Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ja dat voorwerp kan je in Med zetten :clown: .

Maar ik geloof dat dat niet jouw vraag is, formuleer jouw vraag eens wat duidelijker. Tiep niet zoals je praat, maar zoals je normaal een opstel voor school zou schrijven ;).

• 2 weken later...
Geplaatst:
Ja dat voorwerp kan je in Med zetten :clown: .

Maar ik geloof dat dat niet jouw vraag is, formuleer jouw vraag eens wat duidelijker. Tiep niet zoals je praat, maar zoals je normaal een opstel voor school zou schrijven ;).

oke wat ik edoel is ik heb een model gemaakt met 3dsmax maar ik wil het nu in sa zetten met med.

snappie?

khoop het :).

Geplaatst:

ja het kan maar het is wel niet zo 1-2-3 en voila klaar

- jij moet de Kam's scripts aanzetten (in 3ds max) om .dff en .col ervoor te maken

- .TXD aanmaken

voeg de 3bestanden toe in de gta3.img en dan kan jij met de MED gebruiken

Geplaatst:

Als je een model wilt mappen met MEd moet je eerst simpelweg je dff, txd en col toevoegen aan het IMG-bestand dat je gebruikt (bijvoorbeeld gta3.img of een eigen IMG archief). Nu moet je een IDE regel/bestand aanmaken die MEd nodig heeft voor bepaalde informatie zoals ID nummer, dff naam en TXD naam. Maak dus een IDE regel zoals deze:

ID nummer, dff naam (zonder.dff), TXD naam (zonder .txd), draw distance (normaal 300, LOD 1500), flag

Bijvoorbeeld eentje van mij:

6503, Wazuup-helideck, Alcatraz, 300, 128

Nu je dit hebt opgeslagen kun je MEd opstarten. Ga naar het tabblad ''visible files'' en vink de IPL aan die jij wilt zien in je viewport. Ga nu naar tabblad ''item placements'' en kies de IPL die je wilt gaan bewerken. Selecteer deze en klik op de ''new'' knop onderin. Nu opent zich een schermpje waar je alle IDE bestanden ziet die aangemeld zijn in de gta.dat in de data folder. Selecteer de het IDE bestand waar jij je IDe regel van hierboven in gezet hebt, en selecteer in het rijtje daarnaast weer het juiste bestand. Het model word ook zichtbaar in het vlakje daarnaast. Klik ok, en je kunt je model gaan mappen. Staat alles goed, ga dan naar file, save en je object is goed gemapt.

Geplaatst:
Als je een model wilt mappen met MEd moet je eerst simpelweg je dff, txd en col toevoegen aan het IMG-bestand dat je gebruikt (bijvoorbeeld gta3.img of een eigen IMG archief). Nu moet je een IDE regel/bestand aanmaken die MEd nodig heeft voor bepaalde informatie zoals ID nummer, dff naam en TXD naam. Maak dus een IDE regel zoals deze:
ID nummer, dff naam (zonder.dff), TXD naam (zonder .txd), draw distance (normaal 300, LOD 1500), flag

Bijvoorbeeld eentje van mij:

6503, Wazuup-helideck, Alcatraz, 300, 128

Nu je dit hebt opgeslagen kun je MEd opstarten. Ga naar het tabblad ''visible files'' en vink de IPL aan die jij wilt zien in je viewport. Ga nu naar tabblad ''item placements'' en kies de IPL die je wilt gaan bewerken. Selecteer deze en klik op de ''new'' knop onderin. Nu opent zich een schermpje waar je alle IDE bestanden ziet die aangemeld zijn in de gta.dat in de data folder. Selecteer de het IDE bestand waar jij je IDe regel van hierboven in gezet hebt, en selecteer in het rijtje daarnaast weer het juiste bestand. Het model word ook zichtbaar in het vlakje daarnaast. Klik ok, en je kunt je model gaan mappen. Staat alles goed, ga dan naar file, save en je object is goed gemapt.

het lukt me niet egt :(

als ik een model af heb wil jij het misschien in gta zetten???

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...