Muay Thai Geplaatst: 1 juni 2007 Rapport Geplaatst: 1 juni 2007 Beste mensen, Ik vind modden zeer leuk althans dat lijkt mij zeer leuk, ik heb eens gekeken bij '' Ik wil leren modden '' maar ik begrijp niet heel veel ervan, ik wil zelf graag leren modden zodat ik ook mijn eigen creatie's in SanAndreas kan plaatsen, maar ik begrijp niet welke programma's ik er voor nodig heb het liefst zou ik een gratis programma willen. Het is niet zo dat ik een mod gek ben alleen het lijkt me wel handig om paar dingen in het spel te plaatsen. Met vriendelijke groeten, Muay Thai Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 1 juni 2007 Rapport Geplaatst: 1 juni 2007 Beste mensen,Ik vind modden zeer leuk althans dat lijkt mij zeer leuk, ik heb eens gekeken bij '' Ik wil leren modden '' maar ik begrijp niet heel veel ervan, ik wil zelf graag leren modden zodat ik ook mijn eigen creatie's in SanAndreas kan plaatsen, maar ik begrijp niet welke programma's ik er voor nodig heb het liefst zou ik een gratis programma willen. Het is niet zo dat ik een mod gek ben alleen het lijkt me wel handig om paar dingen in het spel te plaatsen. Met vriendelijke groeten, Muay Thai Nouja je ik neem aan dat je met "je eigen creaties in het spel plaatsen" bedoelt dat je bijv. gebouwen wilt maken. Als je dat bedoelt dan heb je 3ds max nodig. 3ds max is een van de beste 3d programma's op dit moment en je kan een gratis trial aanvragen op hun site. Dit werk voor 30 dagen en daarna zul je heb moeten kopen (paar duizend euro) of een andere programma gaan gebruiken (bijvoorbeeld Gmax) Als je dit gedownload heb dan kan je beginnen met het echte werk, het "modellen" van gebouwen voor mods. 3ds max is erg ingewikkeld in vergelijking tot bijvoorbeeld sketchup (een 3d programma dat simpeler is, en daardoor ook heel veel handige functies mist). 3ds max is 100% zeker het beste programma om te modellen voor gta, het maken van gebouwen kan je goed doen en je hebt veel functie die erg handig zijn voor gta modden. Om 3ds max te leren gebruiken heb je tutorials nodig, daarbij raad ik je deze tutorial aan gemaakt door Bradley H. Hierin worden alle basics uitgelegd voor gta modellen. Als je de basics van het GTA modellen door hebt kan je verder gaan met andere tutorials. Een hele handige site voor dit soort beginners tutorials is Pixel2Life, hier zijn veel tutorials te vinden over 3ds max. Als je verder nog vragen hebt kan je die hier of op dit forum plaatsen. Er zijn hier veel modders en veel ervaren 3ds max users dus je kan vast geholpen worden als je problemen of iets dergelijks hebt. Mvg, Gizmo Reageren
Muay Thai Geplaatst: 1 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juni 2007 Heey thanks Gizmo dit is nou hulp ik heb ook nog één andere vraag : Als je een skatebaan wilt plaatsen heb je daarvoor een andere programma voor nodig? Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 1 juni 2007 Rapport Geplaatst: 1 juni 2007 (bewerkt) Heey thanks Gizmo dit is nou hulp ik heb ook nog één andere vraag :Als je een skatebaan wilt plaatsen heb je daarvoor een andere programma voor nodig? Nouja, je hebt voor het gta modden natuurlijk erg veel programma's nodig. Voor het maken van de skatebaan moet je 3ds max hebben. Daarna moet je de kam scripts hebben om de .dff(gta model file) en de .col(weet niet precies meer waarvoor dit dient) te maken. (Dit gebeurd nog in 3ds max) Daarna heb je Txd workshop nodig om een .txd(gta texture file) te maken. (Hierin worden alle afbeeldingen, bijvoorbeeld een afbeelding van een raam die je op je model gebruikt heb geplaatst). Daarna heb je SA placemanager nodig om de coordinaten te vinden voor je model (waar in sa hij geplaatst word). Daarna moet je met de IMGtool 2.0 de .dff .col en .txd toevoegen aan gta3.img En tot slot moet je een IPL en IDE maken en volgens mij ben ik nog een aantal dingen vergeten, maar ik mod al lange tijd niet meer voor GTA. Ik hoop dat dit je geholpen heeft en je nu een antwoord op je vraag heb. Mvg, Gizmo Bewerkt: 1 juni 2007 door ~> GizmO <~ Reageren
Wazuup Geplaatst: 1 juni 2007 Rapport Geplaatst: 1 juni 2007 Gizmo heeft al een groot gedeelte uitgelegd, maar in onze Master Tutorial List is ook heel veel nuttige informatie te halen. Zoals bijvoorbeeld deze en deze videotutorials over het ingame zetten van een object vanuit 3dsmax. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.