Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Klopt, met die GTD's zal veel getrapt zijn en die Golfjes zijn verschrikkelijk diefstal gevoelig natuurlijk

De DSG7 van de Polo GTI is van zichzelf al een probleem bak, terwijl de DSG6 van de Golf het nog wel prima doet

Gelukkig ben ik totaal niet van bepaalde merken zoals jullie, dus er zijn nog genoeg alternatieven :puh:

En bedankt, jammer genoeg weet je niet hoe uitgebreid mijn zoektocht was voor een tweede wagen.

Nee, het moest niet perse een VW zijn.

Ja, de lijst bevatte oa. een 106 Rallye, tweede generatie Crx, maar ook BMW E30 maar ook zelfs Alfa's heb ik naar gekeken.

Man man man, doe toch eens niet zo vreselijk serieus, misschien wat meer op de smiley letten ;)

Enne, een Porsche of Ferrari gaat hem echt niet worden :7

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Klopt, met die GTD's zal veel getrapt zijn en die Golfjes zijn verschrikkelijk diefstal gevoelig natuurlijk

De DSG7 van de Polo GTI is van zichzelf al een probleem bak, terwijl de DSG6 van de Golf het nog wel prima doet

Gelukkig ben ik totaal niet van bepaalde merken zoals jullie, dus er zijn nog genoeg alternatieven :puh:

C43 AMG. :tu:

C32 AMG, of C30 AMG :tu: :tu:

Geplaatst:

Man man man, doe toch eens niet zo vreselijk serieus, misschien wat meer op de smiley letten ;)

Enne, een Porsche of Ferrari gaat hem echt niet worden :7

Ja, ik doe vreselijk serieus, sowieso is het hoe je daar het beschrijft op meerdere manieren te interpreteren naar mijn mening.

Naar mijn mening is een icoontje niet direct een soort van vrijbrief om een bepaald berichtje of een deel ervan als sarcasme aan te duiden.

Daarnaast, of er nou een vorm van sarcasme in zit, wordt ik niet graag als een bepaalde fanboy aangewezen, hoeveel icoontjes er ook achter mogen staan.

Als ik zeg 'pietje puk is dom :puh: ', betekend nog niet dat pietje puk zich niet aangesproken hoeft te voelen enkel omdat er een icoontje achter staat.

Maar dat is slechts mijn mening, dat die van jou anders is, is prima :tu:

Geplaatst:

Zo, de originele radio heb ik binnen, moest alleen een verloop kabeltje bestellen zodat de antenne eraan kon.

Moest ook wel, aangezien de radio mede via de antenne massa maakt, en zonder antenne werkt ie dus niet.

Nu is de Golf weer volledig origineel, en met de Fischer cassette box ziet het er weer heerlijk jaren 90 eruit :Y

IMG_5097.jpg

Geplaatst: (bewerkt)

Zo, de originele radio heb ik binnen, moest alleen een verloop kabeltje bestellen zodat de antenne eraan kon.

Moest ook wel, aangezien de radio mede via de antenne massa maakt, en zonder antenne werkt ie dus niet.

Nu is de Golf weer volledig origineel, en met de Fischer cassette box ziet het er weer heerlijk jaren 90 eruit :Y

Ziet er super uit! Als ik een GTI vind (en de kans zit erin dat dat zeer binnenkort is, later meer) wil ik ook graag een originele VW Gamma radio, als ik dat nog kan vinden ten minste.

Altijd mooi he, zo'n originele radio! Heb je ook cassette's in de Fischerbox zitten of is het gewoon voor de schijn? :D

Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoeveel je ervoor betaald hebt? (mag ook in PB natuurlijk)

EDIT: volgens Doppel Wobber is centrale vergrendeling niet standaard op een GL. Heb ook snel in wat folders gekeken en daar vind ik het niet in terug, maar wel weer foto's gezien om weer eens vast te stellen dat die GL-interieurs toch altijd prachtig zijn 8) !

Bewerkt: door Golf_MK1

Ziet er super uit! Als ik een GTI vind (en de kans zit erin dat dat zeer binnenkort is, later meer) wil ik ook graag een originele VW Gamma radio, als ik dat nog kan vinden ten minste.

Altijd mooi he, zo'n originele radio! Heb je ook cassette's in de Fischerbox zitten of is het gewoon voor de schijn? :D

Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoeveel je ervoor betaald hebt? (mag ook in PB natuurlijk)

EDIT: volgens Doppel Wobber is centrale vergrendeling niet standaard op een GL. Heb ook snel in wat folders gekeken en daar vind ik het niet in terug, maar wel weer foto's gezien om weer eens vast te stellen dat die GL-interieurs toch altijd prachtig zijn 8) !

Mooie van zo'n originele radio, is dat de verlichting klopt met de rest en natuurlijk dat de stijl overeenkomt.

Al kom ik er net achter dat ik eigenlijk een te nieuwe radio erin heb, de latere kregen de gladde knoppen en de eerdere hadden de geribbelde knoppen.

Maar ach, over een tijdje wil ik er toch een Gamma in en het liefste in combinatie met de Nokia DSP geluid systeem, dus er echt aan storen doe ik niet.

Fischerbox is nog leeg, ik wil ze wel vullen met wat (lege) cassettes, want die ik op Marktplaats vind, zijn veelal Abba en Koos Alberts en dat wil ik weer niet in mijn Fischerbox hebben :clown:

Misschien maak ik je soort van jaloers, maar kijk wat ik heb liggen:D :

aey5qh.jpg

En ja, de Gamma's uit de late Golf 2/vroege Corrado zijn behoorlijk zeldzaam, het enige wat ik je kan vertellen, je moet goed zoeken en geluk hebben als je een goedkope wilt.

Ik heb voor de Beta radio 40 incl. betaald, ietwat aan de dure kant maar het was het laatste wat ik moest hebben om de Golf origineel te maken.

De Gamma radio kocht ik voor 50 incl. verzenden en zo'n cassette naar 3.5mm jack erbij, iets wat een koopje is aangezien momenteel de goedkoopste Gamma op Ebay zo'n 135 euro kost excl. verzenden, en heeft schade aan de cassette klep.

Eentje in vergelijkbare staat als de mijne, staat momenteel te koop voor omgerekend 206 euro, met nog 26 euro aan verzenden erbij.

Maar eigenlijk moet je de Gamma 2 radio hebben, deze dus, is geleverd tussen 1984 en 1988, qua prijs valt die ook nog eens relatief mee vergeleken met de generatie Gamma's erna.

Al is dit de eerste die ik zag, kan goedkopere op staan, zou je even zelf moeten kijken.

Wat je op moet letten trouwens, de Gamma radio's zijn niet versterkt in de Mk2's, dus je moet ook de Gamma speakers hebben.

Het verschil erin zit, dat de Gamma speakers zichzelf versterken, en hebben een aparte kabelboom ervoor.

Wat je ook kan doen, is natuurlijk de Gamma speakers zoeken, of actieve speakers zoeken of passieve speakers en een versterker in de koffer mikken.

Al hoeft de versterker maar een kleintje te zijn van 100watt of dergelijke, origineel is het maar 4x 20watt, verdeeld over 6 speakers.

Dat laatste ga ik waarschijnlijk doen, omdat de zoektocht naar passieve speakers makkelijker is en veel meer keuze bied, en meer uitbreiding kan geven.

In mijn GL zit een behoorlijk opa interieur, GL comfort stoelen, grijs streepjes velours, maar wel alle afstelmogelijkheden erop.

Lendesteun verstelling, extreem zeldzaam, heb het 1 keer gezien naast de mijne in een GTI interieur, en propere hoogte verstelling, ook pas enkele keren gezien.

Maar dacht echt dat GL standaard CV hadden, maar goed, de 1.4 had stuurbekrachtiging ook als optie, dus het gekke was de Golf 3 wereld niet uit :puh:

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Goed om te weten ivm de prijzen. Ik zag namelijk al een Beta staan in 'zo goed als nieuwe staat' voor 150 euro. Ik zal goed moeten zoeken dus, heb er liefst eentje met cassette-speler (dus als ik het goed heb minimum een beta nodig), heb ook zo'n cassette met aux-kabeltje. Andere optie is natuurlijk om een leuke periodiek correcte Blaupunkt of Philips oid te zoeken, ook heel mooi en hopelijk iets betaalbaarder.

Die radio die je toont is degene die ik waarschijnlijk nodig ga hebben en niet met gladde knoppen. Dit is toch de informatie die ik vind op Doppel Wobber.

Dat vind ik dus net zo leuk aan een GL, zo'n opa interieur vind ik geweldig, en ook het feit dat er leuke snufjes opzitten die je niet zou verwachten. Zoals die comfortstoelen bijvoorbeeld.

Goed om te weten ivm de prijzen. Ik zag namelijk al een Beta staan in 'zo goed als nieuwe staat' voor 150 euro. Ik zal goed moeten zoeken dus, heb er liefst eentje met cassette-speler (dus als ik het goed heb minimum een beta nodig), heb ook zo'n cassette met aux-kabeltje. Andere optie is natuurlijk om een leuke periodiek correcte Blaupunkt of Philips oid te zoeken, ook heel mooi en hopelijk iets betaalbaarder.

Die radio die je toont is degene die ik waarschijnlijk nodig ga hebben en niet met gladde knoppen. Dit is toch de informatie die ik vind op Doppel Wobber.

Dat vind ik dus net zo leuk aan een GL, zo'n opa interieur vind ik geweldig, en ook het feit dat er leuke snufjes opzitten die je niet zou verwachten. Zoals die comfortstoelen bijvoorbeeld.

Een Beta voor 150 euro is idioot veel geld, die zoekt gewoon de juiste gek.

Idd, je hebt bij de derde generatie minimaal een Beta nodig voor de cassette speler, Alpha is een pure radio.

Je kan ook nog kijken voor een Heidelberg radio, dit is een stapje hoger dan de Gamma maar enkel in Amerika geleverd, die zie je nog best veel op ebay.

Gewoon rustig zoeken op Marktplaats en Belgische zoekertjes, af en toe komen dit soort pareltjes voorbij.

Grundig kan je ook nog zoeken, die hebben ook radio's voor Volkswagen gemaakt, mijn Beta is ook Grundig dacht ik.

Net mijn radio getest met een echte cassette, en gelukkig werkt mijn cassette deck gewoon perfect.

Mijn neppe cassette met een kabel eraan werkte helaas niet, maar liever die stuk dan mijn radio :puh:

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Welke uitvoering had je dan?

Ik dacht dat CV bij GL in ieder geval standaard was, maar weet het niet zeker.

Weet niet of dat standaard is, heb wel een GL.

Een Beta voor 150 euro is idioot veel geld, die zoekt gewoon de juiste gek.

Idd, je hebt bij de derde generatie minimaal een Beta nodig voor de cassette speler, Alpha is een pure radio.

Je kan ook nog kijken voor een Heidelberg radio, dit is een stapje hoger dan de Gamma maar enkel in Amerika geleverd, die zie je nog best veel op ebay.

Gewoon rustig zoeken op Marktplaats en Belgische zoekertjes, af en toe komen dit soort pareltjes voorbij.

Grundig kan je ook nog zoeken, die hebben ook radio's voor Volkswagen gemaakt, mijn Beta is ook Grundig dacht ik.

Net mijn radio getest met een echte cassette, en gelukkig werkt mijn cassette deck gewoon perfect.

Mijn neppe cassette met een kabel eraan werkte helaas niet, maar liever die stuk dan mijn radio :puh:

Zal ik inderdaad doen, ooit vind ik wel de juiste radio voor de juiste prijs.

En heb vandaag één van de laatste GTI's gekocht met kleine bumpers! :dans:

Tornadorood, quasi 100% originele lak, hele hoop facturen erbij.... Ben heel tevreden. 8)

Bewerkt: door Golf_MK1
Geplaatst:
Weet niet of dat standaard is, heb wel een GL.

Volgens Golf_MK1's bronnen was het niet standaard, dus hoeft niet iig.

Zal ik inderdaad doen, ooit vind ik wel de juiste radio voor de juiste prijs. En heb vandaag één van de laatste GTI's gekocht met kleine bumpers! :dans: Tornadorood, quasi 100% originele lak, hele hoop facturen erbij.... Ben heel tevreden. 8)

Congrats, tornado rood is eigenlijk de kleur voor een snelle VW naar mijn mening :tu:

En je weet het he, foto's zijn welkom :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...