Jump to content

Zoek een digitale camera


~Mario~

Recommended Posts

Beste forum leden,

Ik had aan jullie een vraag en die is als volgt: Ik wil binnenkort een digitale camera kopen, het liefst èèn die foto's en video teglijk kan opnemen, alleen nu weet ik dus niet welke ik moet kopen, waar ik op moet letten. Weten jullie waar ik op moet letten als ik een digitale camera koop. Wat ik al wel weet waar ik op ga letten is het volgende:

1. Goede zoom, om zo diep mogelijk te kunnen gaan

2. Goede kleuren en pixels

3. Levensduur van batterijen, dat hij niet om het uur of half uur steeds opgaat

Waar ik nog meer op moet gaan letten weet ik dus nog niet, misschien kunnen jullie me daarbij wel helpen,

het liefst wil ik er ook wel èèn van een goed merk.

Alvast bedankt,

Mario

Bewerkt: door ~Mario~
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ~Mario~

    17

  • LBG

    9

  • BaasB

    4

  • NandroDavids

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Erg veel verstand van digitale camera's heb ik wel, maar aan onderstaande zin heb ik nog wel even iets toe te voegen.

1. Goede zoom, om zo diep mogelijk te kunnen gaan
Je moet namelijk niet alleen letten op de zoomfunctie in het algemeen, maar ook wat voor zoom het precies is. Het is aan te raden om een camera te kopen met een goede optische zoom en niet met een goede digitale zoom. De digitale zoom maakt foto's namelijk nogal pixelig als je een stukje inzoomt en wat dat betreft is de optische zoom stukken beter.

Voor de rest kan ik je niet helpen, maar er zijn vast wel wat leden met meer verstand van digitale camera's.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad is een goede optische zoom te prefereren boven een digitale zoom. Feit is trouwens ook dat je met een optische zoom vrijwel geen moeite hebt je camera stil te houden en dat dit bij een digitale zoom, zeker als je ver inzoomt (12 keer ofzo) echt een probleem wordt. Je foto beweegt dan al op je hartslag. Verder is de vraag van belang: wat wil ik met mijn camera? Is het alleen voor "pretpark" foto's en gewoon voor de leuk adviseer ik een mooie kleine compacte camera die je makkelijk meeneemt en waarbij zoveel mogelijk dingen automatisch gaan. Dan heb ik persoonlijk goede ervaringen met de Canon Ixus serie. Mooi, stijlvol, betrouwbaar met een batterij (geen penlights gelukkig) die lang meegaat. En klein genoeg om onopvallend aan je broekriem mee te reizen. Helaas zijn die wel ietsje duurder dan vergelijkbare camera's. Wil je graag de World Press Photo 2008 winnen dan moet je natuurlijk gaan voor een digitale spiegelreflex voor het mooie fotowerk maar reken dan wel op de hoofdprijs natuurlijk.

Prijzen: 129 - 300 euro voor een goede compacte camera (kan goedkoper, maar we willen graag een goede) en rond de 700 - 1000 euro voor een spiegelreflex....

Link to comment
Delen op andere websites

Oke ik kan dus al begrijpen dat een optiosche zoom redelijk belangrijk is.

Nu zou ik me foto toestel alleen gebruiken voor vakanties en leuke dingen,

dus niet voor een world press foto, maar wat ik wel graag wil is dat ik hem

mooi terug kan zien de foto's die ik maak. Zelf dacht ik misschien dat dit wel

een goede was ter waarde van 134 euro.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke dat lijkt me dan ook wel een goede, alleen hoeveel kan je op zo,n standaard 16 mb kaartje opslaan?
Zéér weinig. Ik kan me herinneren dat we bij onze digitale camera eerst ook alleen zo'n standaardkaartje hadden en dan hield het na 40 foto's toch al gauw op. Het is dus aan te raden om een extra kaartje erbij te kopen, zodat je niet constant de wat minder mooie foto's hoeft te verwijderen. Met een kaartje met meer opslagruimte kun je gewoon lekker doorgaan met foto's maken en bijvoorbeeld na de vakantie kijken welke foto's alsnog verwijderd kunnen worden.
Link to comment
Delen op andere websites

Dat 16 mb kaartje raakt al vol bij het uitproberen van de camera. Ik heb zelf een Canon A540. Ik ben er wel tevreden over alleen de battarijen gaan niet heel lang mee en de kleuren vallen nog wel is tegen als je in het donker foto's maakt. In gewoon zonlicht komen de kleuren wel heel mooi uit. Als je een beetje geduld hebt kan je ook mooie detail foto's maken.

Deze foto heb ik er bijvoorbeeld mee gemaakt:

post-5936-1177771403_thumb.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou voor deze gaan, De Sony Cybershot DSC-W90 Silver. Deze heeft 8 megapixels, een hoge resolutie van 3 254 x 2 448 en kost €259,-.

Hij lijkt misschien duur maar je krijgt er wel kwaliteit voor terug.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke, maar de camera die ik wil hebben is die goed of niet?

Dat is volgens mij de eerdere versie van de A540 die ik heb. Er is nu ook een A550. Maar in dat artikel staat dat die maar 5 megapixels heeft, de A550 heeft er 7. Ik zou als ik jou was toch wat meer uitgeven aan een A530 of een A540.

Link to comment
Delen op andere websites

Het leek me wel een handige en mooie camera, is vijf pixels zo slecht dan?

5 pixels is wel erg slecht, gellukig heeft die jij wilt 5 megapixels. Het is zeker niet slecht, maar het is moeilijker om er echt top kwaliteit foto's mee te maken. Ik zou als ik jou was ook nog een beetje zoeken op google naar reviews van mensen die hem hebben gekocht, dan heb je een eerlijke mening en ook even kijken op fotografie forums.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...