TalkingPear Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 Jongens, wees een beetje lief voor je medemens... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 En gelijk afbranden, tja, dit is helaas niet de eerste keer dat mensen dingen gaan vertellen en ons afbranden dat we 'falen', en Megapilot is hier al een groot voorbeeld van, dit is volgens mij al de derde keer. Jullie falen ook, want het is toch met een reden van de website gehaald, niet? Het is nou niet meteen alledaags, maargoed, jullie zijn blijkbaar 2000 pk gewend.. Trouwens, jullie zijn beginnen bashen dat het perfect mogelijk is met de nodige verwijten, maar de dag erna haalt Seat het van z'n website. Geeft mij het recht om jullie keihard uit te lachen imo.. Maar geloof me, 180pk uit een 1.4 is nog niks En ook hierbij, hoe lang gaat zo een blok mee? Ik vind Megapilot's vraag niet eens zo gek. Jammer dat sommigen hier meteen begint hem af te branden. 1 van de redenen waarom ik dat vroeg.. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
TalkingPear Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 Jullie maken er gewoon een wedstrijdje van... Wie weet het meeste over auto's! Boeien, we houden allemaal van auto's en kap met dat kinderachtige geruzie... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Mythbuster Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 (bewerkt) En gelijk afbranden, tja, dit is helaas niet de eerste keer dat mensen dingen gaan vertellen en ons afbranden dat we 'falen', en Megapilot is hier al een groot voorbeeld van, dit is volgens mij al de derde keer. Jullie falen ook, want het is toch met een reden van de website gehaald, niet? Het is nou niet meteen alledaags, maargoed, jullie zijn blijkbaar 2000 pk gewend.. Trouwens, jullie zijn beginnen bashen dat het perfect mogelijk is met de nodige verwijten, maar de dag erna haalt Seat het van z'n website. Geeft mij het recht om jullie keihard uit te lachen imo.. Maar geloof me, 180pk uit een 1.4 is nog niks En ook hierbij, hoe lang gaat zo een blok mee? Ik vind Megapilot's vraag niet eens zo gek. Jammer dat sommigen hier meteen begint hem af te branden. 1 van de redenen waarom ik dat vroeg.. Ben je nou aan het trollen of serieus? Doe je dit expres om ons te stangen of lees je gewoon niet omdat je er geen zin in hebt? Ik geef je in m`n laatste post hier meer dan 5 voorbeelden van auto's die een 1.4 met 180pk of meer hebben: Dan nog zijn er heus wel 1400'tjes die wél 180 pk hebben(Volkswagen, Audi, enzovoort zullen ze vast wel hebben). Dus ook al heeft Megapilot kennelijk niet goed gelezen of zo, dat maakt de argumenten hier niet minder geldig De Alfa MiTo heeft bijvoorbeeld ook een 1.4 met 180 pk: Op de AutoRAI zal Alfa Romeo namelijk uitpakken met de MiTo RV Veloce die een (licht) gekietelde variant van het 1.4 turbo blok zal krijgen. Het totale vermogen komt op 180 pk. Daardoor wordt er minimaal een halve tel van de sprint naar de 100 afgeschaafd, de MiTo RV Veloce doet het naar verwachting dus binnen 7,5 seconde. Bron: Autoblog.nl En ik zal er nog meer opnoemen: VW Polo GTI 1.4 TSI: 180 pk In 2009 was er: Audi A1, Polo GTI, Ibiza Cupra en Fabia RS met een 1.4 TSI twincharger: 180 pk Fiat 500 1.4 16v T-jet Abarth Esseesse: 180 pk Bron: Typ op Google is in 1.4 180pk Overigens is/was er dus wel degelijk een Ibiza SC met diezelfde 1.4 TSI met 180 pk, en ook een Cupra uitvoering, zo te zien de Bocanegra. Daar kan mijn 1.4 nog wat van leren En zoals je kunt zien staat daar óók een Ibiza SC en Ibiza Cupra 1.4 TSI met 180 pk bij. Dus of ze 'm nou wel of niet van de site hebben gehaald, hij bestaat dus WEL. Dus jij bent degene die 'keihard' faalt, en ik ga je niet eens uit zitten lachen... Ik heb eerder medelijden met iemand die zó slecht leest, expres of niet, alleen maar om z`n gelijk te proberen te krijgen. Daarbij is er net gezegd dat er een Wankel motor bestaat van 1.3 liter met 500 pk. En zoals ook al gepost, een 900cc 2 cilinder twin-air uit de Fiat 500 heeft 105 pk. Alsjeblieft, voordat je opnieuw post, lees alles nog eens goed door, elk woord, trek dan je conclusies, en ga eens na of het ook kan dat Seat die motor om een andere reden van z`n website heeft gehaald. Daarbij verbaast het me niets als blijkt dat je op een verkeerde pagina zit te kijken, en dat die motor er nog steeds op staat of naar een aparte pagina is verhuist. En btw, ook m`n andere post die je nota bene quote heb je niet helemaal gelezen. Ik zeg inderdaad dat de kwaliteit van Volvo wel wat anders is als van Seat, en dat heeft alleen betrekking op hoe sterk zo`n Volvo is in een botsing. Eerlijk gezegd denk ik dat je beter een auto kunt hebben met een kreukelzone, en dus na een grote botsing total loss is, waar je zonder schram uit komt, dan een auto die één massief blok staal is, na een botsing nog rijdt, maar zo snel tot stil stand komt dat je botten breekt. En dat gebeurt in Volvo's vaker dan je denkt, kijk naar Top Gear waarbij Clarkson als enige een breuk had in z`n handen, terwijl zijn Volvo na een botsing als enige nog reed. En ik heb volgens mij ook gezegd dat ik weet dat de motorkwaliteit van Volkswagens(en dus veel Seats) een stuk beter is dan die van Volvo's, aangezien VW's en Seats nog steeds veel rondrijden, en Volvo's uit diezelfde periode totaal niet meer. Echt, mensen zoals jij moesten ze eens letterlijk met hun neus op de feiten drukken, zodat ze er niet overheen kunnen lezen. EDIT: Even post opschonen. Sorry Nandro. Bewerkt: 8 januari 2012 door Mythbuster Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NandroDavids Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 >>> Door NandroDavids: Ja, klaar nu. Vanaf hier een normale discussie, op een volwassen manier met argumenten. Geen geschreeuw over en weer, en roepen dat de ander faalt. Geldt voor beide partijen. Als je vindt dat je gelijk hebt, dat volgens jou ook met argumenten aantoont, en de ander ziet dat toch niet, ga dan niet harder schreeuwen: daarmee win je nooit een discussie. Laat het dan gewoon voor wat het is. Ook dat geldt voor beide partijen.<<< Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GekkieJ01 Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 (bewerkt) Nou dan gaan we maar over op een ander onderwerp. Ik ben nu 17, ben druk bezig met rijlessen enzovoort dus het eerste autotje komt binnekort in zicht ( ook al mag ik vaak de 6 meenemen ). Iemand die weet in welke richtingen ik moet gaan kijken? - Sportief uiterlijk en genoeg vermogen - Zuinig - 4 deurs - Benzine ( ook al rij ik nu met een diesel leswagen, ik verwacht niet zo veel te rijden ) - 5 bak - NAPcheck Dacht aan een Golf4, Ibiza 2002 model, Mazda 2/3.. Budget ongeveer 8000-9000 euro. Bewerkt: 8 januari 2012 door GekkieJ01 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GolfG60 Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 Ze gaan geen blokjes verkopen die maar 100km kunnen rijden ofwel? En als Fiat ze al zo snel weet te krijgen, en Alfa, en dan nog een VW Groep, dan kun je wel bedenken dat ze betrouwbaar zijn mits ze goed behandeld worden uiteraard. Assumption is the mother of fuck ups. Hoezo dat dan, denk je dat ze geld verdienen aan motoren die kapot lopen? Dat ze motoren verkopen waarvan ze denken 'ach, die lopen toch wel kapot, is goed voor onze reputatie'. Nee, natuurlijk niet, dat doet meer kwaad dan goed. Neem aan dat je ook geen spullen verkoopt waarvan je weet dat ze vroeg stuk gaan en veracht dat mensen bij je blijven kopen of niet? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Teh_Ninja Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 Hoezo dat dan, denk je dat ze geld verdienen aan motoren die kapot lopen? Dat ze motoren verkopen waarvan ze denken 'ach, die lopen toch wel kapot, is goed voor onze reputatie'. Nee, natuurlijk niet, dat doet meer kwaad dan goed. Neem aan dat je ook geen spullen verkoopt waarvan je weet dat ze vroeg stuk gaan en veracht dat mensen bij je blijven kopen of niet? Ik wilde alleen zeggen dat die redenatie niet alles zeggend is. Maar alsnog, hoe betrouwbaar zal een 1.4l blok met +- 180pk, dat regelmatig flink belast wordt, blijken na een 200.000 km? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Mythbuster Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 (bewerkt) Hoezo dat dan, denk je dat ze geld verdienen aan motoren die kapot lopen? Dat ze motoren verkopen waarvan ze denken 'ach, die lopen toch wel kapot, is goed voor onze reputatie'. Nee, natuurlijk niet, dat doet meer kwaad dan goed. Neem aan dat je ook geen spullen verkoopt waarvan je weet dat ze vroeg stuk gaan en veracht dat mensen bij je blijven kopen of niet? Ik wilde alleen zeggen dat die redenatie niet alles zeggend is. Maar alsnog, hoe betrouwbaar zal een 1.4l blok met +- 180pk, dat regelmatig flink belast wordt, blijken na een 200.000 km? Goed punt. Echter kunnen we daar (denk ik) nu niet veel over zeggen omdat zulke motoren heel nieuw zijn. Ik las 'n paar dagen geleden dat iemand postte dat 'n bepaalde VW motor van tegenwoordig best veel kuren heeft, maar ik weet niet zeker of dat over dit blok ging. We zullen zien of er over 10 jaar nog van dit soort auto's rondrijden.(Ik denk dat auto's van tegenwoordig sowieso amper 10 jaar mee gaan trouwens)... Overigens is dit best een gekke redenatie, je hebt wel gelijk hoor, maar aan de andere kant: Ook oude zwaardere motoren(2 liters met 180pk), zijn meestal niet zo betrouwbaar denk ik. B.v. ik denk dat een VR6 niet zo betrouwbaar is als veel kleinere motoren, en een 2 liter Cupra zal misschien ook niet zo betrouwbaar zijn als de 1.4 die ik heb... En, dare I say it, ik denk dat een '69 Charger met een 426 Hemi niet zo betrouwbaar is als een '69 Charger in goedkopere uitvoering.... Ik denk eerlijk gezegd dat sowieso motoren met meer power minder betrouwbaar zijn dan motoren met weinig power omdat er gewoon meer kracht op komt te staan. Er zijn altijd uitzonderingen ('deze 1.4 is na 1 ton al kapot, en deze GTI liep 3 ton'), maar 't lijkt me een logisch gevolg van veel power...? Overigens iets van eerder @ Rusty: Natuurlijk vergelijk ik geen Impreza WRX met tupperware tuning, zou niet durven, Impreza's zijn awesome! Maar, ook al zijn tupperware tuning bumpers van veel lagere kwaliteit dan fabrieks WRX bumpers, ik bedoelde dat je zowel bij sjonnie tuning als bij de WRX b.v. een andere bumper op een fabriekswagen zet, met als verschil dat een WRX in principe fabrieksaf professioneel een andere bumper krijgt(oa), en tupperware tuning later toegevoegd wordt. Zo`n zelfde verschil zie ik persoonlijk ook als je het hebt over een motor die fabrieksaf oa een snellere chip krijgt(zoals die 1.4 TSI's), en een motor die gechiptuned wordt door jan-met-de-pet-op. Bewerkt: 8 januari 2012 door Mythbuster Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RustyRustler89 Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 Overigens iets van eerder @ Rusty: Natuurlijk vergelijk ik geen Impreza WRX met tupperware tuning, zou niet durven, Impreza's zijn awesome! Maar, ook al zijn tupperware tuning bumpers van veel lagere kwaliteit dan fabrieks WRX bumpers, ik bedoelde dat je zowel bij sjonnie tuning als bij de WRX b.v. een andere bumper op een fabriekswagen zet, met als verschil dat een WRX in principe fabrieksaf professioneel een andere bumper krijgt(oa), en tupperware tuning later toegevoegd wordt. Zo`n zelfde verschil zie ik persoonlijk ook als je het hebt over een motor die fabrieksaf oa een snellere chip krijgt(zoals die 1.4 TSI's), en een motor die gechiptuned wordt door jan-met-de-pet-op. Whahah, maakt niet uit, zie ook de smillies erachter En als ik het serieus bedoelde, zou ik geen schavuit zeggen Zoveel mensen, zoveel meningen Maar je hebt wel gelijk Alleen moet voor mij de Impreza helaas nog een tijdje wachten Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Tha-Ran Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 Overigens iets van eerder @ Rusty: Natuurlijk vergelijk ik geen Impreza WRX met tupperware tuning, zou niet durven, Impreza's zijn awesome! Maar, ook al zijn tupperware tuning bumpers van veel lagere kwaliteit dan fabrieks WRX bumpers, ik bedoelde dat je zowel bij sjonnie tuning als bij de WRX b.v. een andere bumper op een fabriekswagen zet, met als verschil dat een WRX in principe fabrieksaf professioneel een andere bumper krijgt(oa), en tupperware tuning later toegevoegd wordt. Zo`n zelfde verschil zie ik persoonlijk ook als je het hebt over een motor die fabrieksaf oa een snellere chip krijgt(zoals die 1.4 TSI's), en een motor die gechiptuned wordt door jan-met-de-pet-op. Whahah, maakt niet uit, zie ook de smillies erachter En als ik het serieus bedoelde, zou ik geen schavuit zeggen Zoveel mensen, zoveel meningen Maar je hebt wel gelijk Alleen moet voor mij de Impreza helaas nog een tijdje wachten Wanneer ben je van plan om die 'Bug-Eyed' Impreza te halen dan? Vind alleen de lampen tegenvallen, maar als je daar doorheen kijkt dan vind ik het wel een ongelofelijk gave bak! Bij ons op de 1M heeft mijn pa nu een 3M Carbon bestickering laten wrappen met reliëf, je zou gelijk denken dat het dan gelijk een 'Sjonnie' bak word, maar het is echt een heel stuk gaver dan dat het lijkt. @GekkieJ, is een E30 sedan niks voor jou? .. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
TalkingPear Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 Vind hem zonder Carbon bestickering mooier... Al is hij nu ook niet lelijk... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RustyRustler89 Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 Wanneer ben je van plan om die 'Bug-Eyed' Impreza te halen dan? Vind alleen de lampen tegenvallen, maar als je daar doorheen kijkt dan vind ik het wel een ongelofelijk gave bak! Nou, ik wou er eentje in het voorjaar halen, denk daarbij aan April/Mei, in die richting Maar door een paar financiele tegenvallers, moet ik dat helaas helemaal uitstellen, dus ik heb geen idee meer Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
-TonyStark- Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 (bewerkt) Overigens iets van eerder @ Rusty: Natuurlijk vergelijk ik geen Impreza WRX met tupperware tuning, zou niet durven, Impreza's zijn awesome! Maar, ook al zijn tupperware tuning bumpers van veel lagere kwaliteit dan fabrieks WRX bumpers, ik bedoelde dat je zowel bij sjonnie tuning als bij de WRX b.v. een andere bumper op een fabriekswagen zet, met als verschil dat een WRX in principe fabrieksaf professioneel een andere bumper krijgt(oa), en tupperware tuning later toegevoegd wordt. Zo`n zelfde verschil zie ik persoonlijk ook als je het hebt over een motor die fabrieksaf oa een snellere chip krijgt(zoals die 1.4 TSI's), en een motor die gechiptuned wordt door jan-met-de-pet-op. Whahah, maakt niet uit, zie ook de smillies erachter En als ik het serieus bedoelde, zou ik geen schavuit zeggen Zoveel mensen, zoveel meningen Maar je hebt wel gelijk Alleen moet voor mij de Impreza helaas nog een tijdje wachten Wanneer ben je van plan om die 'Bug-Eyed' Impreza te halen dan? Vind alleen de lampen tegenvallen, maar als je daar doorheen kijkt dan vind ik het wel een ongelofelijk gave bak! Bij ons op de 1M heeft mijn pa nu een 3M Carbon bestickering laten wrappen met reliëf, je zou gelijk denken dat het dan gelijk een 'Sjonnie' bak word, maar het is echt een heel stuk gaver dan dat het lijkt. *vette auto* @GekkieJ, is een E30 sedan niks voor jou? .. Echt een van mijn lievelingsbakken, echt een brute wagen. Bewerkt: 8 januari 2012 door -TonyStark- Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Tha-Ran Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 @Redfire, ik ook, maar het is tenslotte de auto van mijn pa en hij wou perse een carbon gewrapte dak. Maar nu het erop zit, 't ziet er mooier uit dan ik toen had gedacht. En als mijn pa het zat is kan hij het er zo weer van af trekken en dan heeft hij weer een wit dak. @Rusty, dat is wel behoorlijk klote.. @TonyStark, de 1M of de E30 sedan? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.