Jump to content
Joriz

GTAGames.nl: MTA:SA Deathmatch Preview!


mtapreview.jpgNu MTA:SA Deathmatch, de mod waarmee je GTA San Andreas online over het internet kunt spelen, bijna af is wordt het natuurlijk tijd voor een korte preview.

Op dit moment is MTA nog in alpha status. Dit betekent dat er nog druk bugs worden gerepareerd en alleen de mensen die in het QA Team zitten het mogen spelen. Het QA Team raporteert bugs en geeft feedback aan de makers. Aangezien ik in het QA Team zit kan ik jullie een aantal exclusieve screenshots laten zien en tevens vertellen hoe Multi Theft Auto er voor staat.

Het mooie aan MTA:DM is dat je er alles mee kunt. Met de programmeertaal LUA kan je zelf eigen MTA resources maken. Zo zijn er reeds een team deathmatch, manhunt en capture the vehicle game modes gemaakt. MTA bevat bevat honderden script functies om alles uit MTA en GTA te halen. Zo kun je zelf scripts maken waarbij in MTA mega explosies, paintball wapens, spelvertragende functies of mensenetende haaien in het spel komen.

Dit is nog maar het begin aangezien je met MTA je eigen objecten in je map kan plaatsen; zoals eigen voertuigen, gebouwen en wapens. Zo zijn als voorbeeld al complete Counter Strikes maps in het spel gestopt. Je kunt natuurlijk ook bestaande GTA San Andreas mods in MTA plaatsen. Om alles helemaal af te maken is het ook nog mogelijk een eigen grafische interface in MTA te maken die je met toetsenbord en/of muis tijdens het spelen kunt bedienen.

De volgende vragen stelde ik aan IJs, bedenker en een van de makers van MTA, om nog over een paar punten duidelijkheid te krijgen:

Q. Een minpuntje aan MTA is misschien dat het lua scripten te ingewikkeld is, hoe lossen jullie dit op?

A. Alhoewel Lua misschien een ingewikkelde scripttaal lijkt, heeft het heel veel potentie. Lua is een erg uitgebreide taal en bevat bijvoorbeeld veel wiskundige functies, waardoor de meest complexe scripts geschreven kunnen worden. Bovendien wordt het gebruikt in andere bekende modificaties als Garry's Mod voor Half-Life 2. Daarnaast bieden we een uitgebreide documentatie waarin alle functies worden beschreven, inclusief voorbeelden.

Q. Zijn er al plannen na MTA: DM?

A. Na de eerste release van MTA: DM zullen er nieuwere versies volgen met nog uitgebreidere mogelijkheden op allerlei verschillende gebieden. Daarnaast zullen we op den duur zien of er voor GTA4 nog iets gedaan moet worden.

Q. Denk je dat mensen MTA blijven spelen als er eenmaal een officiële GTA IV multiplayer uit is?

A. Ja. Tot op de dag van vandaag spelen er nog enkele honderden mensen oudere versies van Multi Theft Auto voor Vice City en GTA3. Bovendien zorgen we er met onze uitgebreide scripting en "moddability" voor dat Multi Theft Auto op de lange termijn leuk blijft om te modden en te spelen.

Q. Kan iedereen in de zomer al MTA gaan spelen of duurt het waarschijnlijk langer?

A. We zullen, zoals altijd, een release uitbrengen wanneer wij vinden dat deze stabiel en goed genoeg is om uit te brengen. We verwachten dat dit in zomer gaat lukken.

Hopelijk is nu een beetje duidelijk wat allemaal met MTA:DM kan. Vergeet niet mijn zelfgemaakte MTA screenshots te bekijken. Als je nog een vraag over MTA hebt kan je die aan me stellen door op deze preview te reageren.

Meer informatie over MTA:SA Deathmatch kun je vinden op www.mtasa.com

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Nou ik geloof er wel steeds minder in als ik eerlijk moet zeggen, of er komt binnen en nu paar weken echt goeie , goeie info dan is het tenminste allemaal wat duidelijker, nu begrijp er ik er ook niet meer zoveel van :N , maar hoop nog steeds datie uitkom :Y

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nou ik geloof er wel steeds minder in als ik eerlijk moet zeggen, of er komt binnen en nu paar weken echt goeie , goeie info dan is het tenminste allemaal wat duidelijker, nu begrijp er ik er ook niet meer zoveel van :N , maar hoop nog steeds datie uitkom :Y

We weten haast wel zeker dat ie uitkomt alleen wa-neer?

Ze zeiden dat we in de grote vakantie al konden spelen ( in het previeuw van Joriz )

Het zou leuk zijn als we in de herftvakantie konden spelen!

Ik hoop ook dat je een account aan moet maken en dat je ze levels moet trainen!

MVG,

-Omar-

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dude, het wordt geen MMORPG waarbij je met z'n allen in één grote pan heet water wordt gedumpt en je door middel van een hele hoop commands (soepballetjes), missies (vermicelli) en quests (tomaat) een hoop lol maakt.

Je joint een willekeurige server die weer zijn eigen leuke maps, scripts, gamemodes en mods heeft, die dus zijn eigen systeem, community en admins heeft etc.

Het principe wordt hetzelfde als Sa-Mp, alleen met een heleboel leuke, extra, uitgebreide functies erbij. Alles bij elkaar dus één grote pan lekkere MTA-soep, die aan alle hongeriggen wordt uitgedeeld.

De vraag is nu of de pan soep niet al afgekoeld is, want koude soep wordt door veel mensen niet lekker gevonden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dude, het wordt geen MMORPG waarbij je met z'n allen in één grote pan heet water wordt gedumpt en je door middel van een hele hoop commands (soepballetjes), missies (vermicelli) en quests (tomaat) een hoop lol maakt.

Je joint een willekeurige server die weer zijn eigen leuke maps, scripts, gamemodes en mods heeft, die dus zijn eigen systeem, community en admins heeft etc.

Het principe wordt hetzelfde als Sa-Mp, alleen met een heleboel leuke, extra, uitgebreide functies erbij. Alles bij elkaar dus één grote pan lekkere MTA-soep, die aan alle hongeriggen wordt uitgedeeld.

De vraag is nu of de pan soep niet al afgekoeld is, want koude soep wordt door veel mensen niet lekker gevonden.

Duidelijke taal, Stijn ^_^

maar goed, Ze mogen van mij nog wel 10 filmpjes maken om iedereen lekker te maken, als het maar werkt met Windows Vista :duh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zo'n spel/mod is niet één twee drie gebouwd, denk daar wel aan. ;) Zoiets kost tijd, inzet en veel moeite. Maar je krijgt er vaak wat mooiers voor terug. Dus ik zou rustig afwachten. ;)

ja maar waarom moeten ze er steeds weer dingen bij doen want het is eigenlijk al lang klaar

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zo'n spel/mod is niet één twee drie gebouwd, denk daar wel aan. ;) Zoiets kost tijd, inzet en veel moeite. Maar je krijgt er vaak wat mooiers voor terug. Dus ik zou rustig afwachten. ;)

ja maar waarom moeten ze er steeds weer dingen bij doen want het is eigenlijk al lang klaar

Kan ook. Gewoon een spel zo goed mogelijk maken (wat nu wel zo zou zijn) en dan als er een bug in zit gewoon even fixen en de software automatisch laten updaten. Games van Valve bijvoorbeeld, die speel je via Steam en als er een bug is gevonden wordt die gefixed en het updaten duurt nog geen minuut.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...