Jump to content

Wazige achtergronden bij GTA IV


wtc

Recommended Posts

dit is een nieuwe techniek van de draw distance weergeven. Het was ook al te zien bij Scarface: The World is Yours. Hierbij worden de gebouwen in de verte als een soort van plaatje weergegeven ipv het gebouw zelf, en als je dichterbij komt veranderd het zodat je er echt kunt rijden. Je merkt er niets van, en dit bespaart toch veel ruimte op de disc.

Sorry 1 ding begrijp ik niet, is misschien dom van mij dat ik daar niet veel vanaf weet..maar:

Waarom zou dat ruimte besparen op de disc, de gebieden moeten er toch op staan, of je ze nou in de verte als een soort plaatje ziet of dat je ze 'echt' ziet?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • b4rtsimps0n

    6

  • wtc

    4

  • Certified Gangsta

    3

  • IV trailer

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

^ Als je alle gebouwen in de stad tegelijkertijd op het scherm wil laten zien, vergt het erg veel van de machine.

Dan gaat het spel langzamer lopen. als je dus alleen de directe omgeving van de speler op het scherm laat zien, en de achtergrond wat waziger (zoals hier beschreven, of gewoon de pop-up als in VC bijvoorbeeld) hoeft de console die omgeving niet te laden en loopt alles veel soepeler en niet te langzaam.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb eigenlijk geen mening maar ik wilde gewoon effe vragen wat de meest directe bronnen zijn op internet voor al dat moois

Bewerkt: door IV trailer
Link to comment
Delen op andere websites

^ Als je alle gebouwen in de stad tegelijkertijd op het scherm wil laten zien, vergt het erg veel van de machine.

Dan gaat het spel langzamer lopen. als je dus alleen de directe omgeving van de speler op het scherm laat zien, en de achtergrond wat waziger (zoals hier beschreven, of gewoon de pop-up als in VC bijvoorbeeld) hoeft de console die omgeving niet te laden en loopt alles veel soepeler en niet te langzaam.

ja nu heb je het over snelheid..maar net zie je dat dit ruimte bespaarde op de disc.. maar daar heeft dit dus geen reet mee te maken blijkbaa.r

Link to comment
Delen op andere websites

ja nu heb je het over snelheid..maar net zie je dat dit ruimte bespaarde op de disc.. maar daar heeft dit dus geen reet mee te maken blijkbaa.r

uhm als ik logisch nadenk weet ik haast zeker dat gebouwen op de achtergrond minder duidelijk maken niks te maken heeft met disc ruimte. want als je bij het gebouw staat moet het toch alsnog op de disc staan :bonk:

lees ook nog even mijn onbeantwoorde post

Bewerkt: door IV trailer
Link to comment
Delen op andere websites

^ Als je alle gebouwen in de stad tegelijkertijd op het scherm wil laten zien, vergt het erg veel van de machine.

Dan gaat het spel langzamer lopen. als je dus alleen de directe omgeving van de speler op het scherm laat zien, en de achtergrond wat waziger (zoals hier beschreven, of gewoon de pop-up als in VC bijvoorbeeld) hoeft de console die omgeving niet te laden en loopt alles veel soepeler en niet te langzaam.

ja nu heb je het over snelheid..maar net zie je dat dit ruimte bespaarde op de disc.. maar daar heeft dit dus geen reet mee te maken blijkbaa.r

ooow ja je hebt gelijk dat was een vergissing dat bedoelde ik niet, want logischerwijs staat het wel op de disc ook al zie je het niet op beeld. ik bedoelde dat de processor minder belast word.

Link to comment
Delen op andere websites

^ Als je alle gebouwen in de stad tegelijkertijd op het scherm wil laten zien, vergt het erg veel van de machine.

Dan gaat het spel langzamer lopen. als je dus alleen de directe omgeving van de speler op het scherm laat zien, en de achtergrond wat waziger (zoals hier beschreven, of gewoon de pop-up als in VC bijvoorbeeld) hoeft de console die omgeving niet te laden en loopt alles veel soepeler en niet te langzaam.

ja nu heb je het over snelheid..maar net zie je dat dit ruimte bespaarde op de disc.. maar daar heeft dit dus geen reet mee te maken blijkbaa.r

ooow ja je hebt gelijk dat was een vergissing dat bedoelde ik niet, want logischerwijs staat het wel op de disc ook al zie je het niet op beeld. ik bedoelde dat de processor minder belast word.

oh nee dan is het goed :puh: was al bijna in de war hoe het nou kon zitten :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het mooi, dat wazige is in het echt ook. (Als ik een slokje teveel op heb bijvoorbeeld :bier: )

Maar ik vind dit niet zo erg.

Bij SA verschenen (zoals al eerder is gepost) op 1 meter afstand hele steden (Bij wijze van spreken :duh:)

Link to comment
Delen op andere websites

Kerel even serieus.

Ga eens buiten staan waarbij je heel ver in de verte kan kijken.

Dan zal je het zelfde tegenkomen wat betreft onscherpte in de diepte als bij desbetreffende screenshots.

Link to comment
Delen op andere websites

Kerel even serieus.

Ga eens buiten staan waarbij je heel ver in de verte kan kijken.

Dan zal je het zelfde tegenkomen wat betreft onscherpte in de diepte als bij desbetreffende screenshots.

Zover was ik wel gekomen hoor :puh: maar kvind het gewoon een beetje té naar mijn mening...

Link to comment
Delen op andere websites

Ja met die Eerste plaatje ben ik het met je eens. Met die brug dan maar als je in GTA3 - GTAVC- GTASA kijk zie je ook in de verte Al iets onduidelijker worden dus tja. Met die brug ben ik het met je eens maar als e verder kijkt in de screen vind ik alles er goed uit zien. En bij die 2é screen zie ik niet echt wat er allemaal wazig Van die al die gebouwen dan.

maar voro de rest ziet het er echt allemaal top uit!

-ScOrp1 :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Als we ervan uitgaan dat de draw distance techniek hezelfde is als sa\vc\gta3 dan is die als volgens:

In een bestand word bepaald vanaf hoe ver je een object ziet, 300 (simpelweg 300 meter) was het gemiddelde dat voor een sa\vc\3 object gebruikt werd. Als je verder dan 300m vanaf het object af bent word een zogehete LOD geladen. Dit is een simpelere versie van het werkelijke model, vaak minder gedatalieerd. Met de textures (de plaatjes op het object) word verkleind, de werkelijke textures zijn bijv. 256x256 die van de LOD 64x64 vervolgens geeft dat een wazig effect in gta.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet zo goed als zeker dat dat aan de screens ligt.

Een HDTV maakt dingen altijd heel scherp en dan zie je dus een verre draw distance

als rockstar zo'n goede drawdistance wil dan zullen ze niet de achtergrond heel erg vervagen.

Maar het maakt me eigenlijk niet heel veel uit.

Als je op een Wolkenkrabbe staat geeft het misschien wel een heel tof effect.

ooh en waarom heeft iedereen het over SA gta 3 en gta vc

begrijp wel dat rockstar een hele andere engine gebruikt nu

Bewerkt: door Rickos
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...