Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Er is aan die veel gesleuteld geworden.

Tittentacho en het Spucknapf stuur zijn namelijk tot Augustus 1980 gebruikt, daarna kwam de facelift model met grote achterlichten, en daarbij kwam ook een ander stuur en dashboard.

Bouwjaar is iig wel na augustus 1980.

knap dat ie nog rijdt, verbruikt ie veel benzine?

Hoezo dat?

Er zijn genoeg VW-oldtimers die rijden hoor, kwam laats aan nog een MK1 Jetta Coupe tegen, zeg er onversleuteld uit(was van een opa), ding zag er hartstikke hard uit.

En het is een 1.6 8 klepper met LPG(al snap ik de combo niet) dus ik denk dat ie niet veel verbruikt, maar dat moet onbekende zelf even zeggen maar omdat ie slecht loopt, vrees ik dat ook hij geen oordeel erover kan zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er is aan die veel gesleuteld geworden.

Tittentacho en het Spucknapf stuur zijn namelijk tot Augustus 1980 gebruikt, daarna kwam de facelift model met grote achterlichten, en daarbij kwam ook een ander stuur en dashboard.

Bouwjaar is iig wel na augustus 1980.

knap dat ie nog rijdt, verbruikt ie veel benzine?

Hoezo dat?

Er zijn genoeg VW-oldtimers die rijden hoor, kwam laats aan nog een MK1 Jetta Coupe tegen, zeg er onversleuteld uit(was van een opa), ding zag er hartstikke hard uit.

En het is een 1.6 8 klepper met LPG(al snap ik de combo niet) dus ik denk dat ie niet veel verbruikt, maar dat moet onbekende zelf even zeggen maar omdat ie slecht loopt, vrees ik dat ook hij geen oordeel erover kan zeggen.

daar mag je wel trots op zijn met een old-timer, is het waar dat die veel waard worden als ze ouder worden? Ik dacht dat ze op benzine draaiden maar lpg vind ik ook vreemd. lpg is nog relatief goedkoop overal.

Link to comment
Delen op andere websites

daar mag je wel trots op zijn met een old-timer, is het waar dat die veel waard worden als ze ouder worden? Ik dacht dat ze op benzine draaiden maar lpg vind ik ook vreemd. lpg is nog relatief goedkoop overal.

Als ze schaars worden wel ja, maar van de (gewone) VW's zijn er nog tamelijk veel dus bij die valt het wel mee.

Maar bv. bij de exclusievere VW's, bv. de Golf 1 Pirelli, die worden idd met de tijd iets duurder.

Goed voorbeeld is een E30 M3, paar jaar geleden waren er meer, en waren ze goedkoper, maar hoe ouder ze worden, hoe duurder omdat er steeds minder overblijven.

Ze draaien idd op benzine vanaf fabriek, maar er is later een lpg installatie bijgebouwd.

Maar de combo snap ik niet, een 1.6(8v) slurpt over het algemeen niet zo veel, en een GTI is gebouwd voor snelheid, en met LPG lever je pk's in als je op LPG rijdt.

Dus echt veel winnen doe je er niet mee, vooral niet als je bedenkt dat de kop het misschien niet zo goed aankan en dus gaat scheuren of dergelijken, dan haal je die winst weer weg door een reparatie.

Link to comment
Delen op andere websites

daar mag je wel trots op zijn met een old-timer, is het waar dat die veel waard worden als ze ouder worden? Ik dacht dat ze op benzine draaiden maar lpg vind ik ook vreemd. lpg is nog relatief goedkoop overal.

Als ze schaars worden wel ja, maar van de (gewone) VW's zijn er nog tamelijk veel dus bij die valt het wel mee.

Maar bv. bij de exclusievere VW's, bv. de Golf 1 Pirelli, die worden idd met de tijd iets duurder.

Goed voorbeeld is een E30 M3, paar jaar geleden waren er meer, en waren ze goedkoper, maar hoe ouder ze worden, hoe duurder omdat er steeds minder overblijven.

Ze draaien idd op benzine vanaf fabriek, maar er is later een lpg installatie bijgebouwd.

Maar de combo snap ik niet, een 1.6(8v) slurpt over het algemeen niet zo veel, en een GTI is gebouwd voor snelheid, en met LPG lever je pk's in als je op LPG rijdt.

Dus echt veel winnen doe je er niet mee, vooral niet als je bedenkt dat de kop het misschien niet zo goed aankan en dus gaat scheuren of dergelijken, dan haal je die winst weer weg door een reparatie.

Da's wel knap gezien, hopelijk blijft jouwe dan nog lang over krijg je veel geld voor dan :D. Vind het jammer van de winst als het zo'n raceauto is en dan op LPG rijdt mja, kan je die nog terug omzetten naar benzine?

Soms zag ik van die oude VW golfjes rijden met zo dikke gele voorlichten die zie je ook niet vaak maar lijken me ook cool :)

Link to comment
Delen op andere websites

Er is aan die veel gesleuteld geworden.

Tittentacho en het Spucknapf stuur zijn namelijk tot Augustus 1980 gebruikt, daarna kwam de facelift model met grote achterlichten, en daarbij kwam ook een ander stuur en dashboard.

Bouwjaar is iig wel na augustus 1980.

knap dat ie nog rijdt, verbruikt ie veel benzine?

Knap? er rijden veel auto's die net zo oud of ouder zijn rond hoor. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Da's wel knap gezien, hopelijk blijft jouwe dan nog lang over krijg je veel geld voor dan :D. Vind het jammer van de winst als het zo'n raceauto is en dan op LPG rijdt mja, kan je die nog terug omzetten naar benzine?

Soms zag ik van die oude VW golfjes rijden met zo dikke gele voorlichten die zie je ook niet vaak maar lijken me ook cool :)

Het is niet mijn golf :clown:

Maar brengen mag ie(onbekendeIV) hem altijd :bier:

En gele voorlichten zijn ook vet, als ik een Golf MK2 heb, wil ik gele verstralers en mistlampen, gewoon licht in het wit want geel licht ziet er wel vet uit, maar kan storend zijn voor andere weggebruikers.

En ja, het is weer om te bouwen naar gewoon benzine zonder LPG ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Da's wel knap gezien, hopelijk blijft jouwe dan nog lang over krijg je veel geld voor dan :D. Vind het jammer van de winst als het zo'n raceauto is en dan op LPG rijdt mja, kan je die nog terug omzetten naar benzine?

Soms zag ik van die oude VW golfjes rijden met zo dikke gele voorlichten die zie je ook niet vaak maar lijken me ook cool :)

Het is niet mijn golf :clown:

Maar brengen mag ie(onbekendeIV) hem altijd :bier:

En gele voorlichten zijn ook vet, als ik een Golf MK2 heb, wil ik gele verstralers en mistlampen, gewoon licht in het wit want geel licht ziet er wel vet uit, maar kan storend zijn voor andere weggebruikers.

En ja, het is weer om te bouwen naar gewoon benzine zonder LPG ;)

lol geloof ik graag dat je hem wil :). ja dat is wel lastig want k denk dat die fel schijnen die gele lichten maar ze blijven cool. k denk dat ombouwen wat kost niet?

Link to comment
Delen op andere websites

lol geloof ik graag dat je hem wil :). ja dat is wel lastig want k denk dat die fel schijnen die gele lichten maar ze blijven cool. k denk dat ombouwen wat kost niet?

Even heel simpel aan het tellen.

Alle leidingen eruit, gastank eruit, andere inlaatspruitstuk en opnieuw afstellen, en dan ben je al een heel eind op weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet mijn golf :clown:

Maar brengen mag ie(onbekendeIV) hem altijd :bier:

En gele voorlichten zijn ook vet, als ik een Golf MK2 heb, wil ik gele verstralers en mistlampen, gewoon licht in het wit want geel licht ziet er wel vet uit, maar kan storend zijn voor andere weggebruikers.

En ja, het is weer om te bouwen naar gewoon benzine zonder LPG ;)

Dus het wordt toch een MK2?

Gele mistlampen vind ik meestal ook wel mooi, ben er ook naar op zoek.. (moet natuurlijk wel heel oud zijn of lijken)

Moet ik nog zien, eerst rijbewijs halen :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Oké dan. Zolang het maar een Golf is he...

Nou, dat weet ik niet zo zeker.

Zit te twijfelen tussen een aantal VW's, namelijk een MK1 Golf/Jetta, MK2 Golf, MK2 scirocco of een Corrado :schater:

Als het maar Volkswagen is dan. :)

Geen Jetta MK2? Die vind ik anders ook mooi!

@Bassie: veel succes bij het sparen :puh: Vind zo'n Sport wel heel mooi!

Opzicht zijn dat ook leuke auto's, maar ik vind zijn achterkant niet zo heel erg mooi helaas.

Vind die van de MK1 meer geslaagd :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...