Jump to content

Show jouw models II


Matiscus

Recommended Posts

Jullie juichen allemaal naar Vray, terwijl er in 3D Studio Max standaard al een heel krachtige renderer zit genaamd Mental Ray ;).

Handsom: nog wat meer detail en andere daken en dan ziet hij er goed uit.

Bierbuikje: Aan die weg is eigenlijk niets bijzonders aan. Wel zie ik dat je de uiteinden weg moet halen want als je ze tegen elkaar gaat plakken komt er telkens een poly tussen de delen en dan rij je ingame heel de tijd over een hobbel.

Bewerkt: door stefaneke
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    360

  • Puma

    195

  • Galiorix

    167

  • Timske

    153

Top Posters In This Topic

Posted Images

Klopt, maar met Mental Ray kan je Global illumination aleen maar imiteren. Hij emuleert het zeg maar (lang niet accuraat). Bij Vray en Brazil RIO R/S heb je real time GI (Global Illumination). Waardoor alles veel realistischer word. Ook heb je geen 'echte' refraction bij Mental Ray. Terwijl je bij Brazil en VRAY dat wel hebt. Sterker nog, bij Vray heb je IOR (Index of refraction).

Even tussendoor, Refraction is hetgene dat de reflectie verstoort. Elk materiaal heeft een eigen IOR (bv hout, metaal, graniet).

Vriendelijke groeten,

DaBeast

Link to comment
Delen op andere websites

iPod wip, ik moet nog materials maken en een (veel) betere render setup maken, dus let daar niet op :7 . Gaat hier alleen ff om het model.

ipodwiprd8.png

Als iemand nog idee-en heeft voor scenes/objects ofzo, zou je die graag willen posten :-( ?

Link to comment
Delen op andere websites

iPod wip, ik moet nog materials maken en een (veel) betere render setup maken, dus let daar niet op :7 . Gaat hier alleen ff om het model.

Als iemand nog idee-en heeft voor scenes/objects ofzo, zou je die graag willen posten :-( ?

Nice Jorge_F! :Y

Hoe doe je dat toch. :clown:

@Flame^

Mooie Ipod. Ik weet dat hij nog WIP is, maar als hij gaat glimmen is 'ie helemaal vet! :dans:

Ook ik ben bezig met een render. Het zal mijn eerste Vray render zijn met niet al te veel details... Maar het wordt echt mooi. :dans:

Binnenkort dus.

Bewerkt: door Gangsta
Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap hem niet Jorge, maar zoiets is toch niet echt moeilijk te maken?. En Flame, volgens mij kloppen de afmetingen niet helemaal :puh:. En Dabeast, waarschijnlijk heb je gelijk :puh:. Ik begin nou pas echt die termen en al te snappen en wat ze inhouden dus dat kan veel schelen tijdens het opzetten van een scene.

Bewerkt: door stefaneke
Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap hem niet Jorge, maar zoiets is toch niet echt moeilijk te maken?. En Flame, volgens mij kloppen de afmetingen niet helemaal :puh:. En Dabeast, waarschijnlijk heb je gelijk :puh:. Ik begin nou pas echt die termen en al te snappen en wat ze inhouden dus dat kan veel schelen tijdens het opzetten van een scene.

Het is redelijk lastig om alle schaduwen etc koppend te maken. Ik moest bijvoorbeeld een shadow pass maken aan het begin van het filmpje die een schaduw werpt over mijn box wanneer ik van plaats verander in het filmpje en mijn schaduw over de tafel glijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap hem niet Jorge, maar zoiets is toch niet echt moeilijk te maken?. En Flame, volgens mij kloppen de afmetingen niet helemaal :puh:. En Dabeast, waarschijnlijk heb je gelijk :puh:. Ik begin nou pas echt die termen en al te snappen en wat ze inhouden dus dat kan veel schelen tijdens het opzetten van een scene.

Het is redelijk lastig om alle schaduwen etc koppend te maken. Ik moest bijvoorbeeld een shadow pass maken aan het begin van het filmpje die een schaduw werpt over mijn box wanneer ik van plaats verander in het filmpje en mijn schaduw over de tafel glijd.

jorge ik vint hem wel gaaf. is daar mischien een tut van ?? k hat al ff gesocht maar kon t niet erch vinden xD

Link to comment
Delen op andere websites

Ja Jorge, dat is wel wat moeilijker jah. Als de schaduwen niet realistisch overeen komen dan klopt het niet helemaal meer. gta-pilot, je bedoelt zeker gmax? :puh:. Ik neem aan dat dit je eerste model is in Gmax, in dat geval ziet het er goed uit. En met die textures komt het ook allemaal wel goed.

Link to comment
Delen op andere websites

hey, ik ben bezig met één en andere party island kijk screens

Graag tips/of kritiek waar ik wat mee kan! (Ps. dit is mijn 2e probeersel met sketch.up versie 6)

Het ziet er mooi uit, alleen ik denk [weet niet zeker] dat je die palmboom auto en nog een paar andere dingetjes van het internet afhebt maar voor de rest ziet het er mooi uit :D

Link to comment
Delen op andere websites

Blaat.

Meer geblaat.

jorge ik vint hem wel gaaf. is daar mischien een tut van ?? k hat al ff gesocht maar kon t niet erch vinden xD

Zoek een tutorial over het gebruik van key frames oftewel eenvoudig animeren.

Een tutorial hoe je hip de schaduw kan fixen wat op zich redelijk makkelijk te fixen is door een foto (met alfa of course.)

of een box een bal wat dan ook die laat je dus dan een beetje zweven over je object.

Dan gewoon ervoor zorgen dat je met een transparante achtergrond opneemt of een grijze die je dan wegknipt die knip en plak je over je filmpje van je kamer ofzo..

En voila je hebt Jorge zijn creatie waarschijnlijk heeft die wat meer zitten kloten dan ik nu allemaal vertel maar dat weet ik natuurlijk niet he =D

,K

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...