Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Heb nu al standaard 4x 50watt speakers in deuren verwerkt van het Seat Aura Sound System. Gekoppeld met de subwoofer en versterker kom ik dan rond de 800+ uit.. of telt dat zo niet?

2cwtssj.jpg

icimol.jpg

2vngkrt.jpg

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heb nu al standaard 4x 50watt speakers in deuren verwerkt van het Seat Aura Sound System. Gekoppeld met de subwoofer en versterker kom ik dan rond de 800+ uit.. of telt dat zo niet?

Je het max vermogen en RMS vermogen

die 4x50 watt is een max vermogen en zal in RMS zo'n 12 watt zijn

RMS is het enige wat telt ;)

Dat setje wat ik heb liggen voor de deuren is 100 watt RMS/250 wat max per speaker, de subwoofer is 250 watt rms

Overigens heb ik ook nog een 450 watt RMS sub liggen mocht die kleine te weinig zijn :D

Link to comment
Delen op andere websites

Heb nu al standaard 4x 50watt speakers in deuren verwerkt van het Seat Aura Sound System. Gekoppeld met de subwoofer en versterker kom ik dan rond de 800+ uit.. of telt dat zo niet?

Zoals Rusty al zei, dit is dus piek vermogen, gemiddeld kan je er ongeveer van uit gaan dan 1/4de RMS is qua ingebouwde versterker van een radio.

Tijdje terug nog iets gelezen over een 4x40watt radio, leverde ook 10watt rms per kanaal, dus 1/4de is een goed uitgangspunt.

Piek vermogen is leuk om te vertellen bij McDonalds meetings of in de kroeg, maar daar tellen dit soort verhalen dan ook.

Je het max vermogen en RMS vermogen

die 4x50 watt is een max vermogen en zal in RMS zo'n 12 watt zijn

RMS is het enige wat telt ;)

Dat setje wat ik heb liggen voor de deuren is 100 watt RMS/250 wat max per speaker, de subwoofer is 250 watt rms

Overigens heb ik ook nog een 450 watt RMS sub liggen mocht die kleine te weinig zijn :D

Als je over vermogen praat neem ik aan?

Link to comment
Delen op andere websites

Je het max vermogen en RMS vermogen

die 4x50 watt is een max vermogen en zal in RMS zo'n 12 watt zijn

RMS is het enige wat telt ;)

Dat setje wat ik heb liggen voor de deuren is 100 watt RMS/250 wat max per speaker, de subwoofer is 250 watt rms

Overigens heb ik ook nog een 450 watt RMS sub liggen mocht die kleine te weinig zijn :D

Als je over vermogen praat neem ik aan?

Yes, uiteraard zijn er meer factoren die meespelen, maar max vermogen is daar geen een van, in dat geval telt alleen RMS vermogen ;)

Gister en vandaag nog maar weer een bestelling gedaan met betrekking tot auto detailing

  • Nilfisk E 145.3-10 H X-TRA Hogedrukreiniger
  • Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
  • Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
  • Poorboys World - Glass Cleaner
  • Poorboys World - Velvet Smooth Glass Towel - 39x39cm
  • Monello - Non-Ferro
  • Dodo Juice - Supernatural Merino Wheel Mitt
  • Monello - Lancia Foam Kit for Nilfisk Alto
  • Monello - Artico Magico Snow Foam - 1000ml
  • Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm
  • Monello - Disco Duo applicator pads

Flink pakket :$

Overigens afgelopen weekend ook al Cancoat gekocht :sst:

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn Golf staat al klaar maar moet toch nog even wachten....

post-68490-0-84609200-1427537249.jpg

Maar tot je 18e zal je toch met een begeleider moeten rijden. Vind je het niet zonde om nu al een auto te nemen terwijl je er toch nog niet echt veel in zal kunnen rijden?

Link to comment
Delen op andere websites

Yes, uiteraard zijn er meer factoren die meespelen, maar max vermogen is daar geen een van, in dat geval telt alleen RMS vermogen ;)

Gister en vandaag nog maar weer een bestelling gedaan met betrekking tot auto detailing

  • Nilfisk E 145.3-10 H X-TRA Hogedrukreiniger
  • Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
  • Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
  • Poorboys World - Glass Cleaner
  • Poorboys World - Velvet Smooth Glass Towel - 39x39cm
  • Monello - Non-Ferro
  • Dodo Juice - Supernatural Merino Wheel Mitt
  • Monello - Lancia Foam Kit for Nilfisk Alto
  • Monello - Artico Magico Snow Foam - 1000ml
  • Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm
  • Monello - Disco Duo applicator pads

Flink pakket :$

Overigens afgelopen weekend ook al Cancoat gekocht :sst:

Lekker bezig, mijn bestelling bij carclean moet toch effe wat langer wachten helaas, laats aan de koppeling cilinder lek getrapt.

Alhoewel dat ding ook al jaren stil heeft gezeten is dat niet zo gek, tenzij ik geen goeie goedkope tweedehandse vind koop ik ze wel nieuw, al kost het dan al gelijk 200 euro voor een goed merk.

Maar tot je 18e zal je toch met een begeleider moeten rijden. Vind je het niet zonde om nu al een auto te nemen terwijl je er toch nog niet echt veel in zal kunnen rijden?

In principe wel zonde ja maar als het op zijn vaders naam staat kan het zomaar zijn dat de verzekering maar 15 euro per maand kost, en de wegenbelasting iets van 33 euro in de maand.

Misschien gaat zijn moeder of vader er ook af en toe in rijden, kan natuurlijk ook nog.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou zonde niet echt, ik heb nu een jaar de tijd voor te "wennen" aan een benzine.

Mijn vader zal eigenlijk altijd in de Antara rijden (die vandaag een nieuw APKtje erop heeft), als ik weg moet met mijn moeder zal het vaak met de Golf zijn.

Met z'n 3e weg is natuurlijk met de Antara, lekker snel en voordelig.

Grtz, Max

Link to comment
Delen op andere websites

Ik reed met de les auto altijd volledig op de koppeling weg zonder gas te geven, maar met de Golf lukt dit absoluut niet, Corrado weer wel.

Daar had ik ook last van, totdat de instructeur een paar dagen voor het examen zei dat ik ook gas moest geven, ging niet zo soepel dus heb ik het gas bijgeven bij het examen maar achterwege gelaten :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt er ook puur aan wat voor koppeling er in de auto zit.

Zo valt me op dat veel koppelingen van bijv Golf 4, maar ook van mijn Toledo heel laat opkomen, dus hoef je weinig gas te geven. De koppeling van de 6 ging iets zwaarder, daar moest ik redelijk wat gas bij geven. Bij de micra dan weer totaal niet, die schiet automatisch vooruit.

Zo, vandaag de nieuwe radio gemonteerd en netjes afgewerkt met een omlijsting. Ook heb ik de microfoon voor de carkit netjes weggewerkt via de bekabelingsgootjes tot onder het dashboard langs.

De 21e gaat de auto naar de poetser, dan wordt ook de xenon ingebouwd en krijg ik meteen een indruk of ik wel voor een subwoofer/versterker moet gaan kiezen. In principe gaat het wat ik nu in m'n auto heb liggen luid genoeg, De bass voel je van buiten ook veel sterker nu, bij de oude radio had ik dat totaal niet.

Verder zit ik te kijken naar een ander setje velgen, wil het liefst naar 17" gaan, maar wil niet met adapters of spacers gaan kloten. Dus dan zit je al snel aan een simpel setje als Old RS4.. Iemand nog leuke setjes? Heb nu 5x100, ET 38.

Link to comment
Delen op andere websites

Lekker bezig, mijn bestelling bij carclean moet toch effe wat langer wachten helaas, laats aan de koppeling cilinder lek getrapt.

Alhoewel dat ding ook al jaren stil heeft gezeten is dat niet zo gek, tenzij ik geen goeie goedkope tweedehandse vind koop ik ze wel nieuw, al kost het dan al gelijk 200 euro voor een goed merk.

Zonde altijd, maar technisch onderhoud gaat natuurlijk altijd nog voor deze 'goodies' ;)

Als het allemaal goed is komt bij mij vanmiddag alles binnen, wordt dus straks weer uitpakken alsof het pakjesavond is :$

Dit weekend ook nog wat plannen met de auto als het weer een beetje meewerkt, moet nog steeds de B stijlen aanpakken en wat met de audio doen

De 21e gaat de auto naar de poetser

Ben benieuwd, hoop niet dat je er achteraf spijt van krijgt, ik blijf het een hoop geld vinden :)

Natuurlijk kosten de producten ook genoeg, maar daar heb je wel langer plezier van

Verder zit ik te kijken naar een ander setje velgen, wil het liefst naar 17" gaan, maar wil niet met adapters of spacers gaan kloten. Dus dan zit je al snel aan een simpel setje als Old RS4.. Iemand nog leuke setjes? Heb nu 5x100, ET 38.

Kijk even op Facebook bij Velgenhoekje, daar worden elke dag tientallen velgen aangeboden, misschien kom je daar nog wat leuks tegen met de goede maten

Link to comment
Delen op andere websites

Scheelt inderdaad veel qua auto, in de peugeot 206 voelde je precies tot hoever je de koppeling omhoog kon laten komen om meteen weg te rijden, in de golf 5 had ik totaal geen gevoel in de koppeling, zelfs na enkele maanden liet ik af en toe de auto nog uitvallen.. in de golf 6 gelukkig ook weer een fijne koppeling waar je voelt waar die wel en niet pakt, rijd een stuk fijner.

Vorige week nog in de cooper S 170pk gereden van mijn oom, superzware koppeling waar je gewoon echt kracht moet zetten om de koppeling omlaag te krijgen, schijnt normaal te zijn bij mini cooper (S) versies (?). Wel een grappig autotje, zo klein net een kart en toch retesnel.

Link to comment
Delen op andere websites

Verder zit ik te kijken naar een ander setje velgen, wil het liefst naar 17" gaan, maar wil niet met adapters of spacers gaan kloten. Dus dan zit je al snel aan een simpel setje als Old RS4.. Iemand nog leuke setjes? Heb nu 5x100, ET 38.

Doe gewoon RS6 wielen eronder, die zijn een stuk netter dan die Old RS4 wielen.

Die staan gewoon netjes, geen poes pas wat schoonmaken moeilijker maakt, en goed te vinden.

i15291.jpg

Zonde altijd, maar technisch onderhoud gaat natuurlijk altijd nog voor deze 'goodies' ;)

Als het allemaal goed is komt bij mij vanmiddag alles binnen, wordt dus straks weer uitpakken alsof het pakjesavond is :$

Inderdaad, gelukkig is de Corrado toch maar een tweede auto dus ook echt haast heeft het niet en kan ik het gelukkig rustig aan doen :puh:

Ben je er al uit wat je hierna wilt qua auto?

Daar had ik ook last van, totdat de instructeur een paar dagen voor het examen zei dat ik ook gas moest geven, ging niet zo soepel dus heb ik het gas bijgeven bij het examen maar achterwege gelaten :7

Zo'n verandering zou ik eigenlijk ook niet doorzetten vlak voor je examen haha, de zenuwen zijn al erg genoeg :puh:

Vorige week nog in de cooper S 170pk gereden van mijn oom, superzware koppeling waar je gewoon echt kracht moet zetten om de koppeling omlaag te krijgen, schijnt normaal te zijn bij mini cooper (S) versies (?). Wel een grappig autotje, zo klein net een kart en toch retesnel.

Verzwaarde koppelingen komen voor bij snelle(re) wagens, de diafragma veer zorgt ervoor dat de koppeling platen tegen het vliegwiel aan gedrukt worden.

Als die veer te zwak is, dan krijg je vervroegd koppeling slip en dan is je koppeling binnen de kortste keren weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...