Jump to content

verhaal?


revealed

Recommended Posts

Ik heb zelf GTA LCS voor de PS2. Ik heb het nu uitgespeeld, maar heeft het uberhaupt wel een verhaal. Op de verpakking en op WikiGTA staat dat je evenwicht moet zoeken in de criminele wereld. Maar wat is dat voor onzin, het enigste wat je moet doen is andermans problemen oplossen. Ik bedoel alle andere GTA's hebben een goed verhaal over een mislukte drugsdeal of een vermoorde broer/moeder. Maar dat kon ik niet echt opmerken in GTA LCS.

Link to comment
Delen op andere websites

Liberty City kent duizenden verhalen. Maar dit verhaal zet alles op z'n kop. Toni Cipriani was ooit een veelbelovend lid van de criminele Leone familie, maar hij moest onderduiken nadat hij een van de kopstukken had omgelegd. Nu is hij terug en wordt het tijd om de orde op zaken te stellen. De straten van Liberty City zijn één grote chaos. Bendes Maffiosi staan elkaar naar het leven, terwijl de stad ten onder gaat aan een vloedgolf van politieke corruptie, georganiseerde misdaad, drugshandel en vakbondstakingen. Niemand is te vertrouwen en Toni moet proberen orde te scheppen in de chaotische onderwereld. Hij wordt in zijn pogingen om de stad onder heerschappij van de Leones te brengen, gedwarsboomd door gestoorde huurmoordenaars, gewetenloze zakenlieden, cynische politici en zelfs zijn eigen moeder. Toni moet vechten om te overleven in dit avontuur dat Liberty City zal laten schudden op zijn grondvesten. Hij moet alles doen wat nodig is om zijn plaats in de heerschappij van de Leone familie veilig te stellen, in een stad die op de rand van de afgrond balanceert.

Dit lijkt mij toch wel een verhaal. Kort samengevat, je moet je als Toni Cipriani opwerken inde gelederen van de Leone Familie en daarbij de rivaliserende Maffia families uitschakelen/verzwakken. Het is misschien niet het beste of meest uitgewerkte verhaal, maar er zit toch echt wel een verhaallijn in LCS.

@ Dark_GTA_Mike, dat maakt niet uit. Beter 2 keer antwoord dan geheel geen antwoord. :koffie:

Bewerkt: door HerrieM
Link to comment
Delen op andere websites

Sorry dat ik het zeg, maar het verhaal is (voor mij dan) toch behoorlijk duidelijk, en goed uitgelegd op WikiGTA,

Toni is een member van de Leone's, maar legt een kopstuk (hooggeplaatst persoon) om.

Daardoor moet hij onderduiken. Maar Salvatore geeft hem een nieuwe kans, om orde op zaken te stellen.

Je moet dus andermans problemen oplossen, om je naam weer te zuiveren. Er staat op WikiGTA niet dat je je evenwicht moet vinden in de criminele wereld, je moet er gewoon voor zorgen dat de rivaliserende gangs de stad niet overnemen van de Leone's.

Hopelijk was dit een goed antwoord voor je en anders lees je het nog een keer na op het doosje of WikiGTA

:bier:

Edit @ Hierboven: Ow sorry HerrieM, ik was bijna 15 minuten typen, en nog wat andere dingen doen, daardoor was jij eerder :D

Bewerkt: door Dark_GTA_Mike
Link to comment
Delen op andere websites

Tja, er is niet echt één doel, in SA was dit bijvoorbeeld wraak nemen op Smoke, in VCS je drugsimperium opbouwen, en in VC wraak nemen op Sonny. Maar er is deze keer niet één bad guy die je in de laatste missie moet vermoorden, en dat kan soms verwarrend zijn maar ik vind het wel goed in elkaar zitten. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap nog steeds niet waarom je in de laatste missie een paar Sicilianen moet killen. Wat hebben zij met de rest van de story line te maken :? In geen enkele missie komen ze voor, tot opeens in de laatste twee missies, en dan heb je de story line uitgespeeld WTF???

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap nog steeds niet waarom je in de laatste missie een paar Sicilianen moet killen. Wat hebben zij met de rest van de story line te maken :? In geen enkele missie komen ze voor, tot opeens in de laatste twee missies, en dan heb je de story line uitgespeeld WTF???

Dan had je tijdens andere missies iets beter op moeten letten. De Sicilianen proberen doormiddel van een gang oorlog de macht te grijpen in Liberty City. Ze worden in enkele missies genoemd, en in de laatste missie kom je ze uiteindelijk tegen.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, er is niet echt één doel, in SA was dit bijvoorbeeld wraak nemen op Smoke, in VCS je drugsimperium opbouwen, en in VC wraak nemen op Sonny. Maar er is deze keer niet één bad guy die je in de laatste missie moet vermoorden, en dat kan soms verwarrend zijn maar ik vind het wel goed in elkaar zitten. :)

In LCS is er ook één hoofddoel. Het veroveren van Liberty City namelijk. Dit willen meerdere gangs waarmee je dan in conflict komt. Eerst heb je vooral 'ruzie' met de Sindacco's en dan komen de Forelli's er nog bij. Natuurlijk zijn de andere gangs ook belangrijk maar de war gaat het meeste tussen deze drie. De Yakuza zou je als 4de kunnen zien. Deze willen doormiddel van een tank ook nog proberen mee te doen.

Dan heb je als 2de rode draad Donald Love. Eerst wil Love de burgemeester worden, als dat eenmaal mislukt is storten zijn zaken ineen. Hij komt hier, met de hulp van Toni, weer boven op en dood eerst Avery Carrington om zijn zakenimperium te kunnen opbouwen en blaast een groot stuk land op, Fort Staunton.

Je hebt, zoals in bijna elke Grand Theft Auto, nog enkele opdrachtgevers die een rol spelen. Toshiko Kasen bijvoorbeeld, je moet haar helpen om haar man te verslaan. Of je moeder, waarvoor je je moet bewijzen.

@ MartyCeha: De Sicilians houden zich expres wat op de achtergrond. Zo vechten de andere Liberty Family's tegen elkaar. Als ze eenmaal verzwakt zijn zouden zij de macht overnemen. Helaas voor hun verijdeld Toni dit en worden de Leones heer en meester in Liberty City.

In de missie Calm Before The Storm zie je hun leider overgins ook nog.

Dan denk ik dat revealed ook niet goed heeft opgelet want er zit een goed verhaal in. Beter als in somige andere GTA's.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, er is niet echt één doel, in SA was dit bijvoorbeeld wraak nemen op Smoke, in VCS je drugsimperium opbouwen, en in VC wraak nemen op Sonny. Maar er is deze keer niet één bad guy die je in de laatste missie moet vermoorden, en dat kan soms verwarrend zijn maar ik vind het wel goed in elkaar zitten. :)

In LCS is er ook één hoofddoel. Het veroveren van Liberty City namelijk. Dit willen meerdere gangs waarmee je dan in conflict komt. Eerst heb je vooral 'ruzie' met de Sindacco's en dan komen de Forelli's er nog bij. Natuurlijk zijn de andere gangs ook belangrijk maar de war gaat het meeste tussen deze drie. De Yakuza zou je als 4de kunnen zien. Deze willen doormiddel van een tank ook nog proberen mee te doen.

Dan heb je als 2de rode draad Donald Love. Eerst wil Love de burgemeester worden, als dat eenmaal mislukt is storten zijn zaken ineen. Hij komt hier, met de hulp van Toni, weer boven op en dood eerst Avery Carrington om zijn zakenimperium te kunnen opbouwen en blaast een groot stuk land op, Fort Staunton.

Je hebt, zoals in bijna elke Grand Theft Auto, nog enkele opdrachtgevers die een rol spelen. Toshiko Kasen bijvoorbeeld, je moet haar helpen om haar man te verslaan. Of je moeder, waarvoor je je moet bewijzen.

@ MartyCeha: De Sicilians houden zich expres wat op de achtergrond. Zo vechten de andere Liberty Family's tegen elkaar. Als ze eenmaal verzwakt zijn zouden zij de macht overnemen. Helaas voor hun verijdeld Toni dit en worden de Leones heer en meester in Liberty City.

In de missie Calm Before The Storm zie je hun leider overgins ook nog.

Dan denk ik dat revealed ook niet goed heeft opgelet want er zit een goed verhaal in. Beter als in somige andere GTA's.

Daar heb je gelijk in, maar het is niet echt een pakkend verhaal, het verhaal van GTA San Andreas of GTA Vice City is vetter dan van LCS. Het moet niet alleen een stad overnemen of iets dergelijks zijn, het moet meer iemand wreken of iets dergelijks dat is een pakkender verhaal, vind ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Daar heb je gelijk in, maar het is niet echt een pakkend verhaal, het verhaal van GTA San Andreas of GTA Vice City is vetter dan van LCS. Het moet niet alleen een stad overnemen of iets dergelijks zijn, het moet meer iemand wreken of iets dergelijks dat is een pakkender verhaal, vind ik.

Je moet genoeg gangbazen en andere leiders executeren, en het verhaal kan zeker wel pakkend zijn als je er eenmaal in zit. Het duurt wel lang, maar als Salvatore eenmaal gevangen zit ontmoet je veel personen wat het verhaal erg leuk maakt. Het is maar hoe je het ziet, maar zelf vind ik dit een erg sterk verhaal, anders dan alle andere verhalen. Zet de subtitles aan als je het niet begrijpt, want als je in het verhaal zit is het erg leuk. Ik zeg niet dat het verhaal beter is dan die van GTA SA of VC, want dat kan iedereen het beste voor zichzelf beslissen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat het spel niet alleen gaat over de orde te handhaven. Dit klopt enigsinds wel, maar toch vind ik dat minder sterk terugkomen in het verhaal. Ik zie meer ''de overname'' in door de Leone's. Uiteindelijk lukt het Salvatore door middel van Toni's specialiteiten de macht in handen te krijgen door de burgemeester te blackmailen. Hieraan wordt dan volgens mij ook constant gewerkt (vooral op eiland 2 en 3). Op Staunton Island brengt Sal je immers in contact met Donald Love, die je moet helpen burgemeester te worden (hoewel dit niet goed uitpakt). Is het dan niet juist zo dat Sal door Donald Love de macht wil grijpen in Liberty City? Ik vind het wel jammer dat er zo weinig aandacht is besteed aan Massimo, want hij hindert Salvatore. Slechts 1 keer zie je hem een praatje houden met de Diablos en de Triads (hoezo vertrouwen ze hem na 1 klein praatje?). Ik zou het meer geloofwaardig hebben gevonden als Massimo wat meer voorkwam, zodat we zijn plannen wat meer bij konden houden in plaats van 1 keer BOEM dat hij de burgemeester ontvoerd voor zijn wil om de stad over te nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Uit het verhaal blijkt duidelijk dat de Sicilians, met Massimo aan het hoofd, via een Gangwar LC willen overnemen. In de laatste missie, The Sicilian Gambit voeren ze het plan uit. Ze ontvoeren de burgemeester zodat hij voor hun zal gaan werken. Salvatore en Toni (Alleen Toni dus) verijdelenen dit door de Burgemeester terug te kipnappen. De gangwar is dus gekoppeld aan het veroveren van Liberty City.

Massimo is dus niet alleen van belang in de laatste missie, het is eigenlijk de rode draad die door het spel loopt.

Bewerkt: door ASPHALT
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...