Jump to content

[Poll] Welke modelling methode gebruik jij?


S-te-Fan

Welke modelling methode gebruik jij?  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke modelling methode gebruik jij?

    • Editeble Poly
      17
    • Editeble Mesh
      0
    • Editeble Patch
      0
    • NURMS
      0
  2. 2. Gebruik je nog een andere renderer dan de Default Scanline Render?

    • Ja, namelijk:
      1
    • Nee
      2
    • Ik render niet
      0
    • Kun je dan nog op een andere manier renderen?
      1
  3. 3. Welk Modelling programma gebruik jij?

    • 3D Studio Max 7
      2
    • 3D Studio Max 8
      2
    • 3D Studio Max 9
      0
    • Maya
      0
    • Google Sketchup
      0
    • Sketchup Pro
      0
    • Gmax
      0
    • Anders, Namelijk:
      0


Recommended Posts

Zoals de titel zegt, welke modelling methode gebruik jij?

Ik gebruik vooral Editeble Poly, maar sinds zeer kort ook NURMS.

EDIT: Twee nieuwe polls toegevoegd :).

Bewerkt: door stefaneke
Link to comment
Delen op andere websites

Ik altijd editale poly, die is het meest effectief voor gta sa moddeling. SA models worden trouwens omgezet naar editable mesh, wat vaak inhoud dat hij van 1 vierkante poly 2 driehoekige meshes maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf gebruik Editable poly, Editable Patch en NURBS.

Ik zal even een uitleg tussen de verschillen proberen te doen.

  • Editable Poly: Normale polygoon gebruik. Meest gebruikte toepassing.
  • Editeble Mesh: Hetzelfde dan Editable Poly, maar dan worden je vierzeidige polygonen in 2 gedeelt door een diagonale spline. Deze word gebruikt in games en dus ook in San Andreas. Tevens bevat deze ook minder edit functies.
  • Editeble Patch: Hiermee kan je 2D objecten editen. Zoals tekst, splines en biezers. Met deze functie kan je heel makkelijk mooie vormen maken en deze daarnaa editen zodat het bijvoorbeeld een cilinder word. Of je kan een shape maken, en deze cappen, zodat je een vorm met polygonen krijgt (Car Spline Modeling bv).
  • NURMS: Een soort van mesh/turbo smooth. Aleen is het grote voordeel dat hij direct editbaar is (zonder dat je de mesh- of turbosmooth moet uitzetten) en hij rendert/werkt ook een stuk sneller doordat hij een speciale techniek gebruikt zodat alles sneller verloopt. Helaas werkt het niet altijd even prettig.

Editable Poly gebruik ik het meeste. Gewoon omdat het het prettigste werkt en ik met Editable Poly 'opgegroeit' ben.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Edit:@ Hieronder: Klopt, maar dan heb je niet alle opties van nurbs :puh: .

Bewerkt: door DaBeast
Link to comment
Delen op andere websites

Dat nurms kan ook in Editeble poly

Maak maar eens een sphere met 4 segments, Convert hem naar Editeble Poly, gooi Nurms subdivision eroverheen, zet de Irritations op 3, en ga in vertex mode.

Zo krijg je ook wel een vergelijkbaar effect.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik voor namelijk ook wel 'Editable to Poly'.

Waarom?

Geen idee eigenlijk, ik heb er mee gewerkt van in het begin. En gebruik de andere opties niet zoveel zoals ik editable to poly gebruik. Bovendien vind ik dat deze functie de meeste functies heeft. (Toch waar ik goed met om kan gaan). :7

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan... Editable poly is de manier van editen.

Mesh geeft nog wel eens bugs, vooral als je het combineerd met splines, ik kan me nog herrineren dat ik daardoor een vrij groot deel van een eiland moest deliten :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...