Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Vandaag een prijsopgaaf laten maken voor mijn auto. Ik ga deze binnenkort laten poetsen door een professioneel detailbedrijf. Auto moet grof worden gepolijst omdat er redelijk wat diepe krassen in zitten. Daarnaast neem ik waarschijnlijk lakverzegeling van Wax Guard zodat het makkelijker wordt om de auto schoon te houden.

Oef, wat mag zoiets kosten? Schijnt nog wel aardig prijzig te zijn?!

Die Wax Guard blijkt toch vaak niet goed aangebracht te worden, m'n broer heeft het ook een keer laten doen maar was er niet tevreden over, uiteindelijk met een veel goedkoper alternatief 2x zo netjes gekregen

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

494,- incl btw zou het mij dan ongeveer gaan kosten. Wat ik wel een voordeel vind aan Wax Guard is dat er ook echt garantie bij zit, stel dat het dus niet goed is aangebracht, of je ziet kleurverschil of iets dergelijks. Dan kan ik het altijd opnieuw laten aanbrengen gedurende 18 maanden.

Link to comment
Delen op andere websites

Mensenkinders wat een bedrag :{

Garantie ofniet, dat is echt belachelijk duur, menig autopoetser zet er zo'n laag op met volledig detail voor rond de 200 euro

Overigens zou je voor die 500 euro ook zelf heel wat poetspullen kunnen kopen, met dat bedrag kan je wel 3 jaar je auto onderhouden :puh:

Iemand trouwens ervaring met een telefoon houder in de auto? (Geloof dat het een paar pagina's terug nog is gevraagd)

Ik heb een Iphone 5 en wil hem graag in het luchtrooster kunnen klikken voor navigatie

Nu heb ik een TomTom liggen uit 2008 dus dat schiet niet op en het navigatiesysteem uit de Impreza past niet in de 206 :7

Nou is zoiets natuurlijk wel mooi:

http://www.pdashop.nl/product/340265/category-59517/kenu-airframe-portable-car-mount.html

Maar die constructie ziet eruit alsof bij elk hobbeltje m'n telefoon eruit valt..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een Gembird van 6 euro, poot eraf gezaagd, en gemonteerd in de kapotte asbak van mijn Corrado.

Gemonteerd met een oude achter fusee van mijn FG monster truck, lijkt tot nu toe gewoon prima te werken.

Dus ja, zo cheap dat ik ben, vind ik 30 euro voor dat prulletje veel, die Gembird ziet er lomper maar wel steviger uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Nice, veel plezier ermee! Is dat vogelpoep of weerspiegeling op de motorkap? :D

Het ziet eruit alsof vogels zich aardig hebben uitgeleefd ja, en niet zo zuinig ook.

Vind dit overigens zo ontzettend geil

Liever een M-tech 2 E30 :bier: :

7268643920_5999c2eef6_z.jpg

Inderdaad. Toch een van de mooiste wagens die er zijn vind ik.

Bewerkt: door Dr.Oppai
Link to comment
Delen op andere websites

Mensenkinders wat een bedrag :{

Garantie ofniet, dat is echt belachelijk duur, menig autopoetser zet er zo'n laag op met volledig detail voor rond de 200 euro

Overigens zou je voor die 500 euro ook zelf heel wat poetspullen kunnen kopen, met dat bedrag kan je wel 3 jaar je auto onderhouden :puh:

Iemand trouwens ervaring met een telefoon houder in de auto? (Geloof dat het een paar pagina's terug nog is gevraagd)

Ik heb een Iphone 5 en wil hem graag in het luchtrooster kunnen klikken voor navigatie

Nu heb ik een TomTom liggen uit 2008 dus dat schiet niet op en het navigatiesysteem uit de Impreza past niet in de 206 :7

Nou is zoiets natuurlijk wel mooi:

http://www.pdashop.n...-car-mount.html

Maar die constructie ziet eruit alsof bij elk hobbeltje m'n telefoon eruit valt..

Gewoon iets cheap uit China halen(eBay.com) en eventueel zelf wat aanpassen zoals Golf al zei. Echt geen 30 euro uitgeven joh, is het echt niet waard.

Alle smartphone accessoires zijn in de EU verschrikkelijk overpriced, ik haal steevast puur uit principe alle screen protectors, cases, etc uit China. :puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Hier is mijn afgewerkt product, zie je ook gelijk waarom ik deze asbak heb genomen, die zat in de Corrado toen ik hem kocht en was al stuk helaas.

Radio en airco is gewoon nog overal aan te komen, weliswaar sommige dingen met een bochtje maar normaliteit heb ik amper de carkit erin dus voor die paar keer maakt het niet echt uit.

Ik gebruik trouwens de asbakken om carkits op te bouwen, ik rook niet en asbakken zijn makkelijk eruit te trekken en stevig, ook op de sloop zie je ze vaak liggen.

Extra gaatje had ik per ongeluk geboord, ofja, verkeerd ingeschat, maar achteraf gezien ga ik wss een oplaadkabel door midden knippen, en erdoorheen trekken en opnieuw solderen, extra stealth dus 8)

2dv4wwk.jpg

Zo ziet het zonder de voorkant eruit:

1zq6adu.jpg

Nu moet ik er weer een voor de Golf 3 kopen en aanpassen, eerste versie was niet het meest handige achteraf :puh:

@ Megapilot, mijn Gembird komt overigens gewoon uit Nederland, Big Dennis verkoopt ze daar ook nog aardig goedkoop.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Ah ok, en dan nog eens de tijd wachten tot je je pasje kan ophalen.

Heb je een tussentijdse toets gehad?

Idd, jup heb tussentijdse toets 9 maart gehad, en heb vrijstelling gekregen.

Opmerking van examinator: "Leuke toets, succes!" dus het ging goed :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben uiteindelijk toch voor de Brodit telefoonhouder gegaan, en daarbij meteen een Proclip besteld voor de 206 zodat hij over het luchtrooster valt

De telefoonhouder is wel een verstelbare zodat ik het hoesje kan laten zitten

Besteld bij Coolblue, misschien iets duurder maar weet wel zeker dat ik het krijg :7

Vandaag besteld, morgen als het goed is binnen :)

Ondertussen ook meteen nog weer wat dingen bedacht die ik nog wil doen met de 206 :puh:

*Remklauwen rondom in de hamerite zetten, dingen zijn nu verroest natuurlijk, dus weer even netjes zilver of zwart maken

*Velgen helemaal aanpakken, wil de binnenkant ook een goed schoonmaken zodat dat ook weer netjes is

Zijn dus kleine goedkope dingen, maar zorgt er wel voor dat de auto er weer wat netter uit ziet

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben uiteindelijk toch voor de Brodit telefoonhouder gegaan, en daarbij meteen een Proclip besteld voor de 206 zodat hij over het luchtrooster valt

De telefoonhouder is wel een verstelbare zodat ik het hoesje kan laten zitten

Besteld bij Coolblue, misschien iets duurder maar weet wel zeker dat ik het krijg :7

Vandaag besteld, morgen als het goed is binnen :)

Ondertussen ook meteen nog weer wat dingen bedacht die ik nog wil doen met de 206 :puh:

*Remklauwen rondom in de hamerite zetten, dingen zijn nu verroest natuurlijk, dus weer even netjes zilver of zwart maken

*Velgen helemaal aanpakken, wil de binnenkant ook een goed schoonmaken zodat dat ook weer netjes is

Zijn dus kleine goedkope dingen, maar zorgt er wel voor dat de auto er weer wat netter uit ziet

Ja heb ik ook gehad zo'n brodit, erg mooi maar wel prijzig. Heb trouwens nog de Brodit houder liggen voor iPhone 5/5s mochten mensen daar in geïnteresseerd zijn. Gebruik nu een kenu airframe mount plus, lekker klein, makkelijk en simpel.

Beetje bijgehouden wat mijn 1.2 tsi zoal loopt, 1 op 15 bij 130kmh, 1 op 20 bij 100kmh, niet verkeerd karretje. Paar dagen naar Eindhoven op en neer gereden en na 300km ietsje meer als een kwart leeg van mijn tank. Tank overigens meestal E10, wellicht dat die met 95 nog zuiniger rijdt, volgende tankbeurt maar eens proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...