Jump to content

Show jouw models II


Matiscus

Recommended Posts

klopt helemaal ferry.

ik laat tog nog maar ff een wip zien van waar ik mee bezig ben...

*Plaatje*

nou ja het spreekt wel voor zich het is een haven en hij word lelijk ^_^:cya:

Is dat bovenste serieus of is het sarcastisch? :$

Maarja, beetje vertrouwen in je modelkunsten mag wel hoor. :puh:

Daarnaast, als je best doe kan/word het wel mooi worden hoor.

Maarja, zo ver ben ik al me mijn Beretta:

beretta2-1.jpg

Hoop dat ie net zo mooi of mooier word dan me vorige Beretta, picture daar van:

beretta.jpg

Later,

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    360

  • Puma

    195

  • Galiorix

    167

  • Timske

    153

Top Posters In This Topic

Posted Images

hey martijn, ziet er goed uit :puh: (kees1991). Mss kunnen we dit ook wel in MS gebruiken ofzo.

greetz. Tim,

en aan de rest: KUTGW :D

ja dat zou inderdaad nog wel eens kunnen ja ik ga er nog even mee verder en dan bespreeken we het later wel in het prive forum.

nee ferry ik was echt serieus

Link to comment
Delen op andere websites

Eerst en vooral bedankt voor de reactie Kees1991. :Y

senneke dat jou grasjes overbelicht zijn dat komt deels door de texture deze is al heel erg geel en met een gele zon lamp ding wat je dan ook maar heb in je V straaltjes maakt het gras nog geler. wat je ook nog kan probeeren is (als dat kan tenminste) de zon verder weg van je model te zetten. ik zou elkgeval 2 dingen doen...

hier een mooie texture uitzoeken

http://www.cgtextures.com/

De texture komt vandaar, en is helemaal niet geel wanneer je 'm op de site bekijkt..

En ik denk niet dat je in sketchup aan de zon/belichting kan prutsen :puh:

en hier even 3d max downloaden

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/mform...p;siteID=123112

als je zelf ook een PR0 wil worden zul je tog aar mee moeten gaan werken. Behalve als je puma heet want dan mag je mooie dingen maken met sketchup, wat hij dus wel kan...

Ik heb 3DS Max al, de volledige versie. Alleen wil ik er niet echt mee leren werken, aangezien ik Sketchup erg handig vind, en toch maar basis models maak. Ik hoef geen pro te worden, voor mijn part blijf ik een N00B. Ik maak enkel models omdat ik dat wel eens leuk vind. Misschien dat ik over een paar jaar wel met 3ds wil beginnen werken, maar dat zie ik dan nog wel.

"En nooit raten de Pro's de kleintjes hun werk"

dus jij secht hierbij dat als ik niemand meer ga raten dat ik dan een pro ben? :O ik wist niet dat het zo makkelijk ging. Als ik even heel hard mag zijn en hopelijk mag ik dat.

Nee, dat was m'n punt niet. :puh: ik bedoel dat de meeste pro's gewoon de simpele models overslaan, en die niet raten/bekritiseren, maar de beginners raten ze meestal wel. En dat terwijl je normaal gezien meer kan leren van de commentaar van een pro dan van een beginner.

de meeste hier werken met sketshup en de pro's met 3d max (behalfe ik want ik ben een n00b :cry: )

als je met 3d max werkt is het niet echt interessant om een sketchup model te gaan raten omdat het er VAAK niet uit ziet. en een hele was lijst met slechte dingen typen is niet leuk. niet leuk om te krijgen en niet om te typen.

Dat klopt wel, models die in 3DS zijn gemaakt zijn meestal veel mooier dan models in sketchup. Maar dat wil niet zeggen dat de pro's, die al dan niet met 3DS werken (zoals Puma met sketchup werkt), beginners werk of sketchup models mogen raten, denk ik dan. Ook al is het één en al negatieve commentaar, als je hier post moet je ervoor openstaan. het kan je ook alleen maar helpen op zich.

nou word blij van mijn post of word boos om mijn post ook mag je er verdrietig om worden of als je een mod bent mag je een stuk er uit verwijderen.

Ik ben er in ieder geval blij mee. :) En ik zie niet in wat een mod zou moeten verwijderen.

_O_

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben er in ieder geval blij mee. :) En ik zie niet in wat een mod zou moeten verwijderen.

_O_

nou gelukkig maar dan toch nog tevreden klanten ^_^

nou een mod zou dat hele stuk van mij onder dat streepje misschien willen verwijder omdat er wel vaker hier ruzie is tussen 3d max en sketchup en dat stukje tekst kan een aanleiding geven tot weer zoon ruzie. vandaar :)

Link to comment
Delen op andere websites

klopt helemaal ferry.

ik laat tog nog maar ff een wip zien van waar ik mee bezig ben...

*Plaatje*

nou ja het spreekt wel voor zich het is een haven en hij word lelijk ^_^:cya:

Is dat bovenste serieus of is het sarcastisch? :$

Maarja, beetje vertrouwen in je modelkunsten mag wel hoor. :puh:

Daarnaast, als je best doe kan/word het wel mooi worden hoor.

Maarja, zo ver ben ik al me mijn Beretta:

*plaatje*

Hoop dat ie net zo mooi of mooier word dan me vorige Beretta, picture daar van:

*plaatje*

Later,

Ziet er mooi uit!

Gaat ie nog in-game komen? :)

Ik ben zelf bezig met een eilandje voor GTA: Tiberium Infection, aanschouw mijn (beginners) werk:

island4yt7.jpg

Er zitten nog veel ''bugs'' in, deze ben ik nu aan het verhelpen.

Grtz RD :cya:

Bewerkt: door Revolution-Designes
Link to comment
Delen op andere websites

*Mededeling: Ik comment alléén op mensen die zelf ook commenten. *

De render ziet er opzich wel ok uit, alleen een beetje 'overbelicht', zoals je zelf ook al enigszins opmerkte. Nu het model nog ^_^ !

*Blah bla bla*

Ziet er zeer cool uit Puma, ik zou het eindresultaat moeten zien, omdat het nu zo low poly is. Je moet vooral nog werken aan de randen/vangrail dingen en dikte van de wegen bij b.v. viaducten enzo, het oogt nu heel slap omdat het alleen maar de weg en dan niets eronder is.. Maar dat kon je zelf ook al wel bedenken.. Het idee ziet er in ieder geval heel goed uit!

*Blah*

Jouw 'wereld' is wel nice, Puma :D Lijkt wel een spinneweb. :Y Best ingenieus om die wegen goed te leggen.

Van plan er iets mee te doen? Laat maar, ik zie je edit nu :puh:

Ziet er wel leuk uit, maar wel simpel.. De glijbaan is eigenlijk het enige waar modelwerk aan te pas komt.. Je zou nog wat planten eromheen kunnen laten groeien, meerdere aangepaste textures gebruiken(b.v. op sommige stukken wat groenig over het hout heen, alsof het weer er al een tijdje op staat.). Dat soort details maken models altijd beter.

Ziet er mooi uit!

Gaat ie nog in-game komen? :)

*blah*

Weinig over te zeggen eerlijk gezegt, Je moet zorgen dat die randen die overal door het bovenste vlak steken weg zijn, het moet allemaal mooi op elkaar aansluiten. Verder is je texture véél te klein gemapt, als dat een eilandje moet worden. Eigenlijk vind ik je post niet comment waardig... Met "Ziet er mooi uit" maak je je er wel heel makkelijk af...

@senneken: Waarom de pro's de simpele models niet commenten? Wel hierom: Mensen die simpele models posten, worden niet gecomment omdat zij zelf ook héél vaak niet commenten op de zogenaamde 'pro's'. Jij bent daar een voorbeeld van(deze keer is voor zo ver ik weet echt een uitzondering), maar ook kees1991 comment (bijna?) nooit op iemand, en Ferry doet dat ook vaak niet. Dit is ook precies de reden waarom ik op geen van beide comment, aan degene die er zelf niet de moeite voor nemen iets zinnigs over iemand te zeggen, ga ik ook geen tijd besteden.

EDIT: @FerryN: Ziet er verschrikkelijk mooi uit, zowel de onderdelen van die wagen als je wapen. Als die zwarte bandjes rond die turbo buizen tireraps (of hoe je dat ook schrijft) moeten zijn, zou ik ze wat smaller maken. Misschien dat je wat meer details op die radiator kan toevoegen. Je oude wapen ziet er erg goed uit, super goede details!! Over je nieuwe kan ik weinig zeggen omdat ik nog niet weet hoe je die details uitwerkt.. Succes!

Ik ben nog steeds bezig aan mijn '91 Mercedes 500SL. Hier komen wat screens..

Merc6.jpg

Merc7.jpg

Merc8.jpg

Merc9.jpg

Merc10.jpg

Merc11.jpg

Merc13.jpg

Merc14.jpg

Let niet op de shading, op geen van de screens.. Deze kan ik later in één keer goed aanpassen, kost me dan minder tijd dan dat ik het steeds gelijk doe. Het gaat me dus alleen om het model zelf, ook textures komen nog(zijn nu gewoon gekleurde materials). Uiteraard is deze auto exclusief voor GLD, en hij wordt dus niet apart gereleased!.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

@senneken: Waarom de pro's de simpele models niet commenten? Wel hierom: Mensen die simpele models posten, worden niet gecomment omdat zij zelf ook héél vaak niet commenten op de zogenaamde 'pro's'. Jij bent daar een voorbeeld van(deze keer is voor zo ver ik weet echt een uitzondering), maar ook kees1991 comment (bijna?) nooit op iemand, en Ferry doet dat ook vaak niet. Dit is ook precies de reden waarom ik op geen van beide comment, aan degene die er zelf niet de moeite voor nemen iets zinnigs over iemand te zeggen, ga ik ook geen tijd besteden.

Zoals je misschien weet, heb ik vroeger(paar maanden terug ofzo) hier wel eens wat vaker gepost, met meestal wel comments op andere mans modellen(soms niet uit vergeetachtigheid of uit gehaastheid), en toen gebeurde namelijk hetzelfde als nu, steeds minder mensen reageerde op andermans modellen, behalve op de modellen waarop ze echt wouden reageren, dus ik begon langzamerhand ook te kappen met raten(ten kosten van de mensen die weer wel op andermans models raten), omdat steeds minder mensen echt aan het raten waren, en waarom zou ik dan op hun model raten als ze het andersom niet doen, ook al is ie zo mooi en prachtig.

En dus hierom ben ik gekapt met raten.

Ook raten sommige mensen sketchupmodels als 3dsmax modellen/renders, en krijg je te horen 'je kan beter overstappen naar 3dsmax' of dat 3ds max beter is, als mensen daadwerkelijk willen overstappen dan doen ze het vast wel uit hun zelf, want sketchup werkt gewoon anders en daardoor zie je ook dat mensen evt. terug gaan naar sketchup omdat het gemakkelijker is.

En Sketchup is eenmaal geen 3ds max, want fatsoenlijk renderen kan (ik) sketchup niet, tenzij je plugins gaat gebruiken.

Enigste reden dat ik hier models post is gewoon laten zien wat ik kan en wat me ideeën zijn, niet om te pronken met wat ik gemaakt heb, daarom hoef er ook niet op mijn models gereageerd te worden, het is natuurlijk leuk als er (zowel positief als negatief) gereageerd word of er ideeën of opmerkingen geplaats worden.

@ Revolution-Designes:

Nee, iig, de oude niet, want die ben ik kwijt :7 , maar misschien de nieuwe wel, maar dat zie ik wel als ik hem af heb(mocht ie af komen).

Maarja, als ik weer even ga raten(en dan kijk ik alleen naar wat bij berichten typen staat(onder dat typ venster).

Zie ik 4 modellen(waarvan 1 van mij).

Eerst die van Kees:

Zier er goed uit, en iedereen is begonnen, niet iedereen kon het direct, en sommige leren het wat langzamer dan de ene, maar dat maakt niet uit als je doorzet ;).

Voor de rest ziten er niet veel details op of ze vallen weinig op.

Het doet me denken aan die haven bij San Fierro of die andere plek, bij die Boating schol in SA.

Verder keep it up!

Dan de model van Revolution-Designes(Heb je naam moeten kopiëren :$ :puh:):

Het is een vrij goed begin, jammer van de bugs, maar die krijg je er vast wel uit.

Daarnaast is je texture wel erg groot erop geplakt, want ingame ga je dan kraters zien gok ik, als dat een vrij grote eiland word(maar denk sowieso dat het te groot erop geplakt is).

En zoals ik al bij Kees zei, iedereen moet beginnen, en daardoor verwacht ook niemand dat je met uitstekende models komt, want zelfs een pro kan fouten maken.

Blijf vooral oefenen ;).

En dan de model van Mythbuster:

Ziet er heel goed uit, zoals ik al van je vorige screens(tijdje terug) heb gezegd.

Verwacht van je ook goeie models, aangezien je vorige models ook zeer goed waren en van hoge niveau.

Ook mooie chassis en mooi uitgewerkt, de buitenkant ziet er ook zeker niet slecht uit en de interieur zoverre ook niet.

Je motorblok werk je vast nog aan, want vooral de onderkant ziet er vrij lowpoly uit.

Verder heb ik er niet echt veel meer op aan te merken, toppie dus.

En nu ben ik (eindelijk) klaar met raten.

Later,

Holy cr@p, wat een lang berichtje :O.

Link to comment
Delen op andere websites

Wowly shit, dat ziet er echt geweldig uit :D! Alles zelf gemodeld? Ziet er echt gaaf uit, alleen zit er wel een groot verschil in smoothing op sommige stukken, wat ik wat minder vind (motorblok en velgen bijv.). Verder vind ik het jammer dat je textures gebruikt, maar zoals je zelf al duidelijk maakt gaan die vervangen worden. Erg jammer dat jij de enige Gtaforum.nl'er bent die dit soort werk maakt en het ook daadwerkelijk ingame zet. Toch weer leuk om de veelzijdigheid hier te zien ^_^.

Link to comment
Delen op andere websites

Woow strak gewee Ferry. Ik vind het 2d tekenen irritant omdat je het lijntje van sckethup dan niet goed ziet lopen en dat is nogal irritant. Maar heel mooi gededailt! Oeps spel fout :puh: KUTWG :tu:

@ Hieronder, vet bedankt :D Misschien ga ik ook zoets een keer maken :puh:

Bewerkt: door Timske
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het 2d tekenen irritant omdat je het lijntje van sckethup dan niet goed ziet lopen en dat is nogal irritant.

Je kunt de kleur van de 'lijntjes' (edges) intstellen hoor, gewoon het "Window" menu openen, kies "Styles", klik op "Edit" en bij het eerste kubusje kun je de kleur van de edges instellen :).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik test dingen uit met VRAY. Kijken hoe je het mooi eruit kan laten zien.

*Plaatje*

De weg is iets te donker, en de tunnel iets te licht :puh:

Sorry, ik wil heel even Feedback geven op dat plaatje. Het lijkt namelijk net alsof de weg geen weg is maar een rivier of iets in die geest. Komt door de kleur, dus ik zou hem maar texturen als je een mooie screen wilt. :Y

*Plaatje*

Leuk hoor maar hoe begin je op deze manier precies te modellen? Door alles nu een beetje te Push 'n Pullen? Anders ga ik dat waarschijnlijk ook nog wel eens een keertje proberen als dat allemaal zo simpel gaat (buiten alle lijntjes met Sketch-up overtekenen). Verder ben ik erg benieuwd hoe het er uit komt te zien maar tot dan valt er nog niet bijzonder veel te raten vind ik. Enkel een 2d plaatje. ;) Als je alles hebt gemaakt + een mooie screen ervan zal ik daar ook nog even Feedback over geven als ik het niet vergeet! ;)

*Plaatjes*

Heb ik maar een woord voor, wortels! :Y Ze zijn lekker en het is goed voor je ogen net als deze auto voor hoever hij af is. Verder heb ik weinig tips voor je aangezien je hier hartstikke veel ervaring mee hebt en er ontzettend goed in bent inmiddels. Het enige wat ik er over kan zeggen is dat je vooral zo door moet gaan en ik hartstikke benieuwd ben hoe hij eruit zal zien wanneer hij af is! :Y

Zelf ben ik verder op dit moment nergens mee bezig. Ik ben gestopt met dingen maken enzovoort omdat ik er toch hartstikke slecht in ben en mijn interesses zijn verplaatst waardoor ik er ook geen zin meer in heb.

Mvg,

Hackman

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf ben ik verder op dit moment nergens mee bezig. Ik ben gestopt met dingen maken enzovoort omdat ik er toch hartstikke slecht in ben en mijn interesses zijn verplaatst waardoor ik er ook geen zin meer in heb.

Mvg,

Hackman

Volgens mij waren Mythbuster, Puma, Nickonly en de rest die mooi en goed kan modellen ook in het begin slecht in modellen.

Maar iedereen, ongeacht wat je doet, in het begin moeite met hetgeen hij doet.

In het begin kon ik ook voor de meter niet modellen (nu nog steeds niet trouwens :7 ) maar nu ziet het er al wat beter uit.

In het begin kon ik ook geen mooie textures maken, ze waren alleen maar lelijk.

Maar moet je nu zien, ik ben leider van een TC en ik kan al redelijk textures maken!

Maar als je interesses zijn verplaatst zal deze post ook niet echt helpen...

Grtz RD :cya:

Bewerkt: door Revolution-Designes
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...