Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Tgoh man wat wil ik men auto...

Heb alleen het gevoel dat ik die brommer niet verkocht krijg.

Heb je dan al een auto gekocht? Zo ja, welke?

Nee nog niet. Pas tegen april. Maar moet eerst men brommer verkocht krijgen zodat ik genoeg geld heb om een auto te kopen.

Geplaatst: (bewerkt)

Dude zoveel merken gebruiken elkaars spullen kijk naar mijn Golf het is een halve audi... Maar dat praatje over gebruikte blokken is natuurlijk klinkklare onzin....

Het is logisch dat als een bedrijf meerdere merken heeft, dat ie onderdelen lenen van een ander merk, maar dat is mijn punt niet.

Dus vertel mij eens, aanschafwaarde ligt even hoog, bouwjaren zitten bij elkaar in de buurt, dezelfde specificaties qua motoren, van beide worden er genoeg aangeboden, maar toch is een Daewoo veel goedkoper, wie o wie legt mij dit uit?

Ik heb bv. zelf aan Daewoo's gewerkt, en het zijn echt geen goeie wagens hoor, die prijsverschil zit zich echt niet in het naamplaatje, want de aanschafwaarde ligt vrijwel even hoog.

Heel simpel gezegd, budget auto's, en de Chevy Matiz is ook zo'n koekblik, zijn niet voor niks zo cheap.

Kleine motoren zoals de 800cc van de Matiz, met EGR, en andere milieu onzin rotzooi erop geschroeft, gaan nooit lang leven, kleine spelingen hebben op een kleine motor grote impact.

Zelfs de grotere motoren hebben gezeik met EGR, iedereen met een beetje verstand van auto's wilt geen EGR hebben en stoppen hem het liefste dicht of halen hem weg.

VWBjorn, als ik me goed herriner heeft een Volvo ook de 5 cilinder motor gebruikt van Audi, wel met lichte twist eraan, maar de basis is van een Audi motor.

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Dude zoveel merken gebruiken elkaars spullen kijk naar mijn Golf het is een halve audi... Maar dat praatje over gebruikte blokken is natuurlijk klinkklare onzin....

Het is logisch dat als een bedrijf meerdere merken heeft, dat ie onderdelen lenen van een ander merk, maar dat is mijn punt niet.

Dus vertel mij eens, aanschafwaarde ligt even hoog, bouwjaren zitten bij elkaar in de buurt, dezelfde specificaties qua motoren, van beide worden er genoeg aangeboden, maar toch is een Daewoo veel goedkoper, wie o wie legt mij dit uit?

Ik heb bv. zelf aan Daewoo's gewerkt, en het zijn echt geen goeie wagens hoor, die prijsverschil zit zich echt niet in het naamplaatje, want de aanschafwaarde ligt vrijwel even hoog.

Heel simpel gezegd, budget auto's, en de Chevy Matiz is ook zo'n koekblik, zijn niet voor niks zo cheap.

Kleine motoren zoals de 800cc van de Matiz, met EGR, en andere milieu onzin rotzooi erop geschroeft, gaan nooit lang leven, kleine spelingen hebben op een kleine motor grote impact.

Zelfs de grotere motoren hebben gezeik met EGR, iedereen met een beetje verstand van auto's wilt geen EGR hebben en stoppen hem het liefste dicht of halen hem weg.

Die EGR heeft dan ook niet specifiek met dat merk te maken maar gewoon puur met de euro5 Norm.

Overigens is een goede oude vervuilende Benzine of diesel nog steeds de beste.

Die EGR heeft dan ook niet specifiek met dat merk te maken maar gewoon puur met de euro5 Norm.

Overigens is een goede oude vervuilende Benzine of diesel nog steeds de beste.

Klopt, maar een merk moet eraan wel voldoen.

Wat gebeurd er als je uitlaatgassen door de inlaat laat gaan?

En dat met een inlaat spruitstuk voor een 800cc, dus haast een diameter waar je amper iets doorheen krijgt.

Dude. Een enkele iPhone is, als je hem lost koopt, zo rond de 600 euro (uit mijn hoofd, in ieder geval niet meer dan 100.000+ euro). Dat keer vijf, dan kom je op 3000 euro. Daarvan kan je niet eens een halve nieuwe auto kopen. Als je geld genoeg hebt voor Aston Martin's, Audi's etcetera, heb je vast wel genoeg geld voor een flut camera.

Wat hij zegt.

Elk doorsnee gezin met vader, moeder en op z'n minst één kind (hij dus) heeft wel meer dan één toestel waarmee je foto's kan nemen. Mijn ouders hebben een corsa en een berlingo, en ik tel hier 4 fototoestellen, 3 gsm's met fototoestel en desnoods zelfs drie laptops met een webcam.

I call bullshit on this one too.

En ook wat hij zegt.

Je maakt me niet wijs dat er in een rijk gezin geen foto's geüpload kunnen worden, minstens 1 iemand in het gezin zou dit moeten kunnen. Waarom denk je anders dat die kneus niet meer reageert? 'Omdat niemand hem geloofd'. Ja vooral, zowat iedereen zou na deze hopen kritiek z'n bewijs posten.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

En ook wat hij zegt.

Je maakt me niet wijs dat er in een rijk gezin geen foto's geüpload kunnen worden, minstens 1 iemand in het gezin zou dit moeten kunnen. Waarom denk je anders dat die kneus niet meer reageert? 'Omdat niemand hem geloofd'. Ja vooral, zowat iedereen zou na deze hopen kritiek z'n bewijs posten.

Ligt ook aan zijn ouders, ik zeg niet dat hij de waarheid spreekt of lulkoek verkoopt.

Maar een vriend van me had ook ouders met geld, verre vakanties, bijna ieder weekend naar hotels, iedere drie jaar een nieuwe auto van 30+k en hadden nog een flinke spaarrekening.

Maar geen camera in huis, een tv van 20 jaar oud etc., vonden ze niet nodig.

Ik wilde gewoon zeggen dat het normaal is dat er heel veel onderdelen worden uitgewisseld tussen merken in dezelfde groep. Zoveel weet ik er ook niet van, maar wat ik wel weet is dat je nie veel VW-onderdelen zal terugvinden op een volvo, op een Audi is het normaal dat je dat wel doet.

Nee, dat klopt, maar het gebeurd wel steeds vaker, denk maar aan de Opel Vivaro, Renault Trafic en de Nissan Primastar.

En de Ford Galaxy, Volkswagen Sharan en de Seat Alhambra, allemaal dezelfde wagens.

En dan heb je nog de onderlinge geruil met chassis en motorblokken, zoals de bovenstaande dat Isuzu motoren maakt voor Opel en Renault.

Ik dacht dat Renault ook diesel motoren heeft gemaakt voor Volvo.

Het is eenmaal goedkoper om motoren door een ander te laten maken dan ze zelf te maken/testen/etc.

Mazda heeft bv. ook de cassis van Ford gebruikt, en zo kan je heeeeeeel lang doorgaan :puh:

Geplaatst:

En ook wat hij zegt.

Ligt ook aan zijn ouders, ik zeg niet dat hij de waarheid spreekt of lulkoek verkoopt.

Maar een vriend van me had ook ouders met geld, verre vakanties, bijna ieder weekend naar hotels, iedere drie jaar een nieuwe auto van 30+k en hadden nog een flinke spaarrekening.

Maar geen camera in huis, een tv van 20 jaar oud etc., vonden ze niet nodig.

Ben ik met je eens, wij hebben nu zo'n 2 jaar een digitale camera. En daarvoor zo'n ding met een rolletje die nooit werd gebruikt. Knappe mobieltjes hadden wij ook niet echt. Ik zeg niet dat ik rijk ben ofso, maar ik heb het goed. ;)

Maar beter houden we erover op, als hij lekker wil opscheppen laat hem lekker en dan kan je zelf wel in je hoofd bepalen of je het geloofd of niet. ;)

Geplaatst:

Nee nog niet. Pas tegen april. Maar moet eerst men brommer verkocht krijgen zodat ik genoeg geld heb om een auto te kopen.

Hoeveel vraag je eigenlijk voor je TZR?

Geplaatst:

Hoeveel vraag je eigenlijk voor je TZR?

€1600 wil er ik toch zeker van hebben. Interesse misschien?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...