Jump to content

gta IV op de pc?


gta fan man

Recommended Posts

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • b4rtsimps0n

    96

  • Shorty_D

    45

  • NilsHolgersson

    34

  • Naudin

    33

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hoi!

Waarom hoor en lees ik HELEMAAL NIETS over een eventuele uitgave voor PC??? Ik ga ECHT GEEN game console kopen.

Joost

PC versie staat nog niet vast! Moest hij ook op de pc komen kan dat wel even duren. (half jaar?)

Link to comment
Delen op andere websites

daar zijn de meningen over verdeeld (zie diverse console rellen op het web) maar de xbox360 is goedkoper. persoonlijk vind ik de ps3 beter. maar elke console heeft weer andere voordelen vandaar die rellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Begrijp uberhaupt niet waarom men nog ervan uitgaat dat GTA 4 misschien niet op de PC zou uitkomen. Denk eens aan de inkomsten die Rockstar misloopt.Heb je uberhaupt wel eens naar andere GTA fora gekeken met een soortgelijk "onderzoek"? Daar blijkt 70%,75% en zelfs 80% zeker de PC versie te gaan halen dus kan je nagaan wat voor omzet je van de PC markt kan verwachten wat betreft GTA games.

Daarbij heeft rockstar nog altijd een positieve gedachten wegens de grote modcommunity die je bij menig console niet kan krijgen.

Dus het is niet OF de PC een GTA 4 krijgt maar wanneer.

Ja hoor natuurlijk. Jullie weten ook niet waar jullie over praten zeg. Hoe vaak moet ik het nog uitleggen...

1 - De markt voor GTA:IV op de PC is wél klein, omdat de games van de toekomst veel te veel vragen van de huidige PC's. Het feit dat iedereen hem op de pc wil hebben is leuk, maar het gaat erom wie hem op de PC kán spelen, qua hardware. En dát is een kleine markt, want de hardware die vereist is kost reteduur en is nu nog vrij exclusief. Jullie onderschatten het zwáár. Het is wél de vraag OF het komt, want er is niets over gezegd.

Ik begrijp dat jullie graag GTA:IV naar de PC zien komen, maar ga er gewoon niet zo makkelijk van uit. Geef jezelf nou geen valse hoop en denk eens realistisch na.

2 - Denk jij nou echt dat R* de modcommunity goedkeurt????? Ben je het 'Hot Coffee' schandaal vergeten ofzo? Die kwam door een paar slimmerikken die het sex-gedeelte van de Dates in SA zichtbaar maakten. Modden is echt niet geheel legaal of onschuldig hoor. Denk je dat de bekende autofabrikanten het leuk vinden om hun auto's in een game te zien zonder dat zij ervoor betaalt krijgen? Daar kan R* voor aangeklaagd worden, ondanks dat zij het niet erin hebben gestopt.

Je doet alsof niemand geld heeft om een nieuwe PC te kopen mocht het moment komen dat GTA 4 uit is.Want kleine markt?Kerel toch kijk eens wat dieper in de PC markt.Want is het niet Reëel om te denken dat ALS men GTA 4 wil spelen ze het ervoor over hebben om een upgrade te doen?Crysis is een game waarvoor ze het willen doen waarom GTA 4 dan niet? En btw reteduur? Sjah als je een kleine jongen van 14,15,16 bent die nauwelijks een inkomen heeft (en GTA 4 uberhaupt niet eens mag spelen) dan begrijp ik dat je geen geld hebt voor de zogenoemende retedure update. En waarom zou een update noodzakelijk zijn (tenzij je een 2e hands PC hebt) als je ook op low detail kan spelen?De gameplay veranderd niet.Dus laten we nu even kijken wat waar is en wat niet. Dat PC nog niet is aangekondig is logisch. GTA 3,VC,SA gebeurde hetzelfde en daarbij.. de afzetmarkt van de PC is groter dan jij je voorstelt.

En over het zogenoemde Hot Coffee schandaal kan ik kort zijn.Je maakt jezelf een beetje belachelijk met dergelijke uitspraken. ;)

Waarom ik dat vind? Omdat 1 mod die verkeerd is gevallen helemaal de schuld is van Rockstar omdat ze het erin hebben gelaten. Daar kan je de mod community niet van beschuldigen.

Dus GTA 4 komt gewoon op de PC. Want een grotere afzetmarkt bestaat er niet. Ook al is de XBOX 360 er nu bijgekomen.

Link to comment
Delen op andere websites

hot coffee mode is niet de schuld van rockstar als je die te spelen krijgt want zonder modders kon je het niet te zien krijgen. het mag dan misschien wel de bedoeling van rockstar zijn wegens gratis reclame maar het is niet hun schuld als je het krijgt te zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Om nog even op de Hot Coffee mod terug te komen.Leuke (mooie) post van Dutchy3010.

2 - Denk jij nou echt dat R* de modcommunity goedkeurt????? Ben je het 'Hot Coffee' schandaal vergeten ofzo? Die kwam door een paar slimmerikken die het sex-gedeelte van de Dates in SA zichtbaar maakten. Modden is echt niet geheel legaal of onschuldig hoor. Denk je dat de bekende autofabrikanten het leuk vinden om hun auto's in een game te zien zonder dat zij ervoor betaalt krijgen? Daar kan R* voor aangeklaagd worden, ondanks dat zij het niet erin hebben gestopt.

Bullshit.

Nouja, bijna helemaal. Het is inderdaad door een paar slimmeriken gemaakt... :clown:

De Hot Coffee mod zorgde juist voor publiciteit. Rockstar wilde dat iemand die scenes erin zouden zetten. Waarom? Als de scenes er in eerste instantie inkwamen was Rockstar de schuldige. Nu iemand anders ze erin heeft gezet, kunnen ze met hun vingertje iemand anders aanwijzen. Een andere reden is natuurlijk ook dat als zij het erin hadden gedaan, het door iedereen speelbaar was. Nu moest je eerst nog die mod downloaden, en ben je dus niet 'verplicht' om het te proberen als je alles uit een spel wilt halen. En dat levert publiciteit op, want ik meen me te herinneren dat ze eerst zeiden dat het helemaal gemaakt werd door de modder, maar uiteindelijk toch nog toegegeven dat het alleen maar het 'publiceren'. Zo hebben ze vaak het nieuws gehaald, meer publiciteit. Want negatieve publiciteit is ook publiciteit. Zo zijn er mensen die het gekocht hebben om het te "beoordelen" of het zo slecht is (met de HC mod dus). Zo is er veel meer reclame gemaakt, en dus mensen die houden van games maar niet specifiek GTA, kiezen hem ook uit om te spelen. En als ze het erg vinden van die mod, installeren ze die gewoon niet. Kortom: meer reclame gemaakt, dus meer mensen spelen het. Zeg nou zelf, als je vantevoren wist dat die HC mod erin kon, betekend dat dat je het spel niet gekocht had? Nee. En als je niets van het spel afwist, had je het dan gaan kopen? Waarschijnlijk wel. Want je vind het leuk, en laat het niet verzieken door iets wat je zelf kunt toevoegen.

Kortom: het heeft Rockstar meer geld opgeleverd als gekost, want de extra reclame heeft ervoor gezorgd dat her heel wat meer spellen over de toonbank zijn gegaan.

Rockstar keurt de mod-community wel degelijk goed. Er zijn maar wat veel mods gemaakt voor GTA III en GTA VC, en ook daar zijn merkauto's bij gemaakt. Ook daar had Rockstar aangeklaagd kunnen worden als je beredeneerd zoals jij beredeneerd. En nog is SA gemaakt, ook nog mod-able. Zelfs hebben ze iets erin gebouwd waardoor ze wisten 'negatieve' publiciteit te kunnen krijgen. Ze vinden het blijkbaar niet zo'n probleem dat ze aangeklaagd kunnne worden. Waarom dan ineens anders in GTA IV? Overigens heb je dan hetzelfde als met de HC mod: Rockstar aangeklaagd door automerk is maar geen publiciteit ook!

En dan vergeet je nog een laatste punt. Zorgt modding er niet voor dat het voor veel mensen leuk blijft? Veel mensen hebben SA uitgespeeld, en gaan dan dingen toevoegen om het niet saai te laten worden. Want als je het saai vind na één keer uitgespeeld te hebben, zal diegene misschien geen volgende GTA kopen, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus maken ze het mod-able, zodat mensen bijvoorbeeld TC mods kunnen maken, waardoor alles anders is. Of leuke auto's toe laten voegen, of een ander personage. Of een missie toevoegen, waardoor het weer vernieuwend is. Met andere woorden, als ze het niet mod-able maken, gaan ze nog aardig wat klanten verliezen. Als eerste de mensen die liever modden als gamen, en ten tweede de mensen die denken dat het snel saai wordt als je niet kunt modden (= vernieuwen) en daardoor zoveel geld niet over hebben voor een game waar je maar weinig tijd mee besteed.

Kortom; ik denk wel degelijk dat het mod-able wordt.

Dus ja, ik denk dat hij op de pc uitkomt voor meerdere redenen.

1) Mod-able, wat betekend een grote doelgroep die uitsluitend voor PC willen hebben omdat je dan kan modden.

2) Veel mensen hebben een PC. Diezelfde zullen hun PC ook blijven vernieuwen, doordat hij te traag wordt bijvoorbeeld.

3) Veel mensen die op een console hebben gekocht, willen later ook nog op de PC hebben. Om verschillende redenen. Gewoon omdat ze fan zijn bijvoorbeeld, maar ook omdat ze dan kunnen modden. Dit is natuurlijk perfect omdat je dan 2x betaald voor dezelfde game...

En als mensen nog terug willen komen over wat voor kleine markt de PC wel niet is.Presenteer de cijfers van desbetreffend gegeven en geef geen lariekoek.

Link to comment
Delen op andere websites

Als GTA op de PC een kleine markt is, hoe klein is die van alle andere PC-games dan wel niet. GTA is zo'n beetje het populairste PC-spel wat je je kunt bedenken. Vrijwel elke PC-gamer wil die game spelen. Rockstar hoeft zich echt geen zorgen te maken of mensen dat spel wel of niet zullen kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als GTA op de PC een kleine markt is, hoe klein is die van alle andere PC-games dan wel niet. GTA is zo'n beetje het populairste PC-spel wat je je kunt bedenken. Vrijwel elke PC-gamer wil die game spelen. Rockstar hoeft zich echt geen zorgen te maken of mensen dat spel wel of niet zullen kopen.

GTA is echt lang niet het populairste PC spel. Waarschijnlijk zal dit een of andere FPS zijn, en anders wel een RTS. Waarschijnlijk is de Command & Conquer serie bijvoorbeeld populairder dan de GTA serie. Natuurlijk niet hier op een GTAForum en we houden dan ook stug vol dat GTA beter is (en dat vind ik zelf dan ook duidelijk he). GTA SA zou nog eerder de populairste game zijn voor de PS2 dan voor de PC denk ik eigenlijk.

Maar toch lijkt me die PC markt best wel groot, aangezien alle games markten heel groot zijn sinds een paar jaar. De groei is enorm. Ze maken echt wel minder (dikke) winst als ze geen pc-versie uitbrengen dus dit moeten ze van mij, een echte pc gamer, dan ook zeker doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja en The Sims. Maar GTA hoort bij die paar "massive" games die vrijwel iedere PC-gamer wil hebben. Een game die ver boven het gros uitsteekt wat populariteit betreft. Systeemeisen zijn ook echt geen probleem; Consoles rennen sprintjes, maar de PC rent marathons. Als is de console nog zo snel, de PC achterhaalt hem wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Als GTA op de PC een kleine markt is, hoe klein is die van alle andere PC-games dan wel niet. GTA is zo'n beetje het populairste PC-spel wat je je kunt bedenken. Vrijwel elke PC-gamer wil die game spelen. Rockstar hoeft zich echt geen zorgen te maken of mensen dat spel wel of niet zullen kopen.

GTA is echt lang niet het populairste PC spel. Waarschijnlijk zal dit een of andere FPS zijn, en anders wel een RTS. Waarschijnlijk is de Command & Conquer serie bijvoorbeeld populairder dan de GTA serie. Natuurlijk niet hier op een GTAForum en we houden dan ook stug vol dat GTA beter is (en dat vind ik zelf dan ook duidelijk he). GTA SA zou nog eerder de populairste game zijn voor de PS2 dan voor de PC denk ik eigenlijk.

Maar toch lijkt me die PC markt best wel groot, aangezien alle games markten heel groot zijn sinds een paar jaar. De groei is enorm. Ze maken echt wel minder (dikke) winst als ze geen pc-versie uitbrengen dus dit moeten ze van mij, een echte pc gamer, dan ook zeker doen.

Dus wel,als je weet dat je dat spel kunt veranderen (zoals in de voorafgaande GTA's),dan weet je wel dat iedereen hem gaat kopen.En GTA San Andreas is de populairste game voor de pc(omdat je kan modden en online kan spelen en dat kan je ook in GTA2 en VC)Maar de populairheid gaat dan wel weer dalen als Guildwars 2 en Halo3 uitkomt!

Link to comment
Delen op andere websites

Mwa ik ben er wat op tegen dat ze hem ook bij de PC gaan doen want meeste mensen hebben dan hopen probleme door geheuge tekort of slecht computer ect.

of ze moete het echt duidelijk aangeven van hoe of wat en wat je computer nodig heb.

Heb hier zelf computer die hem wel zou aankennen maar koop hem toch liever voor xbox, liever details dan slecht beeld.

Link to comment
Delen op andere websites

inderdaad ik vind computers ook altijd teveel problemen geven dan is er dat niet meer goed dan weer dit. :@ en dan heb je een goeie en dan word de driver weer niet ondersteunt door het spel. :?:@ geef mij maar gewoon de console dan ben je tenminste van dat gezeur. dan word als lekker ambachtelijk voor je bereid en op maat gemaakt voor je. :eten::D:dans:

Link to comment
Delen op andere websites

Komt GTA IV ook nog een half jaar later uit voor de PC of PSP?

Lijkt me wel zo handig, niet iedereen wil er een XBOX 360 of een PS3 voor kopen..

Zo niet, dan moeten ze een GTA San Andreas Stories maken, wel verkrijgbaar voor alles.

Zitten de PS2, PC bezitters enz. niet zonder lege handen.

>>> Door PatrickW: Samengevoegd met bestaand onderwerp... Welkom op het forum <<<

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...