~Lance Vance Geplaatst: 12 mei 2007 Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Ik heb een GTA script voor Gmax maar hoe moet ik hem gebruiken/ Reageren
Nickonly Geplaatst: 12 mei 2007 Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Als je het over het export script van KAM hebt om DFF's en Col's te maken, moet je het volgende doen: 1 Instaleren (als je dat nog niet gedaan hebt): Plaats de map "GTA_tools" en de map "startup" in de map "scripts" in je Gmax folder. Klaar. 2 Het gebruiken: Nadat je een model gemaakt hebt met textures (< Dat er textures op zitten is erg belangrijk, anders doet ie het niet) ga je naar de map "GTA_tools" en start je eerst het progamma "GTAmax" op. (< Ook erg belangrijk, anders doetie het ook niet in Gmax) Dan ga je terug naar Gmax, en klik je op het hamertje bovenaan in het menu rechts. Daar klik je dan op "DFF IO" om naar DFF te exporteren. Dan krijg je een menutje te zien. Om naar DFF te exporteren moet je ervoor zorgen dat je schermpje er zo uit ziet: Dan klik je op de knop "Export DFF", typ je een naam in en selecteer je een plek waar je'm wil opslaan, en klik je op opslaan. Klaar! Met dat zelfde menuutje kan je ook DFF bestanden importeren in je Gmax. Dan klik je op "Import DFF" in dat menutje, en klik je op de knop "Import DFF". Ik hoop dat je het nu ongeveer snapt. Gegroet, Nickonly Reageren
~Lance Vance Geplaatst: 12 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Ik wil het gebruiken om VC en GTA3 models naar SA te converten. Maar als ik op dat hamertje klik staat DFF IO er niet bij, alleen dit: Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 12 mei 2007 Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Heb je de scripts wel uitgepakt in de 'scripts map?' Zoja, dan zou hij er moeten staan. Zonee, probeer dan naar Maxscript, Run script en dan de Dff IO te openen. Converteren gaat simpelweg door SA te kiezen bij het exporteren. Greets, Apple-Mac Reageren
~Lance Vance Geplaatst: 12 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Dan heb ik dus dit, wat moet ik dan precies doen om het GTA3 of VC model geconverteerd te krijgen? En moet de TXD ook geconverteerd worden of kan ik deze zo vervangen met degene uit SA? Reageren
Nickonly Geplaatst: 12 mei 2007 Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Eerst moet je met een IMGtool een .img bestand openen en daaruit .dff bestanden uithalen voordat je die kan importeren. Reageren
~Lance Vance Geplaatst: 12 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Die heb ik al, maar hoe doe ik dat importeren en hoe converteer ik ze dan? Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 12 mei 2007 Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Klik op 'Import Dff' en zoek je uitgepakte DFF op. Dan druk je op EXPORT DFF. En je zorgt dat alle gele vakjes, geel lichten. Dan scroll je wat naar benden, en druk je op EXPORT DFF. Je ziet ook als het goed is, dat SA nu groen licht. Maar je moet wel GTA MAX aan hebben staan, die je kunt vinden in Gmax/Scripts/GTA TOOLS. Greets, Apple-Mac Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 12 mei 2007 Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 (bewerkt) Dan moet je de zojuist geimporteerde DFF selecteren. Dit doe je door erop te klikken, zodat er witte hoeken rond je model staan. Apple Tip: Kijk ook eens even in dit topic Daar staat ook uitgelegd hoe het werkt. Greets, Apple-Mac Bewerkt: 12 mei 2007 door Apple-Mac Reageren
~Lance Vance Geplaatst: 12 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Maar ik zie helemaal geen model. Ik klik op Import DFF en dubbelklik op mijn model maar dan is er nog niks veranderd. Ook als ik op GTAMax klik, opent GMax gewoon. Klopt dat? En moet ik dan de "normale" GMax ook nog opstarten? Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 12 mei 2007 Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Maar ik zie helemaal geen model. Ik klik op Import DFF en dubbelklik op mijn model maar dan is er nog niks veranderd.Ook als ik op GTAMax klik, opent GMax gewoon. Klopt dat? En moet ik dan de "normale" GMax ook nog opstarten? De eerste vraag valt alleen op te lossen als je mij toevoegt op msn. Op de tweede vraag: Je moet eerst Gmax opstarten. Dan moet je GTAMAX opstarten, en gtamax zie je als het goed is groen lichten in het vakje waar alles geladen wordt van Windows. Veel succes, Apple-Mac Reageren
~Lance Vance Geplaatst: 12 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Ok ik heb je toegevoegd. En dat met GTAMax klopt wat je zegt, maar veel helpt het nog niet. Reageren
Nickonly Geplaatst: 18 mei 2007 Rapport Geplaatst: 18 mei 2007 Voor iedereen die hier ook het andwoord op wil weten en geen zin heeft om Apple toe te voeggen: Als je een model import, komt ie heel klein in je viewports te staan. Gewoon inzoomen dus! Reageren
kingwolf70 Geplaatst: 25 april 2009 Rapport Geplaatst: 25 april 2009 he jongens ik heb dit model gwn gedownload ( http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/311955 ) en geopend in Gmxax, en heb starry_sky.jpg ( http://www.geofffox.com/MT/images/Starry_Sky.jpg ) ook gedaan. Heb ik het hele ding geselect, en een group van gemaakt (neem aan dat dat moet) en groupname gwn Oil Rig gedaan. Dan klik ik aan van Kam's stuff DFF IO en doe export en doe dat volgens dit plaatje: ( http://nl.tinypic.com/view.php?pic=xqji4o&s=5 ). Dan sla ik hem op als Oil Rig en als DFF bestand en dan krijg ik deze error: ( http://nl.tinypic.com/view.php?pic=a4sayx&s=5 ). wat kan ik doen?? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.