Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cupra is sinds een maand al weg. Gedurende deze maandenr rijd ik in diverse Clio's, Megane's, Talismannen etcetera. In de tussentijd kijk ik naar een andere auto. Waarschijnlijk Volvo/Saab.

Link to comment
Delen op andere websites

Cupra is sinds een maand al weg. Gedurende deze maandenr rijd ik in diverse Clio's, Megane's, Talismannen etcetera. In de tussentijd kijk ik naar een andere auto. Waarschijnlijk Volvo/Saab.

Zo das een omschakeling. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Mijn achterste rechtertwee parkeersensoren blijven maar piepen: ze denken constant dat er iets achter zit namelijk.

post-75785-0-73590400-1460648436.jpg

Zoals op de foto ook te zien, hij piept voor rechtsachter: ondanks er dus helemaal geen obstakel is. De sensoren werken wel nog, ik kan ze horen tikken als er ik erachter sta en af en toe doet die het wel goed. Wellicht een los contact oid? Heb eigenlijk niet heel veel zin om de achterbumper eraf te moeten halen nopompom.gif

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien zit er iets op de sensor, moet je 'm schoonmaken? Wij hebben op het werk een speedgate met een sensor die zorgt dat het hek open blijft als er een voertuig in de opening staat. Monteurs vinden het heel fijn om te komen wanneer het hek "kapot" is en het enkel een vuiltje op de sensor blijkt te zijn :7

Link to comment
Delen op andere websites

Parkeersensoren werken redelijk hetzelfde, maar op een andere manier, zo'n hek werkt vaak met een laser en spiegel en kijkt naar lichtweerkaatsing.

Parkeersensoren geven een geluid af, en luistert naar de geluidsweerkaatsing, vuiltje maakt dus in principe niet uit.

Kabelbreuk lijkt mij niet, als ze nog geluid maken betekend dus dat ze nog aangestuurd worden en nog massa maken, denk zelf dat je sensoren stuk zijn.

Sensoren eruit pakken en omwisselen met links, verplaatst het probleem zich weet je genoeg, blijft het probleem aan dezelfde kant zit het in de bekabeling of computer.

Weet iemand hier toevallig of ik met 23 jaar (volgende maand 24) al kan gaan motorrijlessrn voor rijbewijs A? Aka geen examen doen tot mn 24ste zodat ik meteen het A rijbewijs heb ipv nog meer examens doen.

Je kan nu alvast beginnen met lessen, bij je examens moet je uiteraard wel 24 zijn.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Kabelbreuk lijkt mij niet, als ze nog geluid maken betekend dus dat ze nog aangestuurd worden en nog massa maken, denk zelf dat je sensoren stuk zijn.

Sensoren eruit pakken en omwisselen met links, verplaatst het probleem zich weet je genoeg, blijft het probleem aan dezelfde kant zit het in de bekabeling of computer.

Ik hoop het niet, de module zelf is behoorlijk duur en de sensoren ook, want die moeten dan in de juiste kleur worden besteld nopompom.gif Ik laat de garage binnenkort wel even kijken want als ik die bumper eraf moet gaan halen valt dalijk de hele auto uit elkaar icon_cab.gif Wat wel opvalt: vrijdag even naar de carwash geweest (doe ik ook nooit meer, zelf wassen blijft toch het beste naar mijn mening maar dat terzijde). Nadat die machine de auto had gewassen en ik achteruit reed viel me op dat de derde sensor hetzelfde probleem had dan de rechter twee: inmiddels werkt die derde sensor weer normaal. Ik heb dus gekeken of er bij de reserveband (waar volgens mij ook die kabelboom uit de bumper komt (althans zou niet weten welke kabelboom het anders is) water ligt. Deze leek mij kurkdroog. Maar zou het niet kunnen dat er ergens een beetje vocht/water zit binnenin?

Zo niet, dan zal het wel in de PDC module zitten nopompom.gif

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Nogmaals gekeken, nergens enig spoor van vocht kunnen bespeuren. Minieme kans dat er wat via de lamp is binnengekomen. Ik laat de garage maar eens kijken en dan zal het wel de module zijn nopompom.gif Wordt weer een duur grapje icm de airbag storing die ik al een tijd heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...