S-te-Fan Geplaatst: 30 december 2007 Rapport Geplaatst: 30 december 2007 (bewerkt) Jullie juichen allemaal naar Vray, terwijl er in 3D Studio Max standaard al een heel krachtige renderer zit genaamd Mental Ray . Handsom: nog wat meer detail en andere daken en dan ziet hij er goed uit. Bierbuikje: Aan die weg is eigenlijk niets bijzonders aan. Wel zie ik dat je de uiteinden weg moet halen want als je ze tegen elkaar gaat plakken komt er telkens een poly tussen de delen en dan rij je ingame heel de tijd over een hobbel. Bewerkt: 30 december 2007 door stefaneke
DaBeast Geplaatst: 30 december 2007 Rapport Geplaatst: 30 december 2007 Klopt, maar met Mental Ray kan je Global illumination aleen maar imiteren. Hij emuleert het zeg maar (lang niet accuraat). Bij Vray en Brazil RIO R/S heb je real time GI (Global Illumination). Waardoor alles veel realistischer word. Ook heb je geen 'echte' refraction bij Mental Ray. Terwijl je bij Brazil en VRAY dat wel hebt. Sterker nog, bij Vray heb je IOR (Index of refraction). Even tussendoor, Refraction is hetgene dat de reflectie verstoort. Elk materiaal heeft een eigen IOR (bv hout, metaal, graniet). Vriendelijke groeten, DaBeast
Flame^ Geplaatst: 31 december 2007 Rapport Geplaatst: 31 december 2007 iPod wip, ik moet nog materials maken en een (veel) betere render setup maken, dus let daar niet op . Gaat hier alleen ff om het model. Als iemand nog idee-en heeft voor scenes/objects ofzo, zou je die graag willen posten ?
Gangsta Geplaatst: 31 december 2007 Rapport Geplaatst: 31 december 2007 (bewerkt) iPod wip, ik moet nog materials maken en een (veel) betere render setup maken, dus let daar niet op . Gaat hier alleen ff om het model. Als iemand nog idee-en heeft voor scenes/objects ofzo, zou je die graag willen posten ? Nice Jorge_F! Hoe doe je dat toch. @Flame^ Mooie Ipod. Ik weet dat hij nog WIP is, maar als hij gaat glimmen is 'ie helemaal vet! Ook ik ben bezig met een render. Het zal mijn eerste Vray render zijn met niet al te veel details... Maar het wordt echt mooi. Binnenkort dus. Bewerkt: 31 december 2007 door Gangsta
~> GizmO <~ Geplaatst: 31 december 2007 Rapport Geplaatst: 31 december 2007 (bewerkt) -Jorge Naaais, erg tof gedaan. -Flame, looking good! -Gangsta ik zie geen plaatje. :o Bewerkt: 31 december 2007 door ~> GizmO <~
Galiorix Geplaatst: 31 december 2007 Rapport Geplaatst: 31 december 2007 Fijne jaarwisseling! Geniaal, vet gedaan . Mooie Ipod Flame Greetz
S-te-Fan Geplaatst: 31 december 2007 Rapport Geplaatst: 31 december 2007 (bewerkt) Ik snap hem niet Jorge, maar zoiets is toch niet echt moeilijk te maken?. En Flame, volgens mij kloppen de afmetingen niet helemaal . En Dabeast, waarschijnlijk heb je gelijk . Ik begin nou pas echt die termen en al te snappen en wat ze inhouden dus dat kan veel schelen tijdens het opzetten van een scene. Bewerkt: 31 december 2007 door stefaneke
Flame^ Geplaatst: 31 december 2007 Rapport Geplaatst: 31 december 2007 wat is er fout aan dan :/ , heb refpics gebruikt dus alles zou moeten kloppen. Tis trouwens wel een iPod mini he
Jorge_F Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Ik snap hem niet Jorge, maar zoiets is toch niet echt moeilijk te maken?. En Flame, volgens mij kloppen de afmetingen niet helemaal . En Dabeast, waarschijnlijk heb je gelijk . Ik begin nou pas echt die termen en al te snappen en wat ze inhouden dus dat kan veel schelen tijdens het opzetten van een scene. Het is redelijk lastig om alle schaduwen etc koppend te maken. Ik moest bijvoorbeeld een shadow pass maken aan het begin van het filmpje die een schaduw werpt over mijn box wanneer ik van plaats verander in het filmpje en mijn schaduw over de tafel glijd.
kees1991 Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Ik snap hem niet Jorge, maar zoiets is toch niet echt moeilijk te maken?. En Flame, volgens mij kloppen de afmetingen niet helemaal . En Dabeast, waarschijnlijk heb je gelijk . Ik begin nou pas echt die termen en al te snappen en wat ze inhouden dus dat kan veel schelen tijdens het opzetten van een scene. Het is redelijk lastig om alle schaduwen etc koppend te maken. Ik moest bijvoorbeeld een shadow pass maken aan het begin van het filmpje die een schaduw werpt over mijn box wanneer ik van plaats verander in het filmpje en mijn schaduw over de tafel glijd. jorge ik vint hem wel gaaf. is daar mischien een tut van ?? k hat al ff gesocht maar kon t niet erch vinden xD
gta-pilot Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 net begonnen met een makkelijke soort van 3DS ik weet alleen nog niet hoe je texturs moet invoegen
S-te-Fan Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Ja Jorge, dat is wel wat moeilijker jah. Als de schaduwen niet realistisch overeen komen dan klopt het niet helemaal meer. gta-pilot, je bedoelt zeker gmax? . Ik neem aan dat dit je eerste model is in Gmax, in dat geval ziet het er goed uit. En met die textures komt het ook allemaal wel goed.
Timske Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 hey, ik ben bezig met één en andere party island kijk screensGraag tips/of kritiek waar ik wat mee kan! (Ps. dit is mijn 2e probeersel met sketch.up versie 6) Het ziet er mooi uit, alleen ik denk [weet niet zeker] dat je die palmboom auto en nog een paar andere dingetjes van het internet afhebt maar voor de rest ziet het er mooi uit
gybrus Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Blaat. Meer geblaat. jorge ik vint hem wel gaaf. is daar mischien een tut van ?? k hat al ff gesocht maar kon t niet erch vinden xD Zoek een tutorial over het gebruik van key frames oftewel eenvoudig animeren. Een tutorial hoe je hip de schaduw kan fixen wat op zich redelijk makkelijk te fixen is door een foto (met alfa of course.) of een box een bal wat dan ook die laat je dus dan een beetje zweven over je object. Dan gewoon ervoor zorgen dat je met een transparante achtergrond opneemt of een grijze die je dan wegknipt die knip en plak je over je filmpje van je kamer ofzo.. En voila je hebt Jorge zijn creatie waarschijnlijk heeft die wat meer zitten kloten dan ik nu allemaal vertel maar dat weet ik natuurlijk niet he =D ,K
Recommended Posts