ikt Geplaatst: 31 mei 2007 Rapport Geplaatst: 31 mei 2007 Hey iedereen! Ik ben van plan om een forum te maken. Waar kan ik gratis forums krijgen en waar host ik die? En hoe zet ik een site in elkaar? Ik heb in de Master Tutorial List gekeken maar ik heb géén idee wat ik moet kiezen. Reageren
Gangsta Geplaatst: 31 mei 2007 Rapport Geplaatst: 31 mei 2007 Je kan natuurlijk altijd beginnen met het makkelijkste: InvisionFree Forums. InvisionFree.com Goede gratis IPB 1.3 Forum. Je kan het meteen registeren. Voor het echte werk, zoals; je eigen Forum uploaden: Invisionpower.nl Download daar grátis IPB 1.3.1. Deze moet je nog alleen uploaden naar jou host, zoals FreeHostia. FreeHostia.com Hier nog een goede tutorial voor IPB 1.3.1. installatie; http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=21980 Als je een ''website'' wilt met registratie functie, kan je bijvoorbeeld PHPFusion gebruiken. Dat is gratis software waarmee je een website kan uploaden. Je upload de mappen van PHPFusion en dan bewerk jij je website zoals je het wilt. PHPFusion tutorial installeren? http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=40422 Reageren
Argon Geplaatst: 31 mei 2007 Rapport Geplaatst: 31 mei 2007 (bewerkt) Goede gratis IPB 1.3 Forum. Je kan het meteen registeren. IPB 1.3 moet toch niet geregistreerd worden. En IPB 1.3 is zo lek als een zeef, zo'n forum moet je enorm zwaar gaan patchen en dan nog... Ik zou je aanraden phpBB te gebruiken, je kan nu kiezen uit de onstabiele (die eigenlijk wel vrij stabiel is) phpBB3 en de stabiele (maar verouderde) phpBB2. phpBB3 is nu in de RC fase (release candidate, wat betekent dat ze nu een versie vrijgeven die evengoed de officiele 3.0.0 zou kunnen worden). phpBB.com Edit: ik was eerst Rivel hehe, ik zag al dat je aan het posten was daarom heb ik alleen maar comentaar gegeven op Gangsta omdat jij die post nog niet had gezien. Maar ik heb er niets meer aan toe te voegen. Buiten misschien deze tutorial van Preddy: HTML de basis dat is het begin van het websitemaken. Dat is de opmaak taal waarmee alles op het www opgemaakt word, kleuren, tabellen, etc (je hebt ook nog CSS maar dat moet je pas later leren). Bewerkt: 31 mei 2007 door Argon Reageren
Rivel Geplaatst: 31 mei 2007 Rapport Geplaatst: 31 mei 2007 (bewerkt) Welkom in de wereld van de Webdesign enzo... Ik zal al je vragen behandelen: 1. Een gratis forum kan je krijgen door even op Googlete zoeken met deze zoekresulaten bv. ik raad je ook sterk aan gebruik te maken van Invisionfree forums gebruik te maken of van een Setbbforum, deze worden gehost op de server van hun, dus moet je niets zelf installeren enk el wat opties instellen... Nu je tweede vraag: 2. Een webstie maken is erg moeilijk, tenminste als je het goed wil doen, je kan altijd een site-builder nemen, zoals Freewebsbv. maar dat is niet echt aan te raden, je kan HTML en PHP enzo leren... Maar dat duurt wel even! Je kan ook wel je website maken met PS en hem daar scripten, dan raad ik je aan eens in het GFX fora te kijken hier op het forum of te zoeken op Google. Over die hosts, je kan een betaalde nemen met een domeinnaam maar je kan ook een gratis nemen zoals Freehostia of Freewebsgelukkig zijn er nog veel meer, zoek maar weer op Google hiervoor... Gratis .nl of .be domeinnamen zijn helaas niet mogelijk, maar je kan wel een .tk domeinnaam nemen, j e hebt dan wel wat reclame op je site. een .tk domeinnaam nemen doe je via dezesite, je kan ook eens op Google zoeken voor Gratis domeinnamen Ik hop dat ik je goed heb gehlpen anders zeg je het maar als je nog wat wil weten! EDIT: Mijn bericht is blijkbaar te lang, toen ik begon te tuypen waren er nog geen post en nu al dire! Bewerkt: 31 mei 2007 door Rivel Reageren
ikt Geplaatst: 31 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 31 mei 2007 Bedankt voor de snelle reacties, ik kijk vanavond wel of het mij ook lukt Reageren
ifc3 Geplaatst: 4 juni 2007 Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Bedankt voor de snelle reacties, ik kijk vanavond wel of het mij ook lukt Je zou ook een PHPbb forum kunnen registreren op JconServ. Dat is ook makkelijk, zeker om te ¨testen¨ welke software je hebt beste vind. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.