Jump to content

gta IV op de pc?


gta fan man

Recommended Posts

Dat ze tegelijk uitkwamen neemt niet weg dat het ports waren? Waarom zou ik daarom liegen. Maargoed, dat bedoelde ik helemaal niet met mijn reactie.

"Ik denk dat hij wel op de PC komt, ooit. Het is geen Gran Turismo ofzo. GTA is in principe een PC-spel."

Uitgekauwd; iedere 'echte' GTA-titel is gewoon op de pc verschenen. En een spel als Gran Turismo niet, dat is een 100% console-game.

je zei dat de console versies ports waren om meer geld te verdienen..dan denk je aan de port van pc naar console..(ze zijn eigenlijk beide versies tegelijk ontwikkeld) en dan denk je aan omdat de pc versie zo succesvol was dat ze later een console release hebben gedaan.. en dat is dus niet zo.

maar als ie nog voor de pc word gereleased..dan duurt het wel even voor die is geport, en dan moeten de pc's het nog wel aankunnen. de meeste mensen hebben niet zon goede pc. er zijn waarschijnlijk meer mensen met een ps3 of 360 dan mensen met een pc die gta iv aan zou kunnen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • b4rtsimps0n

    96

  • Shorty_D

    45

  • NilsHolgersson

    34

  • Naudin

    33

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bart please waar heb je het over. De eerste GTA was gewoon een dos-spelletje, dat weet ik 100% zeker. In Windows kon je hem in hogere resoluties spelen (1024 x 800! _O_ ). Dat hij ook op de PlayStation is verschenen doet daar niets aan af.

Link to comment
Delen op andere websites

Bart please waar heb je het over. De eerste GTA was gewoon een dos-spelletje, dat weet ik 100% zeker. In Windows kon je hem in hogere resoluties spelen (1024 x 800! _O_ ). Dat hij ook op de PlayStation is verschenen doet daar niets aan af.

ik zeg toch niet dat hij niet op de pc is verschenen..ik heb hem zelf nog op de pc gespeeld :duh: maar dat maakt het niet een pc spel, want het is net zo goed een console spel als pc spel..eigenlijk zelfs eerder een console spel omdat hij daar meestal eerder voor uit kwam. leren lezen aub

Link to comment
Delen op andere websites

Nou als een spelserie met alle 'echte' delen die het heeft voortgebracht op de PC is verschenen is het voor mij een PC-spel. En niet, zoals bijvoorbeeld Gran Turismo, een console-spel. Daarom ga ik er vanuit dat GTAIV op de PC verschijnt, en Gran Turismo 5 niet. Dat ik zelfs hiermee mensen voor het hoofd stoot gaat mijn verbazing te boven. :{

Link to comment
Delen op andere websites

GTA 1 kwam tegelijk uit op pc en ps1. gta 2 kwam eerst uit op ps1, 5 dagen later op pc.

gta 3, vc, sa eerst ps2, daarna pc en xbox. half jaar verschil meestal.

GTA III was de eerste GTA die niet als eerste op de PC uitkwam: van de classics kwam de PSversie altijd later. Zie hier een overzicht. In de scripts van GTA2 en in de Scripting Manual is wel te zien dat beide versies tegelijk zijn ontwikkeld, in tegenstelling tot de DreamCast en GameBoy Color versie. Ik vermoed dat voor de eerste GTA en GTA London hetzelfde geldt.

Nou als een spelserie met alle 'echte' delen die het heeft voortgebracht op de PC is verschenen is het voor mij een PC-spel.

Hoe triest het gegeven ook is, er zijn meer GTA's op een console uitgekomen dan op de PC... Rockstar Games zelf heeft overigens altijd ontkend dat GTA het een of het ander is. Ik hoop maar dat ze bij dat standpunt blijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het niet relevant dat er meer GTA-spellen op de consoles zijn of dat ze daar tegenwoordig eerder op uitkomen; als je een spel op de PC kunt spelen is het een PC-spel. De hele serie is op de PC te spelen dus ga ik er van uit dat deel 4 dat ook 'gewoon' weer zal zijn. Gran Turismo is dat nooit geweest en zal dat ook met het nieuwe deel niet zijn, daarom mijn vergelijking.

Link to comment
Delen op andere websites

... Want met de PC valt nog steeds het meest te verdienen
En daar ga jij als Huis & Tuin gamer zondermeer van uit..

Eigelijk zou ik dit liever navragen bij Rockstar Games die zonder enige twijfel tragedisch dalende cijfers noteerde bij PC-versie verkopen sinds het downloaden in elke famillie bij het dagelijkse leven hoort...

Ondanks het feit dat de piraterij gewoon door gaat bij playstation, is de buit iniedergeval al binnen. De consoles moeten immers eerst in de winkel gekocht worden. Rockstar heeft een goede deal bij Sony & Microsoft, waardoor een groot deel van de uitgaves al gedekt zijn of compleet gedekt zijn voordat het spel in de winkels ligt.

Met de PC is dit niet zo, Rockstar games krijgt daar geen extra voor... Of zullen packerd & Bell en dergelijke bedrijven hun bijdrage storten op Rockstar´s rekening?

Link to comment
Delen op andere websites

... Want met de PC valt nog steeds het meest te verdienen
En daar ga jij als Huis & Tuin gamer zondermeer van uit..

Eigelijk zou ik dit liever navragen bij Rockstar Games die zonder enige twijfel tragedisch dalende cijfers noteerde bij PC-versie verkopen sinds het downloaden in elke famillie bij het dagelijkse leven hoort...

Ondanks het feit dat de piraterij gewoon door gaat bij playstation, is de buit iniedergeval al binnen. De consoles moeten immers eerst in de winkel gekocht worden. Rockstar heeft een goede deal bij Sony & Microsoft, waardoor een groot deel van de uitgaves al gedekt zijn of compleet gedekt zijn voordat het spel in de winkels ligt.

bij sony gaat piraterij niet gewoon door want de ps3 is tot nu toe nog niet gehackt om gekopieerde spellen op te spelen. alleen de xbox 360 kan het. en nu speelt ook nog mee dat als ze het voor de pc uitbrengen, veel mensen niet eens een pc hebben die het aankan, en bij de consoles ben je daarvan verzekerd.

GTA 1 kwam tegelijk uit op pc en ps1. gta 2 kwam eerst uit op ps1, 5 dagen later op pc.

gta 3, vc, sa eerst ps2, daarna pc en xbox. half jaar verschil meestal.

GTA III was de eerste GTA die niet als eerste op de PC uitkwam: van de classics kwam de PSversie altijd later. Zie hier een overzicht. In de scripts van GTA2 en in de Scripting Manual is wel te zien dat beide versies tegelijk zijn ontwikkeld, in tegenstelling tot de DreamCast en GameBoy Color versie. Ik vermoed dat voor de eerste GTA en GTA London hetzelfde geldt.

wikipedia in het engels meld toch echt iets anders:

GTA 1: PC and PlayStation 1997 Game Boy Color 1999

GTA 2:

PlayStation

NA EU October 22, 1999

Windows

NA EU October 27, 1999

Dreamcast

NA EU May 2, 2000

Game Boy Color

NA EU December 25, 2000

zie wikipedia engels: http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto_2 en http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_A...28video_game%29

Link to comment
Delen op andere websites

@b4rtsimps0n

Ik denk dat een groot deel van de wereldbevolking nog wel een nieuwe PC koopt voor de releas van GTA IV.

Als GTA IV in 2008 uit komt voor de PC, en je hebt dit jaar een Desktop gekocht, dan kun je er met een gerust hart vanuitgaan dat het gewoon compatible is.

Als ik hierbij een fout maak, en mijn berekening is niet juist, dan kan Rockstargames het beter niet in de winkel leggen voor 2009.

Link to comment
Delen op andere websites

@b4rtsimps0n

Ik denk dat een groot deel van de wereldbevolking nog wel een nieuwe PC koopt voor de releas van GTA IV.

Als GTA IV in 2008 uit komt voor de PC, en je hebt dit jaar een Desktop gekocht, dan kun je er met een gerust hart vanuitgaan dat het gewoon compatible is.

Als ik hierbij een fout maak, en mijn berekening is niet juist, dan kan Rockstargames het beter niet in de winkel leggen voor 2009.

een groot deel? zoveel mensen ken ik niet die elk jaar een nieuwe pc aanschaffen. En lang niet elke pc die je in de winkel nu koopt is goed genoeg voor gta iv. vaak zit er wel een goede processor in en genoeg geheugen, maar zit er een slecht videokaartje in en dat zorgt eral voor dat gta iv niet zal draaien.

@NilsHolgersson:

gta 1 was wel tegelijkertijd gereleased voor pc en ps1 en gta 2 was van de pc en ps1 versie naar de dreamcast geport.. het gaat er ook gewoon om dat jij zei dat het een eigenlijk gewoon een pcspel is.. en dat is het dus gewoon niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Als het geen PC-spel is hoe kan ik het dan gespeeld hebben op de PC. Of ik heb per ongeluk een PlayStation diskje lopen draaien, dat kan ook.

leer is dingen goed te lezen en te begrijpen.. ik word er een beetje moe van.

het is meer een console spel dan een pc spel eigenlijk laten we het daar maar op houden.

en misschien heb je wel een ps1 emulator gebruikt om gta te spelen, dat weet ik niet

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...