Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Oh en ben niet van 50cc naar 70 gegaan maar van 25 naar 70. Tis een snor brommert

Loop je nou te trollen? Een snorbrommer is ook gewoon 50cc maar alleen extra op de snelheid begrenst..

Daarover gesproken heb ik toevallig gister ook een scooter gekocht aangezien ze hier met de weg bezig gaan (lees: brug), en ach, is ook wel lekker met het mooie weer :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oh en ben niet van 50cc naar 70 gegaan maar van 25 naar 70. Tis een snor brommert

Loop je nou te trollen? Een snorbrommer is ook gewoon 50cc maar alleen extra op de snelheid begrenst..

Daarover gesproken heb ik toevallig gister ook een scooter gekocht aangezien ze hier met de weg bezig gaan (lees: brug), en ach, is ook wel lekker met het mooie weer puh2.gif

nee ik troll niet. Ik heb altijd gedacht dat snorretjes 25cc hadden.. Aangezien het ook zo op de papieren staat. Mja ik ben de noob hier dus je zal wel gelijk hebben. smile3.gif

Edit, ik ben écht een noob. Er staat 25km/h op de papieren :7

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Met een beetje gas blijft ie wel lopen ja. Maar wanneer ik bijvoorbeeld moet wachten om af te slaan is het zo van blub bub blub uit.

Oh en ben niet van 50cc naar 70 gegaan maar van 25 naar 70. Tis een snor brommert

Bougie eruit draaien en kleur controleren, kan zomaar zijn dat ie pikzwart is en zelfs nat, en dus stationair verzuipt door gebrek aan lucht.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Prima, m'n wagentje heeft de apk overleefd :)

En een vraag: Iemand die weet waar ik goed m'n auto kan laten polijsten? Liefst in NL :puh:

Is het gebruikelijk dat zo'n bedrijf ook het interieur kan behandelen? (leer etc) Dan kan ik het evt. bij hetzelfde bedrijf laten doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Prima, m'n wagentje heeft de apk overleefd smile3.gif

En een vraag: Iemand die weet waar ik goed m'n auto kan laten polijsten? Liefst in NL puh2.gif

Is het gebruikelijk dat zo'n bedrijf ook het interieur kan behandelen? (leer etc) Dan kan ik het evt. bij hetzelfde bedrijf laten doen.

Wel eens eraan gedacht om daar zelf mee te beginnen, uiteraard bij de basis?

Koop wat goede was spullen en begin zelf je auto schoon te maken, wie weet vind je het leuk en wil je uiteindelijk je hele auto aanpakken

Begin bijvoorbeeld met goede shampoo en washmitt, 2 emmers, APC, een klei pakket en goede wax

Voor leer heb je ook pakketten waarmee je zelf het leer kan reinigen en voeden

Mijn auto is gecoat (glascoating) waardoor wassen nu makkelijk is, even wassen en de auto glimt weer :

schoon_zpsldginkrf.jpg

En interieur wordt ook om de zoveel maanden aangepakt

8EADC2A8-D931-4550-9680-8DC91142A346_zpsqwx1ujpg.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

En een vraag: Iemand die weet waar ik goed m'n auto kan laten polijsten? Liefst in NL puh2.gif

Is het gebruikelijk dat zo'n bedrijf ook het interieur kan behandelen? (leer etc) Dan kan ik het evt. bij hetzelfde bedrijf laten doen.

Ik heb het laatst zelf gedaan met zo'n apparaat. Turtle Wax in kleur bij de Gamma gekocht en hij blonk weer als nieuw worshippy.gif Eerst van te voren zorgvuldig en gelijk inwrijven en daarna met dat apparaat eroverheen. Was wel even werk overigens, ik had zo'n 2 uur nodig.

Daarnaast gister nog nieuwe Bosch voor- en achterremblokjes gekocht, ruitenwissers en rubber voor onderaan de achterruit. Nog vrij goedkoop kunnen krijgen, was 116 incl verzenden voor de Remblokjes + wisserbladen bij Mr Auto en 22 euro voor die rubber bij de dealer.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Twee uurtjes vind ik niet lang, ik was bij mijn Corrado zo'n 2 of 3 dagen bezig om hem helemaal te wassen, te polijsten en vervolgens te waxen, en alles wat erbij hoort.

Met erbij zeggen dat ik met een hele ruwe basis ben begonnen, zal eens kijken of ik foto's kan vinden.

5eih5c.jpg

9fxmxe.jpg

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Thanks voor de reacties :puh:

Ja, zelf polijsten etc. heb ik ook wel even overwogen maar dat laat ik liever doen door een bedrijf. Ik heb echt twee linkerhanden :7 :7

Dus als iemand een bedrijf kan aanbevelen zou dat mooi zijn!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook twee extreem linkerhanden hoor emo.gif

Twee uurtjes vind ik niet lang, ik was bij mijn Corrado zo'n 2 of 3 dagen bezig om hem helemaal te wassen, te polijsten en vervolgens te waxen,

5eih5c.jpg

9fxmxe.jpg

Vindt je het gek dat je daar 2 dagen over doet. Van dof naar blinkend schoon puh2.gif Wel goed werk verricht overigens.

Edit:

Vraagje voor de poetsers onder ons. Vandaag deze leerreiniger gebruikt. Leer is weer soepel en glanst mooi, maar ik krijg de zwarte richels in de zitting niet schoon.

post-75785-0-12526600-1462472226_thumb.jpg

Is er een manier dit weer helder te krijgen? Heb ik er te weinig opgedaan, slecht gewreven :7? Ik had namelijk zo'n resultaat verwacht:

post-75785-0-94987900-1462472575_thumb.png

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Yow,

Is al even geleden dat ik mij gemeld heb in dit topic..

Gisteren mijn nieuwe auto gekocht :)

Het is een Opel Astra Coupe 1.8 geworden, echt een fantastische auto.

Alle denkbare opties aanwezig, airco, elek. ramen, elek. spiegels, lederen bekleding etc..

Ben er echt blij mee.

sbufci.jpg

6ozwp1.jpg

15mcljq.jpg

6pm2wm.jpg

Grtz, Max

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...