Jump to content

hoe maak je een scm mod?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hallo,

ik wil graag een mod maken zoals deze: ''KLIK''

maar ik heb geen idéé hoe dat moet....( ik ben wel een ervaren modder in het gebied van modden instaleren maar ik weet niks over het maken...)

weet iemand wat ik er voor nodig heb en hoe het moet?

alvast bedankt :bier:

Bewerkt: door superjetze
Geplaatst:

In dit topic word uitgelegd welke programmatjes je kan gebruiken en tools etc. Ik hoop dat je er wat aan hebt. :)

eh..

als ik op GTA SA Place Manager druk krijg ik de home site ervoor...

en daar kan ik niks dowloaden...

waar ik wel wat downloaden?

Edit: als ik de MB een scm open krijg ik deze error:

errorfu4.jpg

Geplaatst:
eh..

als ik op GTA SA Place Manager druk krijg ik de home site ervoor...

en daar kan ik niks dowloaden...

waar ik wel wat downloaden?

Op deze site op de dikke download-knop drukken

Geplaatst:

Als je net begint met SCM modding zou ik sanny-builder gebruiken. Die is een stuk gebruiksvriendelijker dan MB, en ook heeft hij in het user-interface zelf, een coordinaten opzoektool voor SA. Dus dan heb je place manager als apart tool niet meer nodig.

geen idee

>>> Door Wazuup: Gelieve alleen te posten als je ook daadwerkelijk het antwoord weet.<<<

zucht

Geplaatst:

De coordinatenuitlezer zit in Sanny Builder onder 'Tools -> IDE Tools -> Coords Manager', en is ook toegankelijk door Ctrl + Alt + 1 in te drukken :).

Geplaatst:
Als je net begint met SCM modding zou ik sanny-builder gebruiken. Die is een stuk gebruiksvriendelijker dan MB, en ook heeft hij in het user-interface zelf, een coordinaten opzoektool voor SA. Dus dan heb je place manager als apart tool niet meer nodig.

ik wil gewoon mb ze maken toch geen programma om een ander programma te gebruiken?

trouwen door die sannybuilder en zijn stomme tools kan ik nu niet meer gewoon gta spelen...

Geplaatst:

Probeer eens om de main.scm te vervangen door een originele main.scm, ik gebruik zelf geen Sanny Builder dus ik weet niet wat er met de main.scm gebeurt is, maar het kan zijn dat je het bestand verplaatst hebt in plaats van gekopieerd. Zoek in het bestanden-aanvraag-topic dus even naar de originele main.scm. (Let er wel op dat hier ook main.scm's tussen staan voor GTA VC en GTA III !)

Geplaatst:

Je kan ook zien van welke main.scm komt.

Van San Andreas is de originele main.scm ongeveer 3.008 Kb.

Van Vice City is de originele ergens in de 1.514 Kb.

Probeer eens om de main.scm te vervangen door een originele main.scm, ik gebruik zelf geen Sanny Builder dus ik weet niet wat er met de main.scm gebeurt is, maar het kan zijn dat je het bestand verplaatst hebt in plaats van gekopieerd. Zoek in het bestanden-aanvraag-topic dus even naar de originele main.scm. (Let er wel op dat hier ook main.scm's tussen staan voor GTA VC en GTA III !)

ik heb zelf gta sa dus dat hoeft niet...

en laat maar ik gebruik wel gewoon sannny builder..

Edit: waar kan je de programma dowloaden die je nodig hebt om de coordinaten kan zien?

Edit 2: als ik de scm van vice city open krijg ik een error dat hij het niet kan lezen ofzo... wat kan ik daar aan doen?

Edit 3: als ik met scm mod krijg ik een kladblok.. dan verander ik niet de scm...

Geplaatst:
Edit 3: als ik met scm mod krijg ik een kladblok.. dan verander ik niet de scm...

Ja, en dat is de SCM file. Daarin kan je dus de SCM modden.

Geplaatst:

Ja, en dat is de SCM file. Daarin kan je dus de SCM modden.

Niet helemaal waar, het is geen SCM file, maar een txt file als je hem wilt openen in kladblok.

Als je hem opent in kladblok, dan is de SCM al gedecompileerd. Dat betekend dat het al als het ware "leesbaar" is gemaakt. Dit is echter niet te lezen door het spel, vandaar dat het ook de extensie .txt heeft. Als je hem wél wilt gebruiken in het spel zelf (wat ik niet geheel onlogisch acht), dan moet je hem eerst compileren. Dit doe je met bijvoorbeeld Sanny Builder. Als je hem compileerd wordt het dus weer main.scm, ipv main.txt. Het is handiger om het te bewerken in deze programma's en dan te compileren (ook omdat Sanny Builder een verzorgde lay-out heeft), als dat je het eerst in kladblok bewerkt en dan in Sanny Builder opent en compileerd. In kladblok kan je het dus wel veranderen, maar niet leesbaar maken voor het spel. Overigens moet je hem al wel gedecompileerd hebben met een programma als Sanny Builder wil je hem openen in kladblok...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...