Jump to content
Lantyz

GTA IV preview van Official PlayStation Magazine UK

De GTA IV preview van Official PlayStation Magazine UK (OPM UK) is inmiddels uit. Dit magazine zag de PS3-versie van dezelfde demo als diegene die Game Informer te zien kreeg. Een boel dezelfde informatie dus, maar OPM heeft er uiteraard ook info uit weten te halen die we nog niet wisten. Hieronder een samenvatting van de meest interessante nieuwtjes.

• Zoals al min of meer duidelijk was, zijn er wel helikopters aanwezig en zijn deze ook te besturen. Liberty City bevat één vliegveld.
  • Naast de reeds bekende gebieden zitten ook Roosevelt Island en de Williamsburg Bridge in het spel. Het is nog niet zeker of de bruggen gebruikt zullen worden om gebieden voor een bepaalde tijd te blokkeren.
  • Er keren 'vrijwel' geen bekenden personages terug uit de vorige GTA's, omdat deze personages zijn ontwikkeld voor de feeling van het GTA III era. Met GTA IV wil Rockstar een nieuwe sfeer neerzetten, en de oude personages zouden hier niet in passen. Dan Houser heeft het echter tweemaal over bijna geen bekende personages. De maffia maakt wel een terugkeer, maar zal geen prominente rol spelen. Dit omdat de maffia-sfeer al uitgebreid behandelt is in GTA.
  • Niko is tussen de dertig en veertig jaar oud. Het is mogelijk om hem van kleding te laten wisselen, maar daar houden de mogelijkheden qua aanpassing op. Verwacht geen kappers of tattoo-shops. Niko en Roman komen uit Oost Europa, maar welk land is nog steeds niet duidelijk.
  • GTA IV heeft duidelijk een meer serieuze en realistische toon dan zijn voorgangers, maar GTA behoudt de bekende satirische insteek.
  • Voetgangers en automobilisten gedragen zich naar de tijd: 's Ochtends vroeg zul je minder mensen tegenkomen dan in de spits.
  • Er wordt nog geëxperimenteerd met de Sixaxis Controller van de PS3, maar dat wil niet zeggen dat GTA IV daadwerkelijk van deze functie gebruik maakt.
  • GTA IV is -in tegenstelling tot de vorige GTA's- niet duidelijk geïnspireerd op bepaalde films.
  • Er is meer aandacht besteed aan de mogelijkheden die je hebt buiten de missies om dan de vorige GTA's. Een uitgebreid systeem van assets of empire building behoort echter niet tot deze mogelijkheden. Alhoewel er wel vriendinnen een rol hebben in GTA IV, is het niet duidelijk of dit hetzelfde werkt als in GTA San Andreas.

Bron: Official PlayStation Magazine UK

Zie voor vragen en meer info het forum en de wiki-pagina over GTA IV.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Recommended Posts

Leuke info, het wordt steeds beter. Jammer dat in het IV-era bijna niets terug komt uit het III-era maar met een schone lei beginnen kan denk ik geen kwaad. Alleen dat 'Buiten de missies om' moeten ze wel leuk houden, in SA waren bijvoorbeeld de Colletables veel te uitgebreid. Veel te veel werk en het brengt vaak ook nog moeilijk heden met zich mee. Met zoveel verschillende is het al helemaal ver te zoeken.

• Er wordt nog geëxperimenteerd met de Sixaxis Controller van de PS3, maar dat wil niet zeggen dat GTA IV daadwerkelijk van deze functie gebruik maakt.

Ik hoop dat er wat van in komt. Bij CoD 3 is vooral het slaan een kleine maar handige optie. En de andere dingen die je er mee moet doen zijn ook wat afwisseling. :)

Kan je dit ook kopen in België? Dat magazine?

OPM UK staat in de begin post. Maar OPM komt ook in Nederland en België uit, het komt altijd nog in de maand ervoor dus het zal al wel bijna in de winkels liggen.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Echt veel en prachtige informatie! Ik kan echt niet wachten!

Ik hoop dat GTA IV toch wel op de PC uitkomt, want ik heb geen zin om een PS3 te kopen of Xbox360 alleen voor GTA IV. Alhoewel ik het misschien wel zou overwegen.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Echt veel en prachtige informatie! Ik kan echt niet wachten!

Ik hoop dat GTA IV toch wel op de PC uitkomt, want ik heb geen zin om een PS3 te kopen of Xbox360 alleen voor GTA IV. Alhoewel ik het misschien wel zou overwegen.

idd, + nice info.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Nette samenvatting Lantyz.

Ik ben zeer benieuwt naar de nieuwe sfeer van Rockstar, mijn respect jegens het oude wordt door mijn begeerte naar het nieuwe makkelijk overwonnen. :dans:

Iets minder is wel het gebrek aan 'filmgeïnspireerdheid', een bak vol verwijzingen is namelijk ook altijd een lekker hapje. :koffie:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Netjes samengevat Lantyz, zoals al gezegt. Zelf heb ik hem ergens op het World Wide Web al doorgelezen en als je ziet hoe gerimpeld die gast is... :clown: . Kan niet wachten om lunatics tegen te komen. :D

Iets minder is wel het gebrek aan 'filmgeïnspireerdheid', een bak vol verwijzingen is namelijk ook altijd een lekker hapje. :koffie:

Dan zal je net de pech hebben dat je die film niet leuk vindt.. :bonk:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik word een beetje bang dat hij minder zal worden als GTA:SA. Ik heb ergens gelezen dat er geen vliegtuigen in het spel zitten. En lees net dat je zn uiterlijk niet meer kan veranderen dan zn kleren te verwisselen. Maarja dat beetje info wat je nu weet kan je nog geen oordeel over geven.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik word een beetje bang dat hij minder zal worden als GTA:SA. Ik heb ergens gelezen dat er geen vliegtuigen in het spel zitten.

Klopt, dat is al bekend gemaakt. Maar zoals je hierboven las wel helikopters.

Mooie samengevatte informatie, beb benieuwd voor 2e trailer.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

• Create New...