Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Dit waren gewoon van die goedkope lampjes, W5W in LED uitgevoerd. In totaal kost het me 6/7 euro dus voor dat geld kon ik het niet laten. Ik denk dat je bij je Golf met cambus ledjes moet werken, en dat kost altijd iets meer dan deze normale lampjes. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1309

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dit waren gewoon van die goedkope lampjes, W5W in LED uitgevoerd. In totaal kost het me 6/7 euro dus voor dat geld kon ik het niet laten. Ik denk dat je bij je Golf met cambus ledjes moet werken, en dat kost altijd iets meer dan deze normale lampjes. :puh:

Jij hebt ook gewoon canbus hoor, alleen een Golf 6(Mk5 ook trouwens) heeft een BCM.

En daar zit het verschil in, normale lampjes hebben geen* weerstand en de specifieke voor wagens met BCM wel, zonder weerstand geeft de BCM meestal een storing aan.

*Zo min mogelijk dan :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, daar zit wat meer karakter in dan de MQB-auto's die VW maakt. Prachtig om je van A, naar B te brengen zo'n wagen van het volk, maar het mist i.m.o. wat karakter. Dat laatste vind ik net zo belangrijk. Dat mis ik tegenwoordig steeds meer met al die snufjes in auto's.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, daar zit wat meer karakter in dan de MQB-auto's die VW maakt. Prachtig om je van A, naar B te brengen zo'n wagen van het volk, maar het mist i.m.o. wat karakter. Dat laatste vind ik net zo belangrijk. Dat mis ik tegenwoordig steeds meer met al die snufjes in auto's.

Omdat 90% van de bevolking ook graag van A naar B geraakt en het grootste deel zo wat A-technisch is als wat :7.

En als er je er niks van kent is het geen goede zaak om zo'n oude amerikaan te kopen, tenzij je zakken heel diep zijn en je alles kan uit besteden :7

Link to comment
Delen op andere websites

Nja. ik heb ook 2 rechterhanden wat auto's betreft (ik ben linkshandig, ik wou dat ik 2 linkerhanden had >.<). Maar ik heb ook Citroën (C2) en Fiat (Seicento) gereden vanwege het karakter, dat ik bij VW wat vind missen. Ik heb bij beide auto's nog nooit grove mankementen gehad. Goed onderhoud, zowel in de rijstijl als het stallen, beurten e.d. leveren daarin de grootste bijdrage in de eerste 2 ton / 15 jaar. Daarna zie je echt wel verschillen tussen een koekblik en een auto.

Link to comment
Delen op andere websites

Nja. ik heb ook 2 rechterhanden wat auto's betreft (ik ben linkshandig, ik wou dat ik 2 linkerhanden had >.<). Maar ik heb ook Citroën (C2) en Fiat (Seicento) gereden vanwege het karakter, dat ik bij VW wat vind missen. Ik heb bij beide auto's nog nooit grove mankementen gehad. Goed onderhoud, zowel in de rijstijl als het stallen, beurten e.d. leveren daarin de grootste bijdrage in de eerste 2 ton / 15 jaar. Daarna zie je echt wel verschillen tussen een koekblik en een auto.

Je spreekt over karakter en dan spreek je over een C2 en een Seiciento, echt veel karakter hebben die dingen niet :7

Link to comment
Delen op andere websites

Zo... Het had beter het grote golf topic kunnen heten :7

Om die ellende even te doorboren, hier een echte (mooie) bak :7

Mwahh, Chargers, Mustangs en Camaro's zijn ernstig overhyped naar mijn mening, gemiddelde Nederlander kent enkel deze 3 klassiekers terwijl er genoeg mooiere Amerikanen dan dit zijn.

Dit is er een van:

1965-buick-001.jpg

Goed oog ziet dat de Buccaneer op deze wagen gebaseerd is, althans, de voorkant en de zijkant qua lijnen.

Nja. ik heb ook 2 rechterhanden wat auto's betreft (ik ben linkshandig, ik wou dat ik 2 linkerhanden had >.<). Maar ik heb ook Citroën (C2) en Fiat (Seicento) gereden vanwege het karakter, dat ik bij VW wat vind missen. Ik heb bij beide auto's nog nooit grove mankementen gehad. Goed onderhoud, zowel in de rijstijl als het stallen, beurten e.d. leveren daarin de grootste bijdrage in de eerste 2 ton / 15 jaar. Daarna zie je echt wel verschillen tussen een koekblik en een auto.

Nja, dat is hetzelfde als je zegt dat je graag doet eten bij een restaurant, om vervolgens te zeggen dat je vaste restaurant de McDonald's is :7

Ieder merk zal zo zijn saaie karakterloze wagens hebben, denk dat de meeste een Golf 4 met een 1.4 erin karakterloos noemen, maar een GTI of een R32 weer niet.

Ook ligt het er maar net aan wat je in een wagen zoekt, zoek je een gooi en smijt wagen, zal je een Seicento aardig grappig vinden door zijn korte wielbasis, en zo ook bijvoorbeeld een 106, Lupo en meer van dit soort kleine wagens.

Maar iemand die een snelle(re) wagen zoekt, die laat dat soort auto's links liggen, maar die koopt eerder een auto met bijvoorbeeld 150pk die ook nog leuk bochten kan doen.

Sommige vinden het karakter als ze al thuis komen zonder een gebroken distributieriem, dus ja, karakter is alles behalve objectief en varieert niet tussen merk, of zelfs model, maar de uitvoering en hetgeen wat ervan vereist wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier nog wat foto'tjes van mijn jongste aanwinst. Voor mij een auto met karakter. (Zeker vergeleken met zo'n Seicento er naast.. :D)Komt goed vooruit, kleeft goed aan de weg, stuurt lekker strak, en maakt een lekker geluidje, zowel in het vooronder als van achter. :D Een genot om lekker een paar uur relaxed in te cruisen, of te knallen over de Autobahn.

img_3209w0ukb.jpg

img_32126iu5k.jpg

img_321805ut0.jpg

img_3221j5ujn.jpg

img_32223uunr.jpg

Bewerkt: door Sentasi
Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik altijd wel apart vond/vind, zijn die achterste handvaten incl. ruitje.

Alhoewel het wel wat gaafs heeft, is het wennen om een 'cleane' deur te zien :puh:

Alfa Romeo 156 heeft dat ook, wel tof want het geeft een beetje het uiterlijk alsof het een 3 deurs is.

Verder een gave bak, lijkt ook goed in de opties te zitten.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Ben het niet met je eens dat de charger overhyped is golfg6, mustangs misschien wel, maar dat is ronduit de bekendste Muscle car die er rondrijdt.

Mustangs zijn dan ook niet echt mijn ding, of je moet met de mach1 aankomen of de echte Eleanor versie.

De charger is toch ronduit mijn favoriet, ondanks dat ik wel degelijk weet wat er nog meer voor moois rond rijdt.

De Chevelle of impala(sommige) bijvoorbeeld.

Wat wel jammer is, is Dat ze overpriced zijn :7.

Maar ik mag niet klagen, ik rijdt zelf een wagen met karakter (mijn mening) ondanks dat het een Jap is.

Suzuki Grand Vitara 2.5l V6.

Geen standaard station zoals het gemiddelde gezin :7

En een lekker geluidje.

Geen moderne boordcomputers een andere elektronica rommel wat stuk kan gaan, of onnodige storingen geeft.

Nog een voordeel is dat hij geen distributieriem heeft maar een ketting :7

Link to comment
Delen op andere websites

Gister is het dan toch echt gebeurd, de Subaru is verkocht en opgehaald

Nu alleen nog de losse onderdelen die ik heb liggen

Nog steeds geen idee wat ik nou precies wil gaan rijden dus blijf nog wel even doorrijden met de 206 totdat ik een keuze heb gemaakt :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

@Golf G60 Zo'n Riviera van 63 is mooi spul ja :puh: was voor zijn tijd ook enorm zuinig en luxueus.

Het is inderdaad jammer dat de meeste mensen bij een Amerikaanse auto gelijk aan de Charger, Mustang, Camara, of Hummer ( :7 ) denken.

Er zijn tal mooie Oldsmobiles, Buick's, Lincoln's, Cadillac's, enzovoort :Y

(Ben ondertussen nog steeds niet aan me rijbewijs begonnen :-( )

Link to comment
Delen op andere websites

Ben het niet met je eens dat de charger overhyped is golfg6, mustangs misschien wel, maar dat is ronduit de bekendste Muscle car die er rondrijdt.

Mustangs zijn dan ook niet echt mijn ding, of je moet met de mach1 aankomen of de echte Eleanor versie.

De charger is toch ronduit mijn favoriet, ondanks dat ik wel degelijk weet wat er nog meer voor moois rond rijdt.

De Chevelle of impala(sommige) bijvoorbeeld.

Wat wel jammer is, is Dat ze overpriced zijn :7.

Maar ik mag niet klagen, ik rijdt zelf een wagen met karakter (mijn mening) ondanks dat het een Jap is.

Suzuki Grand Vitara 2.5l V6.

Geen standaard station zoals het gemiddelde gezin :7

En een lekker geluidje.

Geen moderne boordcomputers een andere elektronica rommel wat stuk kan gaan, of onnodige storingen geeft.

Nog een voordeel is dat hij geen distributieriem heeft maar een ketting :7

Het is dat de General Lee een Charger is, dat heeft zeker een grote rol erin gespeeld dat de Charger tot hier gewoon bekend is.

Vergeten pareltjes zoals de Riviera die hier gewoon onbekend is, zelfs de Pontiac GTO is hier voor de meeste onbekend helaas.

Geen riem maar een ketting hoeft geen voordeel te zijn, alhoewel mensen graag geloven dat een ketting langer leeft dan een riem, klopt dit niet.

Alhoewel kettingen het voordeel hebben dat ze meestal niet breken, lobberen ze wel uit waardoor de timing niet meer klopt.

Gister is het dan toch echt gebeurd, de Subaru is verkocht en opgehaald

Nu alleen nog de losse onderdelen die ik heb liggen

Nog steeds geen idee wat ik nou precies wil gaan rijden dus blijf nog wel even doorrijden met de 206 totdat ik een keuze heb gemaakt :puh:

Komt niet vaak voor, dat iemand op Marktplaats ook echt het geld in de portemonnee hebben :7

Veel succes met zoeken, al een idee ongeveer?

@Golf G60 Zo'n Riviera van 63 is mooi spul ja :puh: was voor zijn tijd ook enorm zuinig en luxueus.

Het is inderdaad jammer dat de meeste mensen bij een Amerikaanse auto gelijk aan de Charger, Mustang, Camara, of Hummer ( :7 ) denken.

Er zijn tal mooie Oldsmobiles, Buick's, Lincoln's, Cadillac's, enzovoort :Y

(Ben ondertussen nog steeds niet aan me rijbewijs begonnen :-( )

Eigenlijk is het een 1965 model, die heeft de koplampen achter de 'clamshells' zitten, eerdere hadden die in de grill zitten namelijk.

Wanneer ben je van plan om te beginnen? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...