Jump to content

[PS] Bewegende Bordjes


Bassiej

Recommended Posts

Ok, zover ben ik nu, maar als ik nu op duplicates selected frames klik, en ik wil het bordje weer omhoog doen, zet hij het bordje op de vorige frame (of hoe zeg je dat) ook omhoog :? .

Vergeet niet het zojuist aangemaakte frame te selecteren. Meestal gebeurt dat automatisch, maar het kan soms voorkomen dan het niet gebeurd.

Zeer fijne tutorial. Ik heb net ook even een bordje gemaakt alleen deze wil ik op MSN gebruiken, hij ziet er alleen heel klein uit. Kan iemand vertellen hoe ik dit probleem oplos?

:bonk:

Gebruik gewoon twee of drie in stukken gehakte bordjes en maak er drie emoticons van. Als je ze alle drie achter elkaar zet, lijkt hij groot!

Bewerkt: door Bassiej™
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Donald F. Duck

    9

  • Jorair

    8

  • BaasB

    3

  • Bassiej

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb nu dit staan: (zie plaatje)

49188299jf8.png

(klik voor vergroting)

Zoals je ziet heb ik het 2de frame geselecteerd, de eerste niet, maar als ik het bordje 1 pixel omhoog schuif (met de bedoeling dat alleen het bordje van de 2de frame omhoog gaat), gaat het bordje van het 1ste frame doodleuk mee naar boven. Ik geraak er echt niet uit :$ .

Bewerkt: door Jorair
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb misschien een vervangende oplossing. Na de stap dat je in Photoshop gemerged hebt, duplicate ('CTRL + J') je je layer in Photoshop zelf. Zet deze layer één á twee px omhoog, dus met de pijltjestoets. Ga nu naar Imageready ('CTRL + SHIFT + N') en vink daar in het layer palletje het oogje van je geduplicate layer uit. Maak dan een nieuw frame, en zet het oogje van je geduplicate layer aan, en die van je orignele uit. Druk op play en hij zou ook 'op en neer' moeten gaan, althans, volgens mijn theorie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een probleem. Misschien dat ik het fout doe maar ik druk op Ctrl+T, schuif hem 1 px omhoog, en duplicate hem weer. Dit doe ik dan, en als dit klaar is, kijk ik of hij gelukt is. Dan druk ik op de Play-knop, hij speelt de frames gewoon af maar ik zie niks bewegen. Kan iemand me helpen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een probleem. Misschien dat ik het fout doe maar ik druk op Ctrl+T, schuif hem 1 px omhoog, en duplicate hem weer. Dit doe ik dan, en als dit klaar is, kijk ik of hij gelukt is. Dan druk ik op de Play-knop, hij speelt de frames gewoon af maar ik zie niks bewegen. Kan iemand me helpen?

Dat komt omdat bij jou net hetzelfde gebeurt als bij mij. Met andere woorden: het bordje van je eerste frame schuift mee als je dat van het 2de frame wilt verschuiven, waardoor er net hetzelfde staat op alletwee de frames.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat komt omdat bij jou net hetzelfde gebeurt als bij mij. Met andere woorden: het bordje van je eerste frame schuift mee als je dat van het 2de frame wilt verschuiven, waardoor er net hetzelfde staat op alletwee de frames.

Okee, maar ik snap niet helemaal wat -Matthijs- nu eigenlijk bedoelt. Kan iemand het wat makkelijker uitleggen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu dit staan: (zie plaatje)

<Plaatje>

Zoals je ziet heb ik het 2de frame geselecteerd, de eerste niet, maar als ik het bordje 1 pixel omhoog schuif (met de bedoeling dat alleen het bordje van de 2de frame omhoog gaat), gaat het bordje van het 1ste frame doodleuk mee naar boven. Ik geraak er echt niet uit :$ .

Ik heb een probleem. Misschien dat ik het fout doe maar ik druk op Ctrl+T, schuif hem 1 px omhoog, en duplicate hem weer. Dit doe ik dan, en als dit klaar is, kijk ik of hij gelukt is. Dan druk ik op de Play-knop, hij speelt de frames gewoon af maar ik zie niks bewegen. Kan iemand me helpen?
Dat komt omdat bij jou net hetzelfde gebeurt als bij mij. Met andere woorden: het bordje van je eerste frame schuift mee als je dat van het 2de frame wilt verschuiven, waardoor er net hetzelfde staat op alletwee de frames.

Gebruik niet de transform tool (CTRL+T) maar geruik gewoon de move tool (V). Selecteer het juiste frame in animation en selecteer de juiste layer (of selecteer het juiste gedeelte met de (magnetic) lasso tool). Selecteer nu de move tool (V) en gebruik je pijltjes toetsen om je afbeelding 1px omhoog te schuiven. Klik nu op duplicate selected frames - de move tool blijft geselecteerd - en gebruik je pijltjes weer om de afbeelding 1px te verschuiven.

Je plaatje werkt niet meer 0_0

Ook niet in imageshack of hij is weer down.

Bedankt voor het melden, gefixed!

Bewerkt: door Bassiej™
Link to comment
Delen op andere websites

Mij lukt het ook niet echt...

als ik die window doen en animation en ik doe 1 pixel omlaag en en 1 pixel omhoog dan blijf het bij mji het zelfde.... :duh:

Kan iemand mij helpen of er 1 voor mij maken! (stuur dan een PM!)

Link to comment
Delen op andere websites

Waar zit de knop 'Save for Web'? (Ik weet het, dit is de eerste keer met Photoshop...)

Ga naar file en dan 'Save for Web'. Als deze er niet staat kun je ook de sneltoets 'Alt + Shift + Ctrl + 5' gebruiken.

Mij lukt het ook niet echt...

als ik die window doen en animation en ik doe 1 pixel omlaag en en 1 pixel omhoog dan blijf het bij mji het zelfde.... :duh:

Kan iemand mij helpen of er 1 voor mij maken! (stuur dan een PM!)

Ik heb al een een eventueel vervangende oplossing geplaatst hier. Ik zal proberen hem wat duidelijker uit te leggen. Volg ten eerste de tutorial gewoon. Op den duur moet je alles mergen, samenvoegen. Zodra je dat gedaan hebt duplicate je je layer. ('CTRL + J'). Zet deze layer één á twee px omhoog, dat doe je dus door 1 of 2 tikjes te geven op je pijltjestoets die omhoog wijst. Ga nu naar Imageready ('CTRL + SHIFT + N') en vink daar in het layer palletje het oogje van je geduplicate layer, dus van je copy layer, uit. Als het goed is vindt je in dat palletje 2 layers. Een normale layer, en een copy layer. Maak dan een nieuw frame, en zet het oogje van je geduplicate layer aan, en die van je originele uit. Je hebt net die van de geduplicate layer uitgezet, en die van de normale aan, nu doe je dat dus omgekeerd. Druk op play en hij zou ook 'op en neer' moeten gaan, althans, volgens mijn theorie.

Link to comment
Delen op andere websites

Waar zit de knop 'Save for Web'? (Ik weet het, dit is de eerste keer met Photoshop...)

Ga naar file en dan 'Save for Web'. Als deze er niet staat kun je ook de sneltoets 'Alt + Shift + Ctrl + 5' gebruiken.

Mij lukt het ook niet echt...

als ik die window doen en animation en ik doe 1 pixel omlaag en en 1 pixel omhoog dan blijf het bij mji het zelfde.... :duh:

Kan iemand mij helpen of er 1 voor mij maken! (stuur dan een PM!)

Ik heb al een een eventueel vervangende oplossing geplaatst hier. Ik zal proberen hem wat duidelijker uit te leggen. Volg ten eerste de tutorial gewoon. Op den duur moet je alles mergen, samenvoegen. Zodra je dat gedaan hebt duplicate je je layer. ('CTRL + J'). Zet deze layer één á twee px omhoog, dat doe je dus door 1 of 2 tikjes te geven op je pijltjestoets die omhoog wijst. Ga nu naar Imageready ('CTRL + SHIFT + N') en vink daar in het layer palletje het oogje van je geduplicate layer, dus van je copy layer, uit. Als het goed is vindt je in dat palletje 2 layers. Een normale layer, en een copy layer. Maak dan een nieuw frame, en zet het oogje van je geduplicate layer aan, en die van je originele uit. Je hebt net die van de geduplicate layer uitgezet, en die van de normale aan, nu doe je dat dus omgekeerd. Druk op play en hij zou ook 'op en neer' moeten gaan, althans, volgens mijn theorie.

Nu snap ik er helemaal niks van... :( ben ook geen prof met PS

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had het zelf ook voor, maar Bassiej heeft een paar berichten voor je dit gezegd:

Ik citeer even de tekst van Bassiej:

Gebruik niet de transform tool (CTRL+T) maar geruik gewoon de move tool (V). Selecteer het juiste frame in animation en selecteer de juiste layer (of selecteer het juiste gedeelte met de (magnetic) lasso tool). Selecteer nu de move tool (V) en gebruik je pijltjes toetsen om je afbeelding 1px omhoog te schuiven. Klik nu op duplicate selected frames - de move tool blijft geselecteerd - en gebruik je pijltjes weer om de afbeelding 1px te verschuiven.

Het komt er dus op neer om de Move tool (V) te gebruiken om de bordjes omhoog te schuiven, hierdoor gaat alleen het bordje van de geselecteerde frame omhoog/omlaag, dit is makkelijker dan dat van -Matthijs-.

Bewerkt: door Jorair
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt, maar nog een probleempje: Ik druk op Safe for Web, druk op Save, dan save ik hem. Dan upload ik het bordje op Imageshack, zet de link in mijn sig, en wat zie ik: Een bordje zonder animatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat komt omdat Imageshack alleen stilstaande beelden kan uploaden, waardoor je een ongeanimeerd bordje tezien krijgt. Welke site je wel kan gebruiken weet ik niet, dat is ook mijn vraag eigenlijk.

Ik heb nog een vraagje (weeral :D): Is er een andere manier dan die van Bassiej om je bordje op normale grootte in MSN te krijgen? Want mijn plaatje verkeint altijd zo hard dat je niet eens de tekst meer kan lezen.

Bewerkt: door Jorair
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...