MFCL Geplaatst: 19 juni 2009 Rapport Geplaatst: 19 juni 2009 (bewerkt) Ziet er toppie uit puma! dat word zeker een dikke 10 *zie volgende post* Bewerkt: 21 juni 2009 door MFCL
Puma Geplaatst: 19 juni 2009 Rapport Geplaatst: 19 juni 2009 Waarom smooth je het dan, als je zelf al vindt dat het er niet uit ziet?
MFCL Geplaatst: 19 juni 2009 Rapport Geplaatst: 19 juni 2009 Omdat ik ff een screenie moest maken verder niet
Beagle Geplaatst: 21 juni 2009 Rapport Geplaatst: 21 juni 2009 (bewerkt) @Puma: Ik probeerde inderdaad niet het meest realistisch en gedetailleerd effect te bereiken, zoals te zien is op mijn referentie plaatje. Die colosseum ziet er heel goed uit, realistisch, precies waar Sketchup voor is Maar ik denk ook dat de plaats waar gevochten word te klein is. Bij de 2de screen bugt het links wel een beetje, dit is niet zo mooi als je het laat zien maar daar verzin je wel wat op @MFCL: Ja, ik weet niet wat ik er van moet zeggen, de kart ziet er mooi uit iig ---- Ik ben met een koffer bezig, ik moet nog het clipje doen om het los/vast te maken en het 'interieur' maken, nu kan je er nog niks indoen. Ik had even snel de binnenkant gemaakt (edges kleiner geëxtrude -> convert to vertex -> collapse -> backspace). ~ref @Hieronder: Waar je Nog niks in kan doen Bewerkt: 21 juni 2009 door Beagle
Remi-X Geplaatst: 21 juni 2009 Rapport Geplaatst: 21 juni 2009 (bewerkt) @ Beagle: Gaaf, een fake koffer waar je niks in kan doen @ Niels: V-Ray Ik ben ook momenteel weer wat aan het kloten met Sketchup, wat met Blue-Prints. En binnenkort ga ik weer verder werken aan de MRL Bewerkt: 21 juni 2009 door Remi-X
MFCL Geplaatst: 21 juni 2009 Rapport Geplaatst: 21 juni 2009 Hij staat ingame Hij is wel wat aan de donkere kant en staat een beetje in de grond maar dat moet ik nog fixe
Gangsta Geplaatst: 21 juni 2009 Rapport Geplaatst: 21 juni 2009 @Puma, Heel leuk. Textures kunnen beter, en er zit een fout boven (zwarte vlekjes :-p). Ga je nog over naar 3DSMax want een render in sketchup is nogal lelijk zonder displacement/bump, goede belichting etc.. @Beagle, Ziet er goed uit. Handvat kan nog wat smoother volgens mij. Denk eraan alle scherpe edges te chamferen, ookal is het maar 0,02. Ik ben momenteel Vray goed aan het bestuderen in 3DSMax. Ik heb namelijk een beetje spijt dat ik voor ''Amsterdam Scene'' mental ray heb gekozen. Ik ben nog een hele boek (die over Vray gaat natuurlijk) aan het lezen. Ook ben ik een andere programma (ZBrush) aan het oefenen met m.b.v. mijn wacom tablet. KUTGW everyone!
Beagle Geplaatst: 25 juni 2009 Rapport Geplaatst: 25 juni 2009 (bewerkt) Niet zo druk hier, jammer, vind het altijd leuk om models te zien Motor'tje, bijna af. Zit nog een beetje door de grond. Er zit allemaal specular en reflectie op (zie je bijv. op motorblok). Ben bezig met de col te fixzen en de animatie's te maken Ik heb nu weer even zin om een huisje te modellen @MFCL: Ziet er goed uit, dat het donker is ligt misschien aan de kleur onder de texture, je moet de diffuse color op wit zetten bij je texture in de Material Editor. Als je je een beetje kan oriënteren in 3DS Max, natuurlijk @Gangsta: Bedankt, ik zal binnenkort verder gaan aan de koffer en de harde edges even chamferen Btw, ik wil je werk met Zbrush zien, 't is tof @Hieronder: Ik heb inderdaad de standaard San Andreas Grunge map gebruikt, en de wielen, zie ik nu, zijn inderdaad erg low-poly Dat zie je heel duidelijk op deze screen, maar als je echt ingame zit valt het minder op Enne, je bedoelt te veel reflectie vooral op de wielen en voorvork? Best kut, gwn Bewerkt: 25 juni 2009 door Beagle
Remi-X Geplaatst: 25 juni 2009 Rapport Geplaatst: 25 juni 2009 Aaaaight Beagle Dat ziet er goed uit Ik zie dat je op de spatborden enzo standaard San Andreas Textures hebt gebruikt Alleen vind ik dat er op sommige plekken te veel reflectie word gebruikt, dat mag wel iets minder. En de wielen mogen wel wat meer poly's bevastten Kutgw (Dat woord doet me altijd denken aan Kut Gewoon...)
Puma Geplaatst: 25 juni 2009 Rapport Geplaatst: 25 juni 2009 Dat ziet er zeker goed uit! Heb er weinig op aan te merken eigenlijk. Mooie SA-style motor, goed gebruik van textures en alle SA elementen zitten erop: reflecties (specular highlight dan in ieder geval) en vuil. Top ! Misschien is het een idee om er een tweede versie van te maken met zijspan, die de kart vervangt?
Beagle Geplaatst: 25 juni 2009 Rapport Geplaatst: 25 juni 2009 Dank je! Ik had er zelf niet aan gedacht, maar is misschien wel een leuk idee om het ook om te toveren in een kart. En met zijspan eraan bedoel je, zo'n soort bumper er helemaal omheen? Gewoon van motor tot kart? @Remi-X: Ik heb inderdaad de standaard San Andreas Grunge map gebruikt, en de wielen, zie ik nu, zijn inderdaad erg low-poly Dat zie je heel duidelijk op deze screen, maar als je echt ingame zit valt het minder op Enne, je bedoelt te veel reflectie vooral op de wielen en voorvork? Best kut, gwn
MartyCeha Geplaatst: 26 juni 2009 Rapport Geplaatst: 26 juni 2009 I'm back on 3ds max @Senneken: Nice man, ik hoop meer van je te zien @Beagle: Kroontje had wat beter gekunt qua moddeling, materials zijn OK. Je koffertje is trouwens wél dik in orde qua moddeling, en je motor is al helemaal top KUTGW @Puma: Je Colleseum (of hoe je dat ook schrijft) pwnt zo hard dat ik ervan schrik Briljant gedaan @MCFL: Origineel bakkie We hebben hier Puma II Eventjes weer wennen met 3ds max. Hier een expirimentje met een zonsondergang:
Puma Geplaatst: 26 juni 2009 Rapport Geplaatst: 26 juni 2009 Wel grote zon ... Goed geprobeerd, maar alles is net over de top. De golven zijn niet realistisch, ze zouden puntig(er) moeten zijn en vooral donkerder. De hele zon zou ik kleiner maken, de lucht roder en de horizon minder schijnend. Jezus, wat ben ik weer een zeikerd. Hopelijk vat je het op als kritiek waarmee ik je probeer te helpen ...
MartyCeha Geplaatst: 26 juni 2009 Rapport Geplaatst: 26 juni 2009 Wel grote zon ... Goed geprobeerd, maar alles is net over de top. De golven zijn niet realistisch, ze zouden puntig(er) moeten zijn en vooral donkerder. De hele zon zou ik kleiner maken, de lucht roder en de horizon minder schijnend. Jezus, wat ben ik weer een zeikerd. Hopelijk vat je het op als kritiek waarmee ik je probeer te helpen ...Goeie kritiek hoor De zo kleiner maken is een kwestie van de intensiteit lager zetten, de golven verbeteren... Ik heb gewoon een standaard map van 3ds max als bumpmap gebruikt En ik kon ff geen rodere achtergrond vinden. Aan dit alles wordt gewerkt
MFCL Geplaatst: 26 juni 2009 Rapport Geplaatst: 26 juni 2009 @MCFL: Origineel bakkie We hebben hier Puma II Eigelijk issie van een spel En ik ben geen puma II maar gewoon een sketchup modeler
Recommended Posts