Jump to content
Lantyz

GTA IV preview van Official PlayStation Magazine UK


De GTA IV preview van Official PlayStation Magazine UK (OPM UK) is inmiddels uit. Dit magazine zag de PS3-versie van dezelfde demo als diegene die Game Informer te zien kreeg. Een boel dezelfde informatie dus, maar OPM heeft er uiteraard ook info uit weten te halen die we nog niet wisten. Hieronder een samenvatting van de meest interessante nieuwtjes.

  • Zoals al min of meer duidelijk was, zijn er wel helikopters aanwezig en zijn deze ook te besturen. Liberty City bevat één vliegveld.
  • Naast de reeds bekende gebieden zitten ook Roosevelt Island en de Williamsburg Bridge in het spel. Het is nog niet zeker of de bruggen gebruikt zullen worden om gebieden voor een bepaalde tijd te blokkeren.
  • Er keren 'vrijwel' geen bekenden personages terug uit de vorige GTA's, omdat deze personages zijn ontwikkeld voor de feeling van het GTA III era. Met GTA IV wil Rockstar een nieuwe sfeer neerzetten, en de oude personages zouden hier niet in passen. Dan Houser heeft het echter tweemaal over bijna geen bekende personages. De maffia maakt wel een terugkeer, maar zal geen prominente rol spelen. Dit omdat de maffia-sfeer al uitgebreid behandelt is in GTA.
  • Niko is tussen de dertig en veertig jaar oud. Het is mogelijk om hem van kleding te laten wisselen, maar daar houden de mogelijkheden qua aanpassing op. Verwacht geen kappers of tattoo-shops. Niko en Roman komen uit Oost Europa, maar welk land is nog steeds niet duidelijk.
  • GTA IV heeft duidelijk een meer serieuze en realistische toon dan zijn voorgangers, maar GTA behoudt de bekende satirische insteek.
  • Voetgangers en automobilisten gedragen zich naar de tijd: 's Ochtends vroeg zul je minder mensen tegenkomen dan in de spits.
  • Er wordt nog geëxperimenteerd met de Sixaxis Controller van de PS3, maar dat wil niet zeggen dat GTA IV daadwerkelijk van deze functie gebruik maakt.
  • GTA IV is -in tegenstelling tot de vorige GTA's- niet duidelijk geïnspireerd op bepaalde films.
  • Er is meer aandacht besteed aan de mogelijkheden die je hebt buiten de missies om dan de vorige GTA's. Een uitgebreid systeem van assets of empire building behoort echter niet tot deze mogelijkheden. Alhoewel er wel vriendinnen een rol hebben in GTA IV, is het niet duidelijk of dit hetzelfde werkt als in GTA San Andreas.

Bron: Official PlayStation Magazine UK

Zie voor vragen en meer info het forum en de wiki-pagina over GTA IV.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik heb em al gekocht int nederlands, int belgisch... Ik had de game-informer ook al gekocht in dezelfde winkel (internationaal magazines)... Het is een lekkere preview!! Ben der content van!! :eten: :eten:

Nu verlangk nog meer!! :klap::bier::eten::dans::bonk:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

mij lijkt gta 4 kei vet.

en dat het in het echte new york city afspeelt is leuk.

allee jammer dat je niet je eigen personage kan maken zoals in (godfather the game).

of nog vetter als in topspin want dan is het echt een vet spel.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

mij lijkt gta 4 kei vet.

en dat het in het echte new york city afspeelt is leuk.

allee jammer dat je niet je eigen personage kan maken zoals in (godfather the game).

of nog vetter als in topspin want dan is het echt een vet spel.

Appels met peren vergelijken haha :puh:

Het klinkt allemaal wel een stuk beter. Bij San Andreas werd ik de cartoon achtige visuele stijl toch wel een beetje zat en vond ik wel dat er iets nieuws moest komen voor GTA. Als ik de screens bekijk en de info zou het best kunnen dat GTA IV het meest realistische spel ooit kan worden!

Ook heb ik zelf nog geen ene keer echt gehad van: Nou shit dat hadden ze van mij wel weg kunnen laten Dus ik ga hem zeker weten halen in october!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...