GolfG60 Geplaatst: 12 april 2015 Rapport Geplaatst: 12 april 2015 Het fijne weet ik er ook niet van, wel dat mijn Seat een TFSI blok heeft met riem. Wat betreft Audi en VW blokken is volgens mij alleen de naam anders. Ik heb een maatje met een Golf 4 GTI en daar is een blok uit een Audi TT ingekomen. (Geen TSI of TFSI maar toch.) Plug and Play, 100% dezelfde motor, maar dan met een Audi logo i.p.v een VW logo op de plastic kap. Om een beetje dieper erop in te gaan, de basis is inderdaad hetzelfde, alleen Audi kreeg toen de 180/210/225 pk 20VT. Golf 4 GTI kreeg de 150/180 pk versie, belangrijkste verschillen zit hem in de turbo, mapping en injectoren, maar er zitten nog meer verschillen in. Reageren
Sentasi Geplaatst: 12 april 2015 Rapport Geplaatst: 12 april 2015 (bewerkt) Ah zo word je nog is wat wijzer. Welke er dan exact ingekomen is weet ik niet, staat een Audi logo en iets van 5V op volgens mij. Turbo was anders idd, volgens mij was die iets groter kwam 'ie later achter. Vermoed dan dat 'ie de 180 pk erin heeft want ik blijf hem nog mooi voor. Edit: Laatst wel ergens vernomen dat die blokken voor iets van 300 pk+ draaien? Met een andere turbo en nog wat aanpassinkjes links en rechts had 'ie het over. Als 'ie dat echt eruit krijgt moet ik maar is naar Lochem anders ben ik niet meer sneller. Bewerkt: 12 april 2015 door Sentasi Reageren
GolfG60 Geplaatst: 12 april 2015 Rapport Geplaatst: 12 april 2015 (bewerkt) Ah zo word je nog is wat wijzer. Welke er dan exact ingekomen is weet ik niet, staat een Audi logo en iets van 5V op volgens mij. Turbo was anders idd, volgens mij was die iets groter kwam 'ie later achter. Vermoed dan dat 'ie de 180 pk erin heeft want ik blijf hem nog mooi voor. Edit: Laatst wel ergens vernomen dat die blokken voor iets van 300 pk+ draaien? Met een andere turbo en nog wat aanpassinkjes links en rechts had 'ie het over. Als 'ie dat echt eruit krijgt moet ik maar is naar Lochem anders ben ik niet meer sneller. 300pk is niet goedkoop te krijgen, als ie de K03s heeft zal 250pk max zijn met die turbo, en dan moet ie nog het een en ander doen incl. chippen. Voor een K04 zal ie een ander uitlaat spruitstuk, downpipe en rest van de uitlaat moeten vervangen, op maat chip met grotere injectoren, en nog wat prul erbij, dus ik denk al een mooie 3k verder. Wat wel is, zo'n 20VT kan veilig de 300pk passeren op standaard zuigers en drijfstangen, misschien ging dat verhaal daar wel over. @ Rusty, ik heb net in Etka gekeken(VW onderdelen programma) en ik zie dat de Golf 7 zowel riem als ketting kunnen hebben, hoe vreemd het ook is zijn de rollen omgedraaid. De 1.2, 1.4 en de 1.6 hebben riemen, de 2.0 heeft een ketting, diesels hebben beiden riemen. Bewerkt: 12 april 2015 door GolfG60 Reageren
Limbolander Geplaatst: 12 april 2015 Rapport Geplaatst: 12 april 2015 Aan de VAG kenners dan meteen een vraag, hoe zit dat nou met de modellen met en zonder ketting De Golf 6 Edition 35 en R hebben allebei weer gewoon een riem? De GTI heeft weer een ketting? En hoe zit dat met de Golf 7 modellen, ook nog steeds allemaal een ketting of zijn ze verstandig geweest en op de riem overgestapt? Nou heeft die Edition 35 weer bijna altijd een DSG bak De TSI's hebben gewoon een ketting, TFSI hebben een riem. TFSI's zitten inderdaad enkel in de top Golfjes, ook Audi heeft de TFSI's ipv. TSI's. Sommige zeggen dat het slechts een andere naam heeft, maar volgens mij klopt dat niet. Hoe en wat precies weet ik niet, zal ik zo even naar kijken of ik duidelijkheid erin vind. Dat blijkt dus ook weer niet helemaal te kloppen, de R en die edition versies hebben riemen, de golf 6 gti heeft dan weer een ketting als ik het internet mag geloven. Mja als er niks mis is met die ketting en er geen recall geweest is is er niet echt iets om te vrezen, was ook maar een klein percentage dat met kettingproblemen werd teruggeroepen jaren geleden. Weet zo ook niet of de golf 7 gti/r's riemen of kettingen hebben, weinig over te vinden na een aantal minuten googlen, misschien anders de dealer even bellen, kan je dat allemaal zo vertellen Reageren
RUBENN Geplaatst: 12 april 2015 Rapport Geplaatst: 12 april 2015 Ik heb de auto van mijn broer gekregen, alleen durf ik geen foto's te plaatsen aangezien er meer roest op zit dan lak Ik ben toch wel benieuwd, we zijn wel wat gewend Mocht je het nog niet durven dan ben ik wel benieuwd wat voor eentje het is! Reageren
ERRWINS Geplaatst: 12 april 2015 Rapport Geplaatst: 12 april 2015 Een paarse Volkswagen Polo 1.4 uit 1997. Reageren
RUBENN Geplaatst: 12 april 2015 Rapport Geplaatst: 12 april 2015 Oke, geen foto's dus In iedergeval veel rijplezier () en fijne kilometers toegewenst! Reageren
GolfG60 Geplaatst: 13 april 2015 Rapport Geplaatst: 13 april 2015 Dat blijkt dus ook weer niet helemaal te kloppen, de R en die edition versies hebben riemen, de golf 6 gti heeft dan weer een ketting als ik het internet mag geloven. Mja als er niks mis is met die ketting en er geen recall geweest is is er niet echt iets om te vrezen, was ook maar een klein percentage dat met kettingproblemen werd teruggeroepen jaren geleden. Weet zo ook niet of de golf 7 gti/r's riemen of kettingen hebben, weinig over te vinden na een aantal minuten googlen, misschien anders de dealer even bellen, kan je dat allemaal zo vertellen GTI valt in dit geval inderdaad niet onder de 'top', doen ze eigenlijk al jaren niet meer, de R versie heeft dit namelijk overgenomen. Ook de Jubi's of Edition's horen onder de top omdat deze in gelimiteerde oplages zijn gemaakt, jammer maar het GTI plaatje is niet meer wat het ooit was. Golf 6 GTI heeft inderdaad een TSI en dus een ketting, maar de Edition en de R20 zijn TFSI's met een riem. Golf 7 GTI heeft ook een ketting, maar de normale hebben weer een riem. Het probleem is, dat VW in de eind 90(met de VR6) al aan kettingen hebben gewaagd en ook dat is fout afgelopen, doordat de spanners problemen gaven en de kettingen daardoor gingen rekken. Maar ik vermoed dat de huidige generatie meer problemen hebben door hoe mensen ermee rijden, vaak lease rijders dus, maar hierover heb ik al vaker geschreven en zal ik het jullie besparen Ik denk dat privé gekochte wagens beter zijn omdat dit soort mensen (meer) respect voor hun spullen hebben, maar dit kan ik niet beargumenteren of iets. Een paarse Volkswagen Polo 1.4 uit 1997. Waar is je Golf heen? Reageren
ERRWINS Geplaatst: 13 april 2015 Rapport Geplaatst: 13 april 2015 De Golf heb ik al een geruime tijd niet meer in bezit, deze heb ik verkocht aan mijn ouders aangezien ik studeer en de lasten niet kan betalen. Al wil ik hem wel graag terug want het is en blijft een fijne, nette wagen. Ik zal van de week even foto's maken van de polo Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 13 april 2015 Rapport Geplaatst: 13 april 2015 Mja als er niks mis is met die ketting en er geen recall geweest is is er niet echt iets om te vrezen, was ook maar een klein percentage dat met kettingproblemen werd teruggeroepen jaren geleden. Weet zo ook niet of de golf 7 gti/r's riemen of kettingen hebben, weinig over te vinden na een aantal minuten googlen, misschien anders de dealer even bellen, kan je dat allemaal zo vertellen Daar kan ik het niet mee eens zijn, we hebben hier nog steeds in Nederland de maffia die zichzelf PON noemen, die haalt overal zijn handen vanaf, recall ofniet, PON weet van niets De VAG kettingen hebben nooit een duidelijke betere versie gekregen zoals aan de orde was met de PSA/BMW kettingen in de beruchte THP blokken Er zijn nog steeds massa's mensen die problemen hebben met die kettingen, zelfs op de Golf GTI club (gewoon even gelezen) zijn mensen die tot op de dag van vandaag problemen hebben met de kettingen en zich er niet meer aan willen wagen Kort gezegd, enige optie voor mij bij een Golf is dus een Edition 35 Reageren
GolfG60 Geplaatst: 13 april 2015 Rapport Geplaatst: 13 april 2015 Daar kan ik het niet mee eens zijn, we hebben hier nog steeds in Nederland de maffia die zichzelf PON noemen, die haalt overal zijn handen vanaf, recall ofniet, PON weet van niets De VAG kettingen hebben nooit een duidelijke betere versie gekregen zoals aan de orde was met de PSA/BMW kettingen in de beruchte THP blokken Er zijn nog steeds massa's mensen die problemen hebben met die kettingen, zelfs op de Golf GTI club (gewoon even gelezen) zijn mensen die tot op de dag van vandaag problemen hebben met de kettingen en zich er niet meer aan willen wagen Kort gezegd, enige optie voor mij bij een Golf is dus een Edition 35 Laat er toevallig een ED35 te koop staan met handbak Nee, maar inderdaad, ook PON heeft een vieze vinger in de pap en dat is niet positief te noemen. Kettingen zijn VW's nooit sterkste kant geweest, waarom ze terug zijn gegaan naar kettingen is mij ook niet duidelijk. Wat ik ook vreemd vind, is dat de ED35 en de R20 een riem hebben, maar de Golf 7 GTI weer een ketting(als enige, rest heeft wel een riem), niet logisch. Ik vermoed met de volgende generatie dat de kettingen weer volledig weg zijn, maar daar hebben de mensen met een Golf 6 of 7 GTI niet veel aan Reageren
MaxVito Geplaatst: 14 april 2015 Rapport Geplaatst: 14 april 2015 De Antara is vandaag een één tonner geworden! Reageren
Sentasi Geplaatst: 14 april 2015 Rapport Geplaatst: 14 april 2015 Ik moet nog zien dat de Corsa die we hebben voor het werk, dat haalt. Hoop stiekem van niet.. :$ Reageren
Tommy-Vercetti Geplaatst: 15 april 2015 Rapport Geplaatst: 15 april 2015 Hey jongs, heeft iemand verstand waar je buitenspiegels kan vinden. Mijn moeder deed vandaag iets te hard haar linker portier dicht van haar BMW Z4 en haart linkerspiegel (de spiegel zelf, niet het frame) pleurt er gewoon vanaf. Z4 is van 2007. Ik heb geen idee waar ik er eentje kan vinden? (btw. heb vandaag eerste rijles gehad ) Reageren
Tommie59 Geplaatst: 15 april 2015 Rapport Geplaatst: 15 april 2015 (btw. heb vandaag eerste rijles gehad ) In de auto van je moeder? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.