kunnen die bugs reuze mee vallen, want er zijn een hoop projecten(ook op gtaforums) die met sketchup werken, en Grims(die wapenmoddeler) werkt ook met sketchup, het zal wel wat moeilijker lopen dan direct vanaf 3ds max, maar sommige weten het gewoon goed te doen en kan het vrij meevallen.

Tevens, wil ik ff zeggen richting iedereen, mijn vorige Beretta is kwijt geraakt, tijdens een aanval van virussen en is daarom per ongeluk mee geformateerd, maar ik ben weer bezig met een nieuwe :Y.

kleine dingen als wapens en zo zijn ook niet zoon probleem en gaat eigenlijk altijd wel goed. omdat je hier niet op loopt. dus je kan er niet door heen zakken/tegen aan lopen. je hebt gelijk het kan wel met sketchup zonder bugs maar je bent dan zo lang bezig dat je makkelijker 3d mag kan gaan leren dat is mijn mening. ik begrijp ook wel dat sommige mensen het gewoon niet willen omdat sketchup veel makkelijker is in het begin.

en juist ook omdat er niet veel dingen hier ingame gezet worden kun je beter werken met 3d max het renderd veel sneller en je hebt veel meer mogelijk heden.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar niet iedereen zet daadwerkelijk alles ingame, volgens mij word hier amper wat ingame gezet, maar als je weet hoe je het goed ingame weet te krijgen, dan kunnen die bugs reuze mee vallen, want er zijn een hoop projecten(ook op gtaforums) die met sketchup werken, en Grims(die wapenmoddeler) werkt ook met sketchup, het zal wel wat moeilijker lopen dan direct vanaf 3ds max, maar sommige weten het gewoon goed te doen en kan het vrij meevallen.

Tevens, wil ik ff zeggen richting iedereen, mijn vorige Beretta is kwijt geraakt, tijdens een aanval van virussen en is daarom per ongeluk mee geformateerd, maar ik ben weer bezig met een nieuwe :Y.

kleine dingen als wapens en zo zijn ook niet zoon probleem en gaat eigenlijk altijd wel goed. omdat je hier niet op loopt. dus je kan er niet door heen zakken/tegen aan lopen. je hebt gelijk het kan wel met sketchup zonder bugs maar je bent dan zo lang bezig dat je makkelijker 3d mag kan gaan leren dat is mijn mening. ik begrijp ook wel dat sommige mensen het gewoon niet willen omdat sketchup veel makkelijker is in het begin.

en juist ook omdat er niet veel dingen hier ingame gezet worden kun je beter werken met 3d max het renderd veel sneller en je hebt veel meer mogelijk heden.

Hmm, maar dat is dus het probleem van de .col lijkt me :?.

Maar dat is een nadeel van sketchup, daar kan je amper renderen, je hebt wel een smoothfunctie, maar die is brol naar mijn mening.

Dusja, daarom lijken sommige models ook minder mooi, terwijl je in 3ds max zou renderen wer heel mooi eruit zouden kunnen zien, maar dat lijkt me.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...