Jump to content

EK 2012 in Polen & Oekraïne


Mister.X

Recommended Posts

De titel zegt het al...

Wat vinden jullie?

Mij mening:

Ik vind het wel leuk... ik kom best vaak in Polen zelf vind ik dat daar een leuke sfeer is.

Mij opa heeft de stadion van Poznan gemaakt en het ziet er prachtig uit :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Het is gewoon kut. Ze hebben daar naar mijn weten niet echt heel grote stadions, zeker niet voor een EK. Polen heeft nogal veel hooligans, dit kan helemaal fout gaan als landen als Engeland en Nederland langskomen, ook geen lieverdjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Goede stadions hebben ze wel.. in Poznan is net zo iets als de euroborg in groningen

In Warschau is de stadion net als Heracles Almelo....

Wroclaw heeft ook wel een grote stadion zoals de stadion van heerenveen...

Gdanks is idd een kleine stadion net als die van ADO

De hooligans valt best mee in Polen dat is meer in Oekraïne

Italië (die ook kanidaat was) doet het laatst ook niet best. Vooral met scheidsrechters..... en supporters...

Link to comment
Delen op andere websites

Eh, hoeveel kunnen er bij Heracles in? 13.000 ofzo? Dat is toch harstikke lachwekkend voor een EK man. En bij H'veen kunnen er 25.000 ofzo in dacht ik, is dan nog wel redelijk, maar weinig voor een EK. Euroborg is harstikke mooi en modern, maar kunnen er zo uit m'n hoofd ook maar 23.000 in. Met een EK moet je echt wel minstens 30.000 in een stadion kunnen droppen, anders zijn er te weinig toeschouwers. En Polen heeft héél beruchte hooligans, die gasten zijn echt waus dat wil je niet weten. Ze hebben messen, knuppels, boksbeugels, en zijn niet te beroerd om een kind van 9 neer te steken.

Edit: Maar in Oekraïne heb je wel grote stadions, met 50.000 man dacht ik(Shaktar Donetsk) die krijgen een nieuwe stadion maar dit weet ik niet zeker. En in Kiev 90.000. Maar in Polen staan allemaal flutstadionnetjes.

Bewerkt: door robertpsv
Link to comment
Delen op andere websites

Laten we het er om mee te beginnen op houden dat ik geen verstand heb van voetbal en dus zonder meer van jullie moet aannemen dat a) stadions in Polen niet heel groot zijn en dat b) het type supporter uit Polen lastig is. Heeft de Fifa (of de bond die dit beslist heeft) daar dan niet over nagedacht dan? Ik mag er toch vanuit gaan dat de 3 kandidaten grondig tot zeer grondig zijn beoordeeld en dus zal het wel allemaal kloppen toch? En wellicht begint men nu morgen wel met de bouw van 1, 2, 3 stadion(s) met het formaat Zuid Amerika......dus ik denk dat het goed gaat komen......toch :$ ?

Link to comment
Delen op andere websites

Laten we het er om mee te beginnen op houden dat ik geen verstand heb van voetbal en dus zonder meer van jullie moet aannemen dat a) stadions in Polen niet heel groot zijn en dat b) het type supporter uit Polen lastig is. Heeft de Fifa (of de bond die dit beslist heeft) daar dan niet over nagedacht dan? Ik mag er toch vanuit gaan dat de 3 kandidaten grondig tot zeer grondig zijn beoordeeld en dus zal het wel allemaal kloppen toch? En wellicht begint men nu morgen wel met de bouw van 1, 2, 3 stadion(s) met het formaat Zuid Amerika......dus ik denk dat het goed gaat komen......toch :$ ?
Niet dat ik van mezelf ga zeggen dat ik verstand van voetbal heb, maar ik denk dat ik je vragen wel kan beantwoorden. De FIFA heeft hier niet over beslist, maar de Europese voetbalbond, de UEFA. Uiteraard is er wel goed over nagedacht want de combinatie Polen/Oekraïne was gewoon het beste. Italië heeft met de recente omkoopschandalen natuurlijk geen goed beeld achtergelaten bij de voetbalbobo's en valt daarom al af. De combinatie Hongarije/Kroatië klinkt eigenlijk van hetzelfde niveau als Polen/Oekraïne, maar dat is niet helemaal waar: Het Hongaarse voetbal is van een erg laag niveau en heeft gewoonweg niets te zoeken op een EK. Kroatië is een aardig voetballand, maar samen met Hongarije maken ze gewoon geen kans. Oekraïne zit qua voetbalniveau absoluut in de lift en beschikt over goede talenten. Polen is een constant voetballand, want die voetballen al jaren op hetzelfde niveau. Dat wil zeggen: Toch wel rond de 15e plek van Europa en wat dat betreft goed genoeg voor een EK.

Over de stadions kun je van alles zeggen, maar er zijn minimumeisen voor de capaciteit van de stadions op een EK. De finale in Kiev zal in het stadion bekeken kunnen worden door 75.000 toeschouwers en dat is toch echt een flink aantal meer dan 7 jaar geleden in De Kuip. De stadions in Polen zijn inderdaad wat minder groot dan die in Oekraïne, maar in 5 jaar zal dat allemaal wel goed zijn gekomen.

Om een lang verhaal kort te maken: Oekraïne/Polen is een logische keuze.

Link to comment
Delen op andere websites

Uh,.. Ze hebben nog 5 Jaar de tijd om er geld in te steken....

en dan nog over die hooligans... Die dingen krijgen ze stadion niet in :clown::engel:

Buiten het stadion wel, en ze dan mogen ze nu wel gaan beginnen met verbwouen.

Link to comment
Delen op andere websites

Och als je al weet dat Nederland en België het al moeilijk hadden om het EK 2000 binnen te halen denk ik niet dat de combinatie Polen en Oekraïne het gaat halen...ok Shaktar etc hebben wel grote stadions etc...maar Polen is weer een heel ander verhaal...Stadion van Charleroi etc moest extra ring op zodat België genoeg grote stadions had wat in Nederland geen probleem was....

Remember Polen op dit WK...ze hadden als een van de enigste EU landen geen database van hooligans terwijl in Engeland hooligans elke dag moesten aanmelden bij politiebureau...met als gevolg dat ze ter compensatie "33 stewards" stuurden om de Polen in het oog te houden...terwijl er duizenden Polen ff de Duitsers gingen lastig vallen en er op meerdere plaatsen afgesproken werd om eens goed te knokken... (ok je moet met 2 partijen zijn om te knokken maar ze zitten er toch maar weer bij hé) en dan nog...sorry maar ik denk niet dat Polen georganiseerd genoeg is om een veilig EK te organiseren...kunnen ze gewoon niet...begin al eens met database van hooligans...

Bewerkt: door East Coast Crip
Link to comment
Delen op andere websites

we zullen zien... Italië hebben ze niet gekozen ook omdat er een paar stadion zijn waar ze ook met veel in kunnen

ja en de supportsers zijn daar ook niet even lief... Ik vind Polen/Oekraïne de beste keus!

Link to comment
Delen op andere websites

Dit bewijst dat Oekraïne er klaar voor is Polen hélémààl niet...benieuwd wanneer de eerste doden daar gaan vallen door vervallen stadions of door bende zotte hooligans die ze niet kunnen weren omdat ze geen database van hun hooligans hebben daar zoals ik eerder zei...nou als je Italië niet kiest vanwege het laatste geweld mag je Polen ook niet nemen..

Hier enkele stadions uit polen

Stadion Wisła Stadion, Kraków

Capaciteit 16.072

Stadion Stadion Wojska Polskiego

(Poolse Leger Stadion)

Capaciteit 13 628

Stadion Stadion ŁKSu,

Łódź

Capaciteit 25.000

Stadion Górniczego Ośrodka Sportu,

Lubin

Capaciteit 30.000

Stadion Stadion Lecha, Poznań

Capaciteit 26.000

Stadion Cicha 6, Chorzów

Capaciteit 13.000

Stadion Ernest Pohl Stadion,

Zabrze

Capaciteit 17.722

Een kleine greep uit Poolse stadions er zullen waarschijnljik wel uitbreidingen en nieuwe gebouwd moeten worden

Nog enkele Oekrainse

Stadion Oekrajina-stadion

Capaciteit 28 051

Stadion Meteor

Capaciteit 24.401

Stadion Sjachtar-stadion

Capaciteit 50.000 (in opbouw)

Stadion Valeri Lobanovsky-stadion,

Kiev

Capaciteit 16.888

Stadion Lokomotyv Stadion

Capaciteit 19 978

Stadion Slavutytsj Arena

Capaciteit 11983

Stadion Metalloerg-stadion

Capaciteit 29782

Stadion Tsentralny-stadion

Capaciteit 34.362

Stadion Olimpiysky Sport Complex

Capaciteit 83 160

Stadion Metalist-stadion

Capaciteit 30305

Stadion Vorskla-stadion

Capaciteit 25000

Stadion RSK Olimpiejsky (Lokomotyv),

Donetsk

Capaciteit 25.093

Stadion Rukh Stadion

Capaciteit 16000

Stadion Avanhard-stadion

Capaciteit 22.179

Stadion Stal-stadion

Capaciteit 30305

Bewerkt: door East Coast Crip
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...