Tha-Ran Geplaatst: 31 december 2011 Rapport Geplaatst: 31 december 2011 dat is gwn een break,en een lijkenwagen?zie ik niet een beetje jaloezie? Waar slaat dit nou weer op dan, ik kan zelf ook aardig de gelijkenis met een lijkenwagen zien. Ben ik nou ook ineens jaloers dat ik niet een 'rijke familie' kom als jij? En ook niet 3 luxe wagens voor de deur heb? Ontopic, morgen ochtend eindelijk op de stoep bij de BMW dealert voor de 1M @MaxVito, word daily van mijn vader @Golf_Mk1, normaal zit er ongeveer hetzelfde stuur in, maar dan met leer ipv alcantara en zonder afgeplatte onderkant. Reageren
commando Geplaatst: 1 januari 2012 Rapport Geplaatst: 1 januari 2012 Gister even met een maat van mij naar Arnhem geweest voor een paar nieuwe spelletjes/TV splitter enzovoort. Reden we dus de garage musis in met de Peugeot Partner, en het was echt verschrikkelijk druk in die lange tunnel.. Dus wij stonden stil, opeens bam.. Maat van me stapte uit zat er iemand tegen de trekhaak ( die vent stapte niet eens uit ).. wij alleen schade aan de trekhaak, zijn hele kenteken was ingedeukt.. Maar even het kenteken opgeschreven overigens. Vandaag reden we een doodlopende weg in, gooide opeens iemand een emmer op de straat, reden we vol-over heen.. Heel die emmer was kapot. zie het zo voor me en ook jullie kenteken gedeukt door de emmer? Reageren
MaxVito Geplaatst: 1 januari 2012 Rapport Geplaatst: 1 januari 2012 @Tha-Ran Daily? @JarnoG Maak eens een foto van jullie parkeerplaats dan. Als je zo rijk bent heb je ook wel een goede camera? Reageren
Tha-Ran Geplaatst: 1 januari 2012 Rapport Geplaatst: 1 januari 2012 @Tha-Ran Daily? @JarnoG Maak eens een foto van jullie parkeerplaats dan. Als je zo rijk bent heb je ook wel een goede camera? Ja om dagelijks naar zijn werk mee te gaan. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 1 januari 2012 Rapport Geplaatst: 1 januari 2012 @Tha-Ran Daily? @JarnoG Maak eens een foto van jullie parkeerplaats dan. Als je zo rijk bent heb je ook wel een goede camera? Ja om dagelijks naar zijn werk mee te gaan. Dan stapt je pa als die op z'n werk is niet moe uit z'n auto, he? Maarja, dat deed ie toch al niet met een M3 V8. Ondertussen: Morgen druk dagje op de boeg staan: - Voor Xenon kijken - Distributieriem moet vervangen worden - Achterbandjes moeten vervangen worden - Kijken voor Chip/Raceluchtfilter Een paar voorbereidingen treffen voor de 130 km/h regeling he. Moet je wel voor al die leasehokken zijn, wil je ze inhalen. Reageren
moechy Geplaatst: 1 januari 2012 Rapport Geplaatst: 1 januari 2012 @Tha-Ran Daily? @JarnoG Maak eens een foto van jullie parkeerplaats dan. Als je zo rijk bent heb je ook wel een goede camera? Ja om dagelijks naar zijn werk mee te gaan. Dan stapt je pa als die op z'n werk is niet moe uit z'n auto, he? Maarja, dat deed ie toch al niet met een M3 V8. Ondertussen: Morgen druk dagje op de boeg staan: - Voor Xenon kijken - Distributieriem moet vervangen worden - Achterbandjes moeten vervangen worden - Kijken voor Chip/Raceluchtfilter Een paar voorbereidingen treffen voor de 130 km/h regeling he. Moet je wel voor al die leasehokken zijn, wil je ze inhalen. Raceluchtfilter geeft alleen een mooier geluid. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 1 januari 2012 Rapport Geplaatst: 1 januari 2012 (bewerkt) @Tha-Ran Daily? @JarnoG Maak eens een foto van jullie parkeerplaats dan. Als je zo rijk bent heb je ook wel een goede camera? Ja om dagelijks naar zijn werk mee te gaan. Dan stapt je pa als die op z'n werk is niet moe uit z'n auto, he? Maarja, dat deed ie toch al niet met een M3 V8. Ondertussen: Morgen druk dagje op de boeg staan: - Voor Xenon kijken - Distributieriem moet vervangen worden - Achterbandjes moeten vervangen worden - Kijken voor Chip/Raceluchtfilter Een paar voorbereidingen treffen voor de 130 km/h regeling he. Moet je wel voor al die leasehokken zijn, wil je ze inhalen. Raceluchtfilter geeft alleen een mooier geluid. Nee een race/sportluchtfilter geeft een vermogenswinst van 2-5 % weer. Dat is ongeveer 10 Pk extra bij onze Mazda 6. Hoe dat? Dat ga ik proberen uit te leggen. De lucht die de motor aanzuigt bevat stof en vuil. Daarom wordt lucht aangezogen door luchtfilters. Universele luchtfilters belemmeren de vrije doorstroming. Dus in principe kan aan de inlaatkant een kleine winst worden gehaald met een wat minder dichte luchtfilter (sportfilter). De lengte van het luchtinlaat kanaal is van invloed op het karakter van de motor. Een wat langer kanaal geeft wat meer koppel onderin, een korter kanaal daarintegen wat meer koppel bovenin. Hoe minder stromingsweerstand, hoe meer vermogen en hoe beter de respons op het gaspedaal. Hoe groter de inlaatdruk, hoe meer vermogen. Hoe koeler de inlaatlucht, hoe meer vermogen. Bewerkt: 1 januari 2012 door GekkieJ01 Reageren
GolfG60 Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 (bewerkt) Nee een race/sportluchtfilter geeft een vermogenswinst van 2-5 % weer. Dat is ongeveer 10 Pk extra bij onze Mazda 6. Hoe dat? Dat ga ik proberen uit te leggen. [/size][/font]De lucht die de motor aanzuigt bevat stof en vuil. Daarom wordt lucht aangezogen door luchtfilters. Universele luchtfilters belemmeren de vrije doorstroming. Dus in principe kan aan de inlaatkant een kleine winst worden gehaald met een wat minder dichte luchtfilter (sportfilter). De lengte van het luchtinlaat kanaal is van invloed op het karakter van de motor. Een wat langer kanaal geeft wat meer koppel onderin, een korter kanaal daarintegen wat meer koppel bovenin. Hoe minder stromingsweerstand, hoe meer vermogen en hoe beter de respons op het gaspedaal. Hoe groter de inlaatdruk, hoe meer vermogen. Hoe koeler de inlaatlucht, hoe meer vermogen. Heel leuk hoor, maar heb je ook eens bedacht dat een sportfilter meer troep doorlaat? Daardoor moet je al geen china pingpong filter pakken maar bv. een fatsoenlijke welke je ook kan in oliën(Welke het beste is bij iedere grote beurt). Daarnaast belemmert iedere luchtfilter je doorstroming, en dat beetje kun je net zo goed(misschien zelfs beter) een goede (race, klinkt een beetje sjonnie ) inlegfilter te gebruiken. In de G60 wereld gebruiken mensen liever geen race/sportfilter maar een inlegfilter in de originele broodtrommel, zuivert beter en bij een G60 is dat wel zo fijn Lengte klopt idd, maar dat is op een fabrieksmotor zo minimaal, en enkel een luchtfilter nog minder, dat je het achterwege kunt laten. Tevens is dit meer van toepassing op webers/carburateurs/ITB's omdat de luchtfilters daar direct opgeschroefd worden. Maar het aller belangrijkste, dat je hem geen warme lucht laat aanzuigen, daarom heeft Rullez zijn filter achter zijn bumper zitten, meer rijwind en geen uitlaat die het eerst warm stookt. Enne, inlaatdruk is meer iets voor geblazen motoren, niet voor atmosferische Bewerkt: 2 januari 2012 door GolfG60 Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 (bewerkt) Ik heb net even naar m'n pa geluisterd en je hebt gelijk Hans. Was blijkbaar niet helemaal up to date. Iig, Net wezen kijken op de site van Sky-Xenon, en we gaan daar waarschijnlijk een setje pilot-xenon in laten bouwen, in combinatie met mistlampen die we nog niet hebben.. Wat vinden jullie, de mistlampen gewoon wit of ook xenon? ( www.Sky-Xenon.nl ), heb al een aantal reviews gelezen ( bijv, subaruforum's, mercedesforums, Autoweek review van een volvo D5 en alle waren ze positief ). Bewerkt: 2 januari 2012 door GekkieJ01 Reageren
GolfG60 Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Zou die gewoon wit doen, blauw mistlicht is best wel lelijk vind ik Enne, was me volledige naam soms te lang voor je? Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Zou die gewoon wit doen, blauw mistlicht is best wel lelijk vind ik Enne, was me volledige naam soms te lang voor je? Duhh, weetje hoe lui ik ben. Tss. Maar we gaan voor 6000-8000.. Moet ff kieken he. Reageren
moechy Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 @Tha-Ran Daily? @JarnoG Maak eens een foto van jullie parkeerplaats dan. Als je zo rijk bent heb je ook wel een goede camera? Ja om dagelijks naar zijn werk mee te gaan. Dan stapt je pa als die op z'n werk is niet moe uit z'n auto, he? Maarja, dat deed ie toch al niet met een M3 V8. Ondertussen: Morgen druk dagje op de boeg staan: - Voor Xenon kijken - Distributieriem moet vervangen worden - Achterbandjes moeten vervangen worden - Kijken voor Chip/Raceluchtfilter Een paar voorbereidingen treffen voor de 130 km/h regeling he. Moet je wel voor al die leasehokken zijn, wil je ze inhalen. Raceluchtfilter geeft alleen een mooier geluid. Nee een race/sportluchtfilter geeft een vermogenswinst van 2-5 % weer. Dat is ongeveer 10 Pk extra bij onze Mazda 6. Hoe dat? Dat ga ik proberen uit te leggen. De lucht die de motor aanzuigt bevat stof en vuil. Daarom wordt lucht aangezogen door luchtfilters. Universele luchtfilters belemmeren de vrije doorstroming. Dus in principe kan aan de inlaatkant een kleine winst worden gehaald met een wat minder dichte luchtfilter (sportfilter). De lengte van het luchtinlaat kanaal is van invloed op het karakter van de motor. Een wat langer kanaal geeft wat meer koppel onderin, een korter kanaal daarintegen wat meer koppel bovenin. Hoe minder stromingsweerstand, hoe meer vermogen en hoe beter de respons op het gaspedaal. Hoe groter de inlaatdruk, hoe meer vermogen. Hoe koeler de inlaatlucht, hoe meer vermogen. "Race"luchtfilter kost meer en brengt juist geen bal op. Enkel mooier geluid, evenveel prestaties als standaardluchtfilter . Enige dat wel helpt is zoals GolfG60 een Cold Air intake. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 (bewerkt) Zo, de Xenon-lampen zitten erin. We hebben gekozen voor het merk Pilot, 2xH1 lampjes met 6000K lichtkleur. We zouden eerst naar Sky-cars gaan, maar die hadden geen tijd. Dus zijn we naar ECD Tuning in Wateringen gegaan. Overigens zitten er nog geen mistpitten in, die hadden ze niet meer.. Dus dat is een project(je) voor volgende keer. Picture-Time - Edit: Omdat die niet goed verkleind, ga ik ze even uploaden via tinypic. Overigens ook maar meteen een afspraak gemaakt voor het overspuiten van de motorkap. Omdat daar nog steeds schade zit van die gek die over onze motorkap heen liep. Maandag gaat de 6 daarheen en krijgen we vervangend gratis vervoer ( hoop op een lekker bakkie ). Ook nog wezen kijken voor een luchtfilter, maar toen die zei dat het 369 euro gaat kosten gingen we toch maar voor het schadegeval. Dan komen er nog 2 projectjes: - Mistlampen voor - GT-M sideskirts, frontlip, backlip En me pa is nu aan het kijken voor het monteren van een Y-uitlaat onder z'n Mazda. ( Geen nep uiteinde maar een echte ). Bewerkt: 3 januari 2012 door GekkieJ01 Reageren
moechy Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Hoezo wilt ie een Y-uitlaat? Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Voor de betere looks offcourse. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.