Jump to content

Show jouw models II


Matiscus

Recommended Posts

Hallo, ik ben stefan en ik heb vandaag bij natuurkunde geleerd dat een wolk geen stomme bitmap afbeelding is, maar dat het ook volume bevat en daarom ben ik in 3D Studio Max een scene aan het maken waarbij een vliegtuig door de wolken vliegt, De wolken zijn bijna af en nou nog het vliegtuig :puh:. Screens komen zo...

Oh cool je gebruikt een tut right?

http://www.tutorialized.com/view/tutorial/...-Tutorial/30743

Ik begrijp er alleen niks van met die particle flow, weet niet hoe je die krijgt. :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    360

  • Puma

    195

  • Galiorix

    167

  • Timske

    153

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik snap nu eindelijk een beetje hoe je reflecties krijgt. Ik heb dus dat net ff gedaan. Let niet op de models, maar een beetje op het reflecteren. En ik had geen zin om het renderen helemaal af te wachten, al duurt dat toch niet zo lang, maar het is maar dat je weet waarvan dan die zwarte balk onderaan het plaatje is.

Plaatje:

7wtrvhw.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Die tut heb ik een tijdje geleden gevolgd om de basis te krijgen, maar mijn filmpje word heel anders ;). Ik snap namelijk wel heel veel van particle flow en begin het steeds meer toe te passen. En die screen.... het lukt niet echt :puh:.

En kwaakje, het is best mooi maar je zou die diffuse map maar eens weghalen :D.

Bewerkt: door stefaneke
Link to comment
Delen op andere websites

Flame, Je hebt echt iets heel moois in elkaar geknutseld. Je eindresultaat is verbluffend.

Ik vind het erg knap dat je maar anderhalve minuut nodig had om de render te maken.

Je zult wel perfecte instellingen gebruikt hebben. :D

Ojah, misschien is het leuk als je je erlenmeyer een paar horizontale strepen geeft. Strepen die aangeven hoeveel gram of liter je gebruikt.

Als je wilt dat ik hem voor je render moet je het maar vragen hoor. Ik heb namelijk de voledige versie van Vray.

Stefaneke, erg goed gemoddelt. Je model ziet er heel strak en soepel uit. Ik kan nergens een hoekje dat uitsteekt of een ander klein foutje vinden. Zou je misschien een wireframe willen laten zien. Als je dat wilt tenminste. :bier:

Gizmo, orginele manier van renderen. Ik had het ooit een keer eerder gezien, en toen vroeg ik me af hoe je zo'n render maakt. Misschien wil je dat een keer uitleggen. :engel:

Maar ik vind het wel grappig om af en toe een model te zien van jou. Dan denk ik altijd terug aan vroeger, toen we die modificatie maakten. Als ik ons werk van vroeger dan in me hoofd haal en het werk van nu, merk ik hoeveel we gegroeid zijn.

Kwaakje, leuk gemodelt. Je gebruikt de textures op een goede manier. Je Coca Cola automaat vind ik het leukst.

Het zou nog mooier zijn als je wat meer detail gebruikt. Kijk maar naar dit plaatje, je zou eigenlijk een soort ronding aan de voorkant kunnen maken bijvoorbeeld. Het is erg handig om er een paar voorbeelden bij te halen als je een automaat gaat maken. Maar over het algemeen valt er niets te klagen hoor. Toch erg leuk gemaakt.

Ojah, je Shot'n Drop machine is van hoge kwaliteit. Het ziet er echt prachtig uit, je hebt jezelf behoorlijk bewezen.

Twee dingetjes vallen me een beetje tegen. Je omheining is een beetje simpel vergeleken met je machine. Je had beter kunnen kiezen voor dit soort hekjes. Daar zit veel meer detail in en dan klopt de kwaliteit van de machine in verhouding met het hek. Dan zit er veel meer detail in. En als tweede valt het me op dat het huisje ook een stuk minder detail heeft dan de machine, de deurknop en de tekst op het huisje kunnen een stuk realistischer.

Dus eigenlijk heb je gewoon zulk goed werk geleverd in je machine dat de rest eromheen een beetje wegvalt. ;)

Nickonly, jouw huisje is heel geschikt om te gebruiken in een game. Het zou waarschijnlijk een hoop grappige acties opleveren in MTA:DM. Maar je moet zelf kiezen wat je ermee doet. Je model heeft wat weg van de huizen in Call of Duty. Dat maakt eigenlijk helemaal niets uit, maar dat vond ik even leuk om te zeggen. :Y

Je hebt een goed begin gemaakt. Ik ben benieuwd naar de voorderingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier een leuk resultaat na 15 min modellen.

Super simpel maar vind m wel strak. (is voor een challenge)

Hij is misschien iet wat overbelicht, maar dit is ook super snel gedaan.

17keepingitwarmme0.jpg

Renderen duurde +/- 2,5 uur.

Maar dat komt door mijn professionele prehistorische pc.

@Twenty

Thanks man, kan me nog wel herinneren hoe amateuristisch we toen waren. :D

Heb nog veel oude renders van toen, nou lach me kapot als ik dat zie.

Trouwens ik wacht nog steeds op progress van jou logitech speaker. ;)

Hier trouwens nog clay van de achterkant van mijn speaker.

Let niet op de letters van de voorkant, komt omdat de render quality of very low stond.

Dan ging het wat sneller.

jbl4ef3.jpg

Bewerkt: door ~> GizmO <~
Link to comment
Delen op andere websites

Hier een wip van mijn JBL amp.

Weet nog niet wat ik ervan ga maken maar t gaat een leuk projectje worden. ;)

Moet voornamelijk nog side details.

Ik heb voor deze amp gebruik gemaakt van alpha wat ik nog nooit eerder gedaan had in 3ds max.

Daarnaast had ik ook nog een texture nodig daarvoor. (een soort metale rekje met gaten erin)

Nouja die kon ik niet vinden op internet dus moest ik die zelf maken.

Ben er zeer tevreden over. (Het gaat hier om de texture onder de JBL boog)

jbl5qt1.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Lekker Detail Gizmo, en ik doe dat van da gaas op een heel ander manier :puh:. Namelijk met opacity map.

Maarja, ik en nickonly waren aan het experimenteren voor een nieuw texture gebruik in GTA.

Dit komt ingame maar dat krijgen jullie lekker niet te zien wat het is voor GLD :puh:.

Met particle systems kan ik er boompjes opzetten maar ik weet niet hoe ik er voor kan zorgen dat ze niet op de steile hellingen komen te staan. heeft er iemand hier wat verstand van particle systems?

bergen.jpg

Ik kon geen belichting gebruiken anders werden de textures helemaal verneukt :puh:.

Bewerkt: door stefaneke
Link to comment
Delen op andere websites

Mooie render Gizmo, je zou verwachten dat er veel meer werk in zat. Ook je speaker en AMP zijn erg mooi, ben benieuwt wat je er uiteindelijk mee gaat doen.

Mooie bergen Stefan, jammer dat het licht de textures verneukt want me licht zou het er anders nog mooier uit kunnen zien.

Keep it up! :D

Greetz :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Sinds vanmiddag heb ik me eens in de moddeling-wereld gestort, en heb maar eens wat geëxpirimenteerd met het programma 'SketchUp'

Ik loop al een aantal dagen met het idee in mn hoofd om voor GTA SA een huis om te bouwen tot het flodder-huis.

Om de eerste stapjes te zetten heb ik een poging gedaan om met behulp van een foto van het originele huis het na te maken.

Het is nog lang niet af, maar begint er al aardig op te lijken.

Maar omdat opeens alle lijnen door elkaar beginnen te lopen, krijg ik foute muren. Ik moet dus helemaal opnieuw beginnen.

Maarja, heb toch vakantie --> alle tijd van de wereld :clown:

Met het onderstaande ben ik 4 uur bezig geweest:

flodderhuisgt6.jpg

Deze fotos heb ik gebruikt als voorbeeld:

3094n76ij2.jpg

flodderhuisechtys9.png

Voor de vorm van de ramen (naast de deur) heb ik gekeken naar beelden van een flodder-dvd

Ik hoop dat jullie het mooi vinden.

P.s. Ik hoop trouwens dat ik dit topic op de juiste plaats heb gezet..

Als jullie nog tips voor me hebben ofzo, dan hoor ik ze graag :D

Groetjes Sandra

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er leuk uit Sandra, het begint er al aardig op te lijken. Je topic heb ik samengevoegd met het ''show jouw models'' topic. Mocht je echt op het punt komen dat je ingame werk hebt, kun je een nieuw topic aanmaken.

Keep it up. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Bestaat dat huis echt?

niet meer.

Was alleen gebouwd voor de opnames.

Na het overlijden van Coen (die Johnny speelde) heeft de brandweer van Almere (waar Zonnedael gebouwd was)

de wijk plat-gebrand als brandweer-oefening.

Later heeft op ditzelfde terein het big-brother huis gestaan.

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...