Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

ben van de week bij kwikfit Emmeloord geweest om banden te laten verwisselen ik had hierbij kortingsbonnen om in te leveren die kon ik inleveren nadat ze de nieuwe banden eronder hadden gezet werd mij vertelt dat ik niet met de bonnen kon betalen ze waren niet geldig.

hierna reageerde de werknemer alsof ik een dikke crimineel was terwijl ik niet eens wist dat de bonnen niet geldig waren maar daar wilde het kwikfit mannetje niks van weten er werd politie bijgehaald dit terwijl ik mijn zoontje van 4 bij mij had en we werden afgevoerd alsof ik een crimineel was de man stond er bij alsof hij dit wel even goed had opgelost !!!!een jongetje van 4 mee laten nemen nou klasse meneer kwikfit daarbij kwam dat ik op het politie bureau mijn verhaal kon doen en later naar huis ik ben de volgende dag terug gegaan omdat ik mijn auto nog daar had staan ik heb de man gevraagd hoe hij het in zijn hoofd haalde om iemand zo te behandelen waarbij hij mij vroeg of ik hem soms bedreigde!!!!!zielig daarom mensen ga nooooooooit naar de kwikfit en daarbij als ik de banden niet meer wilde dan moest ik alsnog 150 euro betalen voor het werk en de nieuwe banden kosten mij 250 euro ze jagen je gewoon op kosten de volgende keer ga ik naar een echte garage en niet naar die prutsers!!!!!

Dat bedoel je?

Ik weet nu iniedergeval wel waar ik nooit heen ga wanneer ik een waggie heb. Af en toe prutswerk leveren vind ik nog wel reeël, maar 22 pagina's vol met prutswerk gaat ver over de rand heen..

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

ben van de week bij kwikfit Emmeloord geweest om banden te laten verwisselen ik had hierbij kortingsbonnen om in te leveren die kon ik inleveren nadat ze de nieuwe banden eronder hadden gezet werd mij vertelt dat ik niet met de bonnen kon betalen ze waren niet geldig.

hierna reageerde de werknemer alsof ik een dikke crimineel was terwijl ik niet eens wist dat de bonnen niet geldig waren maar daar wilde het kwikfit mannetje niks van weten er werd politie bijgehaald dit terwijl ik mijn zoontje van 4 bij mij had en we werden afgevoerd alsof ik een crimineel was de man stond er bij alsof hij dit wel even goed had opgelost !!!!een jongetje van 4 mee laten nemen nou klasse meneer kwikfit daarbij kwam dat ik op het politie bureau mijn verhaal kon doen en later naar huis ik ben de volgende dag terug gegaan omdat ik mijn auto nog daar had staan ik heb de man gevraagd hoe hij het in zijn hoofd haalde om iemand zo te behandelen waarbij hij mij vroeg of ik hem soms bedreigde!!!!!zielig daarom mensen ga nooooooooit naar de kwikfit en daarbij als ik de banden niet meer wilde dan moest ik alsnog 150 euro betalen voor het werk en de nieuwe banden kosten mij 250 euro ze jagen je gewoon op kosten de volgende keer ga ik naar een echte garage en niet naar die prutsers!!!!!

Dat bedoel je?

Die ja.

Link to comment
Delen op andere websites

Had ik ook meegemaakt op het werk. Mensen die bij de Kwikfit waren geweest en toen naar ons kwamen en de prijzen en advies/afkeur punten vergeleken en ik keek echt mijn ogen uit. Ze kwamen met een rekening van 1200 euro op afkeur en adviespuntjes. Dus ik keek onder die auto en het enige wat ik kon vinden was een gescheurde remslang en een zwetende schokbreker. Op de rekening stond dat de draagarm doorgeroest was en alle draagarmrubbers gescheurd waren. Ook dingen als speling op fusee's en stuurkogels enzo. En beide schokbrekers.

Omdat mensen toch meestal niet weten wat dit inhoud en weten wat het is, trappen toch veel mensen hier in. Toch maar wijs van onze klant dat ze het niet vertrouwde en zo dik 1000 euro bespaarde.

Weer een reden om zelf monteur te worden.

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

Ook veel mensen die in de 'goedkope' acties trappen.

Bv. 4 banden halen, 3 betalen, ga er maar eens heen en ga er 4 banden halen.

Je krijgt ze niet mee of je moet ze daar laten monteren, voor een paar euro meer per wiel dan de gemiddelde garage en uiteindelijk krijg je te horen dat er van alles niet zou kloppen.

Uiteindelijk ben je even veel kwijt aan banden+monteren+balanceren dan bij een gewone garage waar je gewoon voor 4 banden betaald en normale bedragen voor monteren en balanceren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook veel mensen die in de 'goedkope' acties trappen.

Bv. 4 banden halen, 3 betalen, ga er maar eens heen en ga er 4 banden halen.

Je krijgt ze niet mee of je moet ze daar laten monteren, voor een paar euro meer per wiel dan de gemiddelde garage en uiteindelijk krijg je te horen dat er van alles niet zou kloppen.

Uiteindelijk ben je even veel kwijt aan banden+monteren+balanceren dan bij een gewone garage waar je gewoon voor 4 banden betaald en normale bedragen voor monteren en balanceren.

Ja en zo is het zeker. Ik ben dan liever mijn geld kwijt aan een bedrijf dat gewoon de echte prijs noemt ipv bij zulke schijtbedrijven. Het is echt jammer dat mensen er nog intrappen tegenwoordig, maar het is wel goed dat mensen die zo zijn opgelicht het bekend maken om andere mensen te waarschuwen.

Btw op 1 van je vorige posts, ik heb niks tegen warmrijden. Ik rij zelfs mijn brommertje warm als enige hier in de buurt heb ik het idee. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Nou krijg ik wel het idee dat jullie er vanalles bij gaan verzinnen :duh:

Kwikfit is bagger, klaar, punt!!

Het is het topic over welke auto je hebt, niet over waar je hem in onderhoud doet !

Helft hier heeft zelf nog niet eens een auto, en denkt overal alles vanaf te weten :ch:

En je weet dat zulke forums er alleen maar zijn voor de slechte verhalen, Kwikfits hebben dagelijks genoeg klanten die er niets op zetten maar wel tevreden zijn

Anyway, om een beetje ontopic te blijven, ik heb zo om 15:00 uur een afspraak bij de garage (Peugeot Nefkens)

We gaan even onder de auto kijken hoe het met de draagarmen is

Ook slaat de motor steeds bijna af als hij stationair draait, komt dan onder de 600 toeren, dus moet hij zelf gas erbij geven

Denk ergens een verstopt filter ofzo

Link to comment
Delen op andere websites

Nou krijg ik wel het idee dat jullie er vanalles bij gaan verzinnen :duh:

Kwikfit is bagger, klaar, punt!!

Ik heb zelf in garages gewerkt, het lijkt erop dat Nick ook ergens werkt/stage loopt.

Ikzelf kreeg zoveel verhalen te horen van klanten die eerder bij de kwikfit zijn geweest en veel klachten hebben.

Tuurlijk zijn er mensen die tevreden zijn over kwikfit, kijk maar op die site die Gekkie stuurde.

Maar even serieus, hoeveel mensen hebben van te voren hun auto gecontroleerd en nadat de kwikfit eraan heeft gesleuteld.

Heel weinig, ze hebben vaak zat mensen dingen aangesmeerd die niet stuk of aan vervanging toe bleken te zijn.

Er staat ook een verhaal van die man die zijn auto zelf van onderhoud voorziet, en dan komt ie bij de kwikfit, hebben ze een lampje vervangen, 3 ruitenwissers en nog iets terwijl hij het zelf heeft gecontroleerd en volgens zijn doen nog goed waren.

En een lampje doet het, of die doet het niet.

Maar waarom zou ik verhalen verzinnen over de kwikfit, terwijl het voor mij geen meerwaarde bied?

Link to comment
Delen op andere websites

Nogmaals, het interesseert me geen donder, dat Kwik-Fit verhaal

Maak er dan een apart topic voor, want dit wordt iets wat nog lang kan doorgaan

Iedereen heeft zijn zegje gedaan, en we zijn het met zijn allen eens over Kwik-Fit

Waarom dan er nog door over gaan?

Ik ben overigens net terug van de Peugeot garage:

Gedaan:

Stappen motor en gasklep huis schoongemaakt, en voila, de motor draait weer als een zonnetje ^_^

We hebben voor de rest nog naar dingen gekeken, en er moet binnekort alleen een draagarm vervangen worden (bestuurderskant, voor)

Gelukkig geen grote schade aan de motor dus _O_

Kosten? 40 euro :*D (voor het werk, auto controleren en 2x uitlezen)

Link to comment
Delen op andere websites

Nogmaals, het interesseert me geen donder, dat Kwik-Fit verhaal

Maak er dan een apart topic voor, want dit wordt iets wat nog lang kan doorgaan

Iedereen heeft zijn zegje gedaan, en we zijn het met zijn allen eens over Kwik-Fit

Waarom dan er nog door over gaan?

Ik ben overigens net terug van de Peugeot garage:

Gedaan:

Stappen motor en gasklep huis schoongemaakt, en voila, de motor draait weer als een zonnetje ^_^

We hebben voor de rest nog naar dingen gekeken, en er moet binnekort alleen een draagarm vervangen worden (bestuurderskant, voor)

Gelukkig geen grote schade aan de motor dus _O_

Kosten? 40 euro :*D (voor het werk, auto controleren en 2x uitlezen)

Dan lees je er toch gewoon er even overheen? Topic heeft 1223 berichten en net 10 berichten gaan over kwikfit en dan begin je al met zeuren.

Maar blijkbaar vinden sommige het wel een interessant onderwerp, anders was het al lang doodgebloed.

Maargoed, al zouden we er een topic over openen, worden we direct hierheen gewezen, want het is immers toch een pot nat zoals Nandrodavids dat zo mooi zei over homo's en lesbiennes. :7

Het is hier ook een waarschuwing voor mensen, voordat ze evt. geript worden, denk dat jij dat ook wel fijn zou vinden als je dat voorkomen zou kunnen worden.

Maargoed, twee keer uitlezen, controle en schoonmaken voor 40 euro is echt niet veel, meestal zit je al met een keer uitlezen aan de +/- 30 euro.

Binnenkort kijken voor een los G60 blokje, zodat ik daar alvast aan kan gaan sleutelen :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Maargoed, twee keer uitlezen, controle en schoonmaken voor 40 euro is echt niet veel, meestal zit je al met een keer uitlezen aan de +/- 30 euro.

Binnenkort kijken voor een los G60 blokje, zodat ik daar alvast aan kan gaan sleutelen :klap:

Klopt, normaal is uitlezen 35 euro bij een gemiddelde garage

Stukje service dus ^_^

G60 is altijd lekker, kan je lekker aan sleutelen inderdaad, geen rare technieken aan, op die G-Lader na dan opzich

Link to comment
Delen op andere websites

Maargoed, twee keer uitlezen, controle en schoonmaken voor 40 euro is echt niet veel, meestal zit je al met een keer uitlezen aan de +/- 30 euro.

Binnenkort kijken voor een los G60 blokje, zodat ik daar alvast aan kan gaan sleutelen :klap:

Klopt, normaal is uitlezen 35 euro bij een gemiddelde garage

Stukje service dus ^_^

G60 is altijd lekker, kan je lekker aan sleutelen inderdaad, geen rare technieken aan, op die G-Lader na dan opzich

Ja idd, en prijzig, maar het zal dan ook geen blokje worden dat binnen een maand af moet zeg maar.

Word wel leuk, zeker om de G lader techniek onder de knie te krijgen want het is toch best interessant.

Link to comment
Delen op andere websites

En heb je al een Golf G60?

Nope, nog niet, zijn nog tamelijk prijzig.

Daarom wil ik eigenlijk zelf een blok opbouwen, en dan een G60/Golf MK1 carrosserie opknappen en daar dan de motor inhangen, zodat ik weet dat ik een mooi en vers blokje heb :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...