Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Wat een zeik om een parkeer sensor :7

Guys, ik heb sinds afgelopen week mijn 25cc (70cc :3) snor piaggio ciao mix aan de praat gekregen. Had lang buiten gestaan, veel zooi in de tank en carburateur. Alles schoongemaakt, vlotterbakje, sproeier etc. Ook is er een benzine fltertje op gegaan. Ding loopt als een tiet maar wilt alleen niet stationair blijven draaien. Heb zowat elke stand met de stationairschroef gesteld maar niks wilt helpen. Iemand any ideas ? Een maat van mij zei dat het misschien aan de trekveertjes kan liggen? Deze zijn wel een beetje verroest maar weet niet of dat verschil maakt? Zou ik dan voor strakkere of lossere veertjes moeten gaan? Mijn kennis van dit soort zaken reikt niet erg ver.

Geplaatst:

Je veertjes doen niet echt iets aan je stationair draaien.

Deze zorgen dat de gewichtjes terug op hun plek komen als je van de gas gaat.

Zwaardere of slappere veren beinvloeden de snelheid van je de-acceleratie, de gewichtjes bepalen dan weer je topsnelheid en optrekken.

Als je brommertje niet stationair wilt blijven draaien, wilt het zeggen dat of wel je stationair sproeier nog steeds verstopt zit of dat je toerental te laag staat.

De choke kan ook nog blijven hangen maar dan zou ie koud wel in toeren moeten blijven draaien en warm slechter beginnen draaien.

Geplaatst:

Oh er is een aparte stationair sproeier? Dat wist ik niet. Komend weekend trek ik de carb er weer af en zal dan eens gaan kijken. Maar zou ik de trekveren vervangen? Deze zijn vrij roestig maar geen idee of dat verschil maakt.

Koud starten zonder choke gaat met heel veel moeite/rennen. Als ie redelijk warm is moet ik soms alsnog de choke gebruiken.

maargoed ik kijk er komend weekend weer en mocht ik vastlopen zal ik hier posten. Thanks iig

Geplaatst:

Kan nooit geen kwaad om nieuwe veertjes te monteren.

Qua gewichtjes is het uitproberen wat jou het beste ligt.

Geplaatst:

Oh er is een aparte stationair sproeier? Dat wist ik niet. Komend weekend trek ik de carb er weer af en zal dan eens gaan kijken. Maar zou ik de trekveren vervangen? Deze zijn vrij roestig maar geen idee of dat verschil maakt.

Koud starten zonder choke gaat met heel veel moeite/rennen. Als ie redelijk warm is moet ik soms alsnog de choke gebruiken.

maargoed ik kijk er komend weekend weer en mocht ik vastlopen zal ik hier posten. Thanks iig

Je stationair staat gewoon te laag, maakt niet uit of ie warm of koud is, zolang je stationair te laag staat zal ie altijd kut starten.

Soms heb je idd een stationair sproeier, maar dat hoeft ook niet altijd te zijn, soms is het een simpel schroefje met een veer erom die je gasklep of gasnaald positie verandert bij stationair.

Overigens Moechy, met de choke erop hoort je motor na enkele seconde juist af te slaan, choke is enkel om de eerste beetje benzine in de carburateur te zuigen.

Choke gebruiken hoeft normaliteit bij een goede motor niet gebruikt te worden bij een warme motor of die net heeft gelopen.

Geplaatst:

Als ie goed afgesteld is dat inderdaad het geval golfg60.

Als ie beter loopt met choke bij warme motor moet je dringend je mengsel aanpassen.

Geplaatst:

Je stationair staat gewoon te laag, maakt niet uit of ie warm of koud is, zolang je stationair te laag staat zal ie altijd kut starten.

Soms heb je idd een stationair sproeier, maar dat hoeft ook niet altijd te zijn, soms is het een simpel schroefje met een veer erom die je gasklep of gasnaald positie verandert bij stationair.

Er zit een stationairschroef op de carburateur. Heb elk mogelijke manier geprobeerd en het maakt geen verschil. Blijkt dat mijn pa een tijd terug die carburateur heeft uitgeboord (waarvoor precies dunno) en hij zei dat hij misschien ergens tegenaan gezeten heeft (stationairsproeier?) Komend weekend haal ik 'm eraf en gaan we samen kijken.

Als ie goed afgesteld is dat inderdaad het geval golfg60.

Als ie beter loopt met choke bij warme motor moet je dringend je mengsel aanpassen.

Wat bedoel je precies met beter lopen met choke? De choke schiet er toch al vanaf wanneer je een beetje gas geeft?

soz ik ben echt nub met motortjes :v

Geplaatst:

Je stationair staat gewoon te laag, maakt niet uit of ie warm of koud is, zolang je stationair te laag staat zal ie altijd kut starten.

Soms heb je idd een stationair sproeier, maar dat hoeft ook niet altijd te zijn, soms is het een simpel schroefje met een veer erom die je gasklep of gasnaald positie verandert bij stationair.

Er zit een stationairschroef op de carburateur. Heb elk mogelijke manier geprobeerd en het maakt geen verschil. Blijkt dat mijn pa een tijd terug die carburateur heeft uitgeboord (waarvoor precies dunno) en hij zei dat hij misschien ergens tegenaan gezeten heeft (stationairsproeier?) Komend weekend haal ik 'm eraf en gaan we samen kijken.

Als ie goed afgesteld is dat inderdaad het geval golfg60.

Als ie beter loopt met choke bij warme motor moet je dringend je mengsel aanpassen.

Wat bedoel je precies met beter lopen met choke? De choke schiet er toch al vanaf wanneer je een beetje gas geeft?

soz ik ben echt nub met motortjes :v

Hangt af van het type choke dat gebruikt word.

Je hebt een automatische choke, deze gaan vanzelf aan en uit wanneer dat nodig is. (Zo wat elke benzinewagen heeft dit)

Je moet je er maar eens over inlezen, dan leer je de verschillende soorten.

Ik ben niet zo super in het gemakkelijk uitleggen van dit soort dingen :puh:.

Geplaatst:

Er zit een stationairschroef op de carburateur. Heb elk mogelijke manier geprobeerd en het maakt geen verschil. Blijkt dat mijn pa een tijd terug die carburateur heeft uitgeboord (waarvoor precies dunno) en hij zei dat hij misschien ergens tegenaan gezeten heeft (stationairsproeier?) Komend weekend haal ik 'm eraf en gaan we samen kijken.

Als je het gas een beetje open houd blijft ie wel gewoon lopen?

Carburateurs uitboren doe je vaak als goedkope oplossing als je meer vermogen gaat halen uit grotere cilinders.

In jouw geval is er van 50cc naar 70cc gegaan en dan heb je niks aan een originele carburateur omdat deze simpelweg niet genoeg lucht doorlaat.

Stationair sproeier kom je niet aan als je een carburateur groter boort, sproeiers zitten in je vlotterbak namelijk.

Enige wat in de doorlaat zit, is je gasklep of gasschuif, je gas naald en stationair schroef.

Indien een van deze drie beschadigt is kan het inderdaad ervoor zorgen dat deze niet werkt zoals moet en dus slecht stationair loopt.

Geplaatst:

Met een beetje gas blijft ie wel lopen ja. Maar wanneer ik bijvoorbeeld moet wachten om af te slaan is het zo van blub bub blub uit.

Oh en ben niet van 50cc naar 70 gegaan maar van 25 naar 70. Tis een snor brommert

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...