Jump to content

Zoek een digitale camera


~Mario~

Recommended Posts

Foto's hoeven ook waarschijnlijk ook niet van superkwaliteit te zijn, want als je dat wilt moet je eerder voor een digitale spiegelreflex gaan. Voor een gewone consument (lees: gewoon persoon ;) ) is 5 megapixels ruim voldoende, ik heb hier een paar foto's voor je opgezocht (genomen uit deze review, en dat ziet er (naar mijn mening) prima uit, voor die prijs zeker. :)

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Koop er wel een extra geheugenkaart bij, minimaal 512mb en het liefst 1GB, want die 16mb is veel te weinig ;)

-Sdajafol

Bewerkt: door Sdajafol
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ~Mario~

    17

  • LBG

    9

  • BaasB

    4

  • NandroDavids

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja van mijn hoeft het helemaal niet van super kwaliteit te zijn, zolang de kleuren maar

goed te zien zijn en dat ik goed kan inzoomen, want ik gebruik hem meestal toch voor

de vakanties, zodat ik alles weer mooi terug kan zien.

Link to comment
Delen op andere websites

bij de blokker

was een kodak voor 99 euro vorige week in de aanbieding

weet niet hoe duur ie nu is .. je kan er geheugen kaart bijstoppen ook

en het is een 6.1 megapixels...

me pa heeft hem ook gekocht en hijs is simpel ingebruik

en hele mooie scherpe foto's

ook voor close ups en voor mensen die trillende handen hebben :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja van mijn hoeft het helemaal niet van super kwaliteit te zijn, zolang de kleuren maar

goed te zien zijn en dat ik goed kan inzoomen, want ik gebruik hem meestal toch voor

de vakanties, zodat ik alles weer mooi terug kan zien.

Daar is die A460 goed genoeg voor.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Oke, ik heb sinds vandaag uiteindelijk dan toch maar de Canon powershot a460 genomen en hij werkt

echt super, alleen als ik echt heel ver inzoom word hij wel wat wazig, maar verder is hij goed genoeg.

Alleen nu kan ik dus maar 10 foto,s opslaan met zo,n 16 mb kaartje, ik ben dus van plan om er 1 te

kopen van 512 of 1024, maar hoeveel kan je er op 512 mb opslaan?

Bewerkt: door ~Mario~
Link to comment
Delen op andere websites

Ja oke, maar kan ik er wel meer onderweg op bewaren dan 500 foto,s als ik 512 mb geheugen neem?

Dat ligt er echt heel erg aan op welke kwaliteit je je foto's maakt. Ik kan met mijn digitale camera bijvoorbeeld foto's maken op de allerbeste kwaliteit, en de maximale grootte: 2048 x 1536 pixels. Maar ik kan met mijn digitale camera ook foto's maken op de minst goede kwaliteit (die is nog steeds wel acceptabel), en op de minimale grootte: 640 x 480 pixels. Zo'n foto die 2048 x 1536 pixels is en op beste kwaliteit is gemaakt, neemt bij mij meestal rond de 1,50 MB in beslag. Maar een foto die 640 x 480 pixels groot is, en op de minst goede kwaliteit gemaakt is, neemt vaak maar 100 KB in beslag, en soms zelfs minder. Maar ik schat, dat als je je foto's op gewoon goede kwaliteit maakt, en niet al te groot, dat er wel zo'n 500 foto's passen op een geheugenkaartje van 512 MB. Ikzelf heb een kaartje van 1 GB, die zijn tegenwoordig al best goedkoop.

Veel succes met je keuze. :)

EDIT: Hier is een foto die ik afgelopen jaar gemaakt heb in Zeeland, op de allerbeste kwaliteit, en met de grootte van 1024 x 768 pixels: Klik. (Ik heb maar een link geplaatst, omdat de pagina anders nogal uitgerekt zou worden) Deze foto neemt maar 724 KB in beslag, dus als je al je foto's op deze grootte en deze kwaliteit maakt, kunnen er makkelijk 700 foto's op een kaartje van 512 MB.

Bewerkt: door BaasB
Link to comment
Delen op andere websites

Oke, dat is goede informatie Baasb, hoeveel passen er dan bij jou op bij die 1 gig.

Ik maak mijn foto's altijd op de maximale grootte (2048 x 1536 pixels), en op de allerbeste kwaliteit. Dan passen er ongeveer 650 foto's op mijn kaartje.

Ook even ter informatie: Het ligt vaak ook aan de omgeving waarin je een foto maakt hoeveel MB of KB de foto wordt. Als je buiten een foto maakt met veel licht en veel kleurverschil, neemt dat veel meer ruimte in beslag dan dat je ergens binnen een foto maakt, op een plek waar weinig licht en kleurverschil is. Soms zijn foto's van mij op maximale grootte en op de allerbeste kwaliteit maar 0,94 MB (zo'n foto heb ik dan binnen gemaakt, op een plek waar niet veel licht en kleurverschil is) Maar soms zijn foto's van mij op maximale grootte en op de allerbeste kwaliteit wel 1,60 MB (zo'n foto heb ik dan buiten gemaakt, op een plek waar veel licht en veel kleurverschil is).

Bewerkt: door BaasB
Link to comment
Delen op andere websites

Oke dus grootte kan ook nog weleens helpen, want het probleem bij mijn is dat als ik heel dichtbij kom, dat

hij dan heel wazig gaat worden en dat is wel jammer.

Tja, maar dat heeft niks met de grootte van je foto's te maken, en ook niet met de kwaliteit van de foto's. Dat heeft te maken met hoe de lens zich op een voorwerp focust. Als je iets van heel dichtbij wil fotograferen (denk aan ongeveer 50cm t/m 5cm afstand), hebben veel digitale camera's daarvoor de zogenaamde 'macro functie'. Daarmee stel je scherp op voorwerpen die ontzettend dichtbij zijn. Ik denk, dat als je een beetje een goede en moderne camera gekocht hebt, je ook wel zo'n macro functie hebt. Misschien heet hij bij jou niet 'macro functie', maar heeft hij een andere naam. Ik zou even in de gebruikershandleiding van je digitale camera kijken als ik jou was om erachter te komen hoe je die functie gebruikt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...