moechy Geplaatst: 5 november 2017 Rapport Geplaatst: 5 november 2017 Precies dat. Falende turbo kan altijd voorvallen, er zit een nieuwe in dus ik vertrouw hem terug. Ding gaat terug als een speer. (voor een 1.4 te zijn toch). Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 6 november 2017 Rapport Geplaatst: 6 november 2017 Een turbo onder je kap is altijd fijn, als die blijft werken tenminste.. Mijn vorige auto was een Cordoba Cupra met een K03s turbo van Borgwarner, goed voor zo'n 260pk en 400nm. Helaas bleek na een maand of 5 dat de turbo defect was (geen vermogen meer, dikke blauwe wolken, overmatig olieverbruik). Hij schijnt nu in onderdelen verkocht te worden. Nog steeds een gemis, maar kostentechnisch is de Vectra velen malen interessanter. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 11 november 2017 Rapport Geplaatst: 11 november 2017 Op 6 november 2017 om 10:29, GekkieJ01 zei: Een turbo onder je kap is altijd fijn, als die blijft werken tenminste.. Mijn vorige auto was een Cordoba Cupra met een K03s turbo van Borgwarner, goed voor zo'n 260pk en 400nm. Helaas bleek na een maand of 5 dat de turbo defect was (geen vermogen meer, dikke blauwe wolken, overmatig olieverbruik). Hij schijnt nu in onderdelen verkocht te worden. Nog steeds een gemis, maar kostentechnisch is de Vectra velen malen interessanter. Ofnie met die dikke burnout trekkert van je, hij liep wel goed Reageren
Davedavy Geplaatst: 14 november 2017 Rapport Geplaatst: 14 november 2017 Iemand zijn auto hier wel eens zijn auto gechipt? Ik heb momenteel een Mercedes CLA180 op het oog maar qua vermogen/koppel valt het een beetje tegen. Echter lijkt er d.m.v chiptuning een flinke winst te behalen. Is dat veilig en gaat die er niet veel meer van zuipen? Reageren
moechy Geplaatst: 14 november 2017 Rapport Geplaatst: 14 november 2017 Onze epica was gechipt. En onze huidige malibu is ook gechipt. Beide zijn een 2liter diesel. Epica had standaard 150pk en is naar 180 gegaan. De malibu had er 160 standaard en is aar 201pk gegaan. Koppel weet ik niet uit men hoofd. Verbruik ligt lager bij normale rijstijl. Verschil is duidelijk merkbaar. De jeep gaat binnekort de testbank op, standaard 140pk en die gaat naar 170pk. En van 230nm naar 300nm koppel. De jeep is een 1.4 turbobenzine. Reageren
DDT Dorus Geplaatst: 14 november 2017 Rapport Geplaatst: 14 november 2017 bij een benzine zonder turbo heeft het weinig zin, ik heb mijn v50 met 2.0 motor laten chippen van 145 naar 160 pk, maar het is geen wereld van verschil. slechts een beetje meer voor je gevoel, beste is meteen een auto met een dikke motor standaard te kopen.. Reageren
moechy Geplaatst: 14 november 2017 Rapport Geplaatst: 14 november 2017 Of een auto waar er dezelfde motor maar met verschillende vermogens in zit. Dat verklaart meestal het enorme verschil. Reageren
DDT Dorus Geplaatst: 14 november 2017 Rapport Geplaatst: 14 november 2017 39 minuten geleden, moechy zei: Of een auto waar er dezelfde motor maar met verschillende vermogens in zit. Dat verklaart meestal het enorme verschil. bmw 325 bijvoorbeeld (uit het 6 cilinder tijdperk) dit is gewoon een geknepen 330, ff chippe en dik 30 pk erbij zonder problemen. Reageren
.Sharingan Geplaatst: 14 november 2017 Rapport Geplaatst: 14 november 2017 6 uur geleden, Davedavy zei: Iemand zijn auto hier wel eens zijn auto gechipt? Ik heb momenteel een Mercedes CLA180 op het oog maar qua vermogen/koppel valt het een beetje tegen. Echter lijkt er d.m.v chiptuning een flinke winst te behalen. Is dat veilig en gaat die er niet veel meer van zuipen? Sta jij in je vrije tijd achter de ramen ofzo Reageren
moechy Geplaatst: 14 november 2017 Rapport Geplaatst: 14 november 2017 2 uur geleden, DDT Dorus zei: bmw 325 bijvoorbeeld (uit het 6 cilinder tijdperk) dit is gewoon een geknepen 330, ff chippe en dik 30 pk erbij zonder problemen. Die waar ik over spreek maak je wel meer winst dan 30pk. 30pk haal je minstens uit zowat elke turbo. Reageren
DDT Dorus Geplaatst: 15 november 2017 Rapport Geplaatst: 15 november 2017 7 uur geleden, moechy zei: Die waar ik over spreek maak je wel meer winst dan 30pk. 30pk haal je minstens uit zowat elke turbo. ik had het over het 6 cilinder tijdperk, die hadden nog geen turbo's. dus dan is het nog behoorlijk. Reageren
moechy Geplaatst: 15 november 2017 Rapport Geplaatst: 15 november 2017 4 uur geleden, DDT Dorus zei: ik had het over het 6 cilinder tijdperk, die hadden nog geen turbo's. dus dan is het nog behoorlijk. Dan is het inderdaad een mooie winstmarge. Ben niet zo thuis in Bmw. Reageren
Davedavy Geplaatst: 15 november 2017 Rapport Geplaatst: 15 november 2017 17 uur geleden, moechy zei: Of een auto waar er dezelfde motor maar met verschillende vermogens in zit. Dat verklaart meestal het enorme verschil. De CLA180 heeft (volgens mij) dezelfde motor als een CLA200. De 180 zit op 126PK of iets in die trant en de 200 op 156PK. Toch een aanzienlijk verschil lijkt me (en dus veilig te realiseren, want zelfde motor) of zie ik dit verkeerd? 15 uur geleden, .Sharingan zei: Sta jij in je vrije tijd achter de ramen ofzo Part-time Gigolo ja. Haha, nee gewoon een kwestie van sparen als een gek (en het voordeel hebben van nog thuis wonen en dus nauwelijks kosten hebben). Reageren
moechy Geplaatst: 15 november 2017 Rapport Geplaatst: 15 november 2017 4 uur geleden, Davedavy zei: De CLA180 heeft (volgens mij) dezelfde motor als een CLA200. De 180 zit op 126PK of iets in die trant en de 200 op 156PK. Toch een aanzienlijk verschil lijkt me (en dus veilig te realiseren, want zelfde motor) of zie ik dit verkeerd? Nee je theorie is correct Reageren
MoTricep Geplaatst: 16 november 2017 Rapport Geplaatst: 16 november 2017 (bewerkt) Leuk onderwerp! Ik heb me zojuist aangemeld en laat ik hier ook gelijk mijn eerste post van maken. Heb zelf een Audi A5 3.2 V6 rond de 280-290PK. Ben voornamelijk een Audi fan maar als ik een auto erbij mocht kiezen dan een Bentley Coupe P.S. (Ik ben niet eens met de rang als 'ruitje intikker'... Bewerkt: 16 november 2017 door MoTricep Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.