Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1309

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 uur geleden, .Sharingan zei:

Iemand tips waar op te letten als je een tweedehands turbo koopt ? :7 @GolfG60 @moechy

of zorgen dat hij gereviseerd is, of een nieuwe kopen.  Het is nooit verstandig een tweedehands trubo te kopen zonder dat je absoluut zeker de historie kent..

en wat tegenwoordig het vaakst kapot gaat is dus de turbo.. dus er zullen er niet veel zijn..

 

Op 28-10-2017 om 00:42, moechy zei:

Ja goed begin inderdaad :7.

Als het nu opgelost is, is het goed voor mij.

Anders mogen ze hem terug hebben.

Balen, blijft risico vol dus.

 

>>> Door Foreigner97: Dubbelpost samengevoegd, bewerk je bericht in het vervolg even wanneer je nog iets toe wil voegen. <<<

Link to comment
Delen op andere websites

15 minuten geleden, DDT Dorus zei:

of zorgen dat hij gereviseerd is, of een nieuwe kopen.  Het is nooit verstandig een tweedehands trubo te kopen zonder dat je absoluut zeker de historie kent..

en wat tegenwoordig het vaakst kapot gaat is dus de turbo.. dus er zullen er niet veel zijn..

nja kan er 1 voor een appel en een ei krijgen vandaar. Installeren zal sowieso niet gebeuren komende tijd. Dus wellicht dat ik 'm zelf nog laat reviseren??

Link to comment
Delen op andere websites

Op 27-10-2017 om 15:03, moechy zei:

Mijn wagen is in de garage nu.

3de keer ondertussen al (garantie allemaal :D )

1ste x Map-sensor kapot

2de x Vermogenprobleem --> trok soms wel/niet door boven 3000toeren --> update gedaan --> niet opgelost

3de x Zelfde Probleem --> Turbo zou deze keer kapot zijn (lijkt mij het meest logische) --> Word vervangen in garantie

 

Dus de vorige eigenaar is er niet echt lief mee geweest met de turbo.

Het zijn door verhalen als dit dat ik niet snel een tweedehands auto bij een particulier zou kopen. Je betaalt wat meer, maar als het fout loopt, zit je tenminste safe.

Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, MegaPilot zei:

Het zijn door verhalen als dit dat ik niet snel een tweedehands auto bij een particulier zou kopen. Je betaalt wat meer, maar als het fout loopt, zit je tenminste safe.

Ik heb al paar auto's gekocht en verkocht en dit is de eerste keer dat ik zo iets voor heb.

Probleem is met turbo's, je kan dit niet voorspellen.

Mocht ik particulier voor hebben, pleur ik er gewoon zelf een ruilturbo in.

Link to comment
Delen op andere websites

Op 10/27/2017 om 15:03, moechy zei:

Mijn wagen is in de garage nu.

3de keer ondertussen al (garantie allemaal :D )

1ste x Map-sensor kapot

2de x Vermogenprobleem --> trok soms wel/niet door boven 3000toeren --> update gedaan --> niet opgelost

3de x Zelfde Probleem --> Turbo zou deze keer kapot zijn (lijkt mij het meest logische) --> Word vervangen in garantie

 

Dus de vorige eigenaar is er niet echt lief mee geweest met de turbo.

De ragbakken van 400 piek die ik hiervoor kocht gingen langer zonder problemen mee dan die dikke wagen van je. :7 

Link to comment
Delen op andere websites

Op 29 oktober 2017 om 16:04, .Sharingan zei:

Iemand tips waar op te letten als je een tweedehands turbo koopt ? :7 @GolfG60 @moechy

Zoals Moechy zei, as speling checken en of er geen inslagschade te zien is, en natuurlijk of de behuizing niet gescheurd is of iets.

Voor je MX-5 of wat ga je ermee doen?

 

Op 29 oktober 2017 om 21:14, moechy zei:

Die ragbakken hadden dan ook geen turbo :7.

Mijn ragbak wel, en die gaat ondertussen bij mij ook al meer dan een jaar mee.

Mooiste is nog, bij de eerste beurt(die ik overigens veel te laat deed maar goed) kwam ik erachter dat ik geen luchtfilter erin had zitten. :7 

Best handig zo, geen filter, geen wielkuipen die zand tegenhouden en afgezien dat ie flink laag ligt, vlieg ik nog vaak zat over zandpaden heen.

Over een tijdje maar eens de turbo checken, maar ik denk dat ie heel wat geleden heeft. 

Link to comment
Delen op andere websites

Is inderdaad voor mn mx5. Ben van plan, wanneer ik de ruimte heb, om een 1.8 blok te fixen en deze opnieuw opbouwen icm een turbo van een impreza. Zijn redelijk traag spoelende turbo’s goed voor zo’n 180 pk met nog geen halve bar. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...