noedel Geplaatst: 16 juni 2007 Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 (bewerkt) Hier even een kleine ontleding van de Handling.CFG. Mijn gegevens zijn gevonden door zelf telkens ingame te gaan testen. De letters met een - achter daar zie ik de functie niet van in, die heb ik niet gevonden. Hopelijk hebben jullie er wat aan A Naam v/d wagen B Gewicht v/d wagen in kg C Draaimassa D Zet weerstand in beweging om. *Voor gestroomlijnde wagens +/- 0.8 *Voor sedans +/- 1.0 *Voor cabrio's +/- 1.3 E Niet van toepassing F Afstand (in m) tussen het middelpunt v/d wagen naar rechts voor middelpunt v/h gewicht G Afstand (in m) tussen het middelpunt v/d wagen naar voren voor middelpunt v/h gewicht H Afstand (in m) tussen het middelpunt v/d wagen naar boven voor middelpunt v/h gewicht I - J Grip bij draaien (hoe minder hoe meer je rechtdoor blijft slippen bij draaien) K Grip bij accelereren en remmen L Hoe hoger de waarde hoe meer grip vooraan de wagen M Aantal versnellingen N Maximale snelheid in km/u O Acceleratie in m/s P Inertia van de motor Q F/R/4: voor-, achter- of vierwielaandrijving R P: benzinemotor D: dieselmotor E: elektrische motor S Afremkracht in m/s² T - U - V Maximale hoek bij sturen (in graden) a Kracht van de suspensie (L/M/H) b - c Maakt de suspensie harder/stijver d Maximale beweging/"speling" v/d wielen (in m) e Hoogte v/d wagen in meter (laat het minteken altijd staan!) f Suspensie twee-as tussen voorkant en achterkant g - aa Afstand tussen de plaats dat CJ in een wagen instapt (in m). Hoe hoger, hoe verder van de wagen CJ gaat staan om in te stappen. ab Hoeveelheid schade door botsingen (hoe hoger de waarde hoe meer schade) ac Geldwaarde ad Niet van toepassing ae Niet van toepassing af Modelkenmerken ag Bij 6 digits: 1e: 0=enkele uitlaat links 1=enkele uitlaat rechts 2=uitlaat aan beide kanten (ook bij tunen) 2e: 0=wel handrem 1=geen handrem 2=achterwielen sturen 4=alle wielen sturen 3e: 0=gewone achterwielen 1=zeer smalle achterwielen 2=smalle achterwielen 4=bredere achterwielen 8=zeer brede achterwielen 4e: 0=gewone voorwielen 1=zeer smalle voorwielen 2=smalle voorwielen 4=bredere voorwielen 8=zeer brede voorwielen 5e: 0=geen hydraulics bij spawnen, wel te tunen 2=hydraulics bij spawnen 4=geen hydraulics mogelijk 6e: 0=gewone grip 1=beter op aarde 2=beter op zand OPM:1. Als je i.p.v. 6 verschillende digits gewoon een 0 zet, dan heeft de wagen alle functies die gelden voor 0 bij elke digit. 2. Ik ben niet zeker, maar ik denk je hier ook kan kiezen waar de wagen te tunen is. Als ik enkele handlings bekijk, dan merk ik dat als er bijvoorbeeld "c00001" staat, de wagen te tunen is bij de Transfender, en als er "4c00001" is de wagen te tunen bij de Wheel Arch Angels. Ikzelf ben er niet zeker van, maar ik vermeld het toch eventjes, probeer zelf maar ah koplampen: 0=lang 1=klein 3=groot 4=hoog ai achterlichten: 0=lang 1=klein 3=groot 4=hoog aj Animatiegroep van het voertuig Greetzzz Edit: De gegevens van K.O. zijn toegevoegd, enorm bedankt hiervoor! Bewerkt: 17 juni 2007 door noedel Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 16 juni 2007 Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 Heel mooi gedaan ! Op dit ogenblik ben ik nergens zo een uitgebreideuitleg tegengekomen ! Deze verdient een plaatsje in de Master tutorial list ! Tom Reageren
K.O. Geplaatst: 17 juni 2007 Rapport Geplaatst: 17 juni 2007 (bewerkt) Kleine aanvulling: C - draaimassa E - <wordt niet gebruikt> P - inertia van de motor (ik neem aan dat je weet wat inertia is. Natuurkunde 3e klas gok ik ) S - de remkracht in m/s². Hoe snel het voertuig decellereert a - Kracht van de suspensie (L/M/H) f - suspensie twee-as tussen voorkant en achterkant ac - Geldwaarde ad - <wordt niet gebruikt> ae - <wordt niet gebruikt> af - modelkenmerken (Zie de 6 digits) ag- handlingkenmerken (Zie de 6 digits) ah - koplampen (0=lang, 1=klein, 3=groot, 4=hoog) ai - achterlichten (zie koplampen) aj - animatiegroep van het voertuig (Instap-animaties volgens mij) Bewerkt: 17 juni 2007 door K.O. Reageren
GTAfan054 Geplaatst: 3 juli 2007 Rapport Geplaatst: 3 juli 2007 Als ik bij ab(schade door botsingen) 0.0 invoer, kan mijn sabre turbo alsnog in de brand vlieger, hoort dat of niet? Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 4 juli 2007 Rapport Geplaatst: 4 juli 2007 Als ik bij ab(schade door botsingen) 0.0 invoer, kan mijn sabre turbo alsnog in de brand vlieger, hoort dat of niet? Voer 0.01 en dat zal ook volstaan Tom Reageren
GTAfan054 Geplaatst: 4 juli 2007 Rapport Geplaatst: 4 juli 2007 (bewerkt) Ik heb nu dit, maar alsnog gaat hij makkelijk in de fik, heb ik het fout ingevoerd? Ook vliegt hij erg makkelijk omhoog als ik tegen een stoepje aanrijdt SABRETUR 50000.0 5.0 10.0 2.1 0.0 -0.1 -1.2 70 1.05 2.5 0.7 7 200.0 70.0 4 P 6.1 0.85 0 33.0 5.0 0.10 0.3 0.55 45000 0.30 -0.01 0.5 0.40 3009901 1 1 Ik wil best een filmpje plaatsen als je dat wilt. Bewerkt: 4 juli 2007 door GTAfan054 Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 4 juli 2007 Rapport Geplaatst: 4 juli 2007 (bewerkt) Hier: LANDSTAL 2000.0 5008.3 2.5 0.0 0.0 -0.3 85 0.75 0.85 0.5 5 230.0 30.0 10.0 R P 6.2 0.60 0 35.0 2.4 0.08 0.0 0.28 -0.14 0.01 0.25 0.27 0.5 25000 20 500002 0 1 0 Verander het rode in 0.01 Zo zou het goed moeten zijn. En post dat filmpje maar ik verveel me toch. Tom Bewerkt: 4 juli 2007 door .:TOM:. Reageren
GTAfan054 Geplaatst: 4 juli 2007 Rapport Geplaatst: 4 juli 2007 Ja, maaar dan moet ik dat filmpje eerst maken Het word niet echt een goed filmpje, maak ik met de webcam Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 4 juli 2007 Rapport Geplaatst: 4 juli 2007 Is niet erg maar is het gelukt of niet ? En is het voor GTA SA ? Tom Reageren
GTAfan054 Geplaatst: 4 juli 2007 Rapport Geplaatst: 4 juli 2007 (bewerkt) Nee ik heb het over GTA VC, kben met dat filmpje nog bezig EDIT= Ik heb het naar je hotmail gestuurd, hij herkende het bestand niet. Bewerkt: 4 juli 2007 door GTAfan054 Reageren
osmgek11 Geplaatst: 13 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2007 heb 2 keer met handling cgf gewerkt nooit meer 1ste keer vergete te backupen ik had veel gemod 2 keer lukte me het ook niet dus ik blijf er maar van af Reageren
m.o.d Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 Hey weet een van jullie ook welk cijfer je moet veranderen om ervoor te zorgen dat een boot niet zo snel kapot gaat? Reageren
K.O. Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 (bewerkt) Dat kun je niet zomaar veranderen. De hoeveelheid schade en leven enzo zit niet in dit bestand. Dit zit hardcoded in de exe en is dus nogal lastig te kraken. Onmogelijk voor 99,9% van de mensen hier op dit forum. Gewoon ervoor zorgen dat er niet op je geschoten wordt en je hebt geen problemen Dan test je het toch en bekijk je het zelf? Doe niet zo moeilijk zeg Bewerkt: 18 december 2007 door K.O. Reageren
m.o.d Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 Dat kun je niet zomaar veranderen. De hoeveelheid schade en leven enzo zit niet in dit bestand. Dit zit hardcoded in de exe en is dus nogal lastig te kraken. Onmogelijk voor 99,9% van de mensen hier op dit forum. Gewoon ervoor zorgen dat er niet op je geschoten wordt en je hebt geen problemen maar bij auto's kan je het wel veranderen(zie eerste paar berichten van dit topic) Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 (bewerkt) K.O Het is perfect mogelijk :V Met scm modding. Dus m.o.d, als je wil maak ik het effe voor jou ? PB me voor een seintje Tenzij ik me nu zwaar vergis en immunities zetten alleen voor auto's gaat en niet voor boten ? Maar dan nog kun je de health van de boot verhogen naar blablabla of kijken dat elke keer de boot's leven onder 1000 gaat dat hij weer naar 1000 gezet wordt Tom Leuk lezen mensen ? Bewerkt: 19 december 2007 door .:TOM:. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.