Jump to content

gta IV op de pc?


gta fan man

Recommended Posts

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • b4rtsimps0n

    96

  • Shorty_D

    45

  • NilsHolgersson

    34

  • Naudin

    33

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pff niet te geloven wat mensen hier zeggen, geen idee over PC gaming...

iig Ik verwacht dat de min specs worden:

Een Dual core cpu

(Shader 3.0 videokaart die niet al te zwak is ( 7600GT/6800GT verwacht ik minstens, dus een kaartje van ca. 50€)

2gb ram

Recommended zal waarschijnlijk worden:

E6600 of equiv. AMD.

2gb ram ( 3gb voor vista)

Geforce 8800/Ati hd2900

Wat betreft het geheugen: Ik weet niet in welk holletje jij verstopt zit, maar mijn Windows gebruikt nu al bijna 1Gb van mijn geheugen. Ik weet zeker dat 2-3Gb nodig is om zo'n game lekker te kunnen draaien. Liefst 3-4Gb natuurlijk.

Ook het geheugen van de videokaart moet wel rond de 512Mb zijn. Met mijn 256Mb videokaart zit ik al helemaal tegen het limiet aan bij het gamen (bijv. Hitman Blood-Money). Zo'n grote landschappen en textures als bij GTA IV vergt nog veel meer van je geheugen (ook het geheugen van je videokaart)!

Jou reactie is onzin; wat eerder is gezegd over de hogere systeemeisen is volledig correct. Huidige games verslurpen al een grote hoeveelheid geheugen, games met grote maps en kijkafstanden verslurpen vele malen meer!

Clean je windows, een schone windows instalatie met alleen de essentiele processen verbruikt 280 mb ( xp 32 bit dan). Vista x64 verbruikt rond de 600 als die schoon is (exclusief superfetch, maar ik heb geen zin om dit uit te leggen...).

Je videokaart comment is ook rommel, een 128mb 7600GT zal een 512 mb 6200le helemaal inmaken, geheugen betekend nix op videokaarten. Wat voor gpu heb je, want 256 mb kan betekenen dat je een 8600GT/1950pro hebt maar ook dat je aan crappy 5200 hebt. En gta iv heeft geen grote textures, geen enkele console game heeft dat, console games hebben inferieure graphics vergeleken met pc's, ze hebben veel te zwakke gpu's ( 360 equiv van een 1800xt, ps3 equiv van een geforce 7900) en daarbij veel te weinig ram, de cpu's maken bijna niks uit omdat ze bijna helemaal niet benut worden.

Je laatste comment is ook complete onzin, Crysis loopt gemakkelijk met gemiddeld 35 fps op een simpele pc van een 3ghz Core 2 duo, 2gb ram, en een 8800GT 512 met alles op high (niet highest, maar dat verschil is nouwelijks zichtbaar, met een paar custom ini tweaks ziet het er veel beter uit), 1280x1024, 8x AA, en 16x Aniostrophic filtering.( behalve dan in het ijs level, maar dat is een uitzondering.

Verder lopen ALLE andere bestaande pc games op highest met een 3ghz c2d, een 8800 GTS/GT/GTX/Ultra (gs weet ik niet, die kaart boeide me niet zo) en 3gb ram( 2gb is genoeg voor xp). Als dat niet zo is, dat is het alleen een voorbeeld dat iemand zijn pc niet goed kan onderhouden en zijn pc vol met crap gooit.

Verder hoorde is iemand onzin praten dat een blu ray speler voor pc 800 euro kost?

Laatst dat ik keek kostte een hd-dvd en blu ray combo reader iets van 80 euro, en een bluray brander slechts 250€.

Voor 500€ (alleen de kast dan he) haal je gemakkelijk een pc die GTA IV op medium-high zal spelen, ten minste zo mooi als op consoles.

In ieder geval, als die niet voor pc uitkomt dan zal ik het erg jammer vinden sinds de graphics veel beter zijn op een leuke gaming pc en een mooie 24'' monitor, niet eens de veel betere framerates te noemen, gta iv loopt rond de 30 op de consoles, ik ben minstens 70 fps gewend (bijv cod4 nu op 1600x1200 en 16x AA en 16x AF)... Maar ik zou gewoon een xdoos halen en toch gta iv spelen op console in zo'n geval.

Maar mensen met oude pentium IV's/geforce 5 series/ati radeon 9000 series moeten geen hoop hebben dat het erg goed ( of helemaal ) zal lopen zonder een upgrade.

wel een prossesor klok snel heid van 5.0Ghz nodig

Kloksnelheid maakt geen ene moer uit, het gaat er om hoe die kloks worden gebruikt, een core 2 duo van 2 ghz is bijv evensnel als een pentium D van 4 ghz...

Maar games lopen voorral op de videokaart, zorg dat je een goeie videokaart hebt ( geen lowrange/budget rommel, maar high-end/mid-high range ) en een processor met 2 cores ( heb je tegenwoordig nodig bij meeste console ports) die de videokaart niet te erg bottleneckt. 2gb ram is ook genoeg als je je pc schoon kan houden maar blijf wel bij vista weg, helemaal zinloze OS als je geen zware pc hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is voor mij een ramp als GTA 4 niet voor de PC zou uitkomen.

Ik vind het nogal accosiaal van Rockstart Games dat ze niet eerst de PC versie maken, Die verdomde consoles worden steeds populairder en het speelt echt klote.

Ik heb het er wel voor over om een half jaartje te wachten. Dan maar even wachten, het is niet anders.

En om GTA 4 goed te kunnen spelen, Raad ik je de volgende PC specificaties aan(opgebouwd uit de XBOX 360 versie)

Minimaal 1 GB RAM

nVidea video kaart( de versies hoger dan 6300 schat ik)

1 CD/DVD ROM drive(logisch)

Minimaal 1 CPU op meer dan 1.8 Ghz.(AMD, Intel en dergelijke)

Speakers die 3d serround kunnen ontvangen en coderen zou ook een vet effect geven op deze game.

Minimaal 3 GB vrije schijf ruimte.

Waarom kies je voor zo'n low-end configuratie? Dit zijn zowat aanbevolen systeemeisen voor GTA SA. Eén gigabyte geheugen is tegenwoordig wel weinig, ik zie liever twee of drie gigabyte. Op een Nvidia 6300 loopt GTA SA al waardeloos, wil GTA IV daar zeker niet op spelen. CPU ~2Ghz (single) zou wel lukken, ook al zie ik liever een heerlijke C2D van ~2Ghz. Ik denk ook dat GTA IV zeker groter zal zijn dan 3Gb.

Daarnaast kun je specificaties niet zomaar toveren uit de X360; voor de PC zit je een stuk hoger.

Ja hehe, GTA SA draait prima op een Nvidea 6300 kaart hoor, Als je het goed had gelezen stond er ook MINIMALE systeemeisen, Ik weet zeker dat je met wat ik adviseer redelijk GTA IV kan spelen, Al dan niet met soms wat haperingen. En dan 1GB oud is, Is niet waar. 512 GB en minder zijn oud.

En natuurlijk vraagt de PC meer, Maar een xbox is niet voor niets een SPELconsole.

Trouwens, Wie zegt dat ik die eisen niet heb?

Ik draai op een dualboot systeem op 2.40 Ghz, 2GB RAM, Nvidea 7300 GS videokaart, En met Windows readyboost stickje op 4 GB.

En geen ideeé wat de mensen hier zeggen?

Poch poch, Wat ben jij toch weer geweldig man!

Niet doen alsof je alles weet ok, Dat weet ik ook niet. Enne...

Dus houd je mond maar. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Gta SA draait Helemaal niet zo Prima op een Nvidea 6300. Ik had eerst een Nvidia 6200. en daarop was het niet zo Mooi. En soms wat haperingen Toen had ik de Videokaart van me vader. met de mijne gewiselt (ATI x550) En daarop was het veel mooier.

En met dat advies van jouw ga je het ook niet redden. alleen met veel Haperingen. En dat speelt voor geen meter

1 Gygabyte: Dat is wel het minimale

nVidea video kaart( de versies hoger dan 6300 schat ik): :cya:^_^

Ik advieseer de. ATI/38** Serie & Nvidea/88** Serie < (maximale Eisen)

1 CD/DVD ROM drive(logisch) LOGISCH

Minimaal 1 CPU op meer dan 1.8 Ghz.(AMD, Intel en dergelijke) :cya:

Ik ga dat echt niet redden met mij AMD Sempron 1.8 Ghz. ik denk wel

dat je Rond de 3 Ghz Singlecore. nodig hebt < (Minimaal)

Minimaal 3 GB vrije schijf ruimte: Ik denk wel rond de 8 GB < (Maximaal). GTA Sa is bij mij al 4.8 Gb

Bewerkt: door osmgek11
Link to comment
Delen op andere websites

Gta SA draait Helemaal niet zo Prima op een Nvidea 6300. Ik had eerst een Nvidia 6200. en daarop was het niet zo Mooi. En soms wat haperingen Toen had ik de Videokaart van me vader. met de mijne gewiselt (ATI x550) En daarop was het veel mooier.

En met dat advies van jouw ga je het ook niet redden. alleen met veel Haperingen. En dat speelt voor geen meter

1 Gygabyte: Dat is wel het minimale

nVidea video kaart( de versies hoger dan 6300 schat ik): :cya:^_^

Ik advieseer de. ATI/38** Serie & Nvidea/88** Serie < (maximale Eisen)

1 CD/DVD ROM drive(logisch) LOGISCH

Minimaal 1 CPU op meer dan 1.8 Ghz.(AMD, Intel en dergelijke) :cya:

Ik ga dat echt niet redden met mij AMD Sempron 1.8 Ghz. ik denk wel

dat je Rond de 3 Ghz Singlecore. nodig hebt < (Minimaal)

Minimaal 3 GB vrije schijf ruimte: Ik denk wel rond de 8 GB < (Maximaal). GTA Sa is bij mij al 4.8 Gb

Haha grapjas, Ik had vroeger 6300 en daar draaide SA PRIMA op, Dus weet waar je over praat.

En dat GTA IV 8 GB is, Lijkt me sterk.

Enne, Je hoeft me niet de verbeteren hoor, Ik weet echt wel waar ik over praat.

Want wat ik zei, Heb ik ook getest.

En jij kletst in het wildeweg rond, Dus pas op je woorden. :eten:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat kom jij hier dom praten. wat ik ik zeg Is allemaal niet zekker. Mischien komt hij helemaal niet voor de PC.

En ik ga voor jouw echt niet op me woorden passen. Iedereen heeft een

eigen mening

Enne, Je hoeft me niet de verbeteren hoor, Ik weet echt wel waar ik over praat. :schater::schater::schater::schater::cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij weten jullie er allebei geen bal van. Het is NVIDIA niet NVIDEA.

En Hederik, ga maar fijn op je basisschooltje stoer doen met je praatjes. GTA: SA Draait amper op een 6300.

Een Geforce 6200 haalt net 24 frames per seconde en ik denk dat een 6300 daar misschien 5-10 % boven zit. En dan mag je er van uit gaan dat een game speelbaar is bij ongeveer 35-40 frames per seconde. Voor de rest sluit ik me qua videokaart keuze aan bij osmgek. Maar dat zal over een jaar wel de ondergrens zijn.

Aangezien GTA IV voor de pc nog wel een tijdje weg licht zijn vergelijkingen met de huidige videokaarten een beetje scheef omdat de markt dan compleet anders is. Maar met een 6300 in je pc mag je blij zijn als je volgend jaar nog kan mijnenvegen op je pc. Dat is geen videokaart voor spelletjes, alleen om een windows bureaublad weer te geven.

Verder mag je gerust stelen dat met de geheugen prijzen van tegenwoordig 1 gigabyte wel oud is. Zeker als je wil gamen.

Ik schat zo in dat je voor GTA 4 toch echt 1.5 á 2 gb geheugen nodig hebt. En waarschijnlijk 2 of meer.

Ik hoorde iemand zeggen dat je van vista weg moet blijven, complete onzin. Om echt van sommige games te genieten heb je wel Vista nodig, omdat XP geen directx 10 ondersteuning biedt. Dit zal waarschijnlijk wel in GTA IV worden opgenomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien kunnen we, als GTA IV al op de PC komt, ipv elkaar af te snauwen R* gewoon de specs laten bepalen wat er minimaal nodig is om het te draaien...... :D

Is dat geen leuk idee :cya:

(Dan blijft het in ieder geval een stuk vriendelijker hier op het forum :tu: )

Link to comment
Delen op andere websites

.....................Om echt van sommige games te genieten heb je wel Vista nodig, omdat XP geen directx 10 ondersteuning biedt. Dit zal waarschijnlijk wel in GTA IV worden opgenomen.

Het kán wel onder Windows XP draaien hoor, dat DirectX 10... Alleen moet je dan een groot gedeelte van de kernel aan kunnen passen. Aangezien Windows closed source is, wordt dat nogal moeilijk. Maar op deze site beweren ze dat het ze gelukt is en daar kan je het ook downloaden. Ik heb het zelf niet geprobeert, dus het is proberen op eigen risico. Als het mis gaat stel ik me niet aansprakelijk. Suc6! ;)

TIP: Wil je dit soort dingen proberen, gebruik dan in ieder geval een virtual machine. Da's zeg maar een sandbox computer in een programma. Gaat het daarin mis, dan lach je er om! Info @ http://vmware.com/products/server/ (VMware Server) of http://www.microsoft.com/windows/downloads...pc/default.mspx (Microsoft Virtual PC, maar let op! Dit programma is traag als dikke stront)

Link to comment
Delen op andere websites

Gta SA draait Helemaal niet zo Prima op een Nvidea 6300. Ik had eerst een Nvidia 6200. en daarop was het niet zo Mooi. En soms wat haperingen Toen had ik de Videokaart van me vader. met de mijne gewiselt (ATI x550) En daarop was het veel mooier.

En met dat advies van jouw ga je het ook niet redden. alleen met veel Haperingen. En dat speelt voor geen meter

1 Gygabyte: Dat is wel het minimale

nVidea video kaart( de versies hoger dan 6300 schat ik): :cya:^_^

Ik advieseer de. ATI/38** Serie & Nvidea/88** Serie < (maximale Eisen)

1 CD/DVD ROM drive(logisch) LOGISCH

Minimaal 1 CPU op meer dan 1.8 Ghz.(AMD, Intel en dergelijke) :cya:

Ik ga dat echt niet redden met mij AMD Sempron 1.8 Ghz. ik denk wel

dat je Rond de 3 Ghz Singlecore. nodig hebt < (Minimaal)

Minimaal 3 GB vrije schijf ruimte: Ik denk wel rond de 8 GB < (Maximaal). GTA Sa is bij mij al 4.8 Gb

Haha grapjas, Ik had vroeger 6300 en daar draaide SA PRIMA op, Dus weet waar je over praat.

En dat GTA IV 8 GB is, Lijkt me sterk.

Enne, Je hoeft me niet de verbeteren hoor, Ik weet echt wel waar ik over praat.

Want wat ik zei, Heb ik ook getest.

En jij kletst in het wildeweg rond, Dus pas op je woorden. :eten:

Succes ermee, jackass :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat GTA IV wel op de pc komt.

Ze hebben vast een soort deal gesloten met Microsoft en Sony, zodat iedereen een Xbox 360 of een PS3 koopt.

Ik heb op een duitse site GTA IV PC te koop zien staan met de release date ergens in oktober.

Ik denk gewoon dat Microsoft en Sony Rockstargames hebben betaald om de pc versie later uit te brengen.

Dus geef de hoop niet op, en wacht tot eind 2008. :tu:

(over de specs: Ik denk dat mensen met een oudere pc hem moeten upgraden of een nieuwe kopen)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat GTA IV wel op de pc komt.

Ze hebben vast een soort deal gesloten met Microsoft en Sony, zodat iedereen een Xbox 360 of een PS3 koopt.

Ik heb op een duitse site GTA IV PC te koop zien staan met de release date ergens in oktober.

Ik denk gewoon dat Microsoft en Sony Rockstargames hebben betaald om de pc versie later uit te brengen.

Dus geef de hoop niet op, en wacht tot eind 2008. :tu:

(over de specs: Ik denk dat mensen met een oudere pc hem moeten upgraden of een nieuwe kopen)

Zo, da's voor het eerst sinds zo'n 6 pagina's vol geschreeuw en testosteron misbruik dat er een reactie komt op de daadwerkelijke topicvraag. Go Jaap! _O_

Anders wachten jullie samen even fijn een aankondiging van R* af, ipv elkaar op te jutten over de mogelijke systeemeisen... Hebben jullie soms geen leven, dat je zó hopeloos fanatiek en fel elkaar af loopt te matten vanwege een hoop gebakken lucht?! :? Werkelijk, ga gamen ofzo! :*D Heb je wat nuttigs te doen... :bonk:

Dit topic was simpel gestart met de vraag wat je ervan denkt, komt 'ie voor de PC? (Of niet?)

Ontopic: Ik denk van wel!! :D

Link to comment
Delen op andere websites

AeroCool (gast)
Ik denk dat GTA IV wel op de pc komt.

Ze hebben vast een soort deal gesloten met Microsoft en Sony, zodat iedereen een Xbox 360 of een PS3 koopt.

Ik heb op een duitse site GTA IV PC te koop zien staan met de release date ergens in oktober.

Ik denk gewoon dat Microsoft en Sony Rockstargames hebben betaald om de pc versie later uit te brengen.

Dus geef de hoop niet op, en wacht tot eind 2008. :tu:

(over de specs: Ik denk dat mensen met een oudere pc hem moeten upgraden of een nieuwe kopen)

ik denk net als wat jaap zegt

omdat GTA SA ook later is gekomen dan het de zelfde reden heeft

ik hoop en denk het ook dat hij op de pc komt

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat GTA IV wel op de pc komt.

Ze hebben vast een soort deal gesloten met Microsoft en Sony, zodat iedereen een Xbox 360 of een PS3 koopt.

Ik heb op een duitse site GTA IV PC te koop zien staan met de release date ergens in oktober.

Ik denk gewoon dat Microsoft en Sony Rockstargames hebben betaald om de pc versie later uit te brengen.

Dus geef de hoop niet op, en wacht tot eind 2008. :tu:

(over de specs: Ik denk dat mensen met een oudere pc hem moeten upgraden of een nieuwe kopen)

Zo, da's voor het eerst sinds zo'n 6 pagina's vol geschreeuw en testosteron misbruik dat er een reactie komt op de daadwerkelijke topicvraag. Go Jaap! _O_

Anders wachten jullie samen even fijn een aankondiging van R* af, ipv elkaar op te jutten over de mogelijke systeemeisen... Hebben jullie soms geen leven, dat je zó hopeloos fanatiek en fel elkaar af loopt te matten vanwege een hoop gebakken lucht?! :? Werkelijk, ga gamen ofzo! :*D Heb je wat nuttigs te doen... :bonk:

Dit topic was simpel gestart met de vraag wat je ervan denkt, komt 'ie voor de PC? (Of niet?)

Ontopic: Ik denk van wel!! :D

FACK YOU :bier::bier:

Je moet hier niet dom lopen praten. :sigaar::sigaar:

Ik heb zekker een beter leven dan jouw :Y^_^8) We mogen toch wel Discuseren over de PC specs.

Bewerkt: door osmgek11
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...