Jump to content
Joriz

GTAGames.nl: MTA:SA Deathmatch Preview!


mtapreview.jpgNu MTA:SA Deathmatch, de mod waarmee je GTA San Andreas online over het internet kunt spelen, bijna af is wordt het natuurlijk tijd voor een korte preview.

Op dit moment is MTA nog in alpha status. Dit betekent dat er nog druk bugs worden gerepareerd en alleen de mensen die in het QA Team zitten het mogen spelen. Het QA Team raporteert bugs en geeft feedback aan de makers. Aangezien ik in het QA Team zit kan ik jullie een aantal exclusieve screenshots laten zien en tevens vertellen hoe Multi Theft Auto er voor staat.

Het mooie aan MTA:DM is dat je er alles mee kunt. Met de programmeertaal LUA kan je zelf eigen MTA resources maken. Zo zijn er reeds een team deathmatch, manhunt en capture the vehicle game modes gemaakt. MTA bevat bevat honderden script functies om alles uit MTA en GTA te halen. Zo kun je zelf scripts maken waarbij in MTA mega explosies, paintball wapens, spelvertragende functies of mensenetende haaien in het spel komen.

Dit is nog maar het begin aangezien je met MTA je eigen objecten in je map kan plaatsen; zoals eigen voertuigen, gebouwen en wapens. Zo zijn als voorbeeld al complete Counter Strikes maps in het spel gestopt. Je kunt natuurlijk ook bestaande GTA San Andreas mods in MTA plaatsen. Om alles helemaal af te maken is het ook nog mogelijk een eigen grafische interface in MTA te maken die je met toetsenbord en/of muis tijdens het spelen kunt bedienen.

De volgende vragen stelde ik aan IJs, bedenker en een van de makers van MTA, om nog over een paar punten duidelijkheid te krijgen:

Q. Een minpuntje aan MTA is misschien dat het lua scripten te ingewikkeld is, hoe lossen jullie dit op?

A. Alhoewel Lua misschien een ingewikkelde scripttaal lijkt, heeft het heel veel potentie. Lua is een erg uitgebreide taal en bevat bijvoorbeeld veel wiskundige functies, waardoor de meest complexe scripts geschreven kunnen worden. Bovendien wordt het gebruikt in andere bekende modificaties als Garry's Mod voor Half-Life 2. Daarnaast bieden we een uitgebreide documentatie waarin alle functies worden beschreven, inclusief voorbeelden.

Q. Zijn er al plannen na MTA: DM?

A. Na de eerste release van MTA: DM zullen er nieuwere versies volgen met nog uitgebreidere mogelijkheden op allerlei verschillende gebieden. Daarnaast zullen we op den duur zien of er voor GTA4 nog iets gedaan moet worden.

Q. Denk je dat mensen MTA blijven spelen als er eenmaal een officiële GTA IV multiplayer uit is?

A. Ja. Tot op de dag van vandaag spelen er nog enkele honderden mensen oudere versies van Multi Theft Auto voor Vice City en GTA3. Bovendien zorgen we er met onze uitgebreide scripting en "moddability" voor dat Multi Theft Auto op de lange termijn leuk blijft om te modden en te spelen.

Q. Kan iedereen in de zomer al MTA gaan spelen of duurt het waarschijnlijk langer?

A. We zullen, zoals altijd, een release uitbrengen wanneer wij vinden dat deze stabiel en goed genoeg is om uit te brengen. We verwachten dat dit in zomer gaat lukken.

Hopelijk is nu een beetje duidelijk wat allemaal met MTA:DM kan. Vergeet niet mijn zelfgemaakte MTA screenshots te bekijken. Als je nog een vraag over MTA hebt kan je die aan me stellen door op deze preview te reageren.

Meer informatie over MTA:SA Deathmatch kun je vinden op www.mtasa.com

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik hoop echt dat hij deze zomer uitkomt, ik hoop het iig wel. Het word ook wel eens tijd dat we MTA DM kunnen spelen! De screens zien er goed en leuk uit, ik heb er zin in :) Ik hoop dat we niet heel lang meer hoeven te wachten!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Erg mooie preview Joriz! Het wachten op MTA: Deathmatch had bij mij eigenlijk al plaatsgemaakt voor berusting dat 't veel te lang zou gaan duren, maar nu ik dit zie krijg ik er toch weer erg veel zin in. Verbazingwekkend veel mogelijkheden als ik het zo hoor; ik kan niet wachten totdat MTA: Deathmatch wordt gereleased :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Even een noob vraagje... Wat is het verschil tussen SAMP en MTA:SA deathamatch?
Allereerst is MTA: SA Deathmatch ontwikkeld door andere personen dan SA:MP. Daarnaast is het volgens mij zo dat je met MTA: SA Deathmatch meer mogelijkheden hebt...tenminste, dat maak ik op uit het verhaal van Joriz.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

OMG ik kan zoooo niet wachten SA:MP doet het niet, dus rede des te meer om niet meer te kunnen wachten, maar dat kan ik zoiezo niet.

Aan die screenshots te zien wordt het echt vet, maar dat word het zoiezo wel, als je de andere MTA's ziet.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

hopelijk houdt mta zich deze keer aan zen beloftes ,dat het wel degelijk in de zomer zou releasen al was het maar een beta zou prachtig zijn , maar het houdt ons wel allemaal binnen en we komen zo een 5 kilo bij :puh:.

Ze hebben inderdaad heel veel uit gta gehaald (zou echt cool zijn moeste we op een object kunnen surfen op de wave golven ) hopelijk komen er zo'n 30 verschillende nieuwe voertuigen uit :eten: maar de nieuwe scriptfunctie zal toch wel even wennen zijn (en vooral te begrijpen).Laat het eindresultaat nog maar even en geef ons die beta ^_^

doe zo verder !!!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...