moechy Geplaatst: 27 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2017 Ja goed begin inderdaad :7. Als het nu opgelost is, is het goed voor mij. Anders mogen ze hem terug hebben. Reageren
.Sharingan Geplaatst: 29 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2017 Iemand tips waar op te letten als je een tweedehands turbo koopt ? @GolfG60 @moechy Reageren
DDT Dorus Geplaatst: 29 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2017 2 uur geleden, .Sharingan zei: Iemand tips waar op te letten als je een tweedehands turbo koopt ? @GolfG60 @moechy of zorgen dat hij gereviseerd is, of een nieuwe kopen. Het is nooit verstandig een tweedehands trubo te kopen zonder dat je absoluut zeker de historie kent.. en wat tegenwoordig het vaakst kapot gaat is dus de turbo.. dus er zullen er niet veel zijn.. Op 28-10-2017 om 00:42, moechy zei: Ja goed begin inderdaad :7. Als het nu opgelost is, is het goed voor mij. Anders mogen ze hem terug hebben. Balen, blijft risico vol dus. >>> Door Foreigner97: Dubbelpost samengevoegd, bewerk je bericht in het vervolg even wanneer je nog iets toe wil voegen. <<< Reageren
.Sharingan Geplaatst: 29 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2017 15 minuten geleden, DDT Dorus zei: of zorgen dat hij gereviseerd is, of een nieuwe kopen. Het is nooit verstandig een tweedehands trubo te kopen zonder dat je absoluut zeker de historie kent.. en wat tegenwoordig het vaakst kapot gaat is dus de turbo.. dus er zullen er niet veel zijn.. nja kan er 1 voor een appel en een ei krijgen vandaar. Installeren zal sowieso niet gebeuren komende tijd. Dus wellicht dat ik 'm zelf nog laat reviseren?? Reageren
moechy Geplaatst: 29 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2017 (bewerkt) @Sharingan kijk of het asje geen speling heeft en of de schoepjes niet beschadigd zijn, meer dan dat kan je met het blote oog niet zien. Bewerkt: 29 oktober 2017 door moechy Reageren
MegaPilot Geplaatst: 29 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2017 Op 27-10-2017 om 15:03, moechy zei: Mijn wagen is in de garage nu. 3de keer ondertussen al (garantie allemaal ) 1ste x Map-sensor kapot 2de x Vermogenprobleem --> trok soms wel/niet door boven 3000toeren --> update gedaan --> niet opgelost 3de x Zelfde Probleem --> Turbo zou deze keer kapot zijn (lijkt mij het meest logische) --> Word vervangen in garantie Dus de vorige eigenaar is er niet echt lief mee geweest met de turbo. Het zijn door verhalen als dit dat ik niet snel een tweedehands auto bij een particulier zou kopen. Je betaalt wat meer, maar als het fout loopt, zit je tenminste safe. Reageren
MaxVito Geplaatst: 29 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2017 Balen van die turbo.. Mijn BMW is afgekeurd voor de APK. Veels te veel speling op fusekogel.. Nieuwe draagarm is onderweg. Hopelijk stopt het nu, onderhand ook het hele koelsysteem vernieuwd. Reageren
moechy Geplaatst: 29 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2017 2 uur geleden, MegaPilot zei: Het zijn door verhalen als dit dat ik niet snel een tweedehands auto bij een particulier zou kopen. Je betaalt wat meer, maar als het fout loopt, zit je tenminste safe. Ik heb al paar auto's gekocht en verkocht en dit is de eerste keer dat ik zo iets voor heb. Probleem is met turbo's, je kan dit niet voorspellen. Mocht ik particulier voor hebben, pleur ik er gewoon zelf een ruilturbo in. Reageren
Dr.Oppai Geplaatst: 29 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2017 Op 10/27/2017 om 15:03, moechy zei: Mijn wagen is in de garage nu. 3de keer ondertussen al (garantie allemaal ) 1ste x Map-sensor kapot 2de x Vermogenprobleem --> trok soms wel/niet door boven 3000toeren --> update gedaan --> niet opgelost 3de x Zelfde Probleem --> Turbo zou deze keer kapot zijn (lijkt mij het meest logische) --> Word vervangen in garantie Dus de vorige eigenaar is er niet echt lief mee geweest met de turbo. De ragbakken van 400 piek die ik hiervoor kocht gingen langer zonder problemen mee dan die dikke wagen van je. Reageren
moechy Geplaatst: 29 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2017 1 minuut geleden, Dr.Oppai zei: De ragbakken van 400 piek die ik hiervoor kocht gingen langer zonder problemen mee dan die dikke wagen van je. Die ragbakken hadden dan ook geen turbo :7. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 31 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2017 Op 29 oktober 2017 om 16:04, .Sharingan zei: Iemand tips waar op te letten als je een tweedehands turbo koopt ? @GolfG60 @moechy Zoals Moechy zei, as speling checken en of er geen inslagschade te zien is, en natuurlijk of de behuizing niet gescheurd is of iets. Voor je MX-5 of wat ga je ermee doen? Op 29 oktober 2017 om 21:14, moechy zei: Die ragbakken hadden dan ook geen turbo :7. Mijn ragbak wel, en die gaat ondertussen bij mij ook al meer dan een jaar mee. Mooiste is nog, bij de eerste beurt(die ik overigens veel te laat deed maar goed) kwam ik erachter dat ik geen luchtfilter erin had zitten. Best handig zo, geen filter, geen wielkuipen die zand tegenhouden en afgezien dat ie flink laag ligt, vlieg ik nog vaak zat over zandpaden heen. Over een tijdje maar eens de turbo checken, maar ik denk dat ie heel wat geleden heeft. Reageren
.Sharingan Geplaatst: 3 november 2017 Rapport Geplaatst: 3 november 2017 Is inderdaad voor mn mx5. Ben van plan, wanneer ik de ruimte heb, om een 1.8 blok te fixen en deze opnieuw opbouwen icm een turbo van een impreza. Zijn redelijk traag spoelende turbo’s goed voor zo’n 180 pk met nog geen halve bar. Reageren
moechy Geplaatst: 3 november 2017 Rapport Geplaatst: 3 november 2017 Zo ik heb ook men jeep terug. Rijd weer als de oude :D. Binnekort gaat die op de testbank. Reageren
DDT Dorus Geplaatst: 5 november 2017 Rapport Geplaatst: 5 november 2017 Op 3-11-2017 om 18:17, moechy zei: Zo ik heb ook men jeep terug. Rijd weer als de oude :D. Binnekort gaat die op de testbank. durf je dat nog wel? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 5 november 2017 Rapport Geplaatst: 5 november 2017 Als ie goed is, is ie toch goed? Betekend niet dat ie nu minder betrouwbaar is of iets. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.