RustyRustler89 Geplaatst: 29 maart 2011 Rapport Geplaatst: 29 maart 2011 @Moechy, oppassen met die pookknop Die universele dingen donderen er elke keer vanaf, en draaien rond, waardeloos dus Ik heb overigens vandaag de spoorverbreders binnen gekregen En de volgende bestelling de deur uit gedaan: Audio System X-ion 165 Compo set (2x 100 watt RMS) MTX 2 Kanaals versterker (2x 100 watt RMS op 4 ohm) Dus dat gaat hard! Alleen moet ik wel het een en ander aanpassen in de auto, maargoed Reageren
moechy Geplaatst: 29 maart 2011 Rapport Geplaatst: 29 maart 2011 @Moechy, oppassen met die pookknop Die universele dingen donderen er elke keer vanaf, en draaien rond, waardeloos dus Ik heb overigens vandaag de spoorverbreders binnen gekregen En de volgende bestelling de deur uit gedaan: Audio System X-ion 165 Compo set (2x 100 watt RMS) MTX 2 Kanaals versterker (2x 100 watt RMS op 4 ohm) Dus dat gaat hard! Alleen moet ik wel het een en ander aanpassen in de auto, maargoed Pookknop gaat sowieso niet passen heb ik het gevoel. En die pookzak ga ik denk ik ook al laten. Vandaag dat stuk eruit gehaald op school. En je moet heel wat demonteren voor enkel dat pookzakje te vervangen. Reageren
moechy Geplaatst: 31 maart 2011 Rapport Geplaatst: 31 maart 2011 *Bump* Net de onderdelen gekocht in Auto 5 maar krijg ze pas voor men verjaardag van men moeder . Velgen betaal ik uiteraard zelf wel. ^^. Anyways ik post wel eens foto's zodra ik de auto heb van voor en na . Reageren
GolfG60 Geplaatst: 31 maart 2011 Rapport Geplaatst: 31 maart 2011 (bewerkt) Vandaag nog aan een leuk blokje gewerkt, eentje met motorcode 'SB'. Een GTD blokje uit een Golf MK2 89-91 met maar liefst 80pk, wel een turbo met intercooler Leuk klassiek spul, had ook al een dikke 300 ton achter de kiezen Bewerkt: 31 maart 2011 door GolfG60 Reageren
Golf_MK1 Geplaatst: 31 maart 2011 Rapport Geplaatst: 31 maart 2011 (bewerkt) ''' Bewerkt: 15 juni 2011 door Golf_MK1 Reageren
GolfG60 Geplaatst: 31 maart 2011 Rapport Geplaatst: 31 maart 2011 Vandaag nog aan een leuk blokje gewerkt, eentje met motorcode 'SB'. Een GTD blokje uit een Golf MK2 89-91 met maar liefst 80pk, wel een turbo met intercooler Leuk klassiek spul, had ook al een dikke 300 ton achter de kiezen Fantastisch! Zijn vrij zeldzaam die MK2 GTD's. 300 ton is natuurlijk niets voor een Volkswagen-motor Idd, ze hadden eerst ook dat Golfje maar die is uiteindelijk gesloopt. Helaas liep het blokje niet zo goed, ofja, eerst eigenlijk helemaal niet, een of andere grapjas heeft met de diesel en benzine kannen geknoeid waardoor alles gemengd zit samen met terpentine of dergelijke rommel. Dus twee blokjes liepen niet, GTDje niet en een Lupo 1.0 benzine blok, want die hadden dat in de tank zitten. We hebben de GTD aan de praat gekregen en uiteindelijk liep ie steeds beter, nadat er een dikke witte rookwolk uit de pijp kwam. Volgende week weer verder, gaan we de tank verplaatsen en dieselleidingen vernieuwen, kleptiming beter afstellen(hopelijk heeft ie een spie loze nokkenas, weer een ervaring rijker), verstuivers testen en eentje vervangen en dan hopen dat ie weer goed en mooi loopt. En dan evt. kijken naar dat Lupo blokje, maar ik denk dat die goed in de soep is gelopen. Daarvan is al de tank vervangen, leidingen, brandstof filter, hij is doorgespoeld, en nog wat dingen maar hij loopt ook niet, en op remmenreiniger loopt ie bagger. Morgen ofzo de gasklephuis van de polo reinigen, die is flink vettig, krijg je ervan als je brandstof op de glasklep spuit. Momenteel start en loopt ie redelijk slecht dus hopelijk is dat het. Reageren
moechy Geplaatst: 31 maart 2011 Rapport Geplaatst: 31 maart 2011 Morgen men cv'tje maar eens binnen geven in de auto 5 . Reageren
Mythbuster Geplaatst: 31 maart 2011 Rapport Geplaatst: 31 maart 2011 (bewerkt) Vandaag nog aan een leuk blokje gewerkt, eentje met motorcode 'SB'. Een GTD blokje uit een Golf MK2 89-91 met maar liefst 80pk, wel een turbo met intercooler Leuk klassiek spul, had ook al een dikke 300 ton achter de kiezen Fantastisch! Zijn vrij zeldzaam die MK2 GTD's. 300 ton is natuurlijk niets voor een Volkswagen-motor Idd, ze hadden eerst ook dat Golfje maar die is uiteindelijk gesloopt. Helaas liep het blokje niet zo goed, ofja, eerst eigenlijk helemaal niet, een of andere grapjas heeft met de diesel en benzine kannen geknoeid waardoor alles gemengd zit samen met terpentine of dergelijke rommel. Dus twee blokjes liepen niet, GTDje niet en een Lupo 1.0 benzine blok, want die hadden dat in de tank zitten. We hebben de GTD aan de praat gekregen en uiteindelijk liep ie steeds beter, nadat er een dikke witte rookwolk uit de pijp kwam. Volgende week weer verder, gaan we de tank verplaatsen en dieselleidingen vernieuwen, kleptiming beter afstellen(hopelijk heeft ie een spie loze nokkenas, weer een ervaring rijker), verstuivers testen en eentje vervangen en dan hopen dat ie weer goed en mooi loopt. En dan evt. kijken naar dat Lupo blokje, maar ik denk dat die goed in de soep is gelopen. Daarvan is al de tank vervangen, leidingen, brandstof filter, hij is doorgespoeld, en nog wat dingen maar hij loopt ook niet, en op remmenreiniger loopt ie bagger. Morgen ofzo de gasklephuis van de polo reinigen, die is flink vettig, krijg je ervan als je brandstof op de glasklep spuit. Momenteel start en loopt ie redelijk slecht dus hopelijk is dat het. En jij werkt waar? Klinkt als mijn droom-vakantiebaantje... Ik wil ook! Overigens, jullie zeggen dat 300 ton voor een VW blok niets is... Geldt dat ook voor een benzine motor? Die Ibiza's hebben namelijk VW Golf 2/3 motoren of zo, maar ik lees op seatcupra.net altijd dat ze er rond de 190000 km allemaal wel zo ongeveer mee uitscheiden... Die van mij heeft nu 210 gelopen, en ik krijg het idee dat hij niet meer zo lekker loopt als toen ik 'm net had. Denk dat ik toch maar is wat rustiger ga gasgeven en schakelen , Hoe snel kan zo`n motor ermee ophouden als 't van ouderdom/versletenheid is trouwens? Is dat meestal ineens poef bam knal dikke rookwolk en hij loopt vast of is het vaker zo dat zo`n motor begint met zachtjes ratelen en dat 't steeds erger wordt, en dat hij op een gegeven moment steeds moeilijker start en soms stilvalt en het uiteindelijk helemaal niet meer doet....? Heb zoiets natuurlijk nog nooit meegemaakt Bewerkt: 31 maart 2011 door Mythbuster Reageren
GolfG60 Geplaatst: 31 maart 2011 Rapport Geplaatst: 31 maart 2011 (bewerkt) En jij werkt waar? Klinkt als mijn droom-vakantiebaantje... Ik wil ook! Overigens, jullie zeggen dat 300 ton voor een VW blok niets is... Geldt dat ook voor een benzine motor? Die Ibiza's hebben namelijk VW Golf 2/3 motoren of zo, maar ik lees op seatcupra.net altijd dat ze er rond de 190000 km allemaal wel zo ongeveer mee uitscheiden... Die van mij heeft nu 210 gelopen, en ik krijg het idee dat hij niet meer zo lekker loopt als toen ik 'm net had. Denk dat ik toch maar is wat rustiger ga gasgeven en schakelen , Hoe snel kan zo`n motor ermee ophouden als 't van ouderdom/versletenheid is trouwens? Is dat meestal ineens poef bam knal dikke rookwolk en hij loopt vast of is het vaker zo dat zo`n motor begint met zachtjes ratelen en dat 't steeds erger wordt, en dat hij op een gegeven moment steeds moeilijker start en soms stilvalt en het uiteindelijk helemaal niet meer doet....? Heb zoiets natuurlijk nog nooit meegemaakt Me mams heeft een 2E(2.0 8klepper) en die liep na 310k nog steeds sterk, alleen begon ie olie te zuipen, maar onderhoudsgeschiedenis was onbekend. Maar die motoren takelen meestal af, gaan slecht lopen, weinig vermogen, olie zuipen, kwalmen etc. Maar voor een benzine is 300.000 toch netjes, er zijn uitzonderingen. Zoals een Golf MK1, persoon had hem nieuw gekocht, en heeft over 1 miljoen km's ermee gemaakt met één motor, een 1.5 benzine blok. Dus het ligt echt aan hoe ermee is omgegaan, en onderhoud ofc. Diesels daarin tegen, Duitse diesels rammen redelijk makkelijk voorbij de een miljoen. Wil je in een keer poef, rij dan maar zonder olie of koelvloeistof of knal hem de toeren in. Of laat je distributieriem knappen, dan is het vaak ook raak. Maar dit was tevens op school, we hebben ook een tornado rode Lupo GTI, Golf Plus, Toyota Auris, Volvo V40, zelfs een Volvo 340 met nog geen 100km op de teller Die twee volvo's hebben de dealer niet gehaald en zijn terug gekomen van de boot vanuit Engeland(ja, rechts gestuurde wagens ) same voor de Mitsubishi Colt die we hebben staan. Hebben ook nog een opengewerkte G-lader staan, heerlijk spul Mijn vorige stage bedrag heb ik ook meegereden in Corrado's, waarvan eentje gebouwd voor het circuit, in Synchro's en G60jes. Heb ook nog aan een aantal andere GTI's gewerkt, zoals MK3's en MK1's(cabrio's) En een keer met een 45km wagentje, die kwamen daar veel omdat ze daar eerst werden verkocht Bewerkt: 31 maart 2011 door GolfG60 Reageren
Bling Geplaatst: 1 april 2011 Rapport Geplaatst: 1 april 2011 Dus het ligt echt aan hoe ermee is omgegaan, en onderhoud ofc. Inderdaad. Een auto van bijv. 20 jaar oud heeft vaak ook meerdere eigenaren gehad die er mogelijk allemaal anders mee omgegaan zijn. Mijn vader heeft een Passat TDI uit 2003 met al 350.000 km op de klok. Hij is de tweede eigenaar en mogelijk gaat deze auto nog heel wat km' tjes mee. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 1 april 2011 Rapport Geplaatst: 1 april 2011 Dus het ligt echt aan hoe ermee is omgegaan, en onderhoud ofc. Inderdaad. Een auto van bijv. 20 jaar oud heeft vaak ook meerdere eigenaren gehad die er mogelijk allemaal anders mee omgegaan zijn. Mijn vader heeft een Passat TDI uit 2003 met al 350.000 km op de klok. Hij is de tweede eigenaar en mogelijk gaat deze auto nog heel wat km' tjes mee. Diesels gaan over het algemeen sowieso langer mee, maar onderhoud en inrijden zijn vaak de key van een lange levensduur Binnenkort zullen de sebring velgjes komen, 1 setje zeker, en hopelijk nog een setje Zit eraan te denken om er later 165-45-15 bandjes erom te trekken, lekker plat en niet teveel stretch, al is er voor 6j wielen niet zoveel keus helaas Reageren
Golf_MK1 Geplaatst: 1 april 2011 Rapport Geplaatst: 1 april 2011 (bewerkt) ''' Bewerkt: 15 juni 2011 door Golf_MK1 Reageren
onbekendeIV Geplaatst: 1 april 2011 Rapport Geplaatst: 1 april 2011 nieuwe pics van de golf: Reageren
GolfG60 Geplaatst: 1 april 2011 Rapport Geplaatst: 1 april 2011 Waarom zit er een kat op je golf? Btw, die twee kleine grilletjes kun je weghalen en de plaatwerk erachter ook. Als je je bumper erop hebt zie je ze niet, en geven extra koeling. Reageren
pk99 Geplaatst: 2 april 2011 Rapport Geplaatst: 2 april 2011 nu opel corsa (roestbak) uit 88 over drie dagen een kia rio Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.