Jump to content

Het grote "Wat moet ik kiezen" topic.

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb nu 400 euro, mijn vraag is moet ik er een XBOX 360 of een Playstation 3 van kopen?

Iniedergeval een van die twee want ik wil GTA IV natuurlijk uiteindelijk.

Ik wil zelf de PS3 40gb kopen, omdat die uiteindelijk langer meegaat, maar wat denken jullie?

>>> Door Froodooo: Samengevoegd met 'Wat moet ik kiezen' <<<

• Reacties 136
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• White Gold

14

• Black Force

6

• GwnHugo

6

• Vegeta

5

Geplaatst:

Als je het geld toch hebt , een PS3 natuurlijk! Die heeft veel meer power voor in de toekomst , PS3 gaat langer mee dan Xbox 360. Daarvoor ga ik er over een tijdje zelf ook eentje kopen. :Y

Geplaatst:

De PS3 is, zoals gezegd door DenkAanHenk, veel meer op de toekomst gericht. Denk daarbij aan Blu-Ray, de vervanger voor DVD :Y. Krachtig is de PS3 zeker :). De Xbox360 is ook goed, maar de maximale capaciteit van HD-DVD is veel minder dan de maximale capaciteit dan van Blu-Ray. Vandaar dus de pluspunt voor de PS3 :Y

Even opgesomd:

PS3:

+ Goeie, en krachtige console

+ Goed op de toekomst gericht

+ HDMI input

+ Goeie online ondersteuning en gratis!

- Op het moment weinig games, maar gaat al snel veranderen

Xbox 360

+ Goeie graphics

+ Krachtige console

+ Minder op de toekomst gericht, maar is wel te doen ;)

+ Veel games geproduceerd

+ en - Goeie online ondersteuning, maar wel geld.

- Slechte naam, dankzij slechte productie tijdje geleden.

Geplaatst:

Ik zeg ook ps3, er zijn op het moment nog weinig toppers voor, maar daar komt in 2008 wel verandering in. ik heb zelf ook een ps3 en ben er heel erg tevreden mee, dus ik zou ook zeggen ps3 :D

Greetz,

Black Force

Geplaatst:
Hangt af van de games. Ik zou zeggen Xbox 360.

Hij zegt dat ie uiteindelijk voor GTA IV gaat, dus dat maakt dan niet uit welke console.

Ik zou gewoon voor de PS3 gaan zoals iedereen zegt, dus mijn mening telt niet mee. ^_^

Maar de PS3 is op het moment laag aan spellen. Maar je hebt wel een paar leuke :

-fifa08

-Rainbow six vegas

-Warhawk

- etc.

mvg,2fast{0}

Geplaatst:
Hangt af van de games. Ik zou zeggen Xbox 360.

Hij zegt dat ie uiteindelijk voor GTA IV gaat, dus dat maakt dan niet uit welke console.

Ik zou gewoon voor de PS3 gaan zoals iedereen zegt, dus mijn mening telt niet mee. ^_^

Maar de PS3 is op het moment laag aan spellen. Maar je hebt wel een paar leuke :

-fifa08

-Rainbow six vegas

-Warhawk

- etc.

mvg,2fast{0}

Kijk als je echt alleen voor GTA IV gaat (dan heb je dus echt geen leven, want je mist een hoop andere spellen), dan moet je voor een Xbox 360 kiezen, want die krijgt straks 2 extra downloadble episodes, daar omet je dan natuurlijk wel voor betalen. Maar een 360 heeft op dit moment zeer strakke spellen, maar als ik kijk naar de toekomst, dan is het allemaal wat magertjes. In 2008 zie ik alleen exclusive content en misschien Fable 2. Dat is bijna niks, maar de PS3 krijgt een hele waslijst aan goede spellen.

Eventjes gekopieërd van mijn bericht uit het grote PS3 topic.

[*] Motorstorm

[*] Resistance Fall of Men

[*] Warhawk

[*] Heavenly Sword

[*] Eye Of Judgement - oktober 2007

[*] Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction - eind oktober 2007

[*] Uncharted: Drake's Fortune - december 2007

[*] LittleBigPlanet - eerste kwartaal 2008

[*] Metal Gear Solid 4: Guns of the patriots - eerste kwartaal 2008

[*] Gran Turismo 5 - lente/zomer 2008

[*] Afrika - 2008

[*] Aqua - 2008

[*] Final Fantasy (meerdere) - 2008/2009

[*] Killzone 2 - vierde kwartaal 2008

[*] God of War 3 - waarschijnlijk 2008/2009

[*] L.A Noire - 2009

[*] Onbekende franchise van R* - ?

Natuurlijk komen er ook nog multiplatform titels etc. de toekomst van de PS3 zie ik dus rooskleuriger voor me dan de toekomst van de Xbox 360, vandaar dat ik zelf een PS3 heb gekocht.

• 3 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)
De PS3 is, zoals gezegd door DenkAanHenk, veel meer op de toekomst gericht. Denk daarbij aan Blu-Ray, de vervanger voor DVD :Y. Krachtig is de PS3 zeker :). De Xbox360 is ook goed, maar de maximale capaciteit van HD-DVD is veel minder dan de maximale capaciteit dan van Blu-Ray. Vandaar dus de pluspunt voor de PS3 :Y

Even opgesomd:

PS3:

+ Goeie, en krachtige console

+ Goed op de toekomst gericht

+ HDMI input /Dit heeft de 360 ook, dus waarom bij PS3 wel en bij de 360 niet neerzetten?

+ Goeie online ondersteuning en gratis!

- Op het moment weinig games, maar gaat al snel veranderen

Xbox 360

+ Goeie graphics

+ Krachtige console

+ Minder op de toekomst gericht, maar is wel te doen ;)

+ Veel goedegames beschikbaar

+ en - Goeie online ondersteuning, maar wel geld.

- Slechte naam, dankzij slechte productie tijdje geleden. /Bij de PS3 probeer je het negatieve punt in een positief daglicht te stellen, waarom dan bij de 360 niet? Er mag best gezegd worden dat het inderdaad een tijd geleden is en dat deze problemen de wereld uit zijn.

Ik quote je post even en verander wat punten.

Je 'op de toekomst gericht' punt vind ik ronduit belachelijk. Alsof HD-DVD volgend jaar afgeschaft wordt.

En dan nog wat Xbox 360 exclusives:

Halo 3

Halo Wars

Halo Project (nog geen officiele naam)

Ninja Gaiden 2

Forza Motorsport 2

F.E.A.R. Files

Crackdown

Mass Effect

Ninety-Nine Nights

Bewerkt: door Kru
Geplaatst:

Je 'op de toekomst gericht' punt vind ik ronduit belachelijk. Alsof HD-DVD volgend jaar afgeschaft wordt.

Halo 3

Halo Wars

Ninja Gaiden 2

Forza Motorsport 2

F.E.A.R. Files

Crackdown

Mass Effect

Ninety-Nine Nights

HD-DVD zit niet standaard in een 360, er worden dus geen games gedrukt op HD-DVD's dus worden games gedrukt op één of meerdere DVD's. Overigens zijn de helft van je Exclusives al uitgekomen en dan kom je dus op een punt waarbij de vraag ontstaat; "Is het nog wel de moeite om een 360 te kopen als de beste spellen al zijn uitgekomen op de 360 en later naar de PC en komen er überhaubt nog wel goede spellen?" Natuurlijk komen er nog goede spellen als Fable 2, Halo Wars en natuurlijk nog wat andere, maar veel is er tot nu toe nog niet over bekend.

Voor de PS3 zijn er in de komende jaren nog genoeg exclusieve spellen, zoals je in mijn vorige posts kan ontdekken. Dat zijn ze dan nog niet allemaal, want er zijn nog een hoop potentiële toppers die er niet bij staan. Dus is de PS3 meer op de toekomst gericht dan een Xbox 360.

Ben jij een PS3 fanboy of iets dergelijks?

Nee, een fanboy reageerd naar mijn inziens meer als "Xkots is een klote ding", White Gold reageerd gewoon op jouw reactie, dat deed jij toch ook bij hem? :)

Bewerkt: door ASPHALT
Ben jij een PS3 fanboy of iets dergelijks?

Nee, een fanboy reageerd naar mijn inziens meer als "Xkots is een klote ding", White Gold reageerd gewoon op jouw reactie, dat deed jij toch ook bij hem? :)

Kijk ik ben geen fanboy, opzich zou ik er nog wel een 360 bij willen, maar dat vind ik dus geldverspilling. Ik ben geen fanboy, maar heb wel een PS3. Als ik een fanboy zou zijn zou ik doen wat ASPHALT zegt. In ieder geval gaf ik een reactie op jouw bericht, want jij dacht dat de PS3 niet meer toekomstgericht zou zijn, maar dat is die dus wel. Toen haalde ik alle argumenten uit de kast en voelde jij je zo aangevallen dat je meteen begon te denken dat ik een fanboy was. Als je nog steeds denk dat ik een fanboy ben, stuur me dan maar een PB.

Overigens meld ik dat dit topic de komende weken een renovatie ondergaat, waardoor alles nog duidelijker en overzichtelijker wordt.

Bewerkt: door White Gold
Geplaatst:

Halo 3

Halo Wars

Ninja Gaiden 2

Forza Motorsport 2

F.E.A.R. Files

Crackdown

Mass Effect

Ninety-Nine Nights

HD-DVD zit niet standaard in een 360, er worden dus geen games gedrukt op HD-DVD's dus worden games gedrukt op één of meerdere DVD's. Overigens zijn de helft van je Exclusives al uitgekomen en dan kom je dus op een punt waarbij de vraag ontstaat; "Is het nog wel de moeite om een 360 te kopen als de beste spellen al zijn uitgekomen op de 360 en later naar de PC en komen er überhaubt nog wel goede spellen?" Natuurlijk komen er nog goede spellen als Fable 2, Halo Wars en natuurlijk nog wat andere, maar veel is er tot nu toe nog niet over bekend.

Voor de PS3 zijn er in de komende jaren nog genoeg exclusieve spellen, zoals je in mijn vorige posts kan ontdekken. Dat zijn ze dan nog niet allemaal, want er zijn nog een hoop potentiële toppers die er niet bij staan. Dus is de PS3 meer op de toekomst gericht dan een Xbox 360.

Wat is het probleem dat games al eerder zijn uitgekomen? Dan neem je ze eerder voor de helft van het geld mee, wat dus mooi meegenomen is lijkt me. Geen minpunt dus. Daarbij is de Xbox 360 weldegelijk op de toekomst gericht qua power, hij heeft alleen wat beperkingen qua opslag, maar daarintegen is de Cell weer heel moeielijk te progammeren. Maar de vraag is wat de ontwikkelaren liever hebben. Een iets betere game of een iets mindere game voor een grote afzetmarkt. Geloof mij, elke onafhangelijke ontwikkelaar kiest voor de laatste. Omdat ze verder amper aan elkaar verschillen qua power. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...